WellnessLiving

Gestion d'entreprise pour le secteur de la santé et du bien-être

En savoir plus sur WellnessLiving

WellnessLiving est une solution de réservation, de planification des ressources, de génération de leads et de reporting en ligne tout-en-un pour les entreprises axées sur la santé et le bien-être. Conçu pour les établissements de bien-être, y compris les studios de yoga, les spas, les salons de coiffure, les salles de fitness, les studios de Pilates et les clubs de danse, WellnessLiving fournit les outils dont les utilisateurs ont besoin pour gérer leurs tâches professionnelles quotidiennes, les employés, les adhésions, les ventes, les opérations de marketing, etc.

L'expérience client frontale permet aux clients de réserver des cours ou des traitements en ligne via les applications mobiles natives Android et iOS, Facebook ou directement via la liste de répertoires WellnessLiving.com générée automatiquement. Les clients peuvent utiliser l'application mobile WellnessLiving pour prendre rendez-vous, payer des services et rédiger des avis, ainsi que partager leur expérience sur Facebook. Une fois les réservations effectuées, des notifications et des confirmations sont automatiquement envoyées aux clients et au personnel par SMS ou par e-mail et la communication post-réservation est facilitée par la fonctionnalité SMS.

À partir du backend WellnessLiving, les employés et la direction peuvent gérer les horaires des cours ou des événements en synchronisant les données sur toutes les plateformes afin qu'ils soient toujours à jour. Les utilisateurs peuvent créer leur boutique en ligne à l'aide de l'assistant WellnessLiving et commencer à vendre en ligne instantanément grâce à une fonctionnalité de point de vente qui facilite le traitement des cartes de crédit, les paiements récurrents et les fins d'adhésion automatiques. Les employeurs peuvent également utiliser des outils de gestion du personnel pour planifier les quarts de travail, gérer les salaires, suivre les performances des employés, calculer la rémunération, etc.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais

Images

Businesses can view the studio schedule and create, modify or cancel classes or events from the employee portal
The store and POS feature allows customers to make purchases themselves or in-store with a staff member
Customizable sales reports give businesses an overview of their performance
Client profiles are available to staff members with important details, contact information, schedule, and recent activity
Clients can make bookings through the Android and iOS mobile apps
The mobile apps include a studio locator with staff details and Google maps integration to find nearby studios
Clients can book classes from the mobile app using the online schedule
Clients can access their member account from their phone with scan check-in and alerts
Gamification incentivizes customers to make purchases or bookings
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Vidéo de WellnessLiving Capture d'écran pour WellnessLiving : Businesses can view the studio schedule and create, modify or cancel classes or events from the employee portal Capture d'écran pour WellnessLiving : The store and POS feature allows customers to make purchases themselves or in-store with a staff member Capture d'écran pour WellnessLiving : Customizable sales reports give businesses an overview of their performance Capture d'écran pour WellnessLiving : Client profiles are available to staff members with important details, contact information, schedule, and recent activity Capture d'écran pour WellnessLiving : Clients can make bookings through the Android and iOS mobile apps Capture d'écran pour WellnessLiving : The mobile apps include a studio locator with staff details and Google maps integration to find nearby studios Capture d'écran pour WellnessLiving : Clients can book classes from the mobile app using the online schedule Capture d'écran pour WellnessLiving : Clients can access their member account from their phone with scan check-in and alerts Capture d'écran pour WellnessLiving : Gamification incentivizes customers to make purchases or bookings

