Classter

4,7 (110)
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Système de gestion de l'apprentissage et des étudiants tout-en-un

En savoir plus sur Classter

Classter.com est un précurseur mondial dans le domaine de la technologie de l'éducation, offrant un SaaS tout-en-un basé sur le cloud qui se compose de plusieurs systèmes : un système d'information scolaire (SIS), un système de gestion scolaire (SMS) et un système de gestion de l'apprentissage (LMS). La plateforme offre une solution de gestion de l'information modulaire et de bout en bout pouvant être utilisée par tous les établissements d'enseignement. Entièrement intégré à Office 365, Google G-Suite et autres systèmes tiers : bases de données ERP et gouvernementales, services SMS et outils BI.

Options de tarification dès :

4,50 €/année

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 224 autres

Langues

allemand, anglais, arabe, bulgare, espagnol et 3 autres

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Classter : 95

  • API
  • Accès mobile
  • Affectations pondérées
  • Alertes/Notifications
  • Analyse visuelle
  • Application mobile
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage synchrone
  • Authentification unique
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de contacts
  • Calculs des notes
  • Calendrier des événements
  • Calendrier en ligne
  • Cartes de rapport
  • Collecte des frais
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • District scolaire
  • Enquêtes et feedback
  • Enseignement primaire/secondaire
  • Enseignement spécialisé
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la discipline
  • Gestion de la paie
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des admissions
  • Gestion des affectations
  • Gestion des applications
  • Gestion des bibliothèques
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des candidats
  • Gestion des classes
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des enseignants et du personnel scolaire
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des frais
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des installations
  • Gestion des librairies
  • Gestion des programmes d'enseignement
  • Gestion des présences
  • Gestion des transports
  • Gestion des étudiants
  • Gestion des évaluations
  • Gestion des événements
  • Gestion du stockage de données
  • Gestion financière
  • Gestions des anciens élèves
  • Importation et exportation de données
  • Infos/dossier d'étudiants
  • Inscription de cours
  • Inscriptions et intégrations
  • Intégrations de tiers
  • Mesure des performances
  • Notation
  • Notifications en temps réel
  • Outils de prospection
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification des cours
  • Planification des cours
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Portail parent
  • Portail parent et étudiant
  • Portail étudiant
  • Pour associations d'anciens élèves
  • Pour l'enseignement supérieur
  • Rappels
  • Rapports de suivi
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Relevé de notes
  • Répertoire de membres
  • Sondages et votes
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des présences
  • Synthèse des cours
  • Tableau de bord d'activités
  • Tableau de bord pour enseignants
  • Établissement privé
  • Évaluations individuelles

Alternatives

STARS

4,6
Alternative n° 1 à Classter
STARS est une solution de gestion de campus sur le cloud qui permet aux écoles et aux collèges de conserver des...

Procare Solutions

4,6
Alternative n° 2 à Classter
Procare est un logiciel web de gestion de garde d'enfants conçu pour les établissements d'éducation préscolaire tels...

MAESTRO SIS

4,5
Alternative n° 3 à Classter
Maestro SIS est une solution de gestion d'école basée sur le cloud qui aide les petites et grandes institutions...

FACTS

4,0
Alternative n° 4 à Classter
FACTS est un logiciel de gestion de bourses d'études qui aide les écoles privées et confessionnelles à regrouper les...

Avis

Note globale

4,7 /5
(110)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,8/5

Vous avez déjà Classter ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 110
Gildas
Note globale
  • Secteur d'activité : E-learning
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Très cool je vous recommande cette application

Publié le 03/10/2022

Avantages

Flexibilité , simplicité,design, la disponibilité

Inconvénients

Se qui m'a beaucoup marqué dans ce logiciel c'est il ya des petit bug

Réponse de Vertitech

Thank you for your positive feedback, Glidas! We're glad you're happy with Classter and that it's been helpful for your organization. We strive to provide the best possible SIS system so you can provide the best UI to your students and educators, eliminating any small bug that stands in the way.

Do you have any recommendations for us to improve your experience? Please share your suggestions at support@classter.com.

P.S. If you ever need help, please don't hesitate to reach out; we're always here.

Emily
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Classter Review

Publié le 20/10/2023

Working with Classter has been an eye opening process and I feel that I have learned many things...

Working with Classter has been an eye opening process and I feel that I have learned many things about the inner workings of an educational database. The Classter team is hard working and kind. They do their best to understand and respond to our needs in a timely manner. I look forward to making use of Classter's full potential in the months to come.

Avantages

One of the things I like most about Classter, as an administrator, is that I can access student files quickly and easily from any page, can open multiple windows at the same time, and access many tabs from the student profile (card).

Inconvénients

We have had some challenges customizing Classter to our needs and there and still several features that are not yet complete or need to be modified. There are many features that we have yet to explore or had the opportunity to make use of.

Réponse de Vertitech

Dear Emily,

Thank you for sharing your detailed review of Classter. We appreciate the time you took to share both the positive aspects and the areas where you think we can improve.

We're glad to hear that the platform's user interface has made it easier for you as an administrator to access student files and manage multiple windows. Your convenience and efficiency are among our top priorities.

