VICIdial

Logiciel open source pour call center avec fonctionnalité de composition prédictive

4,7 /5 (244 avis) Donnez votre avis !

VICIdial - Présentation

Description du logiciel VICIdial

VICIdial est une suite logicielle de call center/centres d'appels destinée aux besoins en téléphonie et en communication de toutes les entreprises, y compris les grandes entreprises. Conçue sur une plateforme open source et bénéficiant d'une base d'installation mondiale, elle dispose d'une fonctionnalité de composition prédictive complète et opère également en tant que système de distribution automatique des appels (ACD). Les agents peuvent donc appeler de manière prédictive ou manuelle via des listes de campagnes tout en gérant les appels entrants et sortants de manière fusionnée. Depuis une interface web centralisée unique, ils peuvent aussi répondre aux e-mails entrants et participer à des sessions de discussion en direct avec les clients intégrées à un site web existant via un widget. Les options de routage et les règles de hiérarchisation des files d'attente garantissent ensuite que les appels et les e-mails sont redirigés vers l'agent le plus qualifié. Les managers peuvent en outre écouter les appels des agents pour surveiller leurs performances.

Avec plus de 2 000 fonctionnalités au total, VICIdial inclut l'enregistrement automatique des appels, qui peut être arrêté ou démarré à tout moment, tout en enregistrant les appels et leur statut. Des niveaux et des autorisations utilisateur peuvent être définis afin de restreindre l'accessibilité à certaines fonctionnalités ou campagnes, avant que l'exportation de données sur le web et les reportings partageables en temps réel permettent aux agents, managers et chefs d'équipe autorisés d'analyser les performances des campagnes d'appels.

VICIdial - Présentation

Prix

À partir de
400,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

VICIdial - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
chinois (traditionnel), danois, néerlandais, anglais, français et 8 autres, allemand, italien, japonais, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois

Media

101208
101209
101205
101206
253089
586125
VICIdial video Capture d'écran pour VICIdial : Built-in reporting options include the ability to run real time and summary reports, such as breakdowns on agent calling times per campaign Capture d'écran pour VICIdial : Web-based administration provides centralized access to a multi-lingual admin screen rich with system options Capture d'écran pour VICIdial : The system also facilitates the handling of customer website chat, via an existing website and administered through the agent's web screen Capture d'écran pour VICIdial : Example view of the agent screen showing the Outbound Customers Soundboard, with the ability to hotkey common phrases Capture d'écran pour VICIdial : Example of a forecasting report option, visualizing predicted campaign call performance and trends Capture d'écran pour VICIdial : Android app front page screenshot

VICIdial - Avis

VICIdial - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
190

Très bien
42

Moyen
9

Médiocre
3

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,9
Fonctionnalités
4,7
Simplicité d'utilisation
4,3
Support client
4,6
95% des utilisateurs recommandent cette application
John a M.

I still can't believe it's free!

It allowed to make my calls with a predictive dialer with all the features you can imagine, eliminate my dependence on land lines, and have a system my agents could log in to locally or remotely.


Traduire avec Google Translate
Greg P.

Great product, great performance, and great flexibility

I absolutely love VICIdial, I won't use any other dialer at all


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

No Cost- Reliable

I would recommend this software to all call centers on a budget.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

ViciDial

We are answering the calls efficiently and effectively. I am able to track agent performance at a high level to monitor performance and efficiency.

I have great hope to read the manuals and learn what else I can do with Vici.


Traduire avec Google Translate
Rogger F.

a Swiss Army Knife for those who are creative enough to use it well

At GOSAT we use VICIdial in our contact center for loan sales to a local bank in Brazil, where we integrate it 100% with the bank.

We also use VICIdial on clients of different segments in the market: collection, petrol, school, health and etc ...


Traduire avec Google Translate
John a M.
Traduire en français

I still can't believe it's free!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 07/06/2018
Provenance de l'avis : Capterra

It allowed to make my calls with a predictive dialer with all the features you can imagine, eliminate my dependence on land lines, and have a system my agents could log in to locally or remotely.

Avantages

First that you can download and install and use it completely 100% free, no strings attached. Second, it has every feature you could possibly imagine for dialing solution software and predictive dialers. Third, the reporting is all one 1 screen, there are many reports, inbound, outbound, carrier reports, etc. Fourth, they have a user forum where, and I kid you not, you can post a question or an issue you are having, and either a VICIdial expert or one of the other many experts on the forum will respond to your question usually within an hour or two, always that same day, and answer your question or help you work through your issue. Fifth, it's now the world's most popular dialing solution software, so you can find answers to about any question by just googling. Sixth, the hardware requirements are low. When I first installed VICIdial I used an old desktop and turned it into a VICIdial server. And seventh and maybe most importantly, VICIdial is constantly evolving. New revisions come out regularly, and new versions of the installer VICIbox are produced regularly, and they are new features constantly, and the program keeps getting better and better! In their next version of VICIbox they are offering a webrtc softphone built right into the program, so you won't need to download and configure softphones anymore. In summary, VICIdial is everything you always wanted in a predictive dialer or software dialing solution, and it is absolutely free of charge!

