En savoir plus sur Tribe

Tribe est une plateforme cloud de gestion des communautés conçue pour aider les entreprises de toutes tailles à créer des communautés en ligne modernes où les membres peuvent se connecter sous leur marque. Les utilisateurs peuvent explorer, suivre, poser des questions, commencer des discussions et participer à des sondages, ainsi que voter, commenter et partager plusieurs types de contenus. Tribe propose une solution en marque blanche, permettant aux utilisateurs d'adapter la conception à leur marque et de la concevoir pour l'intégrer à leur site web. Ils peuvent même ajouter l'en-tête et/ou le pied de page de leur site pour l'intégrer en toute transparence à la navigation de leur site.

Tribe permet aux utilisateurs de s'inscrire à l'aide de plateformes établies telles que Google, Facebook, Slack et LinkedIn. L'authentification unique (SSO) peut également être configurée pour les clients d'entreprise. Profitez d'intégrations dans des applications tierces pour automatiser les processus et ajoutez des fonctionnalités telles que des sondages, des évènements et des questions/réponses. La plateforme prend en charge les intégrations à Slack, Telegram, Zapier, etc. Grâce à l'accès API, les utilisateurs peuvent créer des intégrations personnalisées. Les outils de gamification servent à améliorer leur engagement grâce à des points, des badges et un tableau de classement. Un flux personnalisé les aide à suivre les personnes, les sujets ou les questions qui leur sont les plus utiles. Avec l'analytique, ils peuvent obtenir un aperçu précieux des performances de la communauté.

Options de tarification dès :

85,00 $US/mois

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne et 5 autres, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, chinois traditionnel et 15 autres, danois, espagnol, français, hongrois, hébreu, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, tchèque, turc, ukrainien

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Images

ConvertKit's customer community enables members to post content, access key resources, learn from peers, request answers, comment, upvote, and build networks.
Pipedrive Sales Community designed for customers as well as sales and marketing people.
View discussions and and participate conveniently via mobile
Incentivize and give credit to community members by giving them points and badges
Users can request an answer from the most relevant people when asking or reading questions
Enterprise social network
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Vidéo de Tribe
Capture d'écran pour Tribe : ConvertKit's customer community enables members to post content, access key resources, learn from peers, request answers, comment, upvote, and build networks. Capture d'écran pour Tribe : Pipedrive Sales Community designed for customers as well as sales and marketing people. Capture d'écran pour Tribe : View discussions and and participate conveniently via mobile Capture d'écran pour Tribe : Incentivize and give credit to community members by giving them points and badges Capture d'écran pour Tribe : Users can request an answer from the most relevant people when asking or reading questions Capture d'écran pour Tribe : Enterprise social network

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Tribe : 67

  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Analytique de l'engagement
  • Authentification unique
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données des employés
  • Blogs
  • Catalogage/catégorisation
  • Champs personnalisables
  • Chat en temps réel
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de contenu
  • Discussions et forums
  • Engagement des clients
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Forum/groupe de discussion
  • Forums en ligne
  • Gamification
  • Gestion communautaire
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la publicité
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des clients
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des groupes
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des newsletters
  • Gestion des stratégies
  • Gestion des événements
  • Idéation et production participative
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des employés
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Marquage
  • Messagerie instantanée
  • Mise en forme de texte
  • Modération
  • Monitoring
  • Médiathèque
  • Notes et commentaires
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Personnalisation
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Profils d'utilisateurs
  • Promotion sociale
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche en texte intégral
  • Recherche/Filtre
  • Répertoire de membres
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi comportemental
  • Suivi des activités
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Support vidéo
  • Sécurité des données
  • Widgets
  • Étiquetage

Alternatives

monday.com

4,6
Alternative n° 1 à Tribe
monday.com est un outil de collaboration et de gestion de projet conçu pour vous aider à tout gérer. Créez des...

Zendesk

4,3
Alternative n° 2 à Tribe
Zendesk est une application vous permettant de gérer votre service client dans le Cloud, qui s'intègre de façon...

Hivebrite

4,5
Alternative n° 3 à Tribe
Hivebrite est une solution tout-en-un de gestion des communautés et des anciens élèves, employés ou membres afin de...

CampusGroups

5
Alternative n° 4 à Tribe
CampusGroups is a cloud-based community engagement software designed to help small to large higher education...

Avis

Note globale

4,7 /5
(70)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,8/5
Support client
4,8/5

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Harriet R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Launched our mobile community within 2 weeks!

Publié le 09/01/2020

We could see better customer engagement after adding the social component inside our app to help...

We could see better customer engagement after adding the social component inside our app to help the members connect with each other.

Avantages

In our use case, the critical part of the implementation was to bring community experience inside our pre-existing mobile app. Thanks to the modularity and comprehensive API offered by Tribe, we were able to build a community experience complete with an activity feed, posting capability, and networking inside the mobile app.

Inconvénients

There were a couple of missing parameters and endpoints in the API documentation. However, based on our request, team Tribe helped us with the API-based deployment and updated the documentation.

Réponse de Tribe

Hi Harriet,

We're delighted that our approach for the community platform helped you add social experience inside the mobile app. That's the beauty of Tribe -- designed to integrate into products and sites.

