Iris Works

Une solution de gestion de studio de photographie

4,6 /5 (231 avis) Donnez votre avis !

Iris Works - Présentation

Description du logiciel Iris Works

Iris Works est un système de gestion de studio de photographie conçu pour aider les photographes à rationaliser les processus de gestion des clients et des studios grâce à des fonctionnalités de réservation et de planification en ligne, de flux de travail automatisés, de gestion des contrats, de facturation, de gestion des recherches de spots, de questionnaires, etc. En tant que solution basée sur le cloud, Iris Works offre aux photographes la flexibilité nécessaire pour gérer les activités et les clients partout, à tout moment et via n'importe quel appareil connecté à Internet.

Iris Works prend en charge un système de planification intégré qui permet aux utilisateurs de réserver et de gérer les horaires des clients en ligne, rapidement et facilement. Les clients peuvent également gérer leurs propres horaires en choisissant un créneau ouvert ou disponible sur le calendrier du studio. Les utilisateurs peuvent choisir d'afficher l'intégralité du calendrier ou quelques options sélectionnées seulement. Iris Works comprend une page de leads qui permet aux utilisateurs d'extraire et de gérer de nouveaux leads et contacts via leur site web et leurs comptes de réseaux sociaux tels que Facebook et Instagram. Iris Works propose des outils de suivi automatisés conçus pour se connecter et suivre efficacement les leads selon leurs intérêts relatifs au service.

La technologie automatisée de gestion des flux de travail aide les utilisateurs à organiser et gérer leurs processus de gestion de studio, ce qui leur permet d'envoyer et de recevoir des contrats, des factures et des e-mails, ainsi que de créer des listes de tâches avec des dates d'échéance pour les clients en un seul endroit. Les modèles de facturation d'Iris Works permettent aux utilisateurs de demander et de gérer les cautions et les paiements finaux en ligne. Les clients peuvent effectuer des paiements en toute sécurité via leurs comptes Square, PayPal ou Stripe. Iris Works prend en charge les fonctionnalités de gestion de marque, permettant ainsi aux utilisateurs de promouvoir efficacement leur entreprise via des e-mails, des factures, des questionnaires, des contrats de marque, etc. Les autres fonctionnalités d'Iris Works incluent l'intégration de ShootProof et Quickbooks Online, ainsi qu'un système de repérage unique.

Iris Works - Présentation

Prix

À partir de
25,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Iris Works - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Australie
Langues
anglais

Médias

Capture d'écran pour Iris Works : Capture d'écran pour Iris Works : Capture d'écran pour Iris Works :

Iris Works - Avis

Iris Works - Avis

Note globale
4,6
/
5
Excellent
154

Très bien
62

Moyen
13

Médiocre
2

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4,5
Support client
4,8
94% des utilisateurs recommandent cette application
Deirdre L.

I love using Iris. I shopped around at Imaging USA and tried a few different ones out, but...

Way more streamlined studio management! Invoicing capability, scheduling, client forms, contracts, etc. Too many to remember.


Traduire avec Google Translate
Melissa A.

Exceptional customer service. There are a few things I would improve on.

Client notes and email automation. I think it would be extremely beneficial if they had one on one with someone that shoots what you shoot when you do set it up because it can be confusing. The videos do help, but they aren't specific for certain photographers. I only accept 4-8 newborn sessions a month and when I go to book a client I have to put their due date in as a tentative holding spot and then move it around when we book the session.


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Meghan M.

I am ready to leave and go to another service.

Organization of my client information. Automated emails.


Traduire avec Google Translate
Michelle S.

Helped Scale Our Business

Overall, we've renewed our subscription and will continue to use Iris Works.


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Michael S.

A must have for ANY photographer!

Bottom line, Iris Works saves me time! Once you get everything set up it makes servicing clients a breeze. That's important because I can focus more on creating and less on processes.


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Deirdre L.
Traduire en français
Traduire en français

I love using Iris. I shopped around at Imaging USA and tried a few different ones out, but Iris won.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 18/05/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Way more streamlined studio management! Invoicing capability, scheduling, client forms, contracts, etc. Too many to remember.

Avantages

It's ease of use. It is incredibly user friendly. I love that I can have client leads automatically entered into my client data base. It saves so much time. I love that they are always updating it and trying to improve it and make it even more amazing than it already is. Their customer support is also very good.

Inconvénients

I wish that I could do partial payment options on invoices; that way I don't have to do a new invoice for payment plans, and could just send out a reminder email or something. I also wish they would have an app; I don't know why, but I feel like apps are easier to work with than websites on my phone or tablet, even though it is a responsive website.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Melissa A.
Secteur d'activité: Photographie
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Exceptional customer service. There are a few things I would improve on.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 18/05/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Client notes and email automation. I think it would be extremely beneficial if they had one on one with someone that shoots what you shoot when you do set it up because it can be confusing. The videos do help, but they aren't specific for certain photographers. I only accept 4-8 newborn sessions a month and when I go to book a client I have to put their due date in as a tentative holding spot and then move it around when we book the session.

