Givebutter

4,8 (759)
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Des outils de collecte de fonds pour groupes, équipes, entreprises et organismes à but non lucratif

En savoir plus sur Givebutter

Givebutter est une plateforme de collecte de fonds tout-en-un adressée aux organisations étudiantes, équipes sportives, entreprises et organismes à but non lucratif qui offre des outils de collecte de dons, d'exécution de campagnes de collecte de fonds sociales peer-to-peer, de vente de billets d'événements de collecte de fonds, etc. La plateforme cloud propose trois produits intégrés : Collect, Fundraise et Event, qui peuvent être utilisés individuellement ou réunis au sein de la plateforme Givebutter.

La plateforme de collecte de fonds de Givebutter s'appuie sur un tableau de bord CRM en libre-service conçu pour aider les petits groupes à suivre et améliorer leur activité de collecte de fonds au fil du temps. Givebutter offre des fonctionnalités à l'échelle des grandes entreprises pour venir en aide aux organismes à but non lucratif, organisations à branches et groupes variés dont l'activité comprend la collecte de fonds à haut rendement en leur permettant de fournir aux donateurs, membres, partisans et défenseurs une méthode de don simple. Avec le module Collect, les utilisateurs peuvent accepter les dons (ponctuels et récurrents) par carte de débit, carte de crédit et Venmo. Un widget personnalisé peut être créé et intégré au site web de l'entreprise afin d'accepter les dons. Des montants de dons personnalisés peuvent être ajoutés au widget pour offrir plus d'options aux donateurs.

La solution Fundraise de Givebutter offre des outils de création de pages de collecte de fonds personnalisées, de collaboration sur la collecte de fonds au sein des équipes, de détermination des objectifs de collecte de fonds et de suivi des progrès, etc. Givebutter facilite également la vente de billets des événements de collecte de fonds à l'aide du module Events, grâce auquel les utilisateurs peuvent définir des tarifs de billets personnalisés, définir des types de billets et choisir d'encourager des dons supplémentaires lors de la vente de billets. Parmi les autres fonctionnalités de la plateforme Givebutter figurent : reçus personnalisés, gestion des autorisations, paiements, intégrations tierces via Zapier, liens traçables, classements pour les membres de l'équipe, etc.


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Givebutter

4,8 (759)
VS.

À partir de

0,00 $US
49,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

83
31

Intégrations

13
1

Simplicité d’utilisation

4,7 (759)
4,4 (164)

Rapport qualité-prix

4,8 (759)
4,4 (164)

Service client

4,8 (759)
4,5 (164)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Donately

4,4
Alternative n° 1 à Givebutter
Donately est une plateforme de collecte de fonds en ligne, optimisée pour les téléphones portables, conçue pour les...

Handbid

4,7
Alternative n° 2 à Givebutter
Le logiciel de vente aux enchères Handbid permet de gérer et d'administrer les enchères de manière centralisée, tout en...

GalaBid

4,7
Alternative n° 3 à Givebutter
GalaBid est un logiciel de collecte de fonds basé sur le cloud, conçu pour aider les fondations d'entreprises,...

Neon CRM

4,4
Alternative n° 4 à Givebutter
Générez plus pour votre cause tout en économisant du temps et de l'argent. Avec Neon, les entreprises à but non...

Avis

Note globale

4,8 /5
(759)
Rapport qualité-prix
4,8/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,8/5

Vous avez déjà Givebutter ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 759
Leah
Leah
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Wonderful for Nonprofits

Publié le 11/12/2023

Avantages

My favorite features are the fundraising and online auction. We recently used this feature for a fundraiser and had a lot of success.

Inconvénients

The customer service response time is great, however, one of the chat representatives was not helpful and did not know how to fix an error I made. He took a very long time trying to find the answer and ultimately was unable to help. Thankfully another representative reached out and my problem was fixed immediately.

Réponse de Givebutter

Thanks so much for these kind words, and we're so glad to hear that you enjoyed hosting your auction with us! Our apologies for the chat mishap – our team is always learning and improving. We appreciate you being a part of the Givebutter fam!

Joshua
Note globale
  • Secteur d'activité : Arts de la scène
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great platform, but with some minor rough edges.

Publié le 13/09/2024

Wonderful. Despite the small bumps and lack of total functionality, I really appreciate the...

Wonderful. Despite the small bumps and lack of total functionality, I really appreciate the opportunity it gives to small organizations with extremely limited budgets.

Avantages

I like that there isn't an annual fee, allowing our small nonprofit the ability to grow.

Inconvénients

Givebutter is a bit clunky when it comes to its functionality. Don't get me wrong, it's a wonderful service for small organizations like ours, but there are some elements that don't always work smoothly. Additionally, there are some features I would love to have that GB doesn't offer, like grant management and a true ticketing platform with reserved seating and bulk ticket purchasing discounts. It that vein, it would be great if there was some thought put into how the platform works for performing arts organizations.

Alternatives envisagées 

Blackbaud Raiser's Edge NXT et HubSpot CRM

Pourquoi passer à Givebutter

Because Givebutter does not charge an annual fee, my organization does not need to worry about a line item in our budget for our CRM.

Réponse de Givebutter

Thank you so much for your thoughtful feedback! We're so glad to hear that Givebutter has provided your nonprofit with a platform to grow without the stress of an annual fee!

We truly appreciate your insights on the areas for improvement. Your input helps us understand how we can better serve organizations like yours, and we’ll be sure to share your suggestions with our team.

Thank you for choosing Givebutter—your support means the world to us!

Barbara
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Givebutter is easy and it's free!

Publié le 03/10/2024

Generally it has been very good and I would recommend to other nonprofits.

Generally it has been very good and I would recommend to other nonprofits.

Avantages

It was extremely easy to use, so we liked how our campaign was up and running quickly on our wix website.

Inconvénients

I haven't delved into the auction section too deeply, but I know that we decided to use another free platform instead.

Réponse de Givebutter

Wow, what an awesome review! We're so happy to hear that!

Your feedback about the auction section is valuable. We'll definitely take it into consideration as we continue to improve our platform.

Thanks for being part of the Givebutter community! We can't wait to see what you achieve next.

James
Note globale
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

The program let us down in the middle of our event!

Publié le 02/05/2024

I do not believe that we will continue services for our event next year however, we'd like to talk...

I do not believe that we will continue services for our event next year however, we'd like to talk about what went wrong to help it from happening to others.

Avantages

It was so easy to set up auction items.

Inconvénients

it stopped reacting when everyone was checking out!
It also wouldn't let us assign live auction items to the winners nor would it let us add raise the paddle donors to the program to be charged!

Réponse de Givebutter

Thank you for your feedback. We're truly sorry for the issues you encountered during your event. Please know that we are constantly working to improve our platform to prevent such disruptions. To better support you, we have extended our support hours until 12 midnight EST to address any questions or concerns in real-time. We sincerely apologize for any inconvenience caused.

We value your input and would love to discuss what went wrong to ensure it doesn't happen again. Please feel free to reach out to us at support@givebutter.com.

Thank you for giving us the opportunity, and we hope to make things right.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Institutions religieuses
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Good straightforward product, nuance still needed

Publié le 25/09/2024

The onboarding experience was good. You can figure out how to make it work for you in most...

The onboarding experience was good. You can figure out how to make it work for you in most circumstances. I think it has a lot of potential to grow and expand its functionality. I appreciate the roadmap and feedback model the company employs.

Avantages

1) I like the embeddable forms and the ticketing.
2) The back-end admin experience is fairly clean and straightforward.
3) I love that it has card readers and tap to pay.
4) I like that it accepts digital wallets.

Inconvénients

1) Creation of Forms: There's no differentiation between sales forms and donate forms, eg, if I have an event that is selling tickets, hosting an auction, and asking for donations, I can't choose to create a form for donations and a separate form for tickets, it's automatically a ticket form, with option to donate. I can't turn off the option to donate, and if I want to just ask for donations I need to create a new campaign. On a similar note, auctions don't have an embeddable form option.
2) Embedded Forms: Once they're embedded, they can be kind of laggy, at least on my squarespace site. The page will load, and then the form.
3) User Types: Not a whole lot of difference between admin and editor users. I wish there was some kind of volunteer user where you can control what campaigns they have access to and allows them to use the app and card reader.

Alternatives envisagées 

Zeffy, Classy, DonorPerfect, Bloomerang et Shopify

Pourquoi passer à Givebutter

Price, card readers, digital wallets, embeddable forms, integration with some of our existing systems

Réponse de Givebutter

Thank you so much for sharing your thoughts with us! Your feedback about form creation and user types is incredibly valuable, and we understand how important it is to have customizable options for your fundraising needs.

We're actively working on enhancements, and your insights will certainly help us improve! We’re so glad to have you on board and appreciate your support as we grow and evolve.

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Givebutter - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Givebutter.

Types de licences disponibles pour Givebutter :

  • À partir de : 0,00 $US
  • Type de licence : Version gratuite
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Givebutter :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500

Langues dans lesquelles Givebutter est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Givebutter :

Applications s'intégrant à Givebutter :

Bloomerang, Mailchimp, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Salesforce.org Nonprofit Cloud, Squarespace, Stripe, ThankView, Venmo, Weebly, Wix, WordPress, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Givebutter :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Chat

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