Digital Yard

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PINC Yard Management System est une solution de gestion de parc conçue pour aider les utilisateurs à surmonter tous les problèmes liés à la gestion de parc, qu'ils soient classiques ou récents. La plateforme favorise l'optimisation des longs processus d'enregistrement à la porte, des vérifications de parc chronophages, des déplacements multiples, du manque d'informations exploitables, etc. Le système de porte peut être surveillé ou non. Ce processus automatique rationalise les procédures à la porte et accélère les pointages à l'arrivée et au départ des remorques, des camions de triage, des camions-navettes, des tracteurs et des conducteurs. PINC Yard Management System permet aux transporteurs de surveiller leurs actifs dans les parcs de clients et de placer des rendez-vous d'entrée en ligne 24 h/24, 7 j/7, éliminant ainsi le besoin en appels et fax fréquents.
Le RTLS (Real-Time Location System) de PINC Yard Management System permet aux utilisateurs de suivre et d'identifier les ressources en temps réel via RFID (Radio-Frequency Identification) et GPS passifs au sol ou dans l'air. Ce système cloud fournit une vue claire et graphique des portes de docks, tout en montrant les informations des actifs de parc. Les responsables de parc peuvent utiliser les fonctionnalités de planification de docks en tant qu'outil de planification des chargements entrants. PINC YMS fournit également plus de 100 rapports et tableaux de bord standard, notamment concernant les disponibilités du parc, les arrivées/départs récents, etc. Des rapports personnalisés peuvent également être créés. Il s'agit d'une solution tout-en-un destinée aux gestionnaires de parc et les partenaires commerciaux.
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- Secteur d'activité : Pétrole et énergies
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Easy to use
Publié le 18/01/2025
Easy to use but sometimes bulky. Dispatchers need fast results.
Easy to use but sometimes bulky. Dispatchers need fast results.
Avantages
Ease of use, especially setting everything up.
Inconvénients
Streamlined version would be preferred. We lose time in the office inputting data that is not relevant.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Pioneering a new way to automate
Publié le 20/02/2020
Overall I am pleased with the experience with utilizing the PINC solution. I marked down the...
Overall I am pleased with the experience with utilizing the PINC solution. I marked down the customer service portion, but that is more reflective of accounting issues or engineering delays. Our project manager was\is amazing. He spent the weeks leading up to the rollout on site with us and felt like a member of the staff. He follows up regularly and is the main driver behind the success of our implementation. PINC has become a named portion of our IT landscape.
Avantages
The PINC application has made it possible to automate a process that was performed either manually or on home grown applications that were difficult to manage, weren't robust, and were prone to failure. We worked with the engineering team at PINC to develop an automated process where our sequence requirements were generated by us, transmitted to PINC, and then to our over the road carriers and yard drivers. The visibility of the containers in the application has become an integral part of our operation.
Inconvénients
The ability to change the yard configuration or to verify receipt of data can be cumbersome. The engineering team is willing to work with us, but the team appears to be small which means you can get the feeling of being in a "take a number" situation. The turnaround time on changes can often take longer than my management expects, but we are usually asking for significant changes.
- Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Yard Management or is it Warehouse Management
Publié le 10/08/2018
Content customer, improved yard moves from what we believe was 6/hour to 9/hour, on average.
Content customer, improved yard moves from what we believe was 6/hour to 9/hour, on average.
Avantages
Yard visibility - both jockeys and assets
Inconvénients
Fragile system, limited reader distance/scope
- Secteur d'activité : Production alimentaire
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Thinking about a new or better YMS for your facility? Start here....
Publié le 13/06/2022
This system gets an "A" grade for ease of use, reporting capabilities, increased productivity from...
This system gets an "A" grade for ease of use, reporting capabilities, increased productivity from yard team, automated reporting to carrier partners. The support team, no matter digital or mechanical, are always 100% available to solve issues. You call or email, you get a reply.... quickly. A+ for that team.
Avantages
Ease of use. From the time an asset enters the yard until the time it departs, you know where it's located, how long it's been here, what's on it, and what will be used for in real time! All done on a system that is very user friendly.
Carrier access. With your carrier partners having access, they can help manage their fleet within your yard leading to quicker turns and increased productivity for both entities.
Inconvénients
The reporting capability is outstanding. However, some configurations require in-putting same parameters over and over again during a "page back" situation.
- Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Yard management usage
Publié le 03/08/2018
I thought my overall experience starts at the top. The support team at PINC is outstanding. As...
I thought my overall experience starts at the top. The support team at PINC is outstanding. As long as we have been with why YMS I have never experienced a bad experience but call in the Support system . They are always helpful and insightful. I’m sure there is still more to know about the system that would benefit both the support team and the customer. I welcome any opportunity to participate in brainstorming or more feedback. I have enjoyed the system and I believe it’s a great value to our customers.
Avantages
One of the top things that is really good about this system . It is right there inside the cab of the truck . Very visible for the driver driver friendly easy to read and understand. less noise to and from the customer. Easy to keep the yard updated on where assess are. Allows the drivers the opportunity to find equipment a lot faster. It also allows the crew to work better as a team.
Inconvénients
One of the things I don’t like about the system is the drivers cannot talk back through the system to the inside supervisors. It would be nice if the driver could type a message into the system back to the leads in regards to locating or not being able to locate a trailer. This would give more clarity to the system .
Digital Yard - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Digital Yard.Q. Qui utilise Digital Yard ?
Utilisateurs habituels du logiciel Digital Yard :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Digital Yard est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Digital Yard est disponible :
anglais
Q. Digital Yard prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Digital Yard :
Q. Avec quelles applications Digital Yard peut-il s'intégrer ?
Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Digital Yard.
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Digital Yard ?
Ressources d'aide disponibles pour Digital Yard :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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