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour WellnessLiving : 202

  • API
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Actions découlant d'un événement
  • Administration FMLA
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Archivage et rétention
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données de membres
  • CRM
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Calendrier des événements
  • Carnet d'exercices
  • Carte de fidélité
  • Classement de ceintures
  • Communication avec les membres
  • Comptabilité
  • Comptes clients
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Confirmation et rappels
  • Conforme HIPAA
  • Conformité CAN SPAM
  • Connecteurs de données
  • Connexion sécurisée
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Conversion de bases de données
  • Création de tableaux de bord
  • Définition des priorités
  • Emplacements multiples
  • Emprunt et restitution en libre-service
  • Entraîneur en ligne
  • Entraîneur en personne
  • Entrée et sortie
  • Facturation
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formateur hybride
  • Formulaires personnalisables
  • Gamification
  • Gestion d'équipe
  • Gestion de cabinet
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de l'espace
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la formation
  • Gestion de la paie
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des avantages
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des candidatures
  • Gestion des capacités
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des clients
  • Gestion des comités
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des costumes
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des cours
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des membres
  • Gestion des modèles
  • Gestion des promotions
  • Gestion des présences
  • Gestion des remises
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des retours
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion des répertoires
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taux
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des étudiants
  • Gestion des évaluations
  • Gestion des événements
  • Gestion du personnel
  • Gestion financière
  • Gestion multicanal
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Inscription en ligne
  • Inscriptions et intégrations
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Lead nurturing
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Marquage
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Migration de données
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Notes SOAP
  • Notes de réservation
  • Outils de collaboration
  • Outils de prospection
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Paie et commissions
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Panier d'achat
  • Partage des fichiers
  • Plan de remise en forme
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification des événements
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Point de vente (PDV)
  • Portail client
  • Portail des employés
  • Portail des membres
  • Portail employés
  • Portail libre-service
  • Profils client
  • Profils d'utilisateurs
  • Profils des employés
  • Programmation des tâches
  • Programme de nutrition
  • Promotion sociale
  • Prévision
  • Rappels
  • Rappels d'appels
  • Rappels de paiement
  • Rappels par SMS
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports planifiés et automatisés
  • Recherche/Filtre
  • Rendez-vous récurrents
  • Renouvellement d'abonnements
  • Replanification
  • Répertoire de membres
  • Répondeurs automatiques
  • Réservation d'activités
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • Réservations de groupe
  • Saisie de leads
  • Segmentation de la clientèle
  • Signature électronique
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des certifications
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des coûts
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des médias sociaux
  • Suivi des packages
  • Suivi des présences
  • Suivi des références
  • Suivi des événements
  • Suivi du temps des employés
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Support client
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH
  • Types de membres
  • Tâches récurrentes
  • Visualisation de données
  • e-mail marketing
  • Évaluations de la condition physique

Alternatives

Vagaro

4,7
Alternative n° 1 à WellnessLiving
Vagaro est une solution web conçue pour les propriétaires d'instituts de beauté et de salles de sport. Elle les aide à...

Mindbody

4
Alternative n° 2 à WellnessLiving
Mindbody propose des logiciels de gestion d'affaire pour les spas, les salons, les gymnases, les professionnels du...

Marketing 360

4,7
Alternative n° 3 à WellnessLiving
Marketing 360 est une entreprise proposant un logiciel de marketing qui combine un logiciel intégré et des services de...

Odoo

4,2
Alternative n° 4 à WellnessLiving
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

Avis

Note globale

4,4 /5
(230)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,5/5

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Afficher 5 avis sur 230
Susan S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Customer Service 2nd to none

Publié le 30/07/2019

My overall experience with Wellness Living is big time positive. They actually care about you and...

My overall experience with Wellness Living is big time positive. They actually care about you and want to do a good job. I'm so appreciative because it got to the point where MindBody didn't care at all. They just wanted your money and that was it. Maybe it was because I was a small fish in a big pond and I was expendable. I don't know. However, Wellness Living is the exact opposite. They run their business right and I'm glad to be a part of it. They make my life easier. The software is so easy and intuitive to use that we were up and running full speed upon transition.

Avantages

The intuitive nature of the software is really nice. It makes sense. I'm still trying to deprogram myself from the complicated nature of MindBodyOnline and not automatically assume things are going to be difficult.

When you do have a question during your learning curve or implementation of new things, you simply call or send and email to customer support and they send screen shots and detailed descriptions to help. There's also a Help Suite you can use to look up any particular situation.

The features are awesome and the price point for all it is capable of is fantastic.

