BigChange

4,5 (269)
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Solution mobile de gestion des effectifs et de suivi des véhicules dans le cloud

En savoir plus sur BigChange

BigChange est un fournisseur de deux produits de base, offrant aux entreprises de services de toutes tailles une plateforme cloud prise en charge par des applications mobiles. Intégré et personnalisable, BigChange JobWatch propose une solution sans papier de gestion des effectifs et des tâches comprenant un CRM centralisé intégré. Le logiciel inclut des fonctionnalités de gestion des appels, d'archivage des contrats et des factures, ainsi que de gestion des données de compte client avec historique des services et fonctions de gestion des cas. La planification des tâches et des ressources par glisser-déposer facilite la distribution grâce à un diagramme de Gantt par code couleur et à une correspondance intelligente des compétences. Un site de réservation client dédié, personnalisable et repensé offre également un accès au portail en libre-service pour la réservation des tâches. Les factures et les finances avec contrôle de la trésorerie sont complétées par la santé et la sécurité avec des flux de travail d'inspection, le suivi des stocks et des équipements, en plus de la gestion de parc pour la surveillance des performances des véhicules.

BigChange JourneyWatch pour le suivi des véhicules comprend des fonctionnalités de back-office, notamment l'intégration à Google Maps, pour des visualisations en direct sur quatre vues différentes. La géorepérage permet de définir les zones géographiques et les limites des juridictions commerciales, tandis que l'historique des parcours enregistre les données de parcours du parc toutes les 60 secondes. BigChange fournit des outils de gestion du parc/des ressources, de sécurité, de santé et de reporting, et s'intègre également à un logiciel de CRM tiers. Le système d'alerte envoie des notifications instantanées sur les mises à jour des plannings ou des tâches compromises, avec des communications par messages incluses dans l'application mobile associée. BigChange JobWatch pour iOS et Android est un outil associé basé sur les interventions qui offre un moyen sûr de connecter les conducteurs lors des opérations à distance.


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BigChange ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

BigChange

4,5 (269)
VS.
Le plus évalué

À partir de

64,95 €
mois
25,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

225
40

Intégrations

8
Intégrations introuvables

Simplicité d’utilisation

4,3 (269)
3,9 (322)

Rapport qualité-prix

4,3 (269)
3,8 (322)

Service client

4,6 (269)
3,9 (322)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Salesforce Platform

4,3
Alternative n° 1 à BigChange
La Salesforce1 Platform, la plateforme de développement d'applications de Salesforce, vous permet de créer et de...

Verizon Connect

3,2
Alternative n° 2 à BigChange
Mesurez avec précision les performances de votre flotte, découvrez les frais cachés et identifiez les opérations...

TeamUp

4,8
Alternative n° 3 à BigChange
TeamUp est un logiciel de gestion d'affaire conçu pour automatiser l'administration, la planification, la facturation...

Arb Pro

5
Alternative n° 4 à BigChange
Arb Pro est un logiciel CRM sur le cloud conçu spécifiquement pour aider les élagueurs et les entreprises d'élagage à...

Avis

Note globale

4,5 /5
(269)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,6/5

Vous avez déjà BigChange ?

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5 avis affichés sur 269
David
David
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Tomkinson Heating Big Change Review

Publié le 31/03/2023

In general a good experience. The engineers use the product well

In general a good experience. The engineers use the product well

Avantages

Giving engineers jobs on tablet and getting correct job cards

Inconvénients

There have been a few outages in the past which halt operations

Réponse de BigChange

Hi David,
Thank you so much for your positive feedback! We're glad to have you as our customer and to see that you're enjoying the all-in-one job management system.
It makes us incredibly happy to know that we were able to help you achieve your goals. We'll continue working hard to provide you with an excellent experience.
Thanks for taking the time to write this review; it means a lot to us. Cheers!
P.S. If you ever need help, please don't hesitate to reach out; we're always here.
Best wishes
Louise

Jason
Note globale
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

William Hale Fire & Security Ltd

Publié le 01/06/2023

Overall i feel Big Change is more than suitable for the Fire & Security industry, and includes all...

Overall i feel Big Change is more than suitable for the Fire & Security industry, and includes all the features necessary to running the administrations, jobs, employees and customers.

Avantages

Since fully implementing Big Change, we have found the system generally easy to use, and popular with the field engineers. My favorite features of the system is the Job Management/Scheduling, the Tracking feature and how that links in with the scheduling diary.

Inconvénients

A lot of work has to go into setting the system up and importing information, but i guess this goes for any CRM. I'm not keen on the Stock & Equipment setup and feel this could be improved.

