Blink

Application et portail des employés conçus pour les équipes à distance.

4,8 /5 (31 avis) Donnez votre avis !

Blink - Présentation

Description du logiciel Blink

Blink est une solution complète d'application et de portail pour les employés, conçue pour les équipes mobiles afin d'encourager la communication, optimiser la productivité et tenir tous les membres d'équipe informés. Conçu pour transformer l'expérience des employés en offrant une expérience orientée mobile et une plateforme de communications unifiées, Blink propose des fonctionnalités telles qu'un flux d'activité personnalisable, des calendriers d'équipe, des intégrations tierces, des fonctionnalités de messagerie, une recherche unifiée, et bien plus encore.

En vue d'aider les équipes à communiquer, que ce soit au bureau ou sur le terrain, le flux Blink fournit un flux de travail personnalisé orienté mobile, afin de réunir toutes les informations clés en un seul endroit. Le flux universel peut être utilisé pour communiquer des messages pertinents, des actualités, des vidéos, des documents, du contenu de formation ou des notifications. Par ailleurs, la solution intégrée crée un flux de travail rationalisé sans devoir recourir à d'autres applications métier. Blink s'intègre également à d'autres outils de communication, tels qu'Office 365 et G Suite pour fournir un calendrier d'événements d'équipe, incluant les données combinées de tous les comptes connectés, ainsi qu'une fonctionnalité de recherche universelle qui recherche des données sur toutes les applications liées.

Blink fournit aux utilisateurs les outils nécessaires pour créer des microapplications au sein de la plateforme Blink, de manière à ce que les entreprises puissent établir leur propre système, sans avoir besoin des connaissances techniques requises pour créer une application mobile native. Les utilisateurs peuvent créer des microapplications au sein de Blink, pour connecter les cartes d'accès et de paiement, la gestion des absences, les rapports de projet, l'automatisation des feuilles de temps, la réservation de formation, la recherche de connaissances et bien plus encore. En outre, les applications sont optimisées pour les ordinateurs de bureau, les appareils mobiles et les tablettes.

Blink - Présentation

Prix

À partir de
6,18 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Blink - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Canada, Europe, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Blink : The Blink feed can be personalized for each user and displays key information, tasks, and alerts
Capture d'écran pour Blink : The Blink feed can be personalized for each user and displays key information, tasks, and alerts Capture d'écran pour Blink : Ensure key messages rise above the noise.
The News Feed ensures key messages - from compliance policies to birthdays - are delivered and read in a feed that is personalized to each individual. Capture d'écran pour Blink : Measure Employee Engagement with post insights.
Available to anyone in the audience, you can see the analytics of each post without leaving the app.

View the reach, impressions, likes, comments and link clicks of any post in your Feed. Capture d'écran pour Blink : Blink's Directory, Direct & Group Messaging means you can reach anyone, anytime, without the need for email addresses or phone numbers. Co-ordinate disruption, identify and fix issues instantly, receive realtime updates and feedback from the frontline. Capture d'écran pour Blink : Equip and Protect your workforce.
A paperless frontline increases worker satisfaction, and reduces transference risks associated with handling of paper. With Blink you can create, publish and distribute the resources your people need. Capture d'écran pour Blink : Phone and email free onboarding.
Onboarding via SMS invites, paper handouts, QR codes, personal email, work email. Capture d'écran pour Blink : Mobile notifications.
Make sure important messages are received with push notifications. Capture d'écran pour Blink : Customize the look and feel of Blink with your logo, colors, images and more. Capture d'écran pour Blink : Follow Feed engagement.
At a team or company-wide level, you can see how many posts are sent and how many interactions there are overall.

Blink - Avis

Note globale
4,8
/
5
Excellent
26

Très bien
4

Moyen
1

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,8
Fonctionnalités
4,5
Simplicité d'utilisation
4,7
Support client
4,7
97% des utilisateurs recommandent cette application
Christi K.

A Surprise Underdog Comes Through

I believe we made a great decision by choosing Blink and I would recommend them to any other company looking to up their communication game.


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Sarah L.

Excellent! Zero Complaints!

Just prior to the start of the COVID-19 pandemic and restrictions put in place, our company anticipated needing a way to communicate internally with our staff and contractors about rapid changes to our workplace and daily lives. Most of our staff are front-line workers and do not have company email accounts. Our internal scheduling app that we use for hourly staff did not have the ability to upload attachments or allow staff to respond to high alert notifications.

Setup was quick and easy. We were able to test Blink for free prior to committing to it, but knew immediately that it was perfect for our needs.

Now, several months into the COVID-19 crisis, we've seen a shift from senior staff using the app solely for important internal communications, to all staff using it for staff recognition, company highlights, events, contests, motivational and uplifting posts, etc. It helps keeps our employees engaged and informed, allowing everyone to have a voice, and it seems to help boost employee morale.


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Utilisateur vérifié

Fine for communications, lacking in other features

More casual internal communications and email but very primitive. Newsfeed is good but difficult to search so only really works for real-time updates. Lack of ability to share files properly limos use severely and the ‘hub’ feature is too basic as it does not allow the creation of pages to view only upload of docs. The admin and access level features are not rounded enough, it’s all or nothing!


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Azelea C.

Great Company Social Platform

The level of communication has increased. Blink has been a great tool for people to share their experiences without having to send a company wide email. The chat function has also made it easier for people to ask simple questions without having to send email.


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Katherine B.

Alternative Intranet

We're still playing around with the features but so far after less than a month we are happy with what we are working with.


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Christi K.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
Traduire en français

A Surprise Underdog Comes Through

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 10/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I believe we made a great decision by choosing Blink and I would recommend them to any other company looking to up their communication game.

Avantages

In searching for a new communication platform, I thought I knew what I was looking for and which company I would go with. Blink was added as just another platform for comparison. However, during my first demo, I was convinced this was the right choice. It ticked off all the boxes: top down communication, bottom up communication, side to side communication, individual and group chats, an information repository, and one of the best price points of (in my opinion) even inferior platforms. Plus, they were up front about all costs, so I didn't have to worry about a surprise invoice I would have to explain.

Inconvénients

There are a few small functionality issues I have had since getting into the platform (such as not having control over what shows up under an employee name or what is displayed in the Directory), but I have been assured the team is adding my suggestions to their list and looking into how we can work around the other issues.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Sarah L.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Excellent! Zero Complaints!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 11/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Just prior to the start of the COVID-19 pandemic and restrictions put in place, our company anticipated needing a way to communicate internally with our staff and contractors about rapid changes to our workplace and daily lives. Most of our staff are front-line workers and do not have company email accounts. Our internal scheduling app that we use for hourly staff did not have the ability to upload attachments or allow staff to respond to high alert notifications.

Setup was quick and easy. We were able to test Blink for free prior to committing to it, but knew immediately that it was perfect for our needs.

Now, several months into the COVID-19 crisis, we've seen a shift from senior staff using the app solely for important internal communications, to all staff using it for staff recognition, company highlights, events, contests, motivational and uplifting posts, etc. It helps keeps our employees engaged and informed, allowing everyone to have a voice, and it seems to help boost employee morale.

Avantages

- Ability to share and communicate with all employees or with individual teams
- Quick and helpful responses from Blink staff/developers -- willingness to go above and beyond to meet our company's needs
- Allows for multiple administrators at different levels
- Ease of use
- Ability to communicate privately -- staff can even contact our CEO and get a real-time response
- Real-time chat
- Search feature
- Ability to use on smartphone and PC

Inconvénients

When we first started using Blink, posts were limited to one attachment each, which has since been updated. Blink has evolved quickly and quite honestly we have zero complaints.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français

Fine for communications, lacking in other features

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 01/07/2019
Provenance de l'avis : Capterra

More casual internal communications and email but very primitive. Newsfeed is good but difficult to search so only really works for real-time updates. Lack of ability to share files properly limos use severely and the ‘hub’ feature is too basic as it does not allow the creation of pages to view only upload of docs. The admin and access level features are not rounded enough, it’s all or nothing!