Inconvénients

I can't think of anything that I don't like. I'm still in my learning curve from switching from MindBodyOnline and anything that I don't understand is from my lack of knowledge of the software. It's getting easier and easier each day as you learn more when certain situations arise. There have been a couple bugs to work out as I had many many many years of data with MindBody to transfer over.

Réponse de WellnessLiving Systems

Hi Susan!
Thank you so much for leaving your review. At WellnessLiving, we are passionate about providing businesses like yours with the easiest to use software so that you can focus on your clients while we worry about the more technical aspects of your business operations. We are ecstatic to hear that you have learned to use WellnessLiving so quickly and easily, and that you have gotten such great use of our help resources. We are proud to be a part of your business and are so glad that you decided to make the switch. Thanks for choosing WellnessLiving!
-Natasha B. (WellnessLiving Customer Advocate)

Samantha W.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et installations de loisirs
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Karma Yoga Live

Publié le 28/04/2021

overall good

overall good

Avantages

visually easy to navigate. on demand schedule was included at the time of joining

Inconvénients

Could not get immediate support. had to call the us which was expensive

Réponse de WellnessLiving Systems

Hey Samantha,

Thanks for the review, we're thrilled you made the switch from Mindbody and chose WellnessLiving! We get customers switching over every day, and many of the stories are the same - the transition was simple and they are now saving a ton of money without needing to pay for additional add-on fees. We take pride in being an all-in-one platform that is easy for you to navigate, and we're always adding even more features to help you get more bang for your buck. We're sorry for the inconvenience reaching Support by phone in the past, we've now added a toll-free support number for all our Australian customers. Our agents are passionate about answering all your questions and helping you succeed with our platform, so please do not hesitate to contact our Support team for any assistance.

Natasha B. (WellnessLiving Customer Advocate)

Neely H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Great for Newbies; Not Recommended for Switching

Publié le 30/12/2019

I've been disappointed overall. I had high hopes that switching for MindBody to Wellness Living...

I've been disappointed overall. I had high hopes that switching for MindBody to Wellness Living would be a cost and hassle savings for us. It's neither. While my bookkeeper declares it's saving us money, I know there are countless and invaluable hours of my time not logged that I spend trying to troubleshoot and navigate this software. Training is insufficient for both onboarding and staff follow-up. The importing service is incomplete and resulted in me losing 5 years of detailed sales and attendance data, plus hundreds of class and event descriptions.

Avantages

The visual layout and function of this software is appealing and easy to read. The overall aesthetics are good. In our initial switch, the function for our clients to update their passwords was excellent and increased our initial participation. It is also fairly easy for new clients to use from our website.

Inconvénients

It is full of bugs and programming shortcomings. Servers are slow. Staff App is buggy and often inoperable. Credit card swiping feature on mobile devices is virtually non-functional. Sensitivity of the software on the "wrong" browser, wrong device, after updates, etc is frustrating. At least once a day I encounter a major function that isn't working. Returning clients have difficulty updating log-ins, staff has trouble navigating the schedules and filters and limitations, notification settings are so convoluted that clients and staff get spammed with useless auto-emails they don't need.

Réponse de WellnessLiving Systems

Thank you Neely for your feedback. We are pleased to hear that you find the software intuitive and easy to use not only for yourself but for your clients as well.

We are however incredibly sorry to hear that you have encountered difficulty with the platform. Your feedback is vital to our growth and mutual success. Our number one goal is to ensure that yourself, your staff, and your clients are all getting the most out of the WellnessLiving platform.

Neely, a customer support team member will reach out to you shortly to see how they can help. Our support agents are knowledgeable WellnessLiving experts that can help you to optimize your business with our software. Please also refer to the knowledge base day or night for a quick and informative solution! Also, we now have a community forum for our customers to voice their concerns and suggest improvements. We would really appreciate hearing from you there!

Tony M. (WellnessLiving Customer Advocate)

Gerardo G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Sports
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best software out there for the money

Publié le 03/03/2021

I am very satisfied. The capabilities, customer service and price are best.
Would lie if I say it...