We also take your concerns seriously. Customization is something we're continuously working on to better fit the unique needs of each institution. Thank you for bringing this to our attention, and rest assured that we're taking steps to enhance the customization features further.

It's great to hear that you've found value in our team's hard work and responsiveness. We're committed to not only meeting but exceeding your expectations.

Thank you for looking forward to fully exploring Classter's potential. We're excited to continue this journey with you and your institution.

Mariella
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Universidad Creativa Experience

Publié le 30/03/2022

It has been a learning experience. At the beginning it was a challenge to overcome the language...

It has been a learning experience. At the beginning it was a challenge to overcome the language barrier and to convey the nature of our business model and the requirements associated with it.
We are a very particular university with a certain complexity that required many hours of work between the teams of both organizations.

However, the availability of the Classter team, especially [ Sensitive Content ]
, was exceptional.

The Classter team made sure to adjust the system to our need and implement development to make it work for us. There was a lot of patience and flexibility.

On the integration issue, it was one of the biggest challenges, especially with electronic invoicing. The Classter team made sure they had a good understanding of what our regulations were in Costa Rica and delivered a custom development that complied with them. But it was a process that took longer than expected.

With the development of custom reports, the experience has not been so good, the reports bring many errors and do not work 100%, something is fixed but another problem arises on the other side.

Suggestions:

Have teams of consultants and support that speak Spanish. The Latin American market is an interesting market and if they want to grow it would be good to consider having Spanish speaking teams.

Include in the initial offer more hours of training and develop it under a more formal process, this would avoid many reprocesses or recurring queries from the customer to the classter support team.

Avantages

Once you have the correct configuration it is easy to manage. The way you have the information organized makes the admission and administration processes much easier.

Inconvénients

The adaptation of the system to the business model of the University was a bit complicated, it seems to me that the system was initially created for schools and not for universities, so sometimes we felt it was a bit rigid and did not fit our business model.

Alternatives envisagées 

Campus Cafe et Classe365

Pourquoi choisir Classter 

The system had not been updated for several years and had many limitations to manage the operation of our business.

Pourquoi passer à Classter

I did not participate in the software selection process. I was hired to implement it. However, the university partners were looking for software that had the following functionalities: Pre-enrollment and online enrollment Fluent and efficient admissions process CRM Student information management Curriculum management Finance and accounting: online invoicing and payment Integration with other management systems
Konstantinos
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Confusing

Publié le 22/09/2022

Terrible. Slow. Disfunctional. Cannot process more than one academic period out of the box. Cannot...

Terrible. Slow. Disfunctional. Cannot process more than one academic period out of the box. Cannot search for students on other academic periods than the selected, making hard to locate a students when you have many periods. You have to search one-by-one period.

Avantages

I like tha it is cloud based. You do not have to do any maintenance.

Inconvénients

It has so many limitations it is impossible to customise to our needs.

Réponse de Vertitech

Dear Konstantinos

Thank you very much for the valuable feedback. It's alarming to learn that you have experienced confusion with the tool, please accept our sincere apologies for that. We believe that if you have sent a ticket to our Customer Support team, you would easily understand that you don't need to change academic periods to find a student. You can easily find any student from any period in Classter. Please check out this article in our Knowledge Base: https://help.classter.com/kb/how-to-onboarding-manuals/how-can-i-find-students-enrolled-in-another-academic-period/

Our aim is to offer the best possible experience and be there for those customers who happen to need help because they don't fully understand the application's structure. Our support is available at any time to answer this type of question, and help you get the same level of satisfaction by using Classter as the rest of our reviewers here!

Jhonnatan
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Many great features, but a bit important problems

Publié le 11/08/2020

I think Classter is a very good product, service desk support is good too, however implementation...

I think Classter is a very good product, service desk support is good too, however implementation support is very very frustrating.

Avantages

Classter covers all the features that any would think, application is stable and easy to use, and the development team continuously increase new features.

Inconvénients

Support to implement is very poor. They do not give all the necessary information. After you pay, may be the team tell you about some features that was not included.
Moodle integration is very limited, especially if you had implemented moodle yet.

Réponse de Vertitech

Hi Jhonnatan, thank you so much for your feedback. Making a feature-rich app that covers user's needs in every type of educational organization is our top priority here at Classter. We're sorry to hear that the implementation process didn't run as smoothly as you expected, but our team is always available to discuss corrective actions and provide the necessary assistance regarding the requested integrations.

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Classter - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Classter.

Types de licences disponibles pour Classter :

  • À partir de : 4,50 €/année Voir les tarifs
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Classter :

11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Classter est disponible :

allemand, anglais, arabe, bulgare, espagnol, français, grec, lituanien

Appareils pris en charge par Classter :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Classter :

BlueSnap, Braintree, Brightspace, CANVAS, Calendly, Docusign, HubSpot CRM, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft OneNote, Microsoft Word, Moodle, PayPal, Shuttle, Stripe, Webex Suite, WooCommerce, WordPress, WordPress Portal, uPayments

Ressources d'aide disponibles pour Classter :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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