Inconvénients

I installed VICIdial in March of 2017. It took me a weekend to set up campaigns, upload lists to call, configure a VoIP carrier, and put in the settings I needed for my campaigns. I installed on a Sunday afternoon and started dialing the next day on Monday morning at 9AM. And everything worked! Now it's June of 2018 and I've been using VICIdial for 1 year and 2 months. Although I got everything working the very first day, over time I have discovered the hundreds of features VICIdial offers and how to set them and configure them. The VICIdial system I use today is much different from the one I started with a year ago. Well the system is exactly the same, same operating system, same vicidial same asterisk, but I take advantage of many features now that I didn't even realize VICIdial had when I first installed it. If there is a con about using this software, and I do not believe there is, it would be VICIdial has so many features it takes a little time to learn all of them

Traduire en français

Réponse de Vicidial Group

Thank you for the glowing review!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Greg P.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Great product, great performance, and great flexibility

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I absolutely love VICIdial, I won't use any other dialer at all

Avantages

The amount of customization that. you can do, and the sheer power of the dialing platform

Inconvénients

It's got quite a learning curve for people to get proficient with it initially. Although once you've mastered the interface and the concepts behind the dialer, it's amazing.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Externalisation/délocalisation
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
Traduire en français

No Cost- Reliable

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 11/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I would recommend this software to all call centers on a budget.

Avantages

Its free, no cost to setup and no hassle. Iove the fact that it is versatile. I would recommend this.

Inconvénients

It does not have a the bells and whistles that you would need sometimes. Integration and reporting could be better

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Produits pharmaceutiques
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

ViciDial

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 04/04/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We are answering the calls efficiently and effectively. I am able to track agent performance at a high level to monitor performance and efficiency.

I have great hope to read the manuals and learn what else I can do with Vici.

Avantages

Vici is easy to use and contains a significant amount of reporting to track agent efficiency.

Inconvénients

The interface is outdated and could use a cosmetic overhaul. some of the reporting is inconsistent. The way abandonment is calculated in the real time main report is by taking dropped calls and dividing it into calls answered. Under inbound daily report it calculates the abandonment correctly by taking dropped calls and dividing it into calls offered.

Lacks some of the modern features available in other phone software: After Call Survey, Track short abandoned calls, Forced call backs, Scheduled reporting.

In the IVR we can only offer our customers to leave a voicemail with a window prompt instead of allowing them to press a number at any time to leave a vm.

Traduire en français

Réponse de Vicidial Group

As for the inbound drop-rate, there are configuration changes you can make to have the Real-Time report use all-calls to calculate the drop percentage. The default behavior is to use Answered calls because the vast majority of VICIdial clients use outbound, and taking dropped calls out of Answered calls is a regulatory requirement in most countries.
Also, After-Call-Surveys and Force-Scheduled-Callbacks are available as standard features in VICIdial.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Rogger F.
Secteur d'activité: Télécommunications
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

a Swiss Army Knife for those who are creative enough to use it well

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 22/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

At GOSAT we use VICIdial in our contact center for loan sales to a local bank in Brazil, where we integrate it 100% with the bank.

We also use VICIdial on clients of different segments in the market: collection, petrol, school, health and etc ...

Avantages

VICIdial is the most popular open-source Contact Center Solution in the world and it can become a Swiss Army Knife for those who grasp the infinite possibilities of this incredible system.

We were able to meet all our needs and overcome all challenges using VICIdial.

Inconvénients

I know that VICIdial is not for this purpose, what I miss is an integration in the AGC interface (Agent) with WhatsAPP and Facebook messanger.
We do this today through other solutions, it would be perfect integrated with VICIdial.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9,4/10
Basé sur 244 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

VICIdial - Prix

VICIdial - Prix

À partir de
400,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,9/5
Basé sur 244 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

VICIdial - Fonctionnalités

VICIdial - Fonctionnalités

API
Chat
Conférences
Conférences vidéo
Enregistrement des appels
Gestion de la communication
Gestion des contacts
Identification de l'appelant
Intégration CRM
Intégration de tiers
Messagerie instantanée
Messagerie vocale
Notifications automatiques
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Routage des appels
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des appels
Tableau de bord d'activités
Transfert d’appel
Fonctionnalités
4,7/5
Basé sur 244 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

VICIdial - FAQ

VICIdial - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur VICIdial.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour VICIdial ?

Types de licences disponibles pour VICIdial :

À partir de: 400,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel VICIdial ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de VICIdial.

Q. Qui utilise VICIdial ?

Utilisateurs habituels du logiciel VICIdial :

PME, Grandes entreprises, Administration publique, À but non lucratif, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues VICIdial est-il disponible ?

Langues dans lesquelles VICIdial est disponible :

chinois (traditionnel), danois, néerlandais, anglais, français, allemand, italien, japonais, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour VICIdial ?

Types de licences disponibles pour VICIdial:

Gratuit, Abonnement

Q. VICIdial prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par VICIdial :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications VICIdial peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à VICIdial :

Convoso, FLG, Less Annoying CRM, Mailchimp, SIP.US, SalezShark, SugarCRM, TeamSupport, Wordpress, Zoiper

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour VICIdial ?

Ressources d'aide disponibles pour VICIdial :

Support téléphonique, Support en ligne, Base de connaissances, Tutoriels vidéo, Forum