En savoir plus sur Avail
Avail est un système de gestion de locations pour les propriétaires, qui propose des outils afin de trouver des locataires, publier des annonces de locations vacantes, présélectionner des candidats, effectuer des vérifications d'antécédents de crédit, traiter les paiements, signer des contrats de location, etc. La plateforme basée sur le cloud est conçue pour les propriétaires possédant moins de 10 unités, mais les utilisateurs peuvent ajouter d'autres propriétés moyennant des frais supplémentaires. Avail aide les propriétaires à publier des annonces concernant leurs unités vacantes, à demander des candidatures de location et des rapports de crédit, à signer des baux et à collecter des loyers, le tout en ligne à partir d'une seule plateforme.
Lors de la recherche de locataires pour des propriétés vacantes, les utilisateurs peuvent utiliser l'outil de création de listes de location d'Avail et les connexions avec des sites web de location de propriétés tiers tels que Zillow et Trulia afin de regrouper des leads. Avail publie automatiquement des listes sur toutes les plateformes et tous les locataires potentiels peuvent postuler en ligne via une application personnalisée. Depuis le portail du propriétaire, les utilisateurs peuvent planifier des visites de propriétés avec les locataires potentiels, poser des questions de présélection et demander des vérifications des profils, antécédents ou crédits des locataires. Avail s'intègre à TransUnion pour recueillir des rapports sur les antécédents de crédit, criminels ou d'expulsion des locataires.
Les propriétaires peuvent également utiliser la plateforme d'Avail pour générer des baux et des contrats en personnalisant les modèles prédéfinis et spécifiques aux États et ajouter des clauses, pièces jointes ou règles personnalisées. La fonctionnalité de capture des signatures électroniques permet aux locataires de signer des contrats en ligne et les paiements peuvent également être traités en ligne dans Avail, pour des paiements de loyer rapides et sécurisés. Les opérations quotidiennes, telles que les communications de maintenance et avec les locataires, peuvent être gérées dans Avail, avec des outils permettant aux locataires de signaler des problèmes, de demander une maintenance et de suivre l'avancée des réparations.
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- Secteur d'activité : Rédaction et correction
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great software for small scale landlords
Publié le 07/12/2019
Overall, I love Avail and don't see any reason to use another software.
Overall, I love Avail and don't see any reason to use another software.
Avantages
I use this software to keep track of just two properties, and I like it because it's very affordable for small landlords like me and still provides all of the features I want from a professional property management software.
Inconvénients
I wish the billing system could be more flexible. For instance, there doesn't seem to be an easy (from-the-dashboard) way to mark an invoice as paid from my end if a tenant gave me a check instead of using the system.
Réponse de Avail
Hi Julia!
Robert here. I'm one of Avail's Community Managers, and I wanted to follow-up to say thank you for being a valued Avail user. Furthermore, thank you for leaving such a thorough review of Avail!
We are making a lot of changes to the platform (all exciting updates that members have asked for), and a review like yours really helps our team to move the product in the right direction.
I've personally made note of the invoice issue, and while you can achieve this from directly on the payments page, I still understand that it could be a little bit more straightforward. If you'd like, please feel free to send this along with any other constructive feedback over to me (robert@avail.co). I'll definitely get this over to my Product team!
Thank you so much for the honest review and keep in mind that we're always here as a resource for you! :)
Kindly,
Robert B.
Community Manager
@ Avail.co
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Makes Being A Remote Landlord Easy!
Publié le 07/05/2019
I love using Avail and I have recommended it to family and friends who have rental property.
I love using Avail and I have recommended it to family and friends who have rental property.
Avantages
Avail helps me manage my properties from hundreds of miles away. The system allows me to advertise vacancies, accept applications, check backgrounds, create and sign leases, and collect rent—all remotely.
Inconvénients
The initial set up for my tenants’ payments was a little buggy, but customer service was very helpful. No future issues.
Réponse de Avail
Hi Dr. Nkiruka,
My name is Robert and I'm one of the dedicated Community Managers here at Avail. I wanted to follow-up to say thank you so so much for being a valued Avail user (and thank you for the honest review)!
