En savoir plus sur Tribe

Tribe est une plateforme cloud de gestion des communautés conçue pour aider les entreprises de toutes tailles à créer des communautés en ligne modernes où les membres peuvent se connecter sous leur marque. Les utilisateurs peuvent explorer, suivre, poser des questions, commencer des discussions et participer à des sondages, ainsi que voter, commenter et partager plusieurs types de contenus. Tribe propose une solution en marque blanche, permettant aux utilisateurs d'adapter la conception à leur marque et de la concevoir pour l'intégrer à leur site web. Ils peuvent même ajouter l'en-tête et/ou le pied de page de leur site pour l'intégrer en toute transparence à la navigation de leur site.

Tribe permet aux utilisateurs de s'inscrire à l'aide de plateformes établies telles que Google, Facebook, Slack et LinkedIn. L'authentification unique (SSO) peut également être configurée pour les clients d'entreprise. Profitez d'intégrations dans des applications tierces pour automatiser les processus et ajoutez des fonctionnalités telles que des sondages, des évènements et des questions/réponses. La plateforme prend en charge les intégrations à Slack, Telegram, Zapier, etc. Grâce à l'accès API, les utilisateurs peuvent créer des intégrations personnalisées. Les outils de gamification servent à améliorer leur engagement grâce à des points, des badges et un tableau de classement. Un flux personnalisé les aide à suivre les personnes, les sujets ou les questions qui leur sont les plus utiles. Avec l'analytique, ils peuvent obtenir un aperçu précieux des performances de la communauté.

Options de tarification dès :

49,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Andorre, Émirats arabes unis, Afghanistan, Antigua-et-Barbuda, Anguilla et 225 autres, Albanie, Arménie, Curaçao, Angola, Argentine, Samoa américaines, Autriche, Australie, Aruba, Îles Åland, Azerbaïdjan, Bosnie-Herzégovine, Barbade, Bangladesh, Belgique, Burkina Faso, Bulgarie, Bahreïn, Burundi, Bénin, Bermudes, Brunei, Bolivie, Brésil, Bahamas, Bhoutan, Botswana, Biélorussie, Belize, Canada, Congo-Kinshasa, République centrafricaine, Congo-Brazzaville, Suisse, Îles Cook, Chili, Cameroun, Chine, Colombie, Costa Rica, Cuba, Cap-Vert, Chypre, Tchéquie, Allemagne, Djibouti, Danemark, Dominique, République dominicaine, Algérie, Équateur, Estonie, Égypte, Érythrée, Espagne, Éthiopie, Finlande, Fidji, Îles Malouines, Micronésie, Îles Féroé, France, Gabon, Royaume-Uni, Grenade, Géorgie, Guyane française, Guernesey, Ghana, Gibraltar, Groenland, Gambie, Guinée, Guadeloupe, Guinée équatoriale, Grèce, Guatemala, Guam, Guinée-Bissau, Guyana, R.A.S. chinoise de Hong Kong, Honduras, Croatie, Haïti, Hongrie, Indonésie, Irlande, Israël, Île de Man, Inde, Irak, Iran, Islande, Italie, Jersey, Jamaïque, Jordanie, Japon, Kenya, Kirghizstan, Cambodge, Kiribati, Comores, Saint-Christophe-et-Niévès, Corée du Sud, Koweït, Îles Caïmans, Kazakhstan, Laos, Liban, Sainte-Lucie, Liechtenstein, Sri Lanka, Liberia, Lesotho, Lituanie, Luxembourg, Lettonie, Libye, Maroc, Monaco, Moldavie, Monténégro, Saint-Martin, Madagascar, Îles Marshall, Macédoine du Nord, Mali, Myanmar (Birmanie), Mongolie, R.A.S. chinoise de Macao, Îles Mariannes du Nord, Martinique, Mauritanie, Montserrat, Malte, Maurice, Maldives, Malawi, Mexique, Malaisie, Mozambique, Namibie, Nouvelle-Calédonie, Niger, Île Norfolk, Nigeria, Nicaragua, Pays-Bas, Norvège, Népal, Nauru, Nouvelle-Zélande, Oman, Panama, Pérou, Polynésie française, Papouasie-Nouvelle-Guinée, Philippines, Pakistan, Pologne, Saint-Pierre-et-Miquelon, Porto Rico, Territoires palestiniens, Portugal, Palaos, Paraguay, Qatar, La Réunion, Roumanie, Serbie, Russie, Rwanda, Arabie saoudite, Îles Salomon, Seychelles, Soudan, Suède, Singapour, Sainte-Hélène, Slovénie, Svalbard et Jan Mayen, Slovaquie, Sierra Leone, Saint-Marin, Sénégal, Somalie, Suriname, Sao Tomé-et-Principe, Salvador, Syrie, Eswatini, Îles Turques-et-Caïques, Tchad, Togo, Thaïlande, Tadjikistan, Timor oriental, Turkménistan, Tunisie, Tonga, Turquie, Trinité-et-Tobago, Tuvalu, Taïwan, Tanzanie, Ukraine, Ouganda, États-Unis, Uruguay, Ouzbékistan, État de la Cité du Vatican, Saint-Vincent-et-les Grenadines, Venezuela, Îles Vierges britanniques, Îles Vierges des États-Unis, Viêt Nam, Vanuatu, Wallis-et-Futuna, Samoa, Yémen, Mayotte, Afrique du Sud, Zambie, Zimbabwe

