
SocialPilot
En savoir plus sur SocialPilot
SocialPilot est un outil de planification et d'analytique des réseaux sociaux qui aide les professionnels des réseaux sociaux, les spécialistes du marketing numérique et les agences à planifier leurs publications sur plusieurs réseaux sociaux comme Facebook, Twitter, LinkedIn, Google My Business, Pinterest, Instagram, Vk, Tumblr et Xing depuis un seul endroit. SocialPilot aide également les utilisateurs à mieux comprendre ce qui fonctionne et ce qui ne fonctionne pas grâce à un ensemble de fonctionnalités approfondies d'analytique et de reporting sur les réseaux sociaux.
Les autres fonctionnalités importantes incluent une boîte de réception dédiée aux réseaux sociaux, un calendrier de réseau social, la planification groupée, des outils de collaboration en équipe ainsi que des fonctions de gestion des clients et de curation de contenu. SocialPilot est réputé pour son support rapide : SocialPilot vous aide à résoudre rapidement tout type de problème par téléphone, e-mail ou chat.
Appareils
Pour quelle entreprise ?
Disponible dans les pays suivants
Australie, Brésil, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, Inde, Mexique, États-Unis et 3 autres
Langues
anglais
Images






Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour SocialPilot : 21
Alternatives
Hootsuite

Buffer

Loomly

OneUp

Avis
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- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Simple and east to use with all the functionality
Publié le 09/09/2019
Avantages
I run many social accounts, set up of these accounts are so easy. I use this on a daily basis and can keep track of all my scheduled posts.
Inconvénients
Nothing I don't dislike , they are upgrading the software all the time.
Réponse de SocialPilot
Dear Nicolle,
Thanks for leaving us such a wonderful review. We are thrilled that you find setting up accounts in SocialPilot really easy.; our staff will be happy to read what you wrote. We put customer experience and satisfaction as our priority, and your review reaffirms the hard work we put in every day. So thanks for your kind words and we look forward to seeing you again.

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Can't go wrong with this Great Bang for your Buck!
Publié le 03/10/2019
I had been using another company to facilitate all of my social media posts, however, the number of...
I had been using another company to facilitate all of my social media posts, however, the number of accounts I needed took me out of the search for the free products and jumped up pretty quickly to some prohibitive pricing. SocialPilot fit a perfect price point and got me connected to all of my social media accounts very quickly. I can make my posts and schedule them as I like. Thank you!
Avantages
In our company, between the 2 storefronts we utilize about 10 different social media accounts. I desperately needed something that would allow me to post to all of these at the same time as well as manage the future posts. I can easily create my social media posts or share other things I find via the tool bar plugin. Recently they added in the connection to my Canva account making it even easier for me to share things. It was also very convenient to search for curated content. Well done SocialPilot.
Inconvénients
The interface is probably my least liked feature of the software. Sometimes I feel it takes too many clicks to get where I want to go. Maybe the UI is not as intuitive as I want it to be with where I think buttons should be. That being said, I do appreciate what they have available for me.
Réponse de SocialPilot
Dear Brian,
Thanks for taking the time to mention what features you like about SocialPilot and leaving this great feedback. We put customer experience and satisfaction as our priority, and your review reaffirms the hard work we put in every day. Thanks for sharing your review with us and the community.
- Secteur d'activité : Musique
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
The most simple yet comprehensive social scheduling tool we found!
Publié le 28/04/2022
We can now just spend a block of time loading up the queue instead of tricking out posts everyday,...
We can now just spend a block of time loading up the queue instead of tricking out posts everyday, and logging in and out of multiple accounts on multiple platforms.
Avantages
This is SO easy to use, select an image, enter copy, which you can customize for each platform all in one place, it recognizes tags per platform, we can repeat posts, reshare, schedule or post immediately, we can create groups based on product/business lines, it is just SO intuitive and easy to use! No more logging in and out of multiple accounts on multiple platforms.
Inconvénients
Every now and again the IG account connection can disconnect, and every so often a tag in a post will keep the post from pushing, but it's not often enough to be aggravating, easily fixable.
Pourquoi passer à SocialPilot
Pricing on many was too high for just a few accounts with one login/user.- Secteur d'activité : Production audiovisuelle
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Total Let Down
Publié le 20/06/2021
Tons of bug that will waste your time.
Tons of bug that will waste your time.
Avantages
When it works it works it works well. But trusting this service will deliver your content is risky because it won't and lose your work wasting your time.
Inconvénients
I have been a loyal customer since SocialPilot started.
Lately, they have really dropped the ball on trust.
I can't trust that they will deliver my content as scheduled or not lose the content that I've scheduled.
If you're a marketing company or a manager, you're the one that looks like a fool because you trust this service to deliver as scheduled.
I am currently looking to find a more reliable service since they have endless excuses why their service doesn't deliver.
Total BS!
I'm totally pissed.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Experience Using Social Media Platform
Publié le 13/04/2022
My overall experience was beneficial and it served me the 80% of what I required out of my project...
My overall experience was beneficial and it served me the 80% of what I required out of my project and gave us some real good insights about the engagements and how to improve on customer reach. It is beneficial for businesses that targets major segment of customers through online marketing.
The customer support team for SocialPilot is amazing and they are very quick in response and gives you enough time to explain our queries.
Avantages
The most useful feature I found about this tool was bulk scheduling, curated content and analysing posts.
The features like White label reports and simple and ease of navigation inside the tool is one of the major reason for me to recommend this tool to others.
Inconvénients
There are a few improvements that I can suggest:
Getting the metric of the generated report in Excel format.
we should be able to connect more platforms without using integration.
SocialPilot - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SocialPilot.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour SocialPilot ?
Types de licences disponibles pour SocialPilot :
- À partir de : 35,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise SocialPilot ?
Utilisateurs habituels du logiciel SocialPilot :
Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500
Q. Dans quelles langues SocialPilot est-il disponible ?
Langues dans lesquelles SocialPilot est disponible :
anglais
Q. SocialPilot prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par SocialPilot :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications SocialPilot peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à SocialPilot :
Instagram, LinkedIn for Business, Meta for Business, Twitter
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour SocialPilot ?
Ressources d'aide disponibles pour SocialPilot :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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