As you may know, we are making a lot of changes to the platform (all exciting updates that members have asked for); this also includes providing a more intuitive tenant on-boarding process.
That said I'd love to hear more about what you'd like to see changed, and what we can do to make Avail a product you'd recommend to others. Please email me (robert@avail.co), and we can get a follow-up call scheduled!
Thank you so much for the honest review; I'll definitely relay your kind words to my Customer Success team, and keep in mind that we're here as a resource for you! More than happy to help out as best we can :)
Kindly,
Robert B.
Community Manager
@ Avail.co
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Avail Software
Publié le 07/02/2023
Because of the difficulty in generating a simple lease renewal I had renters leave through...
Because of the difficulty in generating a simple lease renewal I had renters leave through frustration.
Avantages
Easly tracks and maintains income processing and late fee notifcations with reminders sent to renters in a timely manner
Inconvénients
Very cumbersome to generate a lease and very very difficult to understand the functioning of the software in general.
Réponse de Avail
Hi Christopher! Thanks for taking the time to write your review. We appreciate any feedback from our users. Your feedback on the lease-generation experience is really important to us; please know that I've shared it with our product team.
We'd never want renters to leave due to the difficulty of using a feature. If you'd like to share more about your experience, please send us a direct message or get in touch with our customer care team at avail.co/contact.
Thanks again for your time, and for being an Avail user!
- Brittany M.
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great value
Publié le 07/05/2019
It’s simplified and sped up the leasing process. Helps with putting together a contract easily and...
It’s simplified and sped up the leasing process. Helps with putting together a contract easily and making minor modifications where appropriate.
Love the automated emails and reminders but also the flexibility and control over the emails
Avantages
Ease of use
Digitize the experience for landlord and renter
Inconvénients
Just a few minor things - changing name on contract in middle of lease. Sort of like a contract adjustment but not a deal breaker.
Réponse de Avail
Hi Nathan! Thank you so much for the thoughtful feedback. Believe me when I say that your feedback is something we take to heart as we try to improve our product and provide an experience that users will love for years to come. Many DIY landlords join Avail for the very reasons you mentioned, and as we continue to add more tools to the platform, reviews like yours play a central part to exploring how we can make things better. I'll also inquire with my tech team about adjusting the lessor/lessee contact information (typically this isn't something the system allows since it is a legally binding agreement - so we definitely will need to look into this). That said if you have any questions or need help within your account never hesitate to reach out to us; we're here as a resource for you!! :) - Kindly, Robert B. - Community Manager @ Avail
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Great for starting out
Publié le 11/05/2019
Avantages
Love avail for starting out as a smaller property management company; makes us feel like big company.
Inconvénients
Could use better mobile support or app features.
Réponse de Avail
Hi Nathan!
Robert here. I'm one of Avail's Community Managers, and I wanted to follow-up to say thank you for being a valued Avail user (and thank you so much for the honest review).
Several landlords have reached out about this (having a mobile app), and while I can say that a mobile app is on our roadmap in the coming months, I don't have an exact date for that yet. This said you can easily access our platform from your mobile device's web browser (our website has been designed & optimized for mobile use whether your device is an Android or iOS).
I'd love to hear more about what you'd like to see changed, and what we can do to make Avail a product you'd recommend to others. Please email me (robert@avail.co), and we can get a follow-up call scheduled!
Thank you so much for the honest review and keep in mind that we're here as a resource for you.
Kindly,
Robert B.
Community Manager
@ Avail.co
Avail - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Avail.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Avail ?
Types de licences disponibles pour Avail :
- À partir de : 9,00 $US/mois
- Type de licence : Version gratuite, Abonnement
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise Avail ?
Utilisateurs habituels du logiciel Avail :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200
Q. Dans quelles langues Avail est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Avail est disponible :
anglais
Q. Avail prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Avail :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Avail peut-il s'intégrer ?
Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Avail.
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Avail ?
Ressources d'aide disponibles pour Avail :
Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
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