Avantages

Simple IM app and the newsfeed like appearance of the home page. Some limited integrations, calendar works well.

Inconvénients

Lacking in support for 3rd party apps, no ability to view documents in the app only have attachments.

Traduire en français

Réponse de Super Smashing

Hi,

We are sad to hear that Blink hasn't lived up to your expectations and appreciate your honest review. It definitely helps keep us in check.

To your point, we do have a search feature, which should allow you to not only search Feed posts and Chats but also content on 3rd party integrations. We also have Pages in the Admin Panel, which lets Org and Team Admins create native content for the platform - this should address your concerns about the Hub. Access to different levels of teams or user permissions can be customised in the Admin Panel - it would be great to get your thoughts on what's missing (hello@joinblink.com). We have passed on your feedback regarding limited previews of files (since last month this is available for PDF and Word files but we don't yet support all types). Glad that you find the platform helpful for internal communications and hope to hear from you soon!

Thanks again,

The Blink Team

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Azelea C.
Secteur d'activité: Immobilier
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Great Company Social Platform

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 09/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

The level of communication has increased. Blink has been a great tool for people to share their experiences without having to send a company wide email. The chat function has also made it easier for people to ask simple questions without having to send email.

Avantages

It's super easy to set up and use. The team at Blink are always quick to respond, listen to feedback and suggestions for future features.
Integration with some business applications have been useful for daily updates.

Inconvénients

Now that they've allowed multiple photo uploads and direct video posts I can't think of much else. Permission levels could do with more rejigging as most things if you're not admin you can't control perhaps there could be something inbetween admin and user.
Also if you're not part of a team you can't post to that news feed - however there are times when someone from one team might want to post something to only a couple of teams but not the whole company and that's not easily achieveble. Perhaps "team admins" can post to other team news feeds and just not see any of the feed other than their own post?
Perhaps business collaboration tools could be more advanced?

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Katherine B.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Alternative Intranet

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 20/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We're still playing around with the features but so far after less than a month we are happy with what we are working with.

Avantages

- free for up to 20 users
- great alternative to a company intranet / communication portal for the micro businesses who want to share their management system documentation with field staff and don't want to fork out expensive licences with Microsoft for similar products like yammer / SharePoint.
- if you are IT savvy and know how to build microapps feature will draw your attention.
- Can download on android and iOS devices
- Has a desktop app for windows and iOS devices

Inconvénients

- you have to purchase the premier package at a monthly cost per user to do branding. It would be good if there was a fixed fee per month for up to 10 users for the small companies e.g. £20 plus VAT.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Recommandation utilisateur
8,9/10
Basé sur 31 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Blink - Prix

Blink - Prix

À partir de
6,18 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,8/5
Basé sur 31 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Blink - Fonctionnalités

Blink - Fonctionnalités

API
Alertes et remontée des problèmes
Audit
Autorisations basées sur les rôles
Contrôle d'accès
Données en temps réel
Gestion de la conformité
Gestion des autorisations
Gestion des flux de travail
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Suivi des activités
Surveillance en temps réel
Tableau de bord d'activités
Visualisation de données
Fonctionnalités
4,5/5
Basé sur 31 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Blink - FAQ

Blink - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Blink.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Blink ?

Types de licences disponibles pour Blink :

À partir de: 6,18 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Blink ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Blink.

Q. Qui utilise Blink ?

Utilisateurs habituels du logiciel Blink :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Blink est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Blink est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Blink ?

Types de licences disponibles pour Blink:

Abonnement

Q. Blink prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Blink :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Blink peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Blink :

Datadog, Dropbox Business, JIRA, Microsoft 365, Pingdom, Salesforce Sales Cloud, ServiceNow, SharePoint, SuccessFactors, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Blink ?

Ressources d'aide disponibles pour Blink :

Support téléphonique, Support en ligne, FAQ, Base de connaissances