En savoir plus sur Pleo

Pleo est une solution basée sur le cloud qui permet de gérer les dépenses d'une entreprise et d'automatiser le reporting des notes de frais à l'aide de cartes d'entreprise virtuelles et physiques. Ce système s'adresse aux petites et moyennes entreprises et propose une application web de gestion et de suivi des dépenses, ainsi que des applications natives Android et iOS pour prendre les reçus en photo.

Des cartes MasterCard virtuelles prépayées peuvent être générées dans Pleo pour les achats en ligne et les employés peuvent recevoir des cartes physiques pour les autres dépenses. Différentes limites de dépenses peuvent être définies pour chaque employé, avec des options pour les limites de dépenses mensuelles et totales. Les utilisateurs peuvent activer et désactiver les cartes instantanément et visualiser les dépenses en temps réel via le tableau de bord web de Pleo.

Grâce aux applications mobiles natives, Pleo rappelle automatiquement et en temps réel aux utilisateurs de prendre une photo de leur reçu chaque fois qu'ils effectuent un achat. Les achats sont automatiquement catégorisés, associés aux photos des reçus et les utilisateurs peuvent ajouter des étiquettes et des notes personnalisées aux notes de frais pour identification. La solution peut être intégrée à une gamme de systèmes de comptabilité, notamment Xero, Sage One et QuickBooks, permettant ainsi l'exportation en un clic des données de notes de frais.

Options de tarification dès :

7,00 £GB/mois

  • Essai gratuit
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Royaume-Uni

Langues

anglais, danois

Options de tarification dès :

7,00 £GB/mois

  • Essai gratuit
  • Abonnement

Images

The Pleo dashboard allows users to view spending in real-time
Custom rights and spending limits can be set for each employee
Notes can be added to expenses
Both virtual and plastic cards can be assigned to users
When users make a purchase, they are reminded in real-time by Pleo to take a photo of their receipt
Receipts are automatically matched with expenses
Expenses are automatically categorized by Pleo
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Vidéo de Pleo
Capture d'écran pour Pleo : The Pleo dashboard allows users to view spending in real-time Capture d'écran pour Pleo : Custom rights and spending limits can be set for each employee Capture d'écran pour Pleo : Notes can be added to expenses Capture d'écran pour Pleo : Both virtual and plastic cards can be assigned to users Capture d'écran pour Pleo : When users make a purchase, they are reminded in real-time by Pleo to take a photo of their receipt Capture d'écran pour Pleo : Receipts are automatically matched with expenses Capture d'écran pour Pleo : Expenses are automatically categorized by Pleo

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Pleo : 21

  • Analyse des dépenses
  • Cartes bancaires d'entreprise
  • Catalogage/catégorisation
  • Catégorisation/regroupement
  • Contrôle des budgets
  • Contrôle des dépenses
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Données en temps réel
  • Détection de fraude
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des reçus
  • Intégration comptable
  • Notifications en temps réel
  • Suivi des frais
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des factures
  • Téléchargement de reçu mobile

Alternatives

Haslle

4,5
Alternative n° 1 à Pleo
Haslle est une solution cloud de gestion et de suivi des dépenses des équipes. La plateforme, qui fonctionne avec les...

Precoro

4,8
Alternative n° 2 à Pleo
Precoro est un logiciel d'approvisionnement robuste pour les entreprises en croissance qui se soucient de leur temps et...

SAP Concur

4,2
Alternative n° 3 à Pleo
Les solutions SAP Concur simplifient la gestion des notes de frais, des déplacements et des factures pour une...

SutiExpense

4,5
Alternative n° 4 à Pleo
Automatisez les rapports de dépenses commerciales avec SutiExpense. Tirant parti de l'appariement automatisé des...

Avis

Note globale

5 /5
(182)
Rapport qualité-prix
4,8/5
Fonctionnalités
4,7/5
Simplicité d'utilisation
5/5
Support client
4,9/5

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Michelle B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great solution to expenses claims

Publié le 06/01/2019

We spend some time researching pleo before we signed up, and pleo were happy to answer all our...

