Showcase Workshop

4,7 (49)
Donnez votre avis !
Tous vos contenus de vente et de marketing sont situés en un même emplacement.

En savoir plus sur Showcase Workshop

Showcase Workshop est une plateforme de partage et de présentation de contenu conçue pour l'activation des ventes et le marketing. Cet outil cloud permet aux équipes de vente et de marketing de créer une boîte à outils de vente composée de contenus personnalisés, qui peuvent être lancés et envoyés aux clients à tout moment, de n'importe où. Showcase Workshop permet aux utilisateurs de créer une application personnalisée à l'image de la marque avec divers contenus (vidéos, images, présentations, etc.), de les partager avec des clients en personne ou par e-mail et de suivre la façon dont les clients interagissent avec ceux-ci. Avec Showcase Workshop, les équipes de vente ont un accès instantané au contenu dont elles ont besoin, qu'il s'agisse de brochures, de fiches techniques, de vidéos ou de présentations, le tout organisé en une seule boîte à outils et accessible via n'importe quel appareil mobile ou tablette.

Le contenu de Showcase Workshop peut être utilisé pour améliorer les performances des employés en leur fournissant toutes les informations dont ils ont besoin pour faire des argumentaires de vente et partager du contenu avec des clients/prospects à l'aide d'un navigateur web ou de liens par e-mail. Afin d'aider les utilisateurs à mieux comprendre la façon dont les clients ou les employés interagissent avec leur contenu, Showcase Workshop fournit l'analytique en temps réel concernant des métriques telles que le nombre de vues par diapositive, d'ouvertures de fichiers, d'actions, etc. Ces données peuvent être utilisées pour assurer le suivi des clients en fonction de leurs actions ou pour améliorer la prise de décision concernant les formations du personnel, la création de contenus et les tactiques de vente.


Images

Showcase Workshop Logiciel - 1
Showcase Workshop Logiciel - 2
Showcase Workshop Logiciel - 3
Showcase Workshop Logiciel - 4
En voir 5 de plus
Vidéo de Showcase Workshop
Showcase Workshop Logiciel - 1
Showcase Workshop Logiciel - 2
Showcase Workshop Logiciel - 3
Showcase Workshop Logiciel - 4

Showcase Workshop ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Showcase Workshop

4,7 (49)
VS.
Le plus évalué

À partir de

29,00 $US
mois
16,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

47
112

Intégrations

3
56

Simplicité d’utilisation

4,5 (49)
4,4 (9 489)

Rapport qualité-prix

4,3 (49)
4,3 (9 489)

Service client

4,7 (49)
4,2 (9 489)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Wix

4,4
Alternative n° 1 à Showcase Workshop
Wix est une plateforme leader qui permet de créer un site web, gérer et développer une présence en ligne grâce à une...

Microsoft PowerPoint

4,7
Alternative n° 2 à Showcase Workshop
PowerPoint peut vous aider à raconter une histoire percutante au travers de vos présentations et à partager facilement...

WordPress

4,6
Alternative n° 3 à Showcase Workshop
WordPress est une plateforme de création et de publication de sites web et de blogs, dotée d'outils pour la conception...

monday.com

4,6
Alternative n° 4 à Showcase Workshop
Que votre équipe se trouve au bureau, à domicile ou en déplacement, monday.com est une puissante plateforme de...

Avis

Note globale

4,7 /5
(49)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà Showcase Workshop ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 49
Phil
Phil
Note globale
  • Secteur d'activité : Services environnementaux
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Sliced bread isn't this good!

Publié le 12/05/2020

Our Sales team love it. No more brochures in their cars or out-dated information. And it runs...

Our Sales team love it. No more brochures in their cars or out-dated information. And it runs without an internet connection. Awesome.
Green Gorilla are the game-changers in waste recycling services, so to have our team using printed brochures was going against our philosophy of waste minimisation. Our clients have been very impressed with the sales presentations. We love using the notification feature when a client opens an email generated from Showcase - our team call within 20 mins. The clients are always amazed at our timing!

Avantages

Creation and administration of Showcase is a breeze. If you can use PowerPoint or Keynote, then this App is like changing from a pair of sneakers into a pair of Gucci loafers. It's better.
Read the Showcase tips first! They've done the hard work. I'd recommend planning your Showcase and getting all your content (including images and text) ready before you start building. That is the hardest part! Building and updating is a breeze.

Inconvénients

There's nothing I dislike about the software. It does what you want it to do.

Réponse de Showcase Software

Thanks for such a glowing review, Phil! We love hearing success stories and are pleased to know our sharing notifications are making you look even cooler than you already are when you follow up with prospects.

