Localist

Localist

CMS spécifique aux événements pour les équipes marketing et RH

4,4/5 (63 avis)

Localist - Présentation

Description du logiciel Localist

Localist est une solution cloud de gestion d'événements qui aide les entreprises de toutes tailles à gérer, promouvoir et publier des événements. Principalement destinée aux équipes marketing et RH, la solution Localist est utilisée par les écoles, les hôpitaux, les médias, le tourisme, le commerce de détail et les organisations B2B. Les principales fonctionnalités du logiciel incluent l'enregistrement d'événements, la billetterie, une API, un panneau d'administration, la personnalisation de la marque et la segmentation des clients.

Localist fournit également un référentiel d'événements central, un serveur principal de niveau entreprise et des canaux de distribution de marques de plusieurs niveaux. De plus, Localist propose des outils tels que CSS et HTML personnalisables, des modèles de conception et SILK Brand Ingester.

Des pages structurées au référencement automatisé en passant par la segmentation et les niveaux d'autorisation personnalisés, Localist permet aux utilisateurs de créer des applications mobiles personnalisées via des API. Le logiciel peut fonctionner en synchronisation avec des modules complémentaires tels que cvent et Concept3D. Outre un CMS d'événements, Localist dispose également d'une application mobile autonome, Tailgate, pour les utilisateurs de téléphones/tablettes Apple et Android.

Localist s'intègre aux calendriers Salesforce, active data, Ad Astra, AddThis, CAS, Drupal, CollegiateLink, Facebook, Foursquare, LinkedIn, Microsoft et Google. La tarification est basée sur le nombre d'événements détenus par an et une assistance est proposée aux utilisateurs, par e-mail, téléphone, documentation et via un service d'assistance en ligne.

Localist - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Localist - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Localist : Manage event ticketing and registrations
Capture d'écran pour Localist : Manage event ticketing and registrations Capture d'écran pour Localist : View trending events Capture d'écran pour Localist : Manage ticketing, promo codes and attendees Capture d'écran pour Localist : Scheduling a recurring event Capture d'écran pour Localist : Create a Localist profile using social platforms Capture d'écran pour Localist : Enhance content with Localist's open API

Localist - Avis

Localist - Avis

Note globale
4,4
/
5
Excellent
33

Très bien
23

Moyen
7

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,3
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4,3
Support client
4,3
89% des utilisateurs recommandent cette application
Nicky E.

Localist is the solution!

We looked at many different event software solutions before deciding on Localist. It's a great product, and the customer service is unparalleled.


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Raymond R.

Ray's review of Localist

I'm very familiar with Localist after having used it for a few years so I'm reluctant to change to a different email merge system but I do find it to be user-friendly and easy to introduce people to.


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Stanley C.

Customer service is excellent, but the UI and functionality needs a revamp

Overall I think the customer service is excellent. The UI and functionality needs to be improved. I've been using this software for 5 years and it has not changed much. It's time to improve on the current concept.


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Jeff F.

Excellent robust hosted event calendar solution

We've used the platform for many years, replacing a very old and broken open source solution. Engagement with the calendar more than doubled, and sustained at double or sometimes triple the traffic. Pretty satisfied with it, though there's always room for improvement. Team is responsive and helpful.


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Kathleen C.

Can't say enoughh about Localist

The entire team at Localist is great to work with; speedy replies to email inquiries; a Slack channel for discussion. Truly a great company.


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Nicky E.
Secteur d'activité: Enseignement supérieur
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
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Localist is the solution!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 17/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We looked at many different event software solutions before deciding on Localist. It's a great product, and the customer service is unparalleled.

Avantages

I really like how you can brand localist, customize the calendar offerings, and how it is a marketing platform in addition to a events platform.

Inconvénients

I wish that the integration with Facebook still existed! I don't like double-creating everything - but using Localist and Facebook together = maximum visibility.

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Réponse de Localist

Good feedback Nicky - Thanks!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Raymond R.
Secteur d'activité: Enseignement supérieur
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Ray's review of Localist

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 17/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I'm very familiar with Localist after having used it for a few years so I'm reluctant to change to a different email merge system but I do find it to be user-friendly and easy to introduce people to.

Avantages

It's very easy to get started and set up a basic email. Support is very helpful and great about determining what issues I'm having. The emails usually look pretty great and consistent.

Inconvénients

After I've uploaded a new audience, the response time a for it to appear and become useable. This is very confusing and stressful when you need to send the campaign.

When I import an audience and add new field names, I wish I didn't have to eventually rename them from the default "MEREGE8" in the Audience fields page.

I wish it were easier to modify the template and styles without "hacking it" via CSS.

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Réponse de Localist

Thanks Raymond! I passed your feedback on to our support team too.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Stanley C.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
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Customer service is excellent, but the UI and functionality needs a revamp

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 18/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Overall I think the customer service is excellent. The UI and functionality needs to be improved. I've been using this software for 5 years and it has not changed much. It's time to improve on the current concept.

