Employee Navigator

Un logiciel de conformité, de RH et d'avantages sociaux pour courtiers en assurance

En savoir plus sur Employee Navigator

Employee Navigator est un logiciel d'administration des avantages sociaux, de ressources humaines et de conformité adressé aux courtiers en assurance et à leurs clients, qui comprend l'intégration des nouveaux salariés et de la paie, le suivi des congés, ainsi qu'une technologie de suivi des biens. Avec des outils de gestion d'agences, des SIRH et de tableau de bord ACA, ainsi que des fonctionnalités d'inscription en ligne, de reporting des transporteurs et de paie, de communication des ressources humaines et d'avantages sociaux, Employee Navigator vise à fournir une solution RH complète.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais, espagnol

Images

Enroll new hires
Centralize HR information
Access online employee directory
Set task reminders
Build PTO policy
Access employee self-service
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Vidéo de Employee Navigator Capture d'écran pour Employee Navigator : Enroll new hires Capture d'écran pour Employee Navigator : Centralize HR information Capture d'écran pour Employee Navigator : Access online employee directory Capture d'écran pour Employee Navigator : Set task reminders Capture d'écran pour Employee Navigator : Build PTO policy Capture d'écran pour Employee Navigator : Access employee self-service

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Employee Navigator : 52

  • API
  • Administration COBRA
  • Administration d'assurance vie
  • Administration de l'assurance invalidité
  • Administration de l'assurance maladie
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Authentification unique
  • Base de données des employés
  • Conforme HIPAA
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Demande de congés
  • EDI
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la déduction
  • Gestion de la paie
  • Gestion des HSA/FSA (États-Unis seulement)
  • Gestion des affectations
  • Gestion des avantages
  • Gestion des avantages des employés
  • Gestion des commissions
  • Gestion des congés
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des délais
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des rémunérations
  • Importation et exportation de données
  • Inscriptions aux avantages en ligne
  • Inscriptions et intégrations
  • Intégration des collaborateurs
  • Intégration des employés
  • Intégrations de tiers
  • Piste d'audit
  • Portail employés
  • Portail libre-service
  • Profils des employés
  • Rapports ad hoc
  • Rapports et analyses
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des certifications
  • Suivi des numéros de série
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des statuts
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi des événements

Alternatives

Rippling

4,9
Alternative n° 1 à Employee Navigator
Rippling est un excellent moyen pour les entreprises de gérer leurs ressources humaines et services informatiques, de...

UKG Ready

4,1
Alternative n° 2 à Employee Navigator
Kronos Workforce Ready est une solution complète de gestion des effectifs de gestion du capital humain avec une...

Zenefits

4,2
Alternative n° 3 à Employee Navigator
La plateforme Zenefits intègre tous les processus, applications et outils nécessaires, notamment la paie, les...

monday.com

4,6
Alternative n° 4 à Employee Navigator
monday.com est un outil de collaboration et de gestion de projet conçu pour vous aider à tout gérer. Créez des...

Avis

Note globale

4,5 /5
(96)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,6/5

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Afficher 5 avis sur 96
Mark F.
Note globale
  • Secteur d'activité: Assurance
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Employee Naviator is hard to beat... but could be slightly better for brand new users

Publié le 06/09/2019

Employee Navigator is the Microsoft for employee benefit management. There isn't a setup or...

Employee Navigator is the Microsoft for employee benefit management. There isn't a setup or situation that this software can't handle. Being one of the largest software solutions of this space, its already connect to tons of insurance companies. It feeds data instantly and stays up to date as data changes. Portals include, other vendors, broker, employer and employees. This makes it easy to keep good communications.

Avantages

I love how this software is built for any situation. Crossing state lines, different pay rates, different classes, different plans offerings and on and on....

Inconvénients

As a brand new user, you will feel overwhelmed creating you new groups. The new user training/tutorials could be a little better. Make the training more predominant to new users. Also, offer 24 hour coaching for those learning the system for the first time.

Jacqueline B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Assurance
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

If you care about tracking EOIs and compliance overrall... this one is for you

Publié le 10/12/2019

Avantages

It has a great user interface and is easy for HR and employees to use. We received feedback from employees that the online enrollment flow is easy to use during our very first Open Enrollment on EN and that is saying something if the employees find it easy to use! Also the Evidence of Insurability tracking is easy and seamless. We and our client struggle and spend hours tracking and reviewing EOI from other systems while EN's is easy to build on the plan side and easy to understand from the employee and HR views. We also love the carrier integrations. We mostly have ancillary carrier integrations, no medical ones yet. I manage the 834 EDI feeds on the self-service system for our medical carriers and that is also easy to use. Finally we love the automatic reminders that can be scheduled for new hires and open enrollment and we love the ability to customize the notifications for different actions in the system both for broker and for client's HR team.

Inconvénients

It is a rules-based system so if you have clients who like to make their own rules , well then this will frustrate them. You do have the ability to manually edit effective dates of enrollments and coverage amounts but otherwise the extra effort of tracking and processing special exceptions will exhaust you and the client and it will also make the option of carrier integrations an impossibility because you will have so many error discrepancy reports to fix.

You also only have one person from your agency who can contact service on your behalf unless you pay extra for another premier user. Sometimes this can be frustrating to funnel every question and issue through one person.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Assurance
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Lots of training, lots of fields

Publié le 09/02/2021

So far during the free trial it has been a lot of training and waiting and training and waiting - I...

So far during the free trial it has been a lot of training and waiting and training and waiting - I wish it was more doing. I feel stuck and in a holding pattern right now, maybe that will change when I am able to begin working in it full time.

Avantages

There is a lot of customization that can be done, and a lot of reports that you can pull. It also seems to integrate with a lot of carrier enrollment systems - that is a huge plus.

Inconvénients

The training is a very long process - broken out by certain aspects of the system that you learn by watching then learn by doing in front of a trainer. This process of learning is just really long - I want to be able to get to work on day one, not have to wait weeks to be able to be in the system. One other thing, not having carrier applications in the system is hard - it is definitely a con over other systems as members want and carriers want the actual application filled out. And last it is strange to have one system administrator - or what they call prime user for an agency. My co-workers can't call with questions, they have to direct them to one user who has access to the customer service with Navigator. It causes a lot of work for our prime user.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

The front end needs work with regard to navigation but the back end is where the real trouble...

Publié le 07/03/2018

An automated healthcare enrollment portal for our contract employees.

An automated healthcare enrollment portal for our contract employees.

Avantages

This software has helped us launch and maintain our employee healthcare benefits platform. I like the ability of the software to engage our employees and allow them to manage the process of enrollment firsthand.

Inconvénients

Accuracy of data management has been a real issue with this software. Information entered into Navigator at times has not translated into the actions intended. As a result, we've had to deal with rate issues, healthcare enrollments and cancellations being missed, and a host of reporting issues.

Karen R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Assurance
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Biggest Bang for Your Buck

Publié le 20/09/2019

Avantages

What we and our clients love about Employee Navigator: it's very user-friendly, no need to print New Hire and Open Enrollment documents/handouts, abiltiy to add employee "tasks" and track those tasks, it's self-service, available 24-7, everything is on the portal. This saves them time and money.

Inconvénients

Setting up the plans for Vol STD and Vol LTD can be a little tricky and you really need to pay attention to the plan "rounding rules". Failure to do so will result in inaccurate employee costs.

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Employee Navigator - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Employee Navigator.

Types de licences disponibles pour Employee Navigator :

  • À partir de: 445,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Employee Navigator.

Utilisateurs habituels du logiciel Employee Navigator :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Employee Navigator est disponible :

anglais, espagnol

Appareils pris en charge par Employee Navigator :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Employee Navigator :

Paycor, Paylocity

Ressources d'aide disponibles pour Employee Navigator :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

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