I am very satisfied. The capabilities, customer service and price are best.
Would lie if I say it was easy to make the switch as the first month you have to learn how to use it but the team at wellnessliving was there every step of the way and always available.

Avantages

The customer service always helpful and quick to respond. The app elevate to set up appointments and the option on an app for clients to use.

Inconvénients

I like pretty much everything but like most softwares out there there are features so specific to your business needs that might not be available but they work and have implementing tools and engineers that work to try add some of the ideas or features you might need

Réponse de WellnessLiving Systems

Hi Gerardo,

Thank you for the excellent review! Our software is here to support your business, so you can expect an attentive and diligent agent anytime you contact our Support Team. We know how much businesses can vary in the type of services and operations they run so we've built an extensive array of configurable options into our feature-set to ensure any business can grow using WellnessLiving. Even now, we are always working on improving the software by listening to businesses like you as we continue to add new features and improvements with every update release. WellnessLiving is here to provide an alternative to businesses that are dissatisfied with MindBody's outdated software interface, never-ending price hikes, and abysmal customer support. Your satisfaction is our end goal, and you can always count on us to provide you with the best value for your money. Thanks again for the great review!

Gregory G. (Customer Advocate)

Richard P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Wellness Living - Easy and Powerful

Publié le 12/04/2021

Besides all the great features of the Wellness Living software, the other over-the-top fabulous...

Besides all the great features of the Wellness Living software, the other over-the-top fabulous thing about switching to Wellness Living has been the way they take such great care of me. Wellness Living made it easy for me to switch to them. And, they provide an ongoing level of customer support that is really game-changing. I feel like they really care about my success. That is so refreshing in today's world.

Avantages

For me, the biggest pros:
- the system makes it so easy to communicate with my clients (yoga students), so it improves my overall customer service with my clients to a level I did not expect.
- the Wellness Living system has improved communications between me as the yoga studio owner and my staff. Things like Tasks, Notes, Push notifications, and emails.
- There are so many ways to configure things, it has helped our front desk check-in process considerably.
- Clients are using our Wellness Living customer branded app at a level that is so helpful, it makes our lives easier.

Inconvénients

I hope Wellness Living will continue to improve their Achieve app. This app can be so valuable for a yoga studio because everyone is getting so used to using apps now, and most apps having a similar way of navigating, so it can make it so new yoga teachers can learn how to do things with the ap very quickly, which will allow the yoga teacher to handle the check-in of a busy class more easily.

Also, I hope Wellness Living increases their options for payment at the yoga studio front desk, as well as makes it more streamlined. My dream is that it is super simple for a yoga student to buy a water or rent a mat or towel, and we can charge them for it with just a few clicks or scans. The process for that works fine now, just every time saver is a big help in those 15 minutes before a yoga class starts and all the students are arriving.

Réponse de WellnessLiving Systems

Hey Richard,

Thanks for taking the time to write us this amazing review! We're glad WellnessLiving was able to make life a little easier for you and your clients. Our software is there to save you time and to help take the user experience to the next level. We appreciate your positive feedback and you can rest assured that we are always listening. All our decisions in the company are based on the input and consideration of businesses like you, which is why we'll continue to add the new features and improvements you're looking for. The last thing we would want is to become like some of our bigger competitors, where price hikes are the norm and your experience as a business is an afterthought. We know that our company's success depends on the success of the people using our software, and you can always depend on our Support Team to be there for you when you need it! Thanks again for the great review.

Gregory G. (Customer Advocate)

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WellnessLiving - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur WellnessLiving.

Types de licences disponibles pour WellnessLiving :

  • À partir de: 59,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de WellnessLiving.

Utilisateurs habituels du logiciel WellnessLiving :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles WellnessLiving est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par WellnessLiving :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à WellnessLiving :

Constant Contact, Facebook, Google Calendar, Google Maps, Mailchimp, Quickbooks Online, WordPress

Ressources d'aide disponibles pour WellnessLiving :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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