En savoir plus sur Cumulus Retail

Cumulus Retail is a software platform developed for small and mid-size retailers to help them manage their business operations via a single system. Cumulus features a Getting Started Wizard that helps users with the setup process while the System Configuration option helps users set up the software in a customizable way. Cumulus Retail users can add frequently sold items to the Quick-Select Item Menu to help process sales efficiently. Cumulus allows users to search for products based on descriptions, style, or keywords and permits authorized users to update pricing levels for each item that is entered into the database.

Cumulus Retail supports various registers per store and multi-store tracking. The software accepts a wide range of tender types including checks, cash, debit cards, credit cards, layaway Gift Cards, and Apple Pay. Cumulus Retail can also handle multiple transaction types such as price checks, returns, email receipts, bulk pricing changes, accounts receivable management, hold and recall hold, special orders, and inter-store product transfers.

Cumulus Retail helps users in customer management and creates multiple customer types and categories to effectively manage their activity. Cumulus has an inventory and product management system that helps users import products from the vendor catalog and assign products and department levels. Users can also create templates to help expedite product entry. Cumulus Retail integrates with an Cumulus eCommerce add-on module, which offers a professional layout and design, basic reporting option, and an embedded video option. The premier version of Cumulus eCommerce can be integrated with Walmart Marketplace, Fulfillment by Amazon, and eBay. Cumulus Retail’s cross-platform capability helps customers purchase a product online and return it in-store.

Options de tarification dès :

125,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Cumulus Retail - Principaux avantages

• Cumulus Retail’s Inventory Management functionality helps users create inventory adjustments, create auto-replenishment for products based on preset product levels, carry out real-time tracking of inventory movement and track inventory using the serial number.

• The platform provides reporting capabilities to help users gain access to pre-defined reports. The Report Designer allows users to create customizable reports.

• Cumulus Retail provides reports in four groups: customer reports, sales reports, employee reports, and inventory reports.

• Cumulus Retail allows users to track inventory levels with reports such as Year Over Year Sales, Inventory History Report, Inventory Summary, and Inventory Sales.

• Cumulus Retail integrates with standard point of sale hardware including receipt printers, monitors, cash drawers and barcode scanners.

Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais

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Cumulus Retail Logiciel - 1
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Cumulus Retail : 92

  • API
  • Accès hors ligne
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse en temps réel
  • Automatisation des commandes
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Bons de commande
  • CRM
  • Caisse pour boutiques de souvenirs
  • Caisse pour détaillant
  • Carte de fidélité
  • Catalogage/catégorisation
  • Catalogue de produits
  • Catalogue en ligne
  • Champs personnalisables
  • Collecte des paiements
  • Comptabilité
  • Comptes clients
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Fonctions pour vente au détail
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la production
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de la vente au détail
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des articles mis de côté
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des marchandises
  • Gestion des prix
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des produits
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taxes de vente
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Optimisation des stocks
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prévision
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Réapprovisionnement
  • Saisie de commande
  • Signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des commandes
  • Suivi des retours
  • Suivi des statuts
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes
  • Traitement des paiements
  • Vente par correspondance
  • e-mail marketing
  • Écran tactile

Alternatives

Lightspeed POS

4,4
Alternative n° 1 à Cumulus Retail
Kounta est un point de vente ultra-moderne basé sur le cloud, axé sur l'hôtellerie. Bénéficiant d'une configuration...

KORONA

4,7
Alternative n° 2 à Cumulus Retail
Le logiciel de point de vente KORONA fournit une solution avancée pour les commerces de détail, les services de...

Retail Express

4,1
Alternative n° 3 à Cumulus Retail
Retail Express est un logiciel cloud d'e-commerce, d'inventaire et de PDV (point de vente) qui fournit aux commerçants...

RunIt RealTime Cloud

4,7
Alternative n° 4 à Cumulus Retail
Runit est un système de PDV, de gestion des stocks, de gestion d'entrepôt et de distribution conçu pour les commerces...

Avis

Note globale

4,5 /5
(11)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,5/5

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5 avis affichés sur 11
Mayur
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Best POS for all online business.

Publié le 07/09/2022

Avantages

Loved the inventory management and order management feature. It syncs all the data from my store to the POS easily.

Inconvénients

Till now not find any disadvantages of this software.

Connor
Note globale
  • Secteur d'activité : Articles de sport
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great products and service!

Publié le 28/11/2019

THE PRODUCTS AND SERVICES THEY PROVIDE ARE PORBABLY SOME OF THE BEST OUT THERE. THEY WERE ABLE TO...

THE PRODUCTS AND SERVICES THEY PROVIDE ARE PORBABLY SOME OF THE BEST OUT THERE. THEY WERE ABLE TO GET ALL OF THE SAME ITEMS I DROPSHIPPED THROUGH RSR GROUP AND PUT THEM ON OUR WEBSITE AND THEY COVERED A LOT OF THE PROCESS. THEY MADE THE TEMPLATE AND TOOK CARE OF THE RED TAPE TYPE OF STUFF, ALL YOU HAVE TO DO IS ADD YOUR PERSONAL FLAIR AND IMAGES TO IT. ONCE YOU GO THROUGH THE TRAINING IT BECOMES A LOT EASIER AND QUICKER TO GET THINGS DONE

THEY CAN BE A BIT PRICEY FOR A SMALL BUSINESS AND YOU WILL NEED TO PLAN ON SPENDING MUCH MORE THAN THE $350 A MONTH AND MAKE SURE YOU READ WHATEVER CONTRACTS THEY HAVE YOU SIGN COMPLETELY. I WAS UNAWARE OF A FEW DIFFERENT THINGS THAT I SIGNED UP FOR AND ONLY REALIZED AFTERWARDS THAT I REALLY COULDNT AFFORD IT LONG TERM.

Avantages

THE POS SYSTEM IS VERY IN DEPTH
INTERGRATIONS WORKED WELL WITH MY VENDOR/WHOLESALER
GREAT WEBSITE DESIGNS
GREAT EMPLOYEES AND TRAINERS
VERY PROFESSIONAL
EXPERIENCED IN MANY INDUSTRIES
FIREARMS AND 2A FIRENDLY

Inconvénients

A LOT OF THINGS YOU HAVE TO COORDINATE
LOTS OF ACCOUNTS TO MAKE WITH MANY COMPANIES
NOT THE BEST COMMUNICATION BETWEEN DEPARTMENTS
UNEXPECTED COSTS
LONG TERM CONTRACTS CUAGHT ME BY SURPRISE

Russell
Note globale
  • Secteur d'activité : Articles de sport
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Be Extra Cautious, What was covered in the sales pitch couldn’t actual be done

Publié le 25/06/2022

The overall best part was signing the termination of the contract three years after we started....

The overall best part was signing the termination of the contract three years after we started. After it was determined that the software would not do what they said it would do and they agreed in writing it couldn’t do what it was sold to do they would not terminate the contract and refund thousands of dollars spent on a system. So we paid for 36 months on a system that never processed an actual transaction. We also revoked ACH authorization for payment in writing and they still continued to ACH.

We also tried to reach out to members of the leadership team and all of our communications including communications that were mailed physically were never responded to or acknowledged.

Avantages

This software in theory is great but it does not actually get going

Inconvénients

The features that were pitched to us in all of the sales presentation turned out to be things that could not be delivered and implementation. Almost 9 months of back-and-forth with the implementation teams never could get system running.

Alternatives envisagées 

Lightspeed POS

Pourquoi choisir Cumulus Retail 

Features that were not currently available in the point-of-sale that we were using

Pourquoi passer à Cumulus Retail

We chose cumulus due to the fact some of the things that we needed within lightspeed would’ve been third-party connectors where with Cumulus they were built into the software
Paul
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great product, with lots of features.

Publié le 21/06/2018

As we were one of the first adopters we had a few issues, but they were addressed in a timely...

As we were one of the first adopters we had a few issues, but they were addressed in a timely manner. We converted over to Cumulus from Retail Star, and I was a little disappointed that some of the main features that I used on a daily basis were not accessible on day 1. After some updates these features are accessible now.

Avantages

Ease of use with a host of features. Cloud based allows for Inventory access from anywhere with Internet access.

Inconvénients

We had the local server option install for redundancy, but this service can be slow at times. Plus any updates to products are not instant.

Réponse de Celerant Technology

Thanks for the review, Paul!

Roxanne
Note globale
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Happy with our new POS

Publié le 21/06/2018

Avantages

All my products transfered over to the new data base, my empolyees love our new touchscreen cash register monitor, customer support and training people are awesome to work with! Overall the product is super easy to work with.

Inconvénients

When ordering on a PO I wish there was a way to see "on hand" items on the same screen as the PO. (I heard that this will be in an upcoming update though). Also, I wish I could just hit the ENTER button when doing searches (instead of mousing up to the search button).

Réponse de Celerant Technology

Thanks for the review, Roxanne! And, yes, we have now added that feature to our software. You can now see "On Hand' items on the same screen as the PO. Hopefully you have already upgraded to our current version, if not- please reach out to our Updates Department and we can schedule your update!

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Cumulus Retail - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Cumulus Retail.

Types de licences disponibles pour Cumulus Retail :

  • À partir de : 125,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

In store: $125/month Online: $250/month Both: $350/month

Utilisateurs habituels du logiciel Cumulus Retail :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000

Langues dans lesquelles Cumulus Retail est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Cumulus Retail :

Applications s'intégrant à Cumulus Retail :

Adobe Commerce, BigCommerce, Instagram, Meta for Business, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Shopify, WooCommerce

Ressources d'aide disponibles pour Cumulus Retail :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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