Avantages

I like that I am able to segment my events into separate communities. I like the outstanding software support whenever I have questions.

The UI and functionality can be upgraded to better filter events and further improve usability.

Inconvénients

I don't like that I can't give more control for approval of events. At my organization, we have one admin to approve the events. Events already submitted don't necessarily need to be reapproved by me if there are minor changes like dates. When someone does add/remove dates from an event, the event is no longer visible to the public and needs to be reapproved. Maybe the event shouldn't be pulled from the live feed and be amended by the changes when it's approved. Or there should be an option to automatically approve minor changes.

Another thing I don't like is the way you can filter down events. I think being able to see a calendar with the events listed on each day is a plus. (Kind of like seeing a physical calendar or using the Google calendar app.) People like to be able to see the events available on a week or monthly basis. I think this option would be most beneficial for the widget at least. I've been asked multiple times to have an alternative view to the list view we already have. The mini calendar for the widget is not functionally viable. It limits you to being only able to filter events on a day to day basis. If you ask me, I think it is rather cumbersome and not useful.

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Réponse de Localist

Hey Stanley! Thanks for your review.

We're catching up on responding to some Capterra reviews, and we wanted to check-in. I wanted to let you know that we are weeks away from launching an improved front-end on the Localist platform.

Our goal with this front-end release is to update the design of the customizable layout - without disturbing too much in the existing experience. Maintaining simplicity in the user's experience is critical. We have identified opportunities in key moments of interaction to improve user flows and optimize how content is consumed.

Looking forward to this release and would love to get some feedback from you after that release! If you have any questions and concerns hit us up at https://www.localist.com/contact/

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Jeff F.
Secteur d'activité: Enseignement supérieur
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
Traduire en français

Excellent robust hosted event calendar solution

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 17/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We've used the platform for many years, replacing a very old and broken open source solution. Engagement with the calendar more than doubled, and sustained at double or sometimes triple the traffic. Pretty satisfied with it, though there's always room for improvement. Team is responsive and helpful.

Avantages

The system is very focused on how users actually use event calendars, instead of being stuffed full of all the random features some folks might imagine people want. It's very user focused, very customizable, and a great solution for Higher Ed where so many different parts of the org have slightly different needs that can be accommodated. Embedding feeds in a very flexible and customizable way into each department's website was a life saver.

Inconvénients

Some of the customizability can get a little clunky, wish there were a few more very nice built-in options and default templates. The default is nice, and the ability to get it perfectly on-brand are great, but several super polished default templates for the calendar and the widgets would go a long way. (Not a concern for shops with talented designers, but would be helpful for the smaller organizations.)

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Réponse de Localist

Thanks for the feedback Jeff. We're looking forward to our latest release which will include some new templates we hope you will enjoy!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Kathleen C.
Secteur d'activité: Enseignement supérieur
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français

Can't say enoughh about Localist

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 17/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

The entire team at Localist is great to work with; speedy replies to email inquiries; a Slack channel for discussion. Truly a great company.

Avantages

Localist has made event promotion so much more effective! Having a single place to list events, and the ability to display those events in multiple ways via multiple channels is time-saving and helps spread promote all our events. Since everyone on campus can submit an event, there's a built-in sense of community! The interface is clear and easy for all level of users! The social aspects of the calendar are the best facet: users can leave reviews, post photos and share with friends. Simply can't think of a better calendar platform for any college.

Inconvénients

Customizing the CSS takes a higher understanding of programming than I possess...but our IT folks find it simple!

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Réponse de Localist

Thanks for your detailed review Kathleen!

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,3/10
Basé sur 63 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Localist - Prix

Localist - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,3/5
Basé sur 63 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Localist - Fonctionnalités

Localist - Fonctionnalités

API
Analyse de campagne
Analyse en temps réel
Analytique de l'engagement
Gestion d'e-mail marketing
Gestion de contenu
Gestion des campagnes
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Intégration des médias sociaux
Marketing multicanal
Modèles personnalisables
Monitoring
Notifications automatiques
Rapports et statistiques
Segmentation des campagnes
Stratégie de marque personnalisable
Tableau de bord d'activités
Tests A/B
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 63 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Localist - FAQ

Localist - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Localist.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Localist ?

Types de licences disponibles pour Localist :

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Localist ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Localist.

Q. Qui utilise Localist ?

Utilisateurs habituels du logiciel Localist :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Localist est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Localist est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Localist ?

Types de licences disponibles pour Localist:

Abonnement

Q. Localist prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Localist.

Q. Avec quelles applications Localist peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Localist :

Concept3D, Drupal, Facebook, Google Analytics, LinkedIn, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Salesforce Marketing Cloud, Twitter, Wordpress

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Localist ?

Ressources d'aide disponibles pour Localist :

Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique