En savoir plus sur Koomi

Le premier système POS conçu pour les files d’attente, commandes à emporter
et clients pressés.

Koomi - Principaux avantages

Augmentez vos revenus de commandes à emporter et préparez les commandes rapidement avec l’application mobile Koomi+, Koomi Master et Koomi Rover pour les files d’attente.

Gérez et organisez les commandes avec Koomi Kitchen, un système sans ticket et gérez aussi en temps réel grâce à notre back office en ligne.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais, français

Images

Streamline operations at the register, in the kitchen, and in the office to manage and organize orders in real time
Koomi can be taken in line-ups to speed up the ordering process & can work offline to minimize interruptions
Koomi allows users to take orders quickly with custom apps available for prepay and takeaway
Koomi is specifically made for quick service food & beverage shops to optimize order fulfillment and customer retention during peak rushes periods
Set up and customize menus, categories and promotions
View sales and metrics in real time
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Vidéo de Koomi
Vidéo de Koomi
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Koomi : 56

  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Caisse pour restaurants
  • Calcul du coût de la main-d'œuvre
  • Catégories personnalisables
  • Commande en ligne
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Fonctions pour cafétérias
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la production
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de table
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des conseils
  • Gestion des cuisines et des menus
  • Gestion des employés
  • Gestion des livraisons
  • Gestion des prix
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des ventes
  • Historique des transactions
  • Historique des ventes
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Partage de l'addition
  • Point de vente (PDV)
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Pointeuse
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des retours
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Visualisation de données
  • Vérifications distinctes

Alternatives

GoFrugal

4,4
Alternative n° 1 à Koomi
GOFRUGAL propose aux secteurs du commerce de détail, de la restauration, de la distribution et aux grandes entreprises...

eHopper

4
Alternative n° 2 à Koomi
eHopper est un logiciel de caisse gratuit, multiplateforme et basé sur le cloud. Développé pour les commerces de détail...

Square Point of Sale

4,7
Alternative n° 3 à Koomi
Square Point of Sale est une solution de point de vente pour les appareils Android et iOS qui comprend des outils de...

Lightspeed Retail

4,2
Alternative n° 4 à Koomi
Lightspeed POS est un outil complet de gestion des stocks et de caisse pour les commerces de détail facile à configurer...

Avis

Note globale

4,5 /5
(70)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,5/5

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Dominique R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Restaurants
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Satisfaction

Publié le 05/08/2020

très bien

très bien

Avantages

Le personnel est très sympathique et disponible

Inconvénients

Certaines options qui pourrait être très utile ne sont pas disponible

Mathilde R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Restaurants
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent 👌

Publié le 09/06/2020

Avantages

Koomi, c’est hyper rapide, efficace et intuitif.

Inconvénients

Je n’ai pas encore rencontré de situation irritante avec Koomi!

Shannon W.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Palm Lane Review

Publié le 18/11/2018

Koomi has been a really, really great tool for Palm Lane. We love how straightforward it is to...

Koomi has been a really, really great tool for Palm Lane. We love how straightforward it is to train staff on. I can't wait to see how we both can grow to better streamline processes in the future.

Avantages

It's super simple to teach, easy to use and straightforward. Having the iPad setup is a simple tool for our business to use. I also love the app integration and hope that as our business grows, the Koomi Palm Lane app will become the most used app for guest's to use.

Inconvénients

I do have a few wishlist items: the ability to "out of stock" items via the app directly, breaking down menu screens so that if we click on a salad it then leads to Protein Options, Salad Dressing Options, etc. (currently it's one giant list that you scroll through), for the Dine-In option via the App, the ability for the guest to choose a table number, some more analytics at the end of the day (better breakdown of "for here" or "to go" processed orders rather than scrolling through the master report).

Jeremy L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Koomi, the point of sale app that we chose!

Publié le 04/09/2020

We save money, we serve more customers and there's no downtime. The customer service is INCREDIBLE....

We save money, we serve more customers and there's no downtime. The customer service is INCREDIBLE. I don't usually make reviews but Koomi's team is so good that I had to. They are very close to their clientele so I feel safe. Accepting payments is one our core operations and we need perfect execution.

Avantages

Koomi is very easy to use. It was very easy to integrate it with Leaves House's team and with our the other softwares and hardwares that we were using. It also works with the SRM (Quebec). Its simplicity helps us to serve the clientèle better and spend less energy on staff training .

Inconvénients

I think there could be some improvements on the analytics side. Having said that, Koomi is very close to their users, their team listens and they are working on that.

Mackenzie S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Btter than some, not the best

Publié le 24/06/2019

Account manager is a problem solver, jumps to action. On-boarding was far from what you would...

Account manager is a problem solver, jumps to action. On-boarding was far from what you would expect. I had an hour on the phone to learning back of house. Almost identical to the sales pitch. Once you set it up yourself there is very little beyond that and you have to figured it out on the spot from there. As someone who is an owner, working in the restaurant, I have very little time to sit down and trouble shoot new software. We were told there is a one time intro for you or staff but we squeezed in a 15 - 20 minute 101 over the phone the day it was set up. I later asked if there is a handbook or sheet I can hand to new staff? No, there isn't. Fortunately, I have a young and patient staff who are doing their best . We had A LOT of problems with the printer, the Koomi router disconnecting, we were told this was exceptional but what it really was was EXTREMELY inconvenient and reflected very badly on us to our customers. Line ups at brunch with a printer system network only printing 6 out of 20 orders to the kitchen. Long waits, wrong orders, scrambles tables. It was a nightmare. My working hours are 6 am to 6 pm most days (with an admin day once a week) and my liaison at Koomi works from 9 - 5, Monday to friday. I am only able to address this during my "off" hours after work and this led back and forth phone calls and emails and this was not the "support" I expected. Worst was my staff were extremely frustrated and I wish I could have been assisted them with more info.

Avantages

This product was an a significant upgrade from the original POS we inherited with the purchase of our business. I appreciate being able to see detailed and itemized reports. This data has saved me time since I not longer have to input sales analysis stats. I also appreciate it's "real time" updates from the dash board to the master Koomi.

Inconvénients

I did not find it seamless or the design as intuitive as square or cluster ( which each have their own pros and cons). Visually the lay out of the items in each category does not mach our needs and the lack of any color doesn't allow for easy menu scrolling. There are a lot of little details that are not very well thought out ex. Customer orders a coffee and a sandwich. We process it as for here - it prints in the kitchen. Moments later the customer decided to take it with them or add another item, it is then reprocessed and re printed to the kitchen. This can cause the kitchen to be wasting food. Also, no split bills option is a constant issue for us. All updates made on dashboard have to apply to your restaurant and your app. You are essentially giving your online customers the same access as you would in house staff BUT it's not obvious if you're not a familiar user and how to use each option isn't clear.
Example: We sell a sandwich, when you have to option to make it a combo for a set price. My in house staff will highlight the sandwich (10), then select "combo"(4.75) from the sandwiches options. Then are the specifics of that combo soup (0), salad (0), tea(0), type of tea (0), coffee (0). So sandwich combo = 14.75$
If they use the app they can select sandwich (10), then they are not obligated to select make it a combo before that can select soup(0) , salad (0), coffee (0), or tea (0). So they can select sandwich (10) + Soup (0)+tea(0) = 10$

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Koomi - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Koomi.

Types de licences disponibles pour Koomi :

  • À partir de: 79,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

À partir de $69 par mois.

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Koomi.

Utilisateurs habituels du logiciel Koomi :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Langues dans lesquelles Koomi est disponible :

anglais, français

Appareils pris en charge par Koomi :

iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Koomi :

7shifts, FCRM Insurance, PayJunction, Quickbooks Online, Square for Restaurants

Ressources d'aide disponibles pour Koomi :

Service client/e-mail, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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