We'll continue to improve our API and documentation.

Naveenkumar N.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Grow your community with less effort

Publié le 09/04/2020

Bringing your visitors, viewers, subscribers under one roof is tough and cumbersome. Tribe does it...

Bringing your visitors, viewers, subscribers under one roof is tough and cumbersome. Tribe does it with minimum effort. It helps to gather your loyal followers to one place, and helps you to grow your community even bigger.

Avantages

Easy set up with zero knowledge about the cloud infrastructure, coding, integrations with third-party apps, and excellent support makes Tribe unique.

Inconvénients

On the downside, Tribe's third-party integrations comes with a price for a commonly used apps like Slack or web hooks etc.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

F Minus on the most important feature - posting and commenting

Publié le 21/11/2020

Since photos and videos are a huge part of our world...I WOULD NEVER RECOMMEND THIS PRODUCT UNTIL...

Since photos and videos are a huge part of our world...I WOULD NEVER RECOMMEND THIS PRODUCT UNTIL THEY FIX THAT UNACCEPTABLE ISSUE.

Avantages

It looks good. It's easy to get up and running. And other than the unacceptable flaw mentioned in the "Cons" section, it's a good program.

Inconvénients

Incredibly, for 3 of the 4 posting options with Tribe (Questions, Posts, Discussions, & Blogs), IT IS NOT POSSIBLE FOR THE USER TO UPLOAD PHOTO when replying to a person's initial post.

So, if a user posts a question in the forum, such as "Does anyone recommend a great beach to go to around here", it is not possible to respond with text and then upload a photo of the beach you recommend.

Facebook, for nearly two decades, has conditioned users to expect to be able to upload a photo when making a reply.

Only after installing the software and building out the community and getting 40 user accounts signed up in the first week, did I realize this insane limitation.

Since the whole point of a message board / online community is to allow people to connect and communicate in an ideal way, this massive short coming in and of itself should be reason enough for no one to ever consider using this software.

So...to make a persons decision more easily on whether to use this or not...it's a question about photos.

Do you want members to be able to post photos or not?

If photos don't matter....then consider Tribe.

If photos do matter....NEVER CONSIDER TRIBE AS AN OPTION.

Réponse de Tribe

Dear Anonymous Client,

We appreciate that you took the time to post this review and found Tribe easy-to-use.

However, the information regarding the ability to add images in replies in this review is not correct. Members can add pictures to replies and answers in all of the four content types.

Please reach out to our success team and we'd be happy to help you. Please be assured that Tribe allows members to add pictures to "Answer", "Reply", "Questions", "Articles", "Discussion", and "Post".

Best,
Team Tribe

David M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

This is a "no-brainer."

Publié le 04/02/2021

Tribe has been great to work with. I use their chatbot often and get responses quickly. I test...

Tribe has been great to work with. I use their chatbot often and get responses quickly. I test and buy many software platforms and this is one that has been an awesome addition to my agency.

Avantages

I have been looking to build my own social media site for a long time. As CEO of a marketing agency, we routinely get blocked from some social media companies for posting too frequently when we manage many pages. The lost revenues in 2020 from big tech was huge. We have looked to develop our own social media when we discovered Tribe. Everything that we wanted is on this platform. It's easy to use, set up and manage. I am amazed at the price. You can't get software with this great quality anywhere else at this price. If you aren't making the switch now and building your own site, you are going to be late to the game soon.

Inconvénients

Building your social media site requires you to remind your followers, friends and family to join. It may take two or three times to remind them to move. They will.

Nadine R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Loving Tribe!

Publié le 14/09/2020

Avantages

Tribe is an amazing platform, and I'm so glad that I discovered it. I've
been able to create a beautiful portal for the members of The Queen
Klass and so far everyone is loving the experience! I'm excited to see
what new and interesting features become available! Great work and many thanks to the Tribe team!

Inconvénients

Some of the features that I would like needs me to upgrade to a higher tier, which I'm not ready to do as yet. And there isn't an ability to go live on the platform. Or have a plugin to facilitate this.

Réponse de Tribe

Hi Nadine,

Thanks for your kind words.

Love that you were able to launch a modern community to connect your audiences.

Livestreaming is a popular request. Currently, our customers are using the live streaming functionality of Zoom, Facebook, and YouTube and embedding the same in the community.

That said, we'd have a much better solution for this in 2021 (Q2).

Best,
Team Tribe

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Tribe - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Tribe.

Types de licences disponibles pour Tribe :

  • À partir de: 85,00 $US/mois
  • Type de licence: Gratuit, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Tribe.

Utilisateurs habituels du logiciel Tribe :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Tribe est disponible :

allemand, anglais, arabe, chinois, chinois traditionnel, danois, espagnol, français, hongrois, hébreu, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, tchèque, turc, ukrainien

Appareils pris en charge par Tribe :

Applications s'intégrant à Tribe :

Amplitude, Facebook, Google Analytics, Google Calendar, Google Cloud Platform, HubSpot Sales Hub, Intercom, Mixpanel, Salesforce Sales Cloud, SendGrid, Slack, Stripe, Telegram, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Tribe :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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