BigChange

Solution mobile de gestion des effectifs et de suivi des véhicules dans le cloud

4,6 /5 (111 avis) Donnez votre avis !

BigChange - Présentation

Description du logiciel BigChange

BigChange est un fournisseur de deux produits de base, offrant aux entreprises de services de toutes tailles une plateforme cloud prise en charge par des applications mobiles. Intégré et personnalisable, BigChange JobWatch propose une solution sans papier de gestion des effectifs et des tâches comprenant un CRM centralisé intégré. Le logiciel inclut des fonctionnalités de gestion des appels, d'archivage des contrats et des factures, ainsi que de gestion des données de compte client avec historique des services et fonctions de gestion des cas. La planification des tâches et des ressources par glisser-déposer facilite la distribution grâce à un diagramme de Gantt par code couleur et à une correspondance intelligente des compétences. Un site de réservation client dédié, personnalisable et repensé offre également un accès au portail en libre-service pour la réservation des tâches. Les factures et les finances avec contrôle de la trésorerie sont complétées par la santé et la sécurité avec des flux de travail d'inspection, le suivi des stocks et des équipements, en plus de la gestion de parc pour la surveillance des performances des véhicules.

BigChange JourneyWatch pour le suivi des véhicules comprend des fonctionnalités de back-office, notamment l'intégration à Google Maps, pour des visualisations en direct sur quatre vues différentes. La géorepérage permet de définir les zones géographiques et les limites des juridictions commerciales, tandis que l'historique des parcours enregistre les données de parcours du parc toutes les 60 secondes. BigChange fournit des outils de gestion du parc/des ressources, de sécurité, de santé et de reporting, et s'intègre également à un logiciel de CRM tiers. Le système d'alerte envoie des notifications instantanées sur les mises à jour des plannings ou des tâches compromises, avec des communications par messages incluses dans l'application mobile associée. BigChange JobWatch pour iOS et Android est un outil associé basé sur les interventions qui offre un moyen sûr de connecter les conducteurs lors des opérations à distance.

BigChange - Présentation

Prix

À partir de
64,95 €/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

BigChange - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Royaume-Uni
Langues
anglais, français

Médias

JobWatch back-office provides a main dashboard with fleet tracking map and data widgets for completed jobs and resources currently with jobs
Integrated real time vehicle and asset tracking plots fleet and job locations on live map views
Manage and create bookings
JobWatch workflow builder
Drag and drop scheduling assistant
Billing and invoicing tools
The BigChange JobWatch native mobile app is available for iOS and Android devices
Mobile alerts
Health and safety features include enforced risk assessments and fleet vehicle checks
Integrated satellite navigation capabilities
Vidéo de BigChange Capture d'écran pour BigChange : JobWatch back-office provides a main dashboard with fleet tracking map and data widgets for completed jobs and resources currently with jobs Capture d'écran pour BigChange : Integrated real time vehicle and asset tracking plots fleet and job locations on live map views Capture d'écran pour BigChange : Manage and create bookings Capture d'écran pour BigChange : JobWatch workflow builder Capture d'écran pour BigChange : Drag and drop scheduling assistant Capture d'écran pour BigChange : Billing and invoicing tools Capture d'écran pour BigChange : The BigChange JobWatch native mobile app is available for iOS and Android devices Capture d'écran pour BigChange : Mobile alerts Capture d'écran pour BigChange : Health and safety features include enforced risk assessments and fleet vehicle checks Capture d'écran pour BigChange : Integrated satellite navigation capabilities

BigChange - Avis

BigChange - Avis

Note globale
4,6
/
5
Excellent
77

Très bien
26

Moyen
6

Médiocre
2

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,4
Fonctionnalités
4,4
Simplicité d'utilisation
4,5
Support client
4,7
93% des utilisateurs recommandent cette application
Colin N.

Working with Big Change

See less, it’s like the solution has integrated well and forms part of our day to day operating model.


Traduire avec Google Translate
Daria S.

Easy to Learn

Tracking or engineers and adding jobs to the planner has been one of the most beneficial part of this system for us. PO and Quotation Forms are extremely helpful and being able to link every document to their relevant job saves a lot of human error.


Traduire avec Google Translate
Paul L.

Testing Bigchange

Great forward thinking company , young and full of energy , helpful teams and sales men .
Bigchange for us was lacking power , lacking back office management tools , has poor reporting.
Generally its good upto the engineer completing the work after that its low powered compared to most other software we have tried, in an ideal world we would use the bigchange scheduling front end and our current system for everything else. It's a shame as we have tried numerous other systems and was hoping Bigchange would be better then it is especially as is costs 5x more .


Traduire avec Google Translate
Nikki F.

Good functionality

sold it to be the be all and end all for our business, its good, but with a lack of knowledge about how to use it properly and the fact that every little thing costs extra, like more implementation time and linking it to accounts packages it could easily become a very expensive package, so we will continue to use only part of its capabilities and struggle through figuring it out.
wish we had gone with tradify!


Traduire avec Google Translate
Kathy B.

Excellent CMS and Staff Management Tool

This software allows seamless management of client details and remote workers to allow for greater levels of efficiency and customer service.


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Colin N.
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
Traduire en français
Traduire en français

Working with Big Change

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 27/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

See less, it’s like the solution has integrated well and forms part of our day to day operating model.

