SysTrack

SysTrack

Une solution de surveillance de l'expérience numérique pour les services informatiques

4,9/5 (22 avis)

SysTrack - Présentation

Description du logiciel SysTrack

SysTrack est une solution de surveillance de l'expérience numérique conçue pour les services informatiques, qui rassemble et analyse l'ensemble des données relatives à l'expérience de l'utilisateur final et à la productivité de l'entreprise. Directement à partir de l'espace de travail, SysTrack collecte des données, notamment concernant le processeur, la RAM et la mémoire, ainsi que plus de 10 000 autres points de données. Tous les points de données sont ensuite analysés par SysTrack et utilisés par les services informatiques de différentes manières afin de mieux réduire les coûts et d'optimiser les opérations, y compris par rapport à la réduction du nombre de cas d'assistance, l'identification des zones de surapprovisionnement et sous-approvisionnement, la réduction du temps moyen de réparation, etc.

SysTrack propose plusieurs avantages clés : collecte et analyse de données étendue et approfondie, possibilité de noter l'expérience de l'utilisateur final et fonctionnalités d'assistance conçues pour automatiser la résolution des problèmes. SysTrack offre également une solution évolutive. Parmi les cas d'utilisation de SysTrack figurent : segmentation continue des utilisateurs (personas), approvisionnement basé sur les besoins, assistance proactive, transparence des SLA, rationalisation du budget, gestion de l'utilisation des licences d'applications, transformation de bureau et gestion des performances matérielles. Les outils de SyStrack permettent aux utilisateurs de mapper leur paysage d'applications, de concentrer leurs ressources informatiques, de surveiller et résoudre les problèmes, de quantifier les performances SLA, de faire correspondre les licences à l'utilisation réelle, etc.

SysTrack - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

SysTrack - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais, japonais

Captures d'écran

Capture d'écran pour SysTrack : The dashboard gives quick insight into persona critical applications data
Capture d'écran pour SysTrack : The dashboard gives quick insight into persona critical applications data Capture d'écran pour SysTrack : Filter CPU, memory or network data by persona, role or workstyle Capture d'écran pour SysTrack : View the dashboard for application virtualization Capture d'écran pour SysTrack : View trending details and a user experience summary from the dashboard

SysTrack - Avis

SysTrack - Avis

Note globale
4,9
/
5
Excellent
20

Très bien
2

Moyen
0

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,9
Fonctionnalités
4,7
Simplicité d'utilisation
4,7
Support client
4,9
100% des utilisateurs recommandent cette application
Dexter H.

Improving End-User Experience

Great experience. The support team are always willing to help and go the extra mile to ensure that the customer is satisfied.


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Jim D.

Lakeside Systrack - Capacity Management Toolset

We used Systrack a lot as a data source to allow for modelling of end user resource costs to plan for and size increases in Citrix infrastructure with an expensive technology partner. It gave us the right data to correctly size the solution and avoid excessive spend. We also use it a lot too isolate the root cause of increases in CPU and memory costs introduced by our business areas. This allows us to govern business usage, get irresponsible end users to change behaviour and find possible sources of technical wastage to allow us to stretch our infrastructure out effectively. i.e. removing extensions to the WMI interface which did nothing useful and reduce CPU by 10% across a large silo. Saved us multiple 100's of users worth of CPU and improved end user experience. We also isolated issues with the underlying virtualisation fabric and got a free upgrade from our infrastructure provider. Good for this sort of vendor dispute.


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Luke G.

One of the industries best!


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Utilisateur vérifié

The quantity and quality of data that SysTrack collects has got to be the best I have seen..

Calculating actual user virtual resource requirements for users for a better user experience - Reduction of virtual resource consumption over the course of the year by 80,000 vCPU and 60 Terabytes of memory from 75,000 VDI sessions.
General Troubleshooting of user issues - Troubleshooting causes of user experience and proving that issues sometimes stem from underlying infrastructure.
Identifying unused software - Reducing licencing cost by identifying unused software and removing from users devices.


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Stephen T.

SysTrack Review

SysTrack solves the problem of not having enough INSIGHT on your environments. This is made even worse when you have an already overstretched IT ops team. SysTrack allows you to get better insight into what's happening, monitor user experience (which is key!) and allow Ops teams to be proactive and resolve issues quickly before they escalate, which saves an organisation both time and money, improves user experience (and NPS scores) and helps de-risk transformation.


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Dexter H.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
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Improving End-User Experience

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 27/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Great experience. The support team are always willing to help and go the extra mile to ensure that the customer is satisfied.

Avantages

Systrack provides true visibility into the end user experience utilizing data collected from multiple end-points. The data can be utilized to answer core questions about an end-user experience and how to best improve it through service improvement initiatives or through transformation initiatives. The improvements can then be measured to ensure it improves the end -user experience. Utilization of the tool at a L1 support layer can help drive down TTR(Time to Resolve) and increase FCR(First Call Resolution) at the service desk.

Inconvénients

The amount of data collected is not always easily understood and does require some time to understand.

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Réponse de Lakeside Software

Thank you for your review, Dexter!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Jim D.
Secteur d'activité: Télécommunications
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
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Lakeside Systrack - Capacity Management Toolset

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We used Systrack a lot as a data source to allow for modelling of end user resource costs to plan for and size increases in Citrix infrastructure with an expensive technology partner. It gave us the right data to correctly size the solution and avoid excessive spend. We also use it a lot too isolate the root cause of increases in CPU and memory costs introduced by our business areas. This allows us to govern business usage, get irresponsible end users to change behaviour and find possible sources of technical wastage to allow us to stretch our infrastructure out effectively. i.e. removing extensions to the WMI interface which did nothing useful and reduce CPU by 10% across a large silo. Saved us multiple 100's of users worth of CPU and improved end user experience. We also isolated issues with the underlying virtualisation fabric and got a free upgrade from our infrastructure provider. Good for this sort of vendor dispute.

