En savoir plus sur Nexvia

Nexvia est un système de gestion de projet sur le cloud conçu spécifiquement pour les entreprises des secteurs publics, de la fabrication et de la construction. Le logiciel a été développé par des leaders du secteur et comprend des outils d'estimation et d'appels d'offres, de gestion d'usine, de CRM, de prévision financière et bien plus encore.

Nexvia permet aux utilisateurs de générer des estimations et des budgets pour des projets, de définir la portée des travaux, d'envoyer et de suivre des appels d'offres, d'établir des devis à l'aide de divers centres de coûts, de comparer des devis et de contrôler les approbations d'estimations. Les modèles peuvent être personnalisés pour fournir des réponses pré-générées pour les entrepreneurs, tandis que les données historiques sur les installations et les services sont stockées dans une bibliothèque intégrée. Les outils de gestion de projet incluent le suivi du budget, la capture de signature électronique et des contrôles de responsabilité. Les portails partagés sont accessibles au personnel, aux sous-traitants, aux gestionnaires de site et aux clients.

Le portail des clients et sous-traitants de Nexvia permet de suivre des projets en temps réel depuis n'importe quel appareil. Des rapports de projet détaillés peuvent être générés avec des images et des mises à jour. Les utilisateurs peuvent également identifier et corriger les défauts, générer, approuver et implémenter les demandes de modification et suivre et enregistrer automatiquement les demandes de renseignement à chaque étape du projet. Nexvia propose également un système CRM, des outils de gestion des ressources, un tableau de bord de rapports de vente et toute une gamme de fonctions de gestion d'usine, notamment la gestion des stocks, la planification des opérations, l'assurance qualité, l'enregistrement des heures de travail, l'étendue des travaux, etc.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie

Langues

anglais

Images

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Vidéo de Nexvia
Vidéo de Nexvia
Capture d'écran pour Nexvia :

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Nexvia : 190

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la productivité
  • Analyse financière
  • Analyse hypothétique
  • Antécédents professionnels
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Archivage et rétention
  • Assemblées virtuelles
  • Assurance qualité
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données des coûts
  • Budgétisation et prévision
  • Bâtiments résidentiels
  • CRM
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Catégories personnalisables
  • Champs personnalisables
  • Commerce
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des projets
  • Comptabilité fournisseurs
  • Comptes clients
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Connexion sécurisée
  • Contrôle de la main-d'œuvre mobile
  • Contrôle de qualité
  • Contrôle des budgets
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Correcteur grammatical
  • Coût des tâches
  • Demandes de renseignements et soumissions
  • Devis
  • Devis plomberie
  • Devis système CVC
  • Devis électricité
  • Données en temps réel
  • Entreprises multiples
  • Entretien des équipements
  • Estimation
  • Estimation des coûts
  • Estimation des projets
  • Examen de documents
  • Facturation
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la conception
  • Gestion de la paie
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de projets
  • Gestion des activités
  • Gestion des audits
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des changements
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des délais
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de trésorerie
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des offres
  • Gestion des ordres de changement
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des ressources
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestion des tâches
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestion du stockage de données
  • Gestion du travail
  • Gestions des permis
  • Génération d'offres
  • Géolocalisation
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Importation et exportation de données
  • Intégration Microsoft Outlook
  • Intégration comptable
  • Intégration des collaborateurs
  • Intégrations de tiers
  • Journaux des événements
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles de projets
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Nomenclatures
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Paiements électroniques
  • Personnalisation des URL
  • Piste d'audit
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des tâches
  • Pointeuse
  • Portail client
  • Portail des employés
  • Portail libre-service
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Projets multiples
  • Prévision
  • Prévision des ventes
  • Questions personnalisables
  • Rappels
  • Rapports administratifs
  • Rapports d'historique
  • Rapports d'incidents
  • Rapports de synthèse
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports planifiés et automatisés
  • Rapports sur les coûts de main-d'œuvre
  • Rapports sur les pipelines
  • Recherche/Filtre
  • Relevé des matériaux
  • Reporting des dépassements de coûts
  • Répartitions des constructions
  • Répertoire de bureaux
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de signature mobile
  • Sauvegarde automatique
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de la conformité
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des clients
  • Suivi des coûts
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des frais
  • Suivi des garanties
  • Suivi des interactions
  • Suivi des projets
  • Suivi des présences
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi des équipements
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Suivi du temps des employés
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Support vidéo
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des factures
  • Traitement des lots
  • Tâches récurrentes
  • Visualisation de données
  • Worfkflow de projets
  • Workflow configurable

Alternatives

AroFlo

4,3
Alternative n° 1 à Nexvia
AroFlo est un système complet de gestion des tâches mobiles pour les secteurs de la maintenance sur site et du bâtiment...

simPRO

4,2
Alternative n° 2 à Nexvia
simPRO est une performante solution logicielle de gestion des interventions qui aide les entrepreneurs spécialisés à...

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
Alternative n° 3 à Nexvia
QuickBooks Enterprise est un logiciel de comptabilité destiné aux petites entreprises qui offre aux utilisateurs un...

QuickBooks Online Advanced

4,4
Alternative n° 4 à Nexvia
QuickBooks est une solution de gestion d'entreprise et de comptabilité qui permet aux PME de suivre les ventes,...

Avis

Note globale

4,6 /5
(11)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,9/5

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Afficher 5 avis sur 11
Tristan T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Customer Support is what sets Orbis apart.

Publié le 04/04/2018

Avantages

It brings all parts of the business together in one place. We can immediately see what we will make form each project and manage expenses as the project progresses, we can then review each project once completed and get all cost and profit information easily. The customer support has been amazing the team has traveled to meet wiht us and they are always available to us either on the phone or email.

Inconvénients

Like any new software system it takes a while to learn and change what you are doing this system is no different especially with so many moving parts.
The time tracking of employees is a little clunky and the ability to report and follow up on tenders is taking a while to learn. To the teams credit at Orbis they are happy to change add and grow the system whey they see a good idea or a better way to do what they have been doing, they have done this several times for us.

Réponse de Nexvia

Hi Tristan,

Thank you for your feedback. Now that Xero Payroll is integrated with the system, this process should be easier for you and the team moving forward. We've also recently added new features to time tracking such as QR code scanners.

If we can provide additional training or support in these areas please let us know at support@nexvia.com.au.

Team Nexvia

Ben I.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

An amazing product and team!

Publié le 16/04/2019

Its been an excellent experience to date. I highly recommend their product.

Its been an excellent experience to date. I highly recommend their product.

Avantages

A key requirement from our Project Management software was that it would allow for all functions to be undertaken in the one platform as opposed to using multiple platforms to achieve the same end result. The key benefit of this being efficiency and accuracy. I undertook considerable research to find the best software that would allow an 'all encompassing' Project Management Solution for our business, from quotation to completion. After shortlisting other software and undertaking trials, it didn't take long to see that Orbis was the correct decision. It had a lot of features and modules that are all linked within the platform software and provides a 'near complete' solution. Whilst it did not have all of the features that we required initially, the development team at Orbis have been great in accommodating upgrades and new functions that allow for a continued improvement to our business operation. They are a great team with a great product, a winning combination.

Inconvénients

As it touched on briefly above, the software is a 'near complete' solution. This is only the case as it is continually being developed/improved. The ongoing development is in fact a pro though i have raised this in the con section as it is an acknowledgment that whilst the product is already great, it will be even greater as development continues. The development team listens to the feedback provided and either offers a current solution that may exist in the software or provides an insight into what features can be added to achieve a complete solution. A perfect example of this is that we schedule tasks to up to 20 staff currently each day. When we committed to using Orbis a function did not exist within the software. The team at Nexvia listened to our requirement and have since developed a Resource Scheduling module that now allows us to complete this task within Orbis. I estimate that Orbis currently meets 90%-95% of a 'complete' Project Management solution and with continued development this is moving closer to 100% each week. Its noted that most other software systems that were trialed only achieved up to approx. 60% of a complete solution.

Réponse de Nexvia

Hi Ben,

Thank you for your review, we appreciate your feedback and are glad you enjoy using Nexvia.

Look forward to sharing more of our updates with you and the BIM team soon!

Team Nexvia

Judy H.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Nexvia have been on hand every step of the way

Publié le 26/03/2018

Avantages

For the administration team, the processing of both supplier and third party invoices is easy and being able to link the documents to the project has made searching much easier.

Inconvénients

Administratively, there are some common errors made by the Administration Team but we are unable to fix them ourselves, we have to contact the Nexvia team to undo the error. We believe they are working on giving us access to be able to undo these errors ourselves.

Réponse de Nexvia

Hi Judy,

Thank you for your feedback. We have passed this onto the integration team for review & someone will be in touch shortly. As always, we are continuously striving to improve our usability for our clients so if you have any other queries or concerns please let us know.

Team Nexvia

Alex P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Orbis streamlines the administrative tasks of project management into an easy to use web...

Publié le 06/02/2017

Orbis allows you to move through the monotony of administrative tasks at a breeze. Creating a...

Orbis allows you to move through the monotony of administrative tasks at a breeze. Creating a tender is a simple data entry task. A scope of works is generated and automatically generated templates mean easy and simple tender submission document preparation.

This is seamlessly shifted to a project staging area, following a reassuring, easy point and click approval process. From the project management area you can check and agree negotiated budgets that have come from tender, raise your purchase orders with ease, attach quotations received to each tender budget allowance and track live job costs. There are other management features including a platform to produce a program of works, a document control center where you can upload all project related documents, as well as automatically generating a drawing register as you upload plans. Variations and Request for information can be generated online and issued to your clients or contractors as simply as ordering a fast food take away from your tablet.

Site records can be directly inputted, from site register, health and safety audits, photos and videos of site progress and site induction register records. Arm your site foreman with a smart phone and you can get these uploaded daily and on file, accessible anywhere so long as you have a Wifi connection or some data to log on to Orbis.

You can also give your client access (at your discretion) to the contract program, variations, RFIs and there is a tool to enable you to produce client reports. This gives your client the satisfaction of being able to login and monitor the progress of his project.

You can track and sign off defects using simple data entry techniques. Again, because its online, those contractors responsible for attending to defects have access to photos and reports that you can easily upload.

You can genuinely manage a project from inquiry to sign off of defects from this one online platform. It streamlines the administrative day to day tasks of project management into an easy to use web browser format.

It also essential to highlight that the customer support staff are friendly and proactive. Even willing to incorporate/modify features up on request.

Orbis is definitely worth the investment of time and money to incorporate into your operations. It will save time and effort in the long run and help to keep you in control.

Avantages

Log on anywhere online and manage your projects.
No need for large data Storage.

Inconvénients

You have to get your contractors to buy into using the system. It can take a little persuasion but once they are on board you can use to its full potential!

Réponse de Nexvia

Hi Alex,

Thank you for your review, we appreciate your feedback and are glad you are enjoying the use of our Orbis Pro software.

Look forward to sharing more of our updates with you soon.

Team Nexvia

Mikaela W.
Note globale
  • Secteur d'activité: Design
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The key to managing our projects in one centralised location

Publié le 28/09/2018

Our experience with Orbis Pro has been extremely positive. Previously we had very little process...

Our experience with Orbis Pro has been extremely positive. Previously we had very little process for Collectivus and with numerous spreadsheets & communication outlets things were getting missed or translated incorrectly. Now with Orbis Pro implemented, we can centralise all parts of the business in the once place to ensure consistency across our design works.

Avantages

Orbis Pro brings all parts of Collectivus together in one place. The Nexvia team customised Orbis Pro to suit our needs, allowing us to quote our jobs and then track & manage our hours and expenses against each project. Here we can see exactly what we are making from each job and identify trends for future projects to better our processes. Orbis Pro also makes invoicing and tracking payments super simple!

Inconvénients

Adapting to Orbis Pro was a challenge for team members at first however with the on-going support and guidance from the Nexvia team, it is now second nature.

Réponse de Nexvia

Hi Mikaela,

Thank you for your review, we appreciate your feedback and are glad you enjoy using our Orbis Pro software.

Look forward to sharing more of our updates with you soon.

Team Nexvia

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Nexvia - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Nexvia.

Types de licences disponibles pour Nexvia :

  • À partir de:
  • Type de licence: Licence unique
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Nexvia.

Utilisateurs habituels du logiciel Nexvia :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Nexvia est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Nexvia :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Nexvia :

MYOB Essentials, NetSuite, PlanGrid, Xero

Ressources d'aide disponibles pour Nexvia :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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