Sinch Engage

Plateforme de communication client conçue pour augmenter votre CSAT

En savoir plus sur Sinch Engage

Messenger Communication Platform de MessengerPeople est une solution de communication client basée sur le web conçue pour les entreprises de toutes tailles. Elle permet aux équipes de service client d'interagir avec leurs clients via un système de cas d'assistance avec messagerie instantanée. Le logiciel s'intègre à Facebook Messenger, WhatsApp, Apple Business Chat, Viber et Telegram pour offrir une base de données de requêtes générales et de résolution de problèmes en privé. Le système comprend également des profils de clients et il enregistre et stocke des informations comme les coordonnées personnelles, l'historique des conversations et les demandes fréquentes pour fournir aux employés des informations pertinentes lorsqu'ils assistent un client.

Messenger Communication Platform est doté d'un système d'alerte et de notification pour avertir les utilisateurs via leur appareil mobile ou leur e-mail. Cette fonctionnalité leur permet de définir leurs préférences de notification pour inclure des rappels généraux pour les réunions et les rendez-vous afin de recevoir des alertes lorsque des factures ont été reçues. Le système comprend aussi une option pour ajouter des chatblocks et un générateur de chatbot pour améliorer les workflows du service client avec des réponses prédéfinies aux questions fréquemment posées.

Le logiciel est disponible sur n'importe quel navigateur web et est accessible depuis un iPhone ou un appareil Android.


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Sinch Engage

4,4 (44)
VS.
Le plus évalué

À partir de

199,00 €
mois
14,00 €
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

38
159

Intégrations

6
40

Simplicité d’utilisation

4,3 (44)
4,4 (2 141)

Rapport qualité-prix

4,3 (44)
4,5 (2 141)

Service client

4,0 (44)
4,3 (2 141)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Zoho Desk

4,5
Alternative n° 1 à Sinch Engage
Zoho Desk est une plateforme cloud d'assistance conçue pour aider les entreprises de toutes tailles à gérer le service...

Workplace from Meta

4,4
Alternative n° 2 à Sinch Engage
Workplace de Facebook est un moyen simple et sécurisé de partager des connaissances, de travailler en collaboration et...

Freshchat

4,1
Alternative n° 3 à Sinch Engage
Freshdesk Messaging (anciennement Freshchat) est un logiciel de messagerie moderne conçu pour aider les équipes de...

Instagram

4,7
Alternative n° 4 à Sinch Engage
Instagram est une application de réseau social qui permet aux utilisateurs de partager des photos et vidéos à partir de...

Avis

Note globale

4,4 /5
(44)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4/5

Vous avez déjà Sinch Engage ?

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5 avis affichés sur 44
Rocio
Rocio
Note globale
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Simplify communications with your customers

Publié le 19/08/2022

Before using Messenger, we accessed our clients' messages from different applications, but in this...

Before using Messenger, we accessed our clients' messages from different applications, but in this way we have managed to unify communications and save time.

Avantages

It allows you to unify customer communications across different platforms in a single application. This saves time and customer service is more effective.

Inconvénients

At the moment we have not had any problems with the application. We are going to start using automatic chat but we have had previous unsatisfying experiences with this method of communication.

Nisha
Note globale
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Easy to use product with excellent Account Management

Publié le 31/05/2022

Avantages

Ease of use - extremely 'clean' user interface. This is important for our users as they are on multiple platforms through out their work day and while they are tackling world problems, when the system we provide is easy to use, it reduces from their workload. The software is fast too, unlike other programs I have worked on. The ability to set up chatbots per our need is good too. And lastly the most important - our Account Manager has been BRILLIANT! [SENSITIVE CONTENT] is always so empathetic, understanding, prompt, proactive and very kind... she is professionally friendly and really knows how to diffuse a situation and works from a space of wanting to help - which I greatly appreciate.

Inconvénients

Agents being available on multiple channels - currently there is a glitch with this and I have been talking to the AM about this. This is a needed feature and can easily be a dealbreaker. Though the IT team mentioned this is not a feature yet and this will need to be developed, I can see this some times works and some times doesn't. Therefore there is a glitch in the system.

The second is about the chat bot building. For someone who doesnt have technical background, the self-help chatbot guides are dry, boring and seem complicated. If there could be short videos on this, it would be very helpful!

Georgia
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Great platform but not simple to set up/use - lacks Telegram employees/customer service

Publié le 24/05/2022

[SENSITIVE CONTENT] Our contact at Messengerpeople, is lovely, and the platform itself is fine,...

[SENSITIVE CONTENT] Our contact at Messengerpeople, is lovely, and the platform itself is fine, although it is not the easiest to set up and optimise.

It is a low COS% channel for us to use in CRM, however some instruction / contact would be hugely appreciated in terms of set up process and optimisation. Also a lot of the videos/instructions are in German.

Avantages

The Telegram / Viber channels are relatively simple to set up, it is a rather inexpensive channel for us, and setting up new bots is easy enough to implement, for our different countries.

Inconvénients

Telegram/Viber are missing staff that actually work on these platforms, to be able to advise and help. We originally set up the platforms on an ex-employees phone number, and now we cannot seem to get the account disconnected from his phone, meaning we have to request log in details from him even though he doesn't work here anymore. We also have all his phone contacts, which are not relevant to Myprotein.

We have been advised that there is no way to change/disconnect his number from the account, and we will have to start all over again with a new account (losing all our current subscribers), which is not a viable option for us.

Roberto
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Messenging for support guests it's easier now

Publié le 04/06/2022

Avantages

With a small icons on the footer website, we got greater feautures to chat with guests asking for support. The chatbot and other features to automaticly replay in case of agent absence is strategic for our buisness which works in direct customer relatione chats only seasonally-

Inconvénients

A back-and user manual or a support team speaking and writing italian will be much appreciated. It has happened that FB and IG connection process previosly actvivated failed for unknown reasons but no allert was advised (?)

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

One software for all

Publié le 02/04/2021

It gives us ease of access because not only we can monitor different channels but it only generates...

It gives us ease of access because not only we can monitor different channels but it only generates the statistics of the content and inquiry of all the client. Where we got to know the most asked questions. Also chatbot, chatblock, and MIA does almost majority of our work when it comes to answering inquiries.

Avantages

The best feature for me is the access to almost all of the messaging apps. We can't deny how big the messaging industry is now especially when pandemic arises, it is the only way to communicate for some, but the more apps/softwares produced the more struggle for the companies communication team because in order for us to stay updated and connected to clients we have to be accessible in all the messaging apps in the market. In Messenger Communication it gives us ease of access to all of these different messaging platform. One click and we can now view, reply, add chatbots to all of our platform.

Inconvénients

Nothing much, maybe the pricing because it's expensive but I think the features answers it all.

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Sinch Engage - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Sinch Engage.

Types de licences disponibles pour Sinch Engage :

  • À partir de : 199,00 €/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Sinch Engage :

11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Sinch Engage est disponible :

allemand, anglais, espagnol, italien, portugais

Appareils pris en charge par Sinch Engage :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Sinch Engage :

Instagram, Meta for Business, Telegram, Viber, WhatsApp, WhatsApp API

Ressources d'aide disponibles pour Sinch Engage :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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