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, danois et 15 autres, espagnol, français, hongrois, hébreu, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, tchèque, turc, ukrainien, zh-hant

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Images

Tribe Logiciel - 1
Tribe Logiciel - 2
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Tribe Logiciel - 4
Tribe Logiciel - 5
Tribe Logiciel - 6
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Tribe : 67

  • @mentions
  • API
  • Accès mobile
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Authentification unique
  • Autoapprentissage
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Blogs
  • Catalogage/catégorisation
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de contenu
  • Discussions et forums
  • Engagement des clients
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Filtrage
  • Forum/groupe de discussion
  • Forums en ligne
  • Gamification
  • Gestion communautaire
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'expérience client
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la communication
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des clients
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des groupes
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des utilisateurs
  • Idéation
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des employés
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marquage
  • Mise en forme de texte
  • Modération
  • Monitoring
  • Médiathèque
  • Notes et commentaires
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Personnalisation
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Profils d'utilisateurs
  • Promotion sociale
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche en texte intégral
  • Répertoire de membres
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi comportemental
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Support vidéo
  • Sécurité SSL
  • Sécurité des données
  • Tableau de bord d'activités
  • Widgets

Alternatives

monday.com

4,6
Alternative n° 1 à Tribe
monday.com est un système d'exploitation de travail basé sur le cloud qui permet aux équipes de créer des applications...

Disciple

4,8
Alternative n° 2 à Tribe
Développez, engagez et monétisez votre communauté avec Disciple. Obtenez votre propre plateforme communautaire...

Zendesk

4,4
Alternative n° 3 à Tribe
Zendesk est une application vous permettant de gérer votre service client dans le Cloud, qui s'intègre de façon...

Blink

4,7
Alternative n° 4 à Tribe
Blink est une solution complète d'application et de portail pour les employés, conçue pour les équipes mobiles afin...

Avis

Note globale

4,8 /5
(77)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,8/5
Support client
4,8/5

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Harriet R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Launched our mobile community within 2 weeks!

Publié le 09/01/2020

We could see better customer engagement after adding the social component inside our app to help...

We could see better customer engagement after adding the social component inside our app to help the members connect with each other.

Avantages

In our use case, the critical part of the implementation was to bring community experience inside our pre-existing mobile app. Thanks to the modularity and comprehensive API offered by Tribe, we were able to build a community experience complete with an activity feed, posting capability, and networking inside the mobile app.

Inconvénients

There were a couple of missing parameters and endpoints in the API documentation. However, based on our request, team Tribe helped us with the API-based deployment and updated the documentation.

Alternatives envisagées 

Vanilla et Hivebrite

Pourquoi passer à Tribe

The comprehensiveness of the API, modularity, and the ability to customize the community experience.

Réponse de Tribe

Hi Harriet,

We're delighted that our approach for the community platform helped you add social experience inside the mobile app. That's the beauty of Tribe -- designed to integrate into products and sites.

We'll continue to improve our API and documentation.

Naveenkumar N.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Grow your community with less effort

Publié le 09/04/2020

Bringing your visitors, viewers, subscribers under one roof is tough and cumbersome. Tribe does it...

Bringing your visitors, viewers, subscribers under one roof is tough and cumbersome. Tribe does it with minimum effort. It helps to gather your loyal followers to one place, and helps you to grow your community even bigger.

Avantages

Easy set up with zero knowledge about the cloud infrastructure, coding, integrations with third-party apps, and excellent support makes Tribe unique.

Inconvénients

On the downside, Tribe's third-party integrations comes with a price for a commonly used apps like Slack or web hooks etc.

Alternatives envisagées 

Workplace by Facebook

Pourquoi passer à Tribe

Easy setup, affordable pricing, and quick support.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

F Minus on the most important feature - posting and commenting

Publié le 21/11/2020

Since photos and videos are a huge part of our world...I WOULD NEVER RECOMMEND THIS PRODUCT UNTIL...

