En savoir plus sur Office Chat

Office Chat est une application de messagerie instantanée interne pour les PME, permettant aux employés de communiquer les uns avec les autres, que ce soit au bureau ou lorsqu'ils sont en intervention. Accessible sur les ordinateurs de bureau ou les appareils mobiles via les applications mobiles natives iOS et Android, elle est conçue pour faciliter la communication et la collaboration partout. Des conversations individuelles et en groupe peuvent être créées et les discussions facilitent la messagerie instantanée, le partage de fichiers, les notifications en temps réel et la diffusion de messages.

Office Chat fournit différents types de messages en fonction des besoins de l'utilisateur, y compris des discussions privées et de groupe, des messages instantanés prioritaires qui sont marqués comme importants pour le destinataire, des messages instantanés autodestructibles qui sont supprimés deux minutes après avoir été lus pour les sujets sensibles et des messages de diffusion qui alertent tous les employés de la base de données lorsqu'ils sont envoyés.

Un nombre illimité de groupes de discussion peut être créé dans Office Chat et les utilisateurs administrateurs ont un contrôle total sur les autorisations concernant les personnes qui peuvent consulter et envoyer des messages dans chaque groupe, en fonction de leur rôle au sein de l'équipe. Les employés de différents sites et bureaux peuvent se connecter au même compte Office Chat afin de faciliter la collaboration intersites ou l'accès pour les travailleurs distants. Des utilisateurs peuvent être ajoutés via l'intégration Active Directory ou importés par lots et aucune adresse e-mail n'est requise pour l'inscription.

Avec Office Chat, les utilisateurs peuvent configurer un message personnalisé et une politique de rétention des fichiers pour contrôler quelles données sont archivées ou rejetées, tandis que des mesures de sécurité telles que l'authentification à deux facteurs et le cryptage de bout en bout garantissent la protection des données. L'ensemble des discussions et fichiers conservés peut être récupéré à tout moment en utilisant la fonctionnalité de recherche étendue qui analyse l'historique des discussions complet pour trouver des résultats.

Options de tarification dès :

25,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Les 5 meilleurs logiciels similaires à Office Chat

Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne , Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

anglais

Options de tarification dès :

25,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Images

Office Chat Logiciel - 1
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Office Chat : 16

  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Communautés de collaborateurs
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des e-mails
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des répertoires actifs
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie instantanée
  • Notifications en temps réel
  • Partage des fichiers
  • Recherche/Filtre
  • Relevé et historique des chats

Alternatives

Workplace from Meta

4,4
Alternative n° 1 à Office Chat
Workplace de Facebook est un moyen simple et sécurisé de partager des connaissances, de travailler en collaboration et...

Trillian

4,7
Alternative n° 2 à Office Chat
Trillian est une solution cloud conçue pour aider les entreprises du secteur de la santé à gérer les processus de...

Noodle

4,4
Alternative n° 3 à Office Chat
Noodle est la plateforme de communication d'équipe tout-en-un, avec une gamme complète d'applications pour améliorer la...

Google Chat

4,5
Alternative n° 4 à Office Chat
Google Chat est un logiciel de communication qui aide les entreprises de toutes tailles et les organismes à but non...

Avis

Note globale

4,5 /5
(225)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,6/5

Vous avez déjà Office Chat ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 225
Annette
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Very easy and convenient to use. I use it 90% of the time

Publié le 20/06/2018

Avantages

I work in Escrow and a lot of my co-workers are in another location and its easier to ask a quick question without having to send an email only to have it get lost in the sea of the other emails that we receive on an hourly basis. Using this sends a ping right away to the recipient and allow for my questions to get answer much quicker than sending an email

Inconvénients

The only thing I don't like about it that the chat screen still shows old chats from employees who do not work at the company any longer and for some reason I can not find a way to remove them. All of our old chats are on my dashboard and I would like to remove them. If there is a way to remove them, I have not found it yet.

Réponse de MangoApps

Annette, thank you for your review! We appreciate having your business. I will be sure to pass along your feedback!

Kaitlyn
Note globale
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Simple chat software

Publié le 23/07/2022

Overall it's a simple chat software that is affordable and reliable for messaging & chatting. There...

Overall it's a simple chat software that is affordable and reliable for messaging & chatting. There are a lot of awesome things about it and a lot of not so good things about it. I recommend going over what you'll need and comparing it to the feature list. If office chat checks all of the boxes for you then you should check it out!
We just had to explore alternatives and upgrade because of the lacking features that were crucial for us and we couldn't go without.

