En savoir plus sur Localist

Localist est une solution cloud de gestion d'événements qui aide les entreprises de toutes tailles à gérer, promouvoir et publier des événements. Principalement destinée aux équipes marketing et RH, la solution Localist est utilisée par les écoles, les hôpitaux, les médias, le tourisme, le commerce de détail et les organisations B2B. Les principales fonctionnalités du logiciel incluent l'enregistrement d'événements, la billetterie, une API, un panneau d'administration, la personnalisation de la marque et la segmentation des clients.

Localist fournit également un référentiel d'événements central, un serveur principal de niveau entreprise et des canaux de distribution de marques de plusieurs niveaux. De plus, Localist propose des outils tels que CSS et HTML personnalisables, des modèles de conception et SILK Brand Ingester.

Des pages structurées au référencement automatisé en passant par la segmentation et les niveaux d'autorisation personnalisés, Localist permet aux utilisateurs de créer des applications mobiles personnalisées via des API. Le logiciel peut fonctionner en synchronisation avec des modules complémentaires tels que cvent et Concept3D. Outre un CMS d'événements, Localist dispose également d'une application mobile autonome, Tailgate, pour les utilisateurs de téléphones/tablettes Apple et Android.

Localist s'intègre aux calendriers Salesforce, active data, Ad Astra, AddThis, CAS, Drupal, CollegiateLink, Facebook, Foursquare, LinkedIn, Microsoft et Google. La tarification est basée sur le nombre d'événements détenus par an et une assistance est proposée aux utilisateurs, par e-mail, téléphone, documentation et via un service d'assistance en ligne.

Options de tarification dès :

Non fourni par l'éditeur

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

Options de tarification dès :

Non fourni par l'éditeur

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Localist : 78

  • Actions découlant d'un événement
  • Analyse des ventes
  • Analyse visuelle
  • Authentification unique
  • Base de données de clients
  • Billetterie
  • Billetterie des événements
  • CTA personnalisables
  • Calendrier de marketing
  • Calendrier des événements
  • Campagnes de drip marketing
  • Chat en temps réel
  • Ciblage du public
  • Communication multicanal
  • Conférences
  • Conférences/Conventions
  • Contenu dynamique
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Correction en temps réel
  • Distribution d'e-mails
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrements
  • Formulaires web
  • Forums en ligne
  • Gestion SEO
  • Gestion de la conception
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Gestion des participants
  • Gestion des présences
  • Gestion des remises
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des événements
  • Gestion du calendrier
  • Générateur de formulaires
  • Génération de leads
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marketing localisé
  • Marketing multicanal
  • Marketing social
  • Marquage
  • Modèles personnalisables
  • Notes et commentaires
  • Options de publication
  • Outils de préparation de réunion
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Paiements électroniques
  • Personnalisation
  • Personnalisation
  • Planification
  • Planification des événements
  • Promotion sociale
  • Rappels
  • Rappels par e-mail
  • Rapports et analyses
  • Réactif
  • Saisie de leads
  • Search marketing
  • Segmentation
  • Streaming en direct
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Suivi du ROI (Retour sur Investissement)
  • Sécurité SSL
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • Web analytics
  • Widgets
  • e-mail marketing
  • Éditeur WYSIWYG

Alternatives

Trumba Connect

4,8
Alternative n° 1 à Localist
Avec Trumba Connect, planifiez, publiez, promouvez et suivez vos événements de manière transparente en un seul endroit....

Constant Contact

4,3
Alternative n° 2 à Localist
Constant Contact est un logiciel d'e-mail marketing qui permet aux entreprises de toutes tailles de créer et d'envoyer...

Boardplace Asmbly

0
Alternative n° 3 à Localist
Plan and hold your next general assembly with Boardplace Asmbly - A platform containing meeting management and safe,...

Marketing 360

4,6
Alternative n° 4 à Localist
Marketing 360 est une entreprise proposant un logiciel de marketing qui combine un logiciel intégré et des services de...

Avis

Note globale

4,4 /5
(63)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,3/5

Vous avez déjà Localist ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 63
Nicky
Note globale
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Localist is the solution!

Publié le 17/09/2019

We looked at many different event software solutions before deciding on Localist. It's a great...

We looked at many different event software solutions before deciding on Localist. It's a great product, and the customer service is unparalleled.

Avantages

I really like how you can brand localist, customize the calendar offerings, and how it is a marketing platform in addition to a events platform.

Inconvénients

I wish that the integration with Facebook still existed! I don't like double-creating everything - but using Localist and Facebook together = maximum visibility.

Réponse de Localist

Good feedback Nicky - Thanks!

Raymond
Note globale
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Ray's review of Localist

Publié le 17/09/2019

I'm very familiar with Localist after having used it for a few years so I'm reluctant to change to...

I'm very familiar with Localist after having used it for a few years so I'm reluctant to change to a different email merge system but I do find it to be user-friendly and easy to introduce people to.

Avantages

It's very easy to get started and set up a basic email. Support is very helpful and great about determining what issues I'm having. The emails usually look pretty great and consistent.

Inconvénients

After I've uploaded a new audience, the response time a for it to appear and become useable. This is very confusing and stressful when you need to send the campaign.

When I import an audience and add new field names, I wish I didn't have to eventually rename them from the default "MEREGE8" in the Audience fields page.

I wish it were easier to modify the template and styles without "hacking it" via CSS.

Alternatives envisagées 

Constant Contact

Pourquoi passer à Localist

My program director vouched for it from her experience with it at her previous job.

