En savoir plus sur Iris Works
Iris Works est un système de gestion de studio de photographie conçu pour aider les photographes à rationaliser les processus de gestion des clients et des studios grâce à des fonctionnalités de réservation et de planification en ligne, de flux de travail automatisés, de gestion des contrats, de facturation, de gestion des recherches de spots, de questionnaires, etc. En tant que solution basée sur le cloud, Iris Works offre aux photographes la flexibilité nécessaire pour gérer les activités et les clients partout, à tout moment et via n'importe quel appareil connecté à Internet.
Iris Works prend en charge un système de planification intégré qui permet aux utilisateurs de réserver et de gérer les horaires des clients en ligne, rapidement et facilement. Les clients peuvent également gérer leurs propres horaires en choisissant un créneau ouvert ou disponible sur le calendrier du studio. Les utilisateurs peuvent choisir d'afficher l'intégralité du calendrier ou quelques options sélectionnées seulement. Iris Works comprend une page de leads qui permet aux utilisateurs d'extraire et de gérer de nouveaux leads et contacts via leur site web et leurs comptes de réseaux sociaux tels que Facebook et Instagram. Iris Works propose des outils de suivi automatisés conçus pour se connecter et suivre efficacement les leads selon leurs intérêts relatifs au service.
La technologie automatisée de gestion des flux de travail aide les utilisateurs à organiser et gérer leurs processus de gestion de studio, ce qui leur permet d'envoyer et de recevoir des contrats, des factures et des e-mails, ainsi que de créer des listes de tâches avec des dates d'échéance pour les clients en un seul endroit. Les modèles de facturation d'Iris Works permettent aux utilisateurs de demander et de gérer les cautions et les paiements finaux en ligne. Les clients peuvent effectuer des paiements en toute sécurité via leurs comptes Square, PayPal ou Stripe. Iris Works prend en charge les fonctionnalités de gestion de marque, permettant ainsi aux utilisateurs de promouvoir efficacement leur entreprise via des e-mails, des factures, des questionnaires, des contrats de marque, etc. Les autres fonctionnalités d'Iris Works incluent l'intégration de ShootProof et Quickbooks Online, ainsi qu'un système de repérage unique.
Options de tarification dès :
25,00 $US/mois
- Essai gratuit
- Abonnement
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Appareils
Pour quelle entreprise ?
Disponible dans les pays suivants
Langues
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Images
Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Iris Works : 16
- Booking Management
- Gestion des calendriers
- Gestion des clients
- Gestion des documents
- Gestion des factures
- Gestion des flux de travail
- Gestion des leads
- Gestion des modèles
- Gestion des rendez-vous
- Intégration QuickBooks
- Intégration de tiers
- Intégration des réservations en ligne
- Liste de tâches (to-do list)
- Planification automatisée
- Réceptions
- Tableau de bord d'activités
Alternatives
Trello
Jira
Asana
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- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
I love using Iris. I shopped around at Imaging USA and tried a few different ones out, but...
Publié le 18/05/2018
Way more streamlined studio management! Invoicing capability, scheduling, client forms, contracts,...
Way more streamlined studio management! Invoicing capability, scheduling, client forms, contracts, etc. Too many to remember.
Avantages
It's ease of use. It is incredibly user friendly. I love that I can have client leads automatically entered into my client data base. It saves so much time. I love that they are always updating it and trying to improve it and make it even more amazing than it already is. Their customer support is also very good.
Inconvénients
I wish that I could do partial payment options on invoices; that way I don't have to do a new invoice for payment plans, and could just send out a reminder email or something. I also wish they would have an app; I don't know why, but I feel like apps are easier to work with than websites on my phone or tablet, even though it is a responsive website.
- Secteur d'activité: Photographie
- Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Game Changer
Publié le 09/10/2020
Customer service is always fantastic. They’re always making improvements to the software AND...
Customer service is always fantastic. They’re always making improvements to the software AND adding new partners. Spend the money and take your business to the next level.
Avantages
What’s not to like??? I couldn’t function without Iris!!! I can manage my shoot schedule, communications, online galleries & invoicing all in one place. It easily connects to my iCalendar, Shootproof, & Square! Email templates and automated workflows save me so much time.
Inconvénients
The only downside is the initial set-up; it does take some time to get all the existing client information entered. That would be a downside to implementing any client management system, not just Iris.
- Secteur d'activité: Photographie
- Taille de l'entreprise: 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 1.0 /10
I am ready to leave and go to another service.
Publié le 22/05/2018
Organization of my client information. Automated emails.
Organization of my client information. Automated emails.
Avantages
The way my client information is organized and accessible. I like the automated emails. I like the client questionnaires.
Inconvénients
*No automated invoicing as part of the workflow. This seems like a no-brainer. If I want a studio software to do all the work for me- invoicing is part of that work!
*The way that inquiries are displayed(hate that I have to "make them a client" in order to unbold them from the clients portal. Inquiries get lost because they are not marked as "answered" in the client portal.
*I hate that I have to create an entire workflow just to send client a contract. If I need to send them a different contract that the one in the normal workflow I have to build an entirely new workflow to send it to them. I hate that I can't send them a workflow with a slightly changed contract. For example- I have a wide variety of mini-session pricing depending on the time of year and type of mini-session. The pricing is really the only thing that changes on the contract. Yet, I have to build an entirely new workflow every time I set up a different mini-session pricing. Why can't I just be allowed to adjust the price in the contract when I go to send a workflow?
*I wish there was an easier way to see what clients have actually completed their workflow without having to individually go in to each client's page and click around. I often have mini-sessions with 14 families in one day. I can see them all on my calendar in the portal but there is no easy way to see all of them in list form and see what contracts and questionnaires have or have not been filled out for the day.
SO MUCH MORE!
Réponse de Iris Works
Hi Meghan -
I'm sorry to hear your disappointment with our system and our capabilities. I'd like to address a few concerns. You are definitely able to modify a contract, and do not need to create a new workflow in order to send a contract. You can manually send a contract, modifying it before sending.
I completely understand your concern and frustration with no automated invoicing. We are in the process of adding this capability.
And lastly, the frustration you have with not being able to see all completed/not-completed questionnaires and contracts is a shared frustration. Our team is already mapping out a solution to this.
I hope you'll give us a chance to address some of your concerns!

- Secteur d'activité: Photographie
- Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
A must have for ANY photographer!
Publié le 14/01/2019
Bottom line, Iris Works saves me time! Once you get everything set up it makes servicing clients a...
Bottom line, Iris Works saves me time! Once you get everything set up it makes servicing clients a breeze. That's important because I can focus more on creating and less on processes.
Avantages
Iris Works takes the hassle out of many of the day to day operations for my business. I like being able to quickly enter clients, send them important information about setting up their shoot and how easy it is for clients to pick a date and book their shoot. Additionally - and most importantly - Iris Works EXCELS at providing stellar customer support and they are keen on listening to feedback and implementing improvements to their offering. Seriously, you simply can't go wrong by choosing Iris Works Software!
Inconvénients
If I had to be picky, I'd say that their lead page could use a refresh and be more customizable. Also, applying more customization to forms and invoices overall.

- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
I use Iris works for every session I book it makes my life so much easier!
Publié le 15/05/2018
less thinking more time for family and getting work done such as photographing and editing.
less thinking more time for family and getting work done such as photographing and editing.
Avantages
I like that I can keep information about my clients and that I can set it up so that it automatically reminds my clients of their sessions so that i don't have to and I have had less people not show up for their sessions. It makes it easy to keep track of things I need to get done for each session.
Inconvénients
the only thing that I don't like is that there isnt an app or anything for it its all on a website I would love it that much more if It was directly on my desktop and phone and easier to access.
Iris Works - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Iris Works.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Iris Works ?
Types de licences disponibles pour Iris Works :
- À partir de: 25,00 $US/mois
- Type de licence: Abonnement
- Essai gratuit: Disponible
Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Iris Works ?
Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Iris Works.
Q. Qui utilise Iris Works ?
Utilisateurs habituels du logiciel Iris Works :
PME, Entreprises de taille moyenne
Q. Dans quelles langues Iris Works est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Iris Works est disponible :
anglais
Q. Iris Works prend-il en charge les appareils mobiles ?
Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Iris Works.
Q. Avec quelles applications Iris Works peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Iris Works :
PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Square Payments, Stripe
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Iris Works ?
Ressources d'aide disponibles pour Iris Works :
Support téléphonique, Support en ligne
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