We spend some time researching pleo before we signed up, and pleo were happy to answer all our questions and provide web demos to show us how it works. Our experience has been very positive.
Pleo saves us time overall by reducing manual admin processes associated with expense claims. It saves elapsed time at month end for both individual employees and our accounts team. Staff like the app and their experience has been positive.

Avantages

Great integration from payment to accounting for expenses. Individuals deal with the admin for their expenses item by item using the phone app to snap receipts (or via browser)- it's easy and saves time and lost receipts. Much easier than using a company purchase card. The only things we have to claim via an old fashioned process are things we can't pay for with a pleo card - for us, cash payments for taxis, and mileage claims. Our accountant can download all the info they need at month end easily with all the receipts.
Admin users can manage risk by setting limits - monthly or total, plus per item limits. Admin users can freeze and unfreeze cards if a user thinks they've lost their card then finds it.
Analysis lets you see quickly where your expenses spend is.

Inconvénients

Most of our spend is in one category, and while you can set up sub categories, at the moment you can't analyse spend against those subcategories. That said, pleo want to know what would make their product better, and we've already seen improvements to the app.

Adina K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Recrutement
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great for Business Expenses

Publié le 19/11/2018

If you are a SME I don't see any reason why you would go with a competitor. The app works...

If you are a SME I don't see any reason why you would go with a competitor. The app works incredibly well and fast, the support is lovely and helpful, the system is easy to understand and implement.

Avantages

It is incredibly easy to use, it has a lot of functionalities and whenever I needed help from the support team I always had a great experience.
I do a lot of purchases, probably 15 a day and I've never used an expense system in my career that was that easy.

Inconvénients

I have to say the new update isn't my favourite, funnily enough it adds more functionality (which in itself is good) but now it takes one step longer to upload a receipt (it's still incredibly quick, doesn't even take 30 seconds), but it's something I noticed.

Clare Y.
Note globale
  • Secteur d'activité: Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Pleo is very simple and quick to use

Publié le 27/09/2019

Avantages

Pleo is very simple and quick to use. The app is user friendly and it takes me no time at all to record my expenses.

Inconvénients

We have experienced some outages which can be inconvenient and even a bit embarrassing if the card gets declined when you're trying to use it. These usually get fixed fairly quickly but it would be useful to know, in the app perhaps, if software is done or there is scheduled maintenance.

Kian R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great Company, Makes Expense Reporting So Much Easier.

Publié le 13/03/2019

Avantages

Pleo is such a sophisticated system, we have a lot of employees out and about and they can rack up a lot of expenses meaning LOTS of receipts having to be collected at the end of the month to compensate them in their wage packet. Not only is it good we can use company money for their expenses, all they have to do is snap a picture of the receipt and they've done their part! Great company, easy to use interface, brilliant support, if theres any complicated questions, PLEO will setup a webinar with one of their professionals giving you such specific assurance.

Inconvénients

I have no cons for PLEO, we haven't encountered any problems thus far and have been using the system for around 8 months.

Mikael thusgaard J.
Note globale
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Plug & Play, cost efficient, timesaving - Makes everyones expenses easier and more fun!

Publié le 24/04/2018

Avantages

Simple to use - Plug & Play. The experience is completely simple and smart - from the app download to the use and expensing. Pleo has cut down our expense processing and handling by at least 60% and will save several days per month when we get the full implementation and API. Fun & and fantastic easy to use for everyone in finance and to the management group.

Inconvénients

We have experienced people not being able to rent cars, because of the companys name was on the cards - we then tried out with personal names and the issues seems to be solved

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Pleo - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Pleo.

Types de licences disponibles pour Pleo :

  • À partir de: 7,00 £GB/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Pleo.

Utilisateurs habituels du logiciel Pleo :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Pleo est disponible :

anglais, danois

Appareils pris en charge par Pleo :

Android (mobile), iPhone (mobile)

Applications s'intégrant à Pleo :

Quickbooks Online, Xero

Ressources d'aide disponibles pour Pleo :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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