Therabill

4,2 (82)
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Gestion de cabinet pour les traitements de rééducation et de santé comportementale

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TheraBill est un logiciel web de gestion de cabinet conçu pour les spécialistes de la santé comportementale et les orthophonistes, qui comprend des outils de planification, de documentation et de gestion des réclamations électroniques. Parmi les autres fonctionnalités figurent : rappels de rendez-vous, avis de paiements électroniques, portails fournisseurs sécurisés, facturation des patients et technologie intégrée de passerelle de carte de crédit. Les utilisateurs ont aussi accès à des rapports personnalisés et automatisés.

TheraBill vise à stimuler la productivité en permettant aux utilisateurs de déposer automatiquement des réclamations électroniques pour des milliers de compagnies d'assurance et de payeurs gouvernementaux compatibles. La technologie cloud de TheraBill offre aux utilisateurs la possibilité de soumettre des réclamations et de gérer tous les autres processus de cabinet via n'importe quel appareil disposant d'une connexion Internet. La fonctionnalité de facturation des patients de TheraBill permet aux utilisateurs de créer et d'envoyer des relevés de factures, qu'il s'agisse de relevés de solde ou de compte. Les utilisateurs peuvent traiter les paiements par carte de crédit grâce à une technologie dédiée intégrée.

Les outils de planification et de calendrier permettent aux utilisateurs de gérer automatiquement les séances et rendez-vous des patients. Les utilisateurs peuvent reprogrammer les rendez-vous simplement à l'aide de l'interface de calendrier de type glisser-déposer et configurer des rappels de rendez-vous automatisés par SMS, e-mail ou message vocal. Avec un système d'EMR (dossier médical informatisé), TheraBill permet aux utilisateurs de stocker et d'accéder à tous les dossiers des patients au sein d'un emplacement central. Les autorisations, mots de passe et journaux d'accès des utilisateurs garantissent que les données sont gérées de manière sécurisée. L'ensemble des portails fournisseurs sont conformes à la norme HIPAA.


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Therabill

4,2 (82)
VS.
Le plus évalué

À partir de

149,00 $US
mois
Prix introuvable

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

43
89

Intégrations

1
2

Simplicité d’utilisation

4,0 (82)
4,0 (1 294)

Rapport qualité-prix

3,2 (82)
3,6 (1 294)

Service client

4,0 (82)
3,7 (1 294)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Tebra

3,9
Alternative n° 1 à Therabill
Kareo aide les prestataires médicaux à optimiser les processus cliniques en gérant les tâches administratives afin que...

SimplePractice

4,6
Alternative n° 2 à Therabill
Logiciel de gestion de cabinet avec DMP (dossier médical partagé) conforme à la loi HIPAA, télésanté mobile, paiement...

Qualifacts Insync

4,5
Alternative n° 3 à Therabill
InSync est une plateforme cloud de gestion d'EMR et de gestion de cabinet qui peut être adaptée aux besoins des...

MedEZ

4,7
Alternative n° 4 à Therabill
MedEZ est une suite de facturation et d'EHR conçue pour les établissements médicaux tels que les centres de réadaptation...

Avis

Note globale

4,2 /5
(82)
Rapport qualité-prix
3,2/5
Fonctionnalités
3,7/5
Simplicité d'utilisation
4,0/5
Support client
4,0/5

Vous avez déjà Therabill ?

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5 avis affichés sur 82
Arni
Note globale
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great for solo or small group practice

Publié le 11/05/2017

We have 10 clinicians and this software is great. it is very easy to use and learn. The billing...

We have 10 clinicians and this software is great. it is very easy to use and learn. The billing features work well but for a large organization would not be robust enough. There are pelnty of training videos that are very helpful. Customer service is easy to reach and all but one of my interactions have been great. The one incident they fell short on was when the software was not displaying part of the progress note. It took me almost a month and many calls to finally get someone to deal with the issue. All other issues have been dealt with quickly, however. They do regular maintenance updates which are communicated well in advance and or done during off-peak hours (1am Sat am). Overall its a great platform.

Avantages

Very intuitive, adequate customization, lots of training videos, reachable/live customer support, easy to learn.

Inconvénients

Could be more customizable, billing features are not as robust for larger practices, wish there was a better way to track disbursements to clinicians i.e. better payroll feature.

Wendy
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Easy to Use Program for Clinical Social Workers

Publié le 09/08/2014

I am a single practitioner in private practice and I have been using this program for about a year...

I am a single practitioner in private practice and I have been using this program for about a year since going into private practice for myself. I have used different electronic medical records programs with past employers and had never had to bill for myself (that was handled by billers). The program integrates billing and scheduling and easily keeps tracks of all payments and client accounts in which you can do yourself. I really like using the document builder - it is quick and easy (and you can edit whenever needed). They provide great tutorials as well as written instructions. The support staff quickly answer your inquiries and help you until you are satisfied (within the means of the program). The great thing too - it has never been down when I have signed in (at all different hours of the day/week). Overall, of all the programs I have had trials or have used extensively, this one has been the best. Some may bulk at the monthly cost but when you compare the different programs, their features, etc... if you are looking for something which you can schedule, bill within a few clicks, keep accounting, do your documentation, the cost is worth it. The only cons I have seen are related to my own personal preferences regarding statements and documents (i.e. formatting). However, what they do have is more than sufficient and easy to use and are "my" forms. I would recommend this to any private practitioner who is wanting to do things on their own without all the overhead costs - money you work so hard to earn. FYI - I am not affiliated with this company whatsoever and truly am attesting to my own experience and use.

Anny
Note globale
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Complicated set up

Publié le 19/11/2019

Customer service can be greatly improved. Set up is complicated. Customers have to rely on their...

Customer service can be greatly improved. Set up is complicated. Customers have to rely on their videos to learn the set up and utilization of service.

Avantages

Having all the demographic and clinical information in one site.

Inconvénients

Complicated setup involves many different web services that apparently don’t communicate with rah other. Lack of immediate feedback for questions. Often have to wait 2 days for email to be answered. Phone calls rarely are answered. I’m on the East coast, service works with Central Standard Time! , so patient reminders are based on that time line. Also to set up text appointment reminder, you need to know the phone carrier of the patients phone service. They also say they don’t guarantee the text will go thru and suggest a ‘express text service’ at an extra fee per text...it takes a long time to set up because all insurances have to be reconnected with their clearing house so it takes a lot of paperwork back and forth with every insurance plans to set it up.

Marilee
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Best software for therapists

Publié le 31/10/2012

Outstanding product with amazing customer support. A great value!

Outstanding product with amazing customer support. A great value!

Avantages

I am a counselor in private practice and cannot recommend Therabill highly enough! I had not previously done electronic billing and am thrilled to discover how easy it is with Therabill. Therabill is very easy to use, very intuitive and simple. Therabill has the best technical support on the planet! All of my questions are answered very promptly and clearly. Therabill staff are also open to my suggestions for improvement. My life has truly changed as a result of this product. It is so easy to use for scheduling and billing, and at the tail end of the billing process it seamlessly enters payments and adjustments from the insurance companies into my clients' accounts. Creating statements is also easy. Therabill also allows for charting, and while I have not used this feature, I'm sure it is first-rate as well. Therabill is an attractive program that is easy to use and has saved me a lot of time and money. Well worth the monthly fee!

Inconvénients

I cannot find any downside to this product.

Danni
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Would recommend

Publié le 02/11/2018

I would recommend this software. Once you get used to all of the tabs it is very functional.

I would recommend this software. Once you get used to all of the tabs it is very functional.

Avantages

All the billing is in one place and I can edit patient information in the program without going in to another program.

Inconvénients

The program is a little hard to navigate at first (as with any new software) but the flow seemed hard to get used to. But now it is great.

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Therabill - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Therabill.

Types de licences disponibles pour Therabill :

  • À partir de : 149,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Therabill :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500

Langues dans lesquelles Therabill est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Therabill :

Applications s'intégrant à Therabill :

WebPT

Ressources d'aide disponibles pour Therabill :

Service client/e-mail, Support téléphonique, Chat

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