Avantages

I love that it offers automated emails and the client notes are very handy! The customer service is exceptional and I can't say enough about that.

Inconvénients

However, I wish there was a way to make a custom invoice for gift cards or other things that aren't on the "menu". I wish there was a way you could send reminders every 24-48 hours if they don't pay/read the emails/fill out the questionnaires. I also have had issues with it hiding in my client's spam folders so I always have to mention that it's coming from my client portal and then they ask me what the email it will be coming from and it can be a bit of a hassle. I wish there was a way to set up a payment plan or allow a partial payment as well.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Meghan M.
Secteur d'activité: Photographie
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

I am ready to leave and go to another service.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 22/05/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Organization of my client information. Automated emails.

Avantages

The way my client information is organized and accessible. I like the automated emails. I like the client questionnaires.

Inconvénients

*No automated invoicing as part of the workflow. This seems like a no-brainer. If I want a studio software to do all the work for me- invoicing is part of that work!
*The way that inquiries are displayed(hate that I have to "make them a client" in order to unbold them from the clients portal. Inquiries get lost because they are not marked as "answered" in the client portal.
*I hate that I have to create an entire workflow just to send client a contract. If I need to send them a different contract that the one in the normal workflow I have to build an entirely new workflow to send it to them. I hate that I can't send them a workflow with a slightly changed contract. For example- I have a wide variety of mini-session pricing depending on the time of year and type of mini-session. The pricing is really the only thing that changes on the contract. Yet, I have to build an entirely new workflow every time I set up a different mini-session pricing. Why can't I just be allowed to adjust the price in the contract when I go to send a workflow?
*I wish there was an easier way to see what clients have actually completed their workflow without having to individually go in to each client's page and click around. I often have mini-sessions with 14 families in one day. I can see them all on my calendar in the portal but there is no easy way to see all of them in list form and see what contracts and questionnaires have or have not been filled out for the day.
SO MUCH MORE!

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Réponse de Iris Works

Hi Meghan -

I'm sorry to hear your disappointment with our system and our capabilities. I'd like to address a few concerns. You are definitely able to modify a contract, and do not need to create a new workflow in order to send a contract. You can manually send a contract, modifying it before sending.

I completely understand your concern and frustration with no automated invoicing. We are in the process of adding this capability.

And lastly, the frustration you have with not being able to see all completed/not-completed questionnaires and contracts is a shared frustration. Our team is already mapping out a solution to this.

I hope you'll give us a chance to address some of your concerns!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 1.0/10

Michelle S.
Secteur d'activité: Événementiel
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Helped Scale Our Business

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 08/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, we've renewed our subscription and will continue to use Iris Works.

Avantages

Iris Works allowed us to bring up our level of professionalism while simultaneously simplifying everything.

Inconvénients

One time, Iris-Works had a glitch and would not load. I tried to contact them to see how long it would take to get the program up and running, but I had trouble reaching anyone by phone/email. It was pretty time sensitive because the program contained all of our couple's contracts and contact information. It was a good reminder to diligently back everything up.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Michael S.
Secteur d'activité: Photographie
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français
Traduire en français

A must have for ANY photographer!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 14/01/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Bottom line, Iris Works saves me time! Once you get everything set up it makes servicing clients a breeze. That's important because I can focus more on creating and less on processes.

Avantages

Iris Works takes the hassle out of many of the day to day operations for my business. I like being able to quickly enter clients, send them important information about setting up their shoot and how easy it is for clients to pick a date and book their shoot. Additionally - and most importantly - Iris Works EXCELS at providing stellar customer support and they are keen on listening to feedback and implementing improvements to their offering. Seriously, you simply can't go wrong by choosing Iris Works Software!

Inconvénients

If I had to be picky, I'd say that their lead page could use a refresh and be more customizable. Also, applying more customization to forms and invoices overall.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,9/10
Basé sur 231 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Iris Works - Prix

Iris Works - Prix

À partir de
25,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,5/5
Basé sur 231 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Iris Works - Fonctionnalités

Iris Works - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Carte de fidélité
Emplacements multiples
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des employés
Gestion des promotions
Gestion des remises
Gestion des stocks
Historique des clients
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Point de vente
Rapports et statistiques
Rapports sur les ventes
Suivi de l'inventaire
Tableau de bord d'activités
Traitement des commandes
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 231 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Iris Works - FAQ

Iris Works - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Iris Works.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Iris Works ?

Types de licences disponibles pour Iris Works :

À partir de: 25,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Iris Works ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Iris Works.

Q. Qui utilise Iris Works ?

Utilisateurs habituels du logiciel Iris Works :

PME, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Iris Works est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Iris Works est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Iris Works ?

Types de licences disponibles pour Iris Works:

Abonnement

Q. Iris Works prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Iris Works.

Q. Avec quelles applications Iris Works peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Iris Works :

PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Square Payments, Stripe

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Iris Works ?

Ressources d'aide disponibles pour Iris Works :

Support téléphonique, Support en ligne