OfficeTools

Logiciel de gestion de cabinet, de gestion du temps et de facturation

En savoir plus sur OfficeTools

OfficeTools est une solution de gestion de cabinet comptable et fiscal qui fournit aux utilisateurs des outils de gestion des clients, des projets, des tâches, des documents, du temps, de la facturation, etc.

OfficeTools WorkSpace agit comme un référentiel centralisé de toutes les informations client et se synchronise de manière bidirectionnelle avec les logiciels fiscaux et comptables pour s'assurer que les modifications apportées aux données sont mises à jour sur tous les systèmes. Les projets, les rendez-vous et les affectations peuvent être suivis dans des calendriers personnels et collectifs, tandis que les tâches peuvent être déléguées aux membres de l'équipe qui ont une charge de travail moins importante. La liste d'activités offre aux utilisateurs une vue de tous les éléments ouverts en attente de finalisation et permet aux utilisateurs de consulter le contact et la section pertinents pour chaque tâche. Les utilisateurs peuvent enregistrer le temps de travail engagé avec chaque projet ou client à l'aide de minuteurs intégrés et synchroniser ces données avec le système de facturation et de paie.

OfficeTools WorkSpace Portal permet aux clients de demander des rendez-vous, de signer des documents et d'effectuer des paiements en ligne. Les confirmations et rappels par e-mail et SMS permettent aux clients de connaître l'heure et la date des rendez-vous à venir. Le jour de l'entretien, le système d'accueil/d'enregistrement des clients peut être utilisé pour collecter les mises à jour des informations personnelles et des coordonnées des clients. La fonctionnalité de signature électronique intégrée permet aux clients de signer électroniquement des documents tout en prenant en charge les signatures multipartites et séquentielles. Tous les documents signés sont stockés automatiquement et les utilisateurs peuvent communiquer directement avec les clients via le portail pour répondre à leurs préoccupations, requêtes ou demandes de documents et d'informations.


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OfficeTools

4,1 (196)
VS.
Le plus évalué

À partir de

Prix introuvable
14,00 €
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

48
159

Intégrations

6
40

Simplicité d’utilisation

3,7 (196)
4,4 (2 141)

Rapport qualité-prix

3,7 (196)
4,5 (2 141)

Service client

3,8 (196)
4,3 (2 141)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Zoho Desk

4,5
Alternative n° 1 à OfficeTools
Zoho Desk est une plateforme cloud d'assistance conçue pour aider les entreprises de toutes tailles à gérer le service...

Asana

4,5
Alternative n° 2 à OfficeTools
Asana, l’une des principales plateformes de gestion du travail, simplifie et centralise la collaboration interéquipes...

Zoho Invoice

4,7
Alternative n° 3 à OfficeTools
Zoho Invoice est un logiciel de facturation et de gestion du temps basé sur le web permettant aux utilisateurs de...

Act!

3,7
Alternative n° 4 à OfficeTools
Act! CRM est idéal pour les petites entreprises qui souhaitent satisfaire et fidéliser leurs clients, favoriser les...

Avis

Note globale

4,1 /5
(196)
Rapport qualité-prix
3,7/5
Fonctionnalités
4,0/5
Simplicité d'utilisation
3,7/5
Support client
3,8/5

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5 avis affichés sur 196
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Fantastic Software

Publié le 12/04/2021

I think the interactivity of this program makes it a winner and puts it at the forefront of...

I think the interactivity of this program makes it a winner and puts it at the forefront of innovating in its industry.

Avantages

All client information is available to each member of the team, and viewing the progress of the tasks being completed is very easy. In a virtual environment it has become more important to be able to monitor one another on a team without “micromanaging” and constantly having status meetings, so this is fabulous.

Inconvénients

Sometimes the video tutorials are a bit confusing, so I prefer speaking to someone through the phone support. Reading the articles isn’t as self explanatory as it is made out to be, but this can be different based on who is using this software.

Peter
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great all-in-one tax office tool!

Publié le 17/10/2017

Having everything needed to help/work on a client at your fingertips in one piece of software. We...

Having everything needed to help/work on a client at your fingertips in one piece of software. We consolidated 4 programs into one when we moved to OfficeTools. We could FULLY consolidate 2 more if they were reliable and user friendly enough for staff and clients (AIME and the portal). But as it stands we have to have backups for both to function properly.

Avantages

The best thing about OfficeTools is the integration of contact manager, schedule, time/billing tracking project management, billing, and documents. There are lots of other features that are included as well but those are the big ones. It's great going to one client and having access to everything you need.

Inconvénients

There are some quirks that you just have to live with, but overall it is a solid piece of software. There are times when support just cannot figure out a solution to a glitch we are having and we just have to wait to see if it will be resolved in a new release. Another thing that is quirky is having to go to another client and then back into the one you are working on the get the system to update.

Mostly small little things that aren't that bad and they do seem to attempt to address issues as they go so it is by no means a dead software.

Kyle
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Horrible. Unreliable. Blindfolded company culture.

Publié le 17/10/2017

It taught me not to believe the features you read on websites.

It taught me not to believe the features you read on websites.

Avantages

The days it works without data loss or speed issues. More often than not, it is extremely slow and non-responsive. We have an amazing cloud environment with more than adequate resources for this basic application. Office Tools is the only program that is slow or non-responsive on a daily basis.

Inconvénients

There are many many little glitches that we have not brought to supports attention because we were told by your support team: "glitches must have been previously identified to exist". Your engineers told my IT consultant that we were not using the software properly, which resulted in the DATA LOSS we were experiencing. This is complete crap, as I witnessed the issue with my own eyes and know that Office Tools has a critical engineering issue that can result in lost data. I have also experienced the data loss issue across two separate companies (and IT environments) and have experienced this issue as far back as 2014. But that's not important, right?

The ABOVE MENTIONED ISSUE IS PROJECT ASSIGNMENTS CAN REVERT TO PREVIOUSLY ASSIGNED ASSIGNMENT WITHOUT ANY PROOF THE NEW ASSIGNMENT WAS EVER CREATED.

THE PROFILE SYNC DOESN'T WORK. THE CEO ACKNOWLEDGED THIS AS A KNOWN ISSUE YET THE COMPANY IS STILL SELLING IT AS IF IT WORKS.

ACCOUNTS WITH THE SAME PRIMARY CONTACT MAY HAVE THEIