ShipBob

ShipBob
En savoir plus sur ShipBob
ShipBob propose des solutions d'expédition et de traitement des commandes de niveau Amazon pour les entreprises d'e-commerce, combinant des fonctions d'expédition et de logistique optimisées, une gestion des commandes et des stocks, des données et informations prédictives, ainsi qu'une communication clients. ShipBob s'intègre aux plateformes et solutions technologiques d'e-commerce en ligne, telles que Shopify, BigCommerce, Magento, WooCommerce, ShipStation, Amazon et eBay.
Les utilisateurs peuvent connecter une ou plusieurs boutiques en ligne, ce qui permet à ShipBob d'importer des commandes, de les préparer, de les emballer et de les expédier. Les informations de suivi sont renvoyées au magasin, ce qui permet aux clients de suivre leur envoi. Les entreprises peuvent gérer les commandes directement depuis ShipBob, où les utilisateurs peuvent surveiller leur statut en temps réel et à tout moment et suivre l'avancement. Les utilisateurs peuvent gérer et exporter des informations de contact directement dans ShipBob, ainsi que connecter des API pour faciliter la communication avec la clientèle.
Les organisations peuvent distribuer leur inventaire entre différents centres de distribution du pays, vérifier l'état de l'inventaire en temps réel et recevoir des notifications chaque fois qu'un article est épuisé. Le processus de gestion des retours de ShipBob est conçu pour aider à réintégrer les retours à la chaîne logistique, aussi rapidement et efficacement que possible. Les filtres avancés permettent aux utilisateurs d'explorer en profondeur afin de trouver les informations exactes dont ils ont besoin et d'enregistrer la vue pour plus tard.
Les fonctionnalités de reporting avancé de ShipBob aident les organisations à mieux comprendre leur activité et à obtenir une répartition des dépenses, à afficher les délais de traitement et à surveiller les entrepôts utilisés pour le traitement des commandes. Les organisations peuvent ajouter des collègues et leur fournir un accès uniquement aux informations dont ils ont besoin.
Images








ShipBob ne vous convainc pas tout à fait ?
Comparer avec une alternative populaire
À partir de
Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
ShippingEasy

ShipStation

ShipMonk

ShipHero

Avis
Vous avez déjà ShipBob ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Articles de sport
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Changed my life!
Publié le 05/05/2019
Before I transitioned to ShipBob, my label printer was an electronic leash. I even took it on...
Before I transitioned to ShipBob, my label printer was an electronic leash. I even took it on vacations to fulfill orders. My entire life revolved around my (sometimes multiple) trips to the post office. I was really nervous to transition to a 3rd party fulfillment center, but I knew that what I was doing was A) no longer sustainable and B) preventing my business from growing.
The ShipBob employees were friendly, personable and reassuring. They walked me through the process, which was incredibly simple and they eased my fears about sending all of my inventory away. The first week that ShipBob was implemented was LIFE CHANGING for me. I saw orders coming in, and I no longer felt the desire to rush back to my office to fulfill orders. I enjoyed time doing things with my husband and mom who was in town visiting. I WENT BACKPACKING AND GOT PAID without frantically driving back to ship envelopes. I re-discovered the freedom that comes from being an OWNER not an OPERATOR.
If you are considering ShipBob, please do not hesitate or procrastinate it as long as I did. I will change your life and allow you to focus on the BIG PICTURE things for your business. In the past few weeks, my sales have SKYROCKETED. I truly believe that this is a direct result of letting go of the minutia and shifting my energy towards thinking about the future of my business. My business is now in a place where it will thrive and grow WITHOUT me preventing its success by grasping at straws.
Avantages
Very very easy to use and intuitive. Seamlessly integrated with my Shopify store!
Inconvénients
I honestly can't think of anything that I don't like.
- Secteur d'activité : Articles de sport
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Gets the Job Done Right
Publié le 05/03/2020
My review should make it obvious that we love ShipBob. The tools they offer have been incredible...
My review should make it obvious that we love ShipBob. The tools they offer have been incredible for us and their team has been nothing but super helpful.
Avantages
ShipBob handles our shipping so much better than we could have hoped for. We almost never have issues with them. Usually any issue stems from something on our end or an issue with the customer, but when there are issues the customer support staff is ready to help. The analytics tools are also a great asset for us.
Inconvénients
Like I said, there are almost never any issues. A small nitpick is that the UI is a little dated looking. This is not a knock on the functionality at all.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Mostly Good, but expensive for items over 1 lb.
Publié le 08/06/2023
Avantages
I like the visual aspect of the platform. Orders that have issues are easy to resolve.
Inconvénients
There is a way to view analytics, but you have to manipulate the URL, which is not right at all.
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Once you set it up, Shipbob works very nicely as a fullfilment company with woocommerce
Publié le 18/01/2018
Once it is set up and working, we will have outsource fulfillment saving in time, money, and...
Once it is set up and working, we will have outsource fulfillment saving in time, money, and potentially improving on customer experience. It will allow us to be much more competitive internationally because of the intenational shipping prices they can get.
Avantages
Shipbob fully integration with your woocommerce store, automatically completing your orders and optionally sending the tracking information to the customer. Once it is setup to your satisfaction it works very nicely, and more importantly, handling & shipping prices are generally better that what any small company will be able to get just for postage cost, particularly in international shipments.
Inconvénients
Implementation was harder than expected. Although the interface is relatively intuitive, it is not always super straight forward.
Certain things require manual setup on their side, such as modifying the packing labels.
Customer support has been slow to answer, particularly for technical issues with the woocommerce integration which took over a week to get the necessary feedback to fix the issue
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
A good tool, but the fulfillment is a different story
Publié le 29/10/2019
The software is not so bad, as are the people in fulfillment - we have had products stolen from the...
The software is not so bad, as are the people in fulfillment - we have had products stolen from the warehouse, competitors' goods shipped etc. We can see who did it, but have no control over whether or not we want them still working with our product or not. The support try their best to remedy these things, and they are really great, but as long as these things keep happening, and obviously, terms and conditions don't really give you space to make up the damages to the full extent, this is not great.
Avantages
I like how everything is nice, in big font and images, blue (rests eyes) and intuitive. It's really smart when it comes to WRO creation and simple to track costs. Their business model is really nice.
The support is also amazing, and makes up quite a bit for the cons.
Inconvénients
It's missing some features that one would need when managing stock - like a quick way to view historic product count.
I would also like to see better and simpler integrations for expedited shipping. Generally, connecting stores is a drag, and should not be so complex.
ShipBob - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ShipBob.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ShipBob ?
Types de licences disponibles pour ShipBob :
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise ShipBob ?
Utilisateurs habituels du logiciel ShipBob :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues ShipBob est-il disponible ?
Langues dans lesquelles ShipBob est disponible :
anglais
Q. ShipBob prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par ShipBob :
Q. Avec quelles applications ShipBob peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à ShipBob :
Adobe Commerce, BigCommerce, Brightpearl, Cin7 Omni, Cymbio, Extensiv Integration Manager, Extensiv Order Management, Inventory Planner, Linnworks, Order Desk, QuickBooks Online Advanced, Rithum, SPS Commerce, ShipStation, Shopify, Shopify Plus, Squarespace, Stitch Labs, TikTok, Wix, WooCommerce, Zentail
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour ShipBob ?
Ressources d'aide disponibles pour ShipBob :
Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour ShipBob.