Réponse de Localist

Thanks Raymond! I passed your feedback on to our support team too.

Stanley
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Customer service is excellent, but the UI and functionality needs a revamp

Publié le 18/12/2018

Overall I think the customer service is excellent. The UI and functionality needs to be improved....

Overall I think the customer service is excellent. The UI and functionality needs to be improved. I've been using this software for 5 years and it has not changed much. It's time to improve on the current concept.

Avantages

I like that I am able to segment my events into separate communities. I like the outstanding software support whenever I have questions.

The UI and functionality can be upgraded to better filter events and further improve usability.

Inconvénients

I don't like that I can't give more control for approval of events. At my organization, we have one admin to approve the events. Events already submitted don't necessarily need to be reapproved by me if there are minor changes like dates. When someone does add/remove dates from an event, the event is no longer visible to the public and needs to be reapproved. Maybe the event shouldn't be pulled from the live feed and be amended by the changes when it's approved. Or there should be an option to automatically approve minor changes.

Another thing I don't like is the way you can filter down events. I think being able to see a calendar with the events listed on each day is a plus. (Kind of like seeing a physical calendar or using the Google calendar app.) People like to be able to see the events available on a week or monthly basis. I think this option would be most beneficial for the widget at least. I've been asked multiple times to have an alternative view to the list view we already have. The mini calendar for the widget is not functionally viable. It limits you to being only able to filter events on a day to day basis. If you ask me, I think it is rather cumbersome and not useful.

Réponse de Localist

Hey Stanley! Thanks for your review.

We're catching up on responding to some Capterra reviews, and we wanted to check-in. I wanted to let you know that we are weeks away from launching an improved front-end on the Localist platform.

Our goal with this front-end release is to update the design of the customizable layout - without disturbing too much in the existing experience. Maintaining simplicity in the user's experience is critical. We have identified opportunities in key moments of interaction to improve user flows and optimize how content is consumed.

Looking forward to this release and would love to get some feedback from you after that release! If you have any questions and concerns hit us up at https://www.localist.com/contact/

Frankie
Note globale
  • Secteur d'activité : Relations gouvernementales
  • Taille de l'entreprise : 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Beautiful, functional, and automated.

Publié le 09/01/2019

Our previous website calendar system consisted of our staff manually entering events when the...

Our previous website calendar system consisted of our staff manually entering events when the public would email them to us. Even with copy/pasting each field, it would take up some time to process a lot of requests. Now, we can approve or deny events with the click of a button and the public takes the time to format the events themselves. This also allows for required fields so we don't receive events with missing information.

Avantages

I really like the clean design of the calendar along with the functionality of event submissions. Having the public submit their own events automates our process so much more than it was before. All we have to do is click one button to approve or deny the events, and that makes our job much easier.

Inconvénients

I think we could have a little more control over the customization of the design, but we still haven't hit too many roadblocks as it is now.

Réponse de Localist

Hey Frankie! Thanks for your feedback! We're catching up on responding to some Capterra reviews, and we wanted to check-in. I wanted to let you know that we are weeks away from launching an improved front-end on the Localist platform.

Our goal with this front-end release is to update the design of the customizable layout - without disturbing too much in the existing experience. Maintaining simplicity in the user's experience is critical. We have identified opportunities in key moments of interaction to improve user flows and optimize how content is consumed.

Looking forward to this release and would love to get some feedback from you after that release! If you have any questions and concerns hit us up at https://www.localist.com/contact/

Brandi
Note globale
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Easy to use and excellent customer service

Publié le 04/01/2019

We wanted a tool that would make it easier for our users to add and manage their own events to a...

We wanted a tool that would make it easier for our users to add and manage their own events to a calendar, thus adding to the number events on the calendar at any given time. Localist, with its easy to use interface, has solved that problem. People have found it very easy to use with little to no training necessary. The Localist support team has been wonderful about replying quickly to any questions or help I've needed.

Avantages

This was the easiest third-party tool implementation I've ever been a part of. They didn't oversell and under-deliver. The calendar was exactly as promised and so easy to use for both admins and our end-users. The interface is user friendly and has made adding and managing events very easy.

Inconvénients

There isn't much that I like least about the software. Localist is very responsive to customer suggestions so updates are usually driven by users. The minor things are not deal breakers for me.

Réponse de Localist

Thanks for your feedback, Brandi! What a great review!

We're catching up on responding to some Capterra reviews, and we wanted to check-in. I wanted to let you know that we are weeks away from launching an improved front-end on the Localist platform.

Our goal with this front-end release is to update the design of the customizable layout - without disturbing too much in the existing experience. Maintaining simplicity in the user's experience is critical. We have identified opportunities in key moments of interaction to improve user flows and optimize how content is consumed.

Looking forward to this release and would love to get some feedback from you after that release! If you have any questions and concerns hit us up at https://www.localist.com/contact/

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Localist - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Localist.

Utilisateurs habituels du logiciel Localist :

11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Localist est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Localist :

Applications s'intégrant à Localist :

AddThis, Adobe Connect, Airmeet, CAS, Cvent Event Management, Dialpad Meetings, Drupal, Eventbrite, Facebook Business Suite, Fuze, GoTo Meeting, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Maps, Instagram, Join.Me, Khoros Communities, LinkedIn for Business, Marketo Engage, Meta for Business, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, OrgSync, Salesforce Marketing Cloud, Trumba Connect, Twitter, Webex, WordPress, Zoom Meetings, iCalendar

Ressources d'aide disponibles pour Localist :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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