Since photos and videos are a huge part of our world...I WOULD NEVER RECOMMEND THIS PRODUCT UNTIL THEY FIX THAT UNACCEPTABLE ISSUE.

Avantages

It looks good. It's easy to get up and running. And other than the unacceptable flaw mentioned in the "Cons" section, it's a good program.

Inconvénients

Incredibly, for 3 of the 4 posting options with Tribe (Questions, Posts, Discussions, & Blogs), IT IS NOT POSSIBLE FOR THE USER TO UPLOAD PHOTO when replying to a person's initial post.

So, if a user posts a question in the forum, such as "Does anyone recommend a great beach to go to around here", it is not possible to respond with text and then upload a photo of the beach you recommend.

Facebook, for nearly two decades, has conditioned users to expect to be able to upload a photo when making a reply.

Only after installing the software and building out the community and getting 40 user accounts signed up in the first week, did I realize this insane limitation.

Since the whole point of a message board / online community is to allow people to connect and communicate in an ideal way, this massive short coming in and of itself should be reason enough for no one to ever consider using this software.

So...to make a persons decision more easily on whether to use this or not...it's a question about photos.

Do you want members to be able to post photos or not?

If photos don't matter....then consider Tribe.

If photos do matter....NEVER CONSIDER TRIBE AS AN OPTION.

Réponse de Tribe

Dear Anonymous Client,

We appreciate that you took the time to post this review and found Tribe easy-to-use.

However, the information regarding the ability to add images in replies in this review is not correct. Members can add pictures to replies and answers in all of the four content types.

Please reach out to our success team and we'd be happy to help you. Please be assured that Tribe allows members to add pictures to "Answer", "Reply", "Questions", "Articles", "Discussion", and "Post".

Best,
Team Tribe

Rachel S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

AJAS Review

Publié le 29/07/2021

Avantages

The product is very easy for both the admins and users to navigate. Users have been very engaged. We like that they can customize their notifications and how often they are received. The groups and topics are great.

Inconvénients

We'd love to have an app that our members can access on their phone! One of the biggest issues we had when we launched our community is that the invites went to spam and there was no way to ensure that this wouldn't happen. We had to send dozens of invites multiple times because members couldn't figure out where it went or how to find it. Ensuring a way for the invites, especially if we're importing a list of hundreds of contacts, not to go to spam would be important for future clients.

Réponse de Tribe

Hi Rachel,

Thanks for your kind words and candid feedback.

Regarding the email - apologies for the experience you had. Tribe's customer success team recommends SendGrid integration to improve email deliverability.

You will also be pleased to learn that we recently set up separate dedicated email servers for paying customers and free customers to further improve email deliverability.

That said, I have conveyed the feedback to our product team as well as the customer success team.

Best,
Team Tribe

Nadine R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Loving Tribe!

Publié le 14/09/2020

Avantages

Tribe is an amazing platform, and I'm so glad that I discovered it. I've
been able to create a beautiful portal for the members of The Queen
Klass and so far everyone is loving the experience! I'm excited to see
what new and interesting features become available! Great work and many thanks to the Tribe team!

Inconvénients

Some of the features that I would like needs me to upgrade to a higher tier, which I'm not ready to do as yet. And there isn't an ability to go live on the platform. Or have a plugin to facilitate this.

Alternatives envisagées 

Mighty Networks

Pourquoi passer à Tribe

I loved the simplicity of the product, and that I could connect it to what I was already doing. So I could keep my existing payment gateway instead of having to utilize theirs. Also love that this is a Canadian tech company!

Réponse de Tribe

Hi Nadine,

Thanks for your kind words.

Love that you were able to launch a modern community to connect your audiences.

Livestreaming is a popular request. Currently, our customers are using the live streaming functionality of Zoom, Facebook, and YouTube and embedding the same in the community.

That said, we'd have a much better solution for this in 2021 (Q2).

Best,
Team Tribe

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Tribe - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Tribe.

Types de licences disponibles pour Tribe :

Utilisateurs habituels du logiciel Tribe :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Tribe est disponible :

allemand, anglais, arabe, chinois, danois, espagnol, français, hongrois, hébreu, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, tchèque, turc, ukrainien, zh-hant

Appareils pris en charge par Tribe :

Applications s'intégrant à Tribe :

Amplitude, Facebook for Business, Google Analytics, Google Calendar, Google Cloud Platform, HubSpot Sales Hub, Intercom, Mixpanel, Salesforce Sales Cloud, SendGrid, Slack, Stripe, Telegram, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Tribe :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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