Voilà

Voilà

Employee scheduling tool for managers & employees

4.9/5 (7 avis)

Voilà - Présentation

Description du logiciel Voilà

Voilà! is an employee scheduling platform that helps managers reduce their time building schedules. By defining business priorities (seniority, experience, invested work hours) in a few clicks, Voilà! identifies the most qualified employees for each shift. As an employee-centric platform, employees can track their schedules, request shift swaps and input their availability that align with their optimal shift. With Voilà’s! smart scheduling features, employees are able to request a replacement in the app, without the need for manager intervention! The cloud-based platform allows managers to set up custom approval workflows and notify employees immediately by email, push, or SMS when schedule changes occur. When employees report an absence, Voilà! automatically sends a notification to the most qualified available employee to fill the open position via SMS, email, or push. With automation tools that facilitate the scheduling process, Voilà! is designed to set your employee scheduling on autopilot!

Voilà - Présentation

Prix

À partir de
2,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

2$ per active user. Get as many people as needed on replacement lists. We only charge if an employee has worked during the month. Therefore, you pay only for the people who have generated value for your business.


Voilà - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Canada, États-Unis
Langues
anglais, français

Captures d'écran

Capture d'écran pour Voilà : The activity dashboard provides an overview of filled and unfilled shifts, pending approvals, and more
Capture d'écran pour Voilà : The activity dashboard provides an overview of filled and unfilled shifts, pending approvals, and more Capture d'écran pour Voilà : Both employees and managers can view schedules within the Voilà mobile app

Voilà - Avis

Voilà - Avis

Note globale
4.9
/
5 7 avis
Excellent
6

Très bien
1

Moyen
0

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4.6
Simplicité d'utilisation
4.9
Support client
5
100% des utilisateurs recommandent cette application
Utilisateur vérifié

My employees can now help making schedules

Like the software and the availability of the company's owners to listen to our requests and develop new features for our reality when possible.


Traduire avec Google Translate
Audrey B.

The best application ever !


Traduire avec Google Translate
Alexis L.

Good app

Positive and efficient


Traduire avec Google Translate
Loic C.

Restaurant Staff Managing

Scheduling and roster building tool.
Managing the working teams and staff.
On the go, always available.
Gives freedom to the employees by asking shift swaps, easy availability settings.
Employees ranking system.
Overall human ressources tool, and they are adding more options every week.


Traduire avec Google Translate
Gareth C.

Great App


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire avec Google Translate

My employees can now help making schedules

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 24/03/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Like the software and the availability of the company's owners to listen to our requests and develop new features for our reality when possible.

Avantages

Employees can contribute to the scheduling process
All communications are done trhough the app
Love having a manager app to approve shifts and replacements anytime

Inconvénients

Still not connected to our payroll software, but for the price, it is worth importing an excel sheet every two weeks. They do not do company specific upgrades so we have to wait for our request to be implemented at large to get them. At least they are quick to take action.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Audrey B.
Secteur d'activité: Sports
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire avec Google Translate

The best application ever !

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 19/03/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

The application Voilà! makes my life so much easier. With about 60 employees and many replacements to manage, it only takes one click for employees to find their replacement. No need to contact people one by one, it's great! In addition, employees only need to enter their availability and when I create or open a new shift, all available employees who are qualified are automatically notified and can apply to take the shift. Very easy to use, you'll notice a great time saving every day.

Inconvénients

I would to be able to drag and drop the shift without having to enter all the informations again

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Alexis L.
Secteur d'activité: Services environnementaux
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire avec Google Translate

Good app

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 28/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Positive and efficient

Avantages

User friendly. A lot of colleagues thought the same thing

Inconvénients

Nothing really. Liked it straight from the start.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Loic C.
Secteur d'activité: Restaurants
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire avec Google Translate

Restaurant Staff Managing

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 15/03/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Scheduling and roster building tool.
Managing the working teams and staff.
On the go, always available.
Gives freedom to the employees by asking shift swaps, easy availability settings.
Employees ranking system.
Overall human ressources tool, and they are adding more options every week.

Avantages

Once my schedule frame and rosters are set up, managing our weekly needs is super efficient.
We can keep our minds off basic tasks such as employees shifts swaps, managing staff availabilities.
I can see that a lot of human ressources settings are getting progressivly added and it is a great managing tool.
The software / app team are always improving Voila considering our specific needs.

Inconvénients

As any complex app / software, at first you need to get used to the basic functions. Considering Voila is mainly to set up your team rosters and schedules, so drawing the first frame is a little bit of work.
The laptop version is still better than the app - for the admin crew. For the employees it's perfect.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Gareth C.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire avec Google Translate

Great App

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
Publié le 28/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

It is a simple platform and really easy to use.

Inconvénients

I believe the is a lack of updates for the application

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9.6/10
Basé sur 7 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Voilà - Prix

Voilà - Prix

À partir de
2,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

2$ per active user. Get as many people as needed on replacement lists. We only charge if an employee has worked during the month. Therefore, you pay only for the people who have generated value for your business.

2$ per active user. Get as many people as needed on replacement lists. We only charge if an employee has worked during the month. Therefore, you pay only for the people who have generated value for your business.

Rapport qualité-prix
5/5
Basé sur 7 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Voilà - Fonctionnalités

Voilà - Fonctionnalités

API
Base de données des employés
Gestion des employés
Gestion des performances
Gestion du recrutement
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des collaborateurs
Notifications automatiques
Portail des employés
Portail employés
Portail libre-service
Rappels
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Suivi des candidatures
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.6/5
Basé sur 7 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Plus d'informations sur Voilà

Plus d'informations sur Voilà

Voilà - Principales fonctionnalités

  • Automated Scheduling
  • Calendar Management
  • Employee Database
  • Messaging
  • Mobile Access
  • Resource Management

Avantages

• Allows employees to input their own availability and Voilà! generates an optimal schedule based on this data.

• Alerts employees and managers to any schedule changes via email, SMS, or push notifications.

• Setup custom approval workflows to route time off or shift change requests to managers for approval.

• Facilitates shift swaps between employees. Voila automatically fills vacant shift openings with other available and suitable employees when swaps are requested.

• Ensures that employees are always aware of their upcoming shifts by providing 24/7 access to team schedules via the Voilà! mobile app.

Voilà - FAQ

Voilà - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Voilà.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Voilà ?

Types de licences disponibles pour Voilà :

À partir de: 2,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

2$ per active user. Get as many people as needed on replacement lists. We only charge if an employee has worked during the month. Therefore, you pay only for the people who have generated value for your business.

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Voilà ?

Fonctionnalités du logiciel Voilà :

  • Automated Scheduling
  • Calendar Management
  • Employee Database
  • Messaging
  • Mobile Access
  • Resource Management

Q. Qui utilise Voilà ?

Utilisateurs habituels du logiciel Voilà :

Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Voilà est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Voilà est disponible :

anglais, français

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Voilà ?

Types de licences disponibles pour Voilà:

Abonnement

Q. Voilà prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Voilà :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Voilà peut-il s'intégrer ?

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Voilà.

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Voilà ?

Ressources d'aide disponibles pour Voilà :

Support en ligne, Support téléphonique