Avantages

I think the best element of this product is that’s it very versatile as it allows you to design it around your current operation. Also the team are constantly releasing useful updates, some of which make life a little easier and some offer productivity gains.

Inconvénients

There nothing really that’s bad here, any elements that were hare to navigate are constantly being updated to make them as user friendly as possible.

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Réponse de BigChange

What a great review - we are thrilled to hear how pleased you are with your system and benefit from our regular new system updates. BigChange is indeed a very versatile system and we are happy to be part of your operating model.
Thank you for choosing BigChange.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Daria S.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Easy to Learn

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/10/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Tracking or engineers and adding jobs to the planner has been one of the most beneficial part of this system for us. PO and Quotation Forms are extremely helpful and being able to link every document to their relevant job saves a lot of human error.

Avantages

Big Change is really easy to use. Simple and effective training made it easy to learn this new system.

Inconvénients

When first transferring to Big Change, integration with our existing software did prove difficult. After some getting used to and extra training we use Big Change to the best of our ability.

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Réponse de BigChange

Thank you for your wonderful review - we are always so happy to hear how our customers benefit from their BigChange system - thank you.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Paul L.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
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Testing Bigchange

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 04/11/2020
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Great forward thinking company , young and full of energy , helpful teams and sales men .
Bigchange for us was lacking power , lacking back office management tools , has poor reporting.
Generally its good upto the engineer completing the work after that its low powered compared to most other software we have tried, in an ideal world we would use the bigchange scheduling front end and our current system for everything else. It's a shame as we have tried numerous other systems and was hoping Bigchange would be better then it is especially as is costs 5x more .

Avantages

As a medium size company looking to change to a cloud based system we have tried bigchange extensively and found the following , positives
1. the scheduling of works is great , easy and well thought out
2. job cards with thumbs up or down is a good concept
3. road crew ( tech help) are quick to answer the phone and help where they can .

Inconvénients

Negatives
1. Compared to our current system the back office Reporting is very underpowered .
2. Job cards have to have a Job type assigned to them this means in our case 600 job type! which became unusable.
3. If you do not set up everything exactly as you need it at the beginning of using Bigchange if is incredibly tedious to change things later on.
4. Financials within Bigchange are poorly handled ie job costings are very difficult to get right and invoice off .
5. Subcontractors are not handled at all in bigchange, you have to have work arounds to allow the use of subcontractors even then its messy and poor.
6. If you deal with NHF Sor codes then your in trouble as Bigchange cannot , does not have a way to easily use these , there are workarounds but you will not end up with a usable system for office and engineers , even worse if like us you have 3 / 4 different versions to pull codes from .
7. The scheduling is good but it gets very unclear very quickly when you have more then 100 jobs a day to plan and manage , in the end we reverted to our whiteboards for clarity ! this is not just a bigchange issue all other systems we have tried are

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 2.0/10

Nikki F.
Secteur d'activité: Sécurité et enquêtes
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Good functionality

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 03/08/2020
Provenance de l'avis : Capterra

sold it to be the be all and end all for our business, its good, but with a lack of knowledge about how to use it properly and the fact that every little thing costs extra, like more implementation time and linking it to accounts packages it could easily become a very expensive package, so we will continue to use only part of its capabilities and struggle through figuring it out.
wish we had gone with tradify!

Avantages

Great for setting up customers and scheduling works

Inconvénients

shame it doesn't pull all the information through
shame there's not enough implementation time given
shame about the lack of after care and support
would use it a lot more but really don't know how to and not paying for more implementation time

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Kathy B.
Secteur d'activité: Sécurité et enquêtes
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

Excellent CMS and Staff Management Tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 27/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

This software allows seamless management of client details and remote workers to allow for greater levels of efficiency and customer service.

Avantages

Intuitive to use, ease of setting up, integration with vehicle trackers, integration with remote worker's tablets, excellent support, excellent options for adding additional information to client records

Inconvénients

Relatively few reports come as standard and there is a cost (time and money) to request the creation of additional bespoke reports

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Réponse de BigChange

What a fantastic review thank you for taking the time to do this!
We love to hear how our valued customers benefit from their system.
Likewise we appreciate hearing how we can do even better and am pleased to inform you that we are currently working on increasing our library of reports.
Thank you once again.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,9/10
Basé sur 111 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

BigChange - Prix

BigChange - Prix

À partir de
64,95 €/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,4/5
Basé sur 111 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

BigChange - Fonctionnalités

BigChange - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,4/5
Basé sur 111 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

BigChange - FAQ

BigChange - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur BigChange.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour BigChange ?

Types de licences disponibles pour BigChange :

À partir de: 64,95 €/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel BigChange ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de BigChange.

Q. Qui utilise BigChange ?

Utilisateurs habituels du logiciel BigChange :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues BigChange est-il disponible ?

Langues dans lesquelles BigChange est disponible :

anglais, français

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour BigChange ?

Types de licences disponibles pour BigChange:

Abonnement

Q. BigChange prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par BigChange :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications BigChange peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à BigChange :

Google Maps, QuickBooks Online Advanced, SAP Business One, Xero

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour BigChange ?

Ressources d'aide disponibles pour BigChange :

Support téléphonique, Support en ligne