Avantages

Live chat, real time notifications and alerts, mobile alerts and mobile version, access & control permissions (role based too), file sharing.
It's convenient that I can mute conversations that aren't as important or urgent. Quick reply is awesome to have.
I like that it includes GIFs and emoticons, some office oriented chat software does not. Price is affordable and consistent.
Simple to use and reliable as far as messages getting through.
The read receipts are nice when I need to check team accountability!

Inconvénients

Sadly there are several important things we need that aren't in the software, like mentions or tagging with the @ symbol, commenting, event calender or schedule, task lists. It really stinks that there isn't an employee and contact database too. We also really needed a good video conferencing and screen sharing feature.
There are some things that are frustrating, for example when I'm catching up on a conversation and someone sends a new message, it sends me back to the bottom of the thread. Also when I'm using another app and a notification pops up for office chat, for some reason it automatically starts typing in the quick reply box instead of what I was doing originally.

Alternatives envisagées 

Google Chat, Trillian et Noodle

Pourquoi choisir Office Chat 

Meta is extremely frustrating when you need customer support/tech support. It's very, very, hard to contact anyone and and when you do they often aren't helpful. It was so frustrating that we dropped the software and office chat was affordable so we tried it.

Logiciel antérieur 

Workplace from Meta

Pourquoi passer à Office Chat

Office chat had good pricing that allowed us to add all of our employees and partners without paying extra. We wanted to try it out and see how much this would help our business.
Glenn
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Decent product unless you use Microsoft Remote Desktop Services

Publié le 23/03/2019

I would strongly recommend this product for situations where users are on separate machines using...

I would strongly recommend this product for situations where users are on separate machines using the actual application. It does have many good features and the performance is acceptable. However, this is not currently a good solution if your users must access the application from a Remote Desktop Services environment. It *might* perform better in a different multi-user-single-server environment. In fact, we got the strong impression that they had not dealt with a client even our size before, definitely not on an RDS environment, and they were scrambling to catch up. The we-based option was very unreliable, often failing to reflect current messages and not alerting users to new messages.

Avantages

Ease of setting up users and creating groups; availability of web-based version; option to have server hosted in the cloud; administrative ability to review message activity.

Inconvénients

Very CPU-heavy, often averaging 15% of the CPU depending on each user's activity (not good with multiple users on an RDS server); web-based version very unreliable even with an unclogged 100Mbps Internet feed; was not designed for Microsoft RDS (to be fair they came out with an RDS-friendly installation about a month after we purchased it); product probably sold from somewhere in Asia (not a problem in itself except for adding an extra day to advanced tech support queries).

Réponse de MangoApps

Glenn, thank you for taking the time to review us! We appreciate your business, and are glad to see that Office Chat fits well into your work flow. I will be sure to pass along your feedback regarding CPU usage and web version stability. Thank you again!

Siti Saleha
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Internal communication platform

Publié le 28/03/2022

Avantages

OfficeChat is easy to use because it uses the same corporate email address to log in. You may see a list of your most recent or regularly contacted coworkers and a list of all offline coworkers that are on your contact list. You may also check their status for seeing when they're at their computers or absent from their workstations. You may also use your chat window to transmit pictures, gifs, and other documents.

Inconvénients

When you start a chat thread, the screen skips to the last post rather than continuing where you left off. It's inconvenient to keep scrolling up, attempting to recall and estimate which message the user read last. It would be preferable if the screen/chat queue would open and display the user's most recent news and maybe indicate or identify between reading and unopened messages.

Kira
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Easy and effective but has some issues!

Publié le 04/07/2022

Overall I enjoy using the product and benefitted from it. We were able to work together regardless...

Overall I enjoy using the product and benefitted from it. We were able to work together regardless of our location and it was easy to share files. This product can compete well with others of this type.

Avantages

I love the setup which is similar to text messaging vs other chat formats.
Its easy to share an array of files in the chat and you can chat with everyone or one on one.
If you need it the delivery confirmation is great and very convenient.
Overall it's an easy to use product with great features.

Inconvénients

Unfortunately this product has a few issues that are rather frustrating. There is no option to delete old messages, you can only leave the entire chat and start a new one which requires all other team members to do so as well.
It doesn't offer the option to bookmark your place in reading conversations and everything a new message is sent you have to scroll back up. This becomes very time consuming and annoying.

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Office Chat - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Office Chat.

Types de licences disponibles pour Office Chat :

  • À partir de : 25,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Office Chat :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Langues dans lesquelles Office Chat est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Office Chat :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Office Chat :

Airbrake, Beanstalk, GitHub, GoTo Meeting, Jira, Join.Me, Mailchimp, New Relic, Pingdom, Zendesk Suite

Ressources d'aide disponibles pour Office Chat :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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