Réponse de BigChange

Hi Jason
Thank you so much for your feedback! We're glad to have you as our customer and to see that you're enjoying the all-in-one job management system.
It makes us incredibly happy to know that we were able to help you achieve your goals.
I am sorry to hear about your issues with the stock and equipment setup, we would love to have your feedback on this. If you know who your Customer Success Manager is, please reach out to them for assistance. Alternatively, please email me directly, and I will escalate it; louise.stone@bigchange.com
Thanks for taking the time to write this review; it means a lot to us. Cheers!

Louise
Customer Marketing Manager

paul
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Testing Bigchange

Publié le 04/11/2020

Great forward thinking company , young and full of energy , helpful teams and sales men .
Bigchange...

Great forward thinking company , young and full of energy , helpful teams and sales men .
Bigchange for us was lacking power , lacking back office management tools , has poor reporting.
Generally its good upto the engineer completing the work after that its low powered compared to most other software we have tried, in an ideal world we would use the bigchange scheduling front end and our current system for everything else. It's a shame as we have tried numerous other systems and was hoping Bigchange would be better then it is especially as is costs 5x more .

Avantages

As a medium size company looking to change to a cloud based system we have tried bigchange extensively and found the following , positives
1. the scheduling of works is great , easy and well thought out
2. job cards with thumbs up or down is a good concept
3. road crew ( tech help) are quick to answer the phone and help where they can .

Inconvénients

Negatives
1. Compared to our current system the back office Reporting is very underpowered .
2. Job cards have to have a Job type assigned to them this means in our case 600 job type! which became unusable.
3. If you do not set up everything exactly as you need it at the beginning of using Bigchange if is incredibly tedious to change things later on.
4. Financials within Bigchange are poorly handled ie job costings are very difficult to get right and invoice off .
5. Subcontractors are not handled at all in bigchange, you have to have work arounds to allow the use of subcontractors even then its messy and poor.
6. If you deal with NHF Sor codes then your in trouble as Bigchange cannot , does not have a way to easily use these , there are workarounds but you will not end up with a usable system for office and engineers , even worse if like us you have 3 / 4 different versions to pull codes from .
7. The scheduling is good but it gets very unclear very quickly when you have more then 100 jobs a day to plan and manage , in the end we reverted to our whiteboards for clarity ! this is not just a bigchange issue all other systems we have tried are

Alternatives envisagées 

Joblogic et CRM Analytics

Pourquoi passer à BigChange

There sales literature and online presence is very good at marketing , it looks perfect until you use it .
Matthew
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Big change for a commercial gas company

Publié le 31/05/2023

Overall I am happy with BigChange but would like to see some more quality of life updates such as...

Overall I am happy with BigChange but would like to see some more quality of life updates such as better sorting and filters or the ability to put additional group jobs inside group jobs so that multiple return visits in one group can be logged together which still keeping it within the initial jobs group

Avantages

Big Change enables us to mange 80% of our day to day work in one place, from quoting, running jobs and chasing parts with suppliers as well as integrating slightly with Xero. They are constantly doing updates, some of which have been instrumental to our use of it.

Inconvénients

It is not tailored for our particular companies needs. Multiple day jobs have to be logged as seperate events which can add a lot of extra reports being filled in by engineers or a lo of extra admin in the back office.Also the asset management for sites is very clunky and requires every asset to be added including serial number, make and model etc, which is great for small sites but where we have over 600 sites, with some sites having very old equipment which does not have clear details, or might have 30+ assets with different serial numbers it makes it incredibly impractical to use.

Michael
Note globale
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Drive Bigchange to Drive your company forward

Publié le 03/10/2019

Its not often your expectations are exceeded by a company, BigChange have exceeded our expectations...

Its not often your expectations are exceeded by a company, BigChange have exceeded our expectations and some...We are delighted to have partnered with such a forward thinking organisation.

Avantages

The ability to tailor a bespoke software system that works for your team and your customers. A we continue to systemise our business, Big Change are at the heart of this.

Automation, photographic job reports, workflows which drive consistency and track your engineer function.

Inconvénients

The system sometimes doesn't flow very easily at times, many clicks to get from A to B at times.

Réponse de BigChange

Delighted to hear we have 'exceeded your expectations' and about your great experience with the BigChange system. We designed it to be a 'win' for everyone for you the business owner, for your team and for your customers.
Nothing gives us greater satisfaction than hearing great success stories like these.
Thank you once again and for taking the time to leave a review.

Kind regards,
The BigChange Team

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BigChange - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur BigChange.

Types de licences disponibles pour BigChange :

  • À partir de : 64,95 €/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel BigChange :

11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles BigChange est disponible :

anglais, français

Appareils pris en charge par BigChange :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à BigChange :

Google Maps, Microsoft Outlook, Microsoft Word, QuickBooks Online Advanced, SAP Business One, Xero, inspHire, what3words

Ressources d'aide disponibles pour BigChange :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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