Avantages

It covers a lot of service experience metrics. It has excellent extensions for seeing what end users are doing when web browsing. The process level toolsets are clever and do allow you to look in a fine grained way at what is happening i.e. rewind the clock and see when resource usage changes. The dashboard mechanism is easy to use. The vendor is very responsive to support queries and really helpful. The professional services people in Lakeside are excellent.

Inconvénients

In the version we have the developers removed the capability to export a lot of the graph data. We grumbled because this ruins the toolset a lot. We got a bespoke dashboard from Lakeside which allows us to work around the issue and it's apparently being put back in the newest version. A pain though and a dumb decision. The health metrics are a bit...Opaque. We struggled to really connect many of them to an actual improvable change. Interesting but occasionally the health metrics can produce wasted effort. Use them to maybe set priorities but also use your own technical intuition really.

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Réponse de Lakeside Software

Wonderful use cases. Thanks for sharing and for the review, Jim!

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Luke G.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
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One of the industries best!

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 07/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

• Trends & reporting (CPU, boot time, memory usage, apps, etc). Proper analysis of poor computer performance can be obtained to determine who to be replaced first on replacement programmes, for example. Trends/reporting is also a useful monitoring tool for troubleshooting devices with performance issues.
• Device reporting by models (amount on estate). Whilst its possible to do this via SCCM, Systrack can do this within a few clicks. It will however need a lookup table to convert Lenovo model numbers into readable model names although Systrack have worked with us to ensure these are converted.
• Web history logging for security purposes
• Dependencies – the ability to see the full chain of what the device is connected to & latencies to identify any performance/network issues with particular servers.
• Application discovery – to quickly identify applications installed on the device – similar function in SCCM but its nice to have this all in one place.
• Accurate last login for users on devices, as well as all devices they have logged into. This data is on SCCM but Systrack makes it much easier to pull this data all together.

Inconvénients

There's so much data available and sometimes it's difficult to get exactly what you're after without consulting systrack to assist you... but hands down they have been able to meet pretty much all of our requests to create custom dashboards.
Cost - understandably its an amazing tool but at quite a price tag.
It can be a very proactive tool but this won't suit if the organization if they are not able to make time for using the product.

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Réponse de Lakeside Software

Thank you for your review, Luke!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Banque
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
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The quantity and quality of data that SysTrack collects has got to be the best I have seen..

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 06/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Calculating actual user virtual resource requirements for users for a better user experience - Reduction of virtual resource consumption over the course of the year by 80,000 vCPU and 60 Terabytes of memory from 75,000 VDI sessions.
General Troubleshooting of user issues - Troubleshooting causes of user experience and proving that issues sometimes stem from underlying infrastructure.
Identifying unused software - Reducing licencing cost by identifying unused software and removing from users devices.

Avantages

The quantity and quality of data that SysTrack collects has got to be the best I have seen without putting unnecessary strain on local resources. It's strength lies in the ability to turn this data into actionable and easy to read presentable views for users of all levels. The ability to prove the issues that users are facing are not always the fault of the OS or Applications but sit with underlying infrastructure.

Inconvénients

Feature requests are slow to be released.

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Réponse de Lakeside Software

Thank you for your review!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Stephen T.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
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SysTrack Review

Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
Publié le 25/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

SysTrack solves the problem of not having enough INSIGHT on your environments. This is made even worse when you have an already overstretched IT ops team. SysTrack allows you to get better insight into what's happening, monitor user experience (which is key!) and allow Ops teams to be proactive and resolve issues quickly before they escalate, which saves an organisation both time and money, improves user experience (and NPS scores) and helps de-risk transformation.

Avantages

Having had previous hands on experience with SysTrack before joining Citrix, I was very pleased with the amount of data and thus insights that SysTrack gives customers.

In my role speaking to my customers who struggle to monitor their complex Citrix environments or are looking for a single tool to monitor Citrix as well as their physical desktop estate or are looking for a comprehensive tool for analysis and assessment, it's SysTrack that is always top of the list due to its rich set of features.

Inconvénients

It's been a while since I actually used it but it was a little complicated to tune and perhaps some more intuitive dashboards? These may have been addressed though... :-)

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Réponse de Lakeside Software

Thank you for your review, Stephen!

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Recommandation utilisateur
9,6/10
Basé sur 22 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

SysTrack - Prix

SysTrack - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,9/5
Basé sur 22 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

SysTrack - Fonctionnalités

SysTrack - Fonctionnalités

API
Alertes et remontée des problèmes
Audit
Contrôle d'accès
Données en temps réel
Gestion de la conformité
Gestion des autorisations
Gestion des flux de travail
Gestion des utilisateurs
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Suivi des activités
Surveillance en temps réel
Tableau de bord d'activités
Visualisation de données
Fonctionnalités
4,7/5
Basé sur 22 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

SysTrack - FAQ

SysTrack - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SysTrack.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour SysTrack ?

Types de licences disponibles pour SysTrack :

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel SysTrack ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de SysTrack.

Q. Qui utilise SysTrack ?

Utilisateurs habituels du logiciel SysTrack :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues SysTrack est-il disponible ?

Langues dans lesquelles SysTrack est disponible :

anglais, japonais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour SysTrack ?

Types de licences disponibles pour SysTrack:

Abonnement

Q. SysTrack prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par SysTrack.

Q. Avec quelles applications SysTrack peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à SysTrack :

ServiceNow, Splunk Cloud

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour SysTrack ?

Ressources d'aide disponibles pour SysTrack :

Support téléphonique