Richard
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Presenter

Publié le 05/10/2020

Avantages

Figuratively as a presenter it allows you to focus on a few relevant chapters rather presentation the whole book. A second presentation to a different group allows you to reference the same book but tell a different story by focusing on other chapters

Inconvénients

Difficult to print.
Difficult to email relevant sections/chapters without sending the whole book.
Would be good if you could "book mark" something that can be referred to later

Réponse de Showcase Software

Thank you for your review, Richard! We love helping you tell your story. I've sent you an email about how to bookmark and share specific parts of your presentation so you know how to do it in future. We know it's frustrating not being able to print your whole presentation but you're making a huge difference and saving a lot of trees by switching to digital presentations!

steve
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits chimiques
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

newer is not necessarily better??

Publié le 03/01/2019

has been generally ok ,

has been generally ok ,

Avantages

is a good platform for my guys to access procedures etc from

Inconvénients

it has been made too complicated to use for me.. adding new slide shows or notes etc has become as stated early more complicated..

Réponse de Showcase Software

Hi Steve,

Thanks for taking the time to review Showcase Workshop.

We will be in touch to discuss your frustrations with our new editor and see if we can help smooth some of those for you. There definitely have been a lot of upgrades recently and we hope they'll be of long term value to you and your team.

Matt
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

How we have used showcase

Publié le 04/05/2020

We use Showcase to educate sales staff about products as well as it being a point of sale tool for...

We use Showcase to educate sales staff about products as well as it being a point of sale tool for our sales staff. Our staff have a very high engagement rate with Showcase and it shows they are learning the information we are putting on to Showcase. We see this resulting in more informed sales staff that are able to highlight the benefits to customers more clearly.

Avantages

There are a lot of pros to Showcase that work well for our business and products that we sell.
-Firstly the ease to update and alter any information as we need to is crucial for our new model releases. As well as the ability in put any information or background images we need to.
-The sharing function is fantastic for our sales network to be able to quickly engage with their customers with our uniform and relevant material.
-Showcases ease of use has been a large factor in it becoming our centralised platform for all of our sales networks information.
-Being able to Email all of our users through Showcase is also a great way to keep the brand and sales network connected with the latest information.
- Lastly and most importantly the Showcase team are always more than willing to help out with any of our issues or questions and act extremely quickly to get us a great result. They recently creating a contact tracing solution for us incredibly quickly and with everything we could have asked for.

Inconvénients

The only thing we have had complaints on from users is the size of the application. However this is due to us putting a large amount of documents on Showcase. Showcase also helped us by optimising the documents which helped reduce our app size. - No real cons here.

Réponse de Showcase Software

Thanks for your review, Matt! We're happy to hear your team is engaged with Showcase and that the contact tracing form has been useful. Our friendly help desk team is always happy to help with optimizing your files so just sing out if you run into any issues with the size of your presentations.

Gary
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

A great way to engage new and existing customers

Publié le 01/03/2017

Showcase Workshop helps the front line team interactively engage with customers and tell tailored...

Showcase Workshop helps the front line team interactively engage with customers and tell tailored business stories.

Melding links, video and emailable content makes for better and more interesting face-to-face meetings. It's also easy to add and manage users, and having desktop access as well as across mobile platforms is very useful.

Other benefits include better customer engagement and a large reduction in printing brochures and booklets. It's also meant easier access and distribution to pre-prepared presentations.

We have also seen a huge reduction in old versions of documents being stored and used since the push updates mean that Showcase is always up-to-date.

Some of the limitations for us are that there are a limited number of file name characters that are displayed in the sharing list, although careful file naming helps overcome this.

It would also be better to be able to turn file sharing on or off at the file level in order to allow or disallow sharing as circumstances change.

From an admin perspective, having to change the enter screen to add, delete or move a hotspot is a little cumbersome, although with proper planning this is not that big an issue.

I recommend to others that you spend time to map out your staff user stories so that it will work logically for most users most of the time. Then spend time planning the content that needs to be there to keep the stories engaging throughout a variety of meeting scenarios.

Afficher 5 avis sur 49 Lire tous les avis

Showcase Workshop - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Showcase Workshop.

Types de licences disponibles pour Showcase Workshop :

  • À partir de : 29,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Showcase Workshop :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Showcase Workshop est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Showcase Workshop :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Showcase Workshop :

Google Drive, OneDrive, Salesforce Sales Cloud

Ressources d'aide disponibles pour Showcase Workshop :

Service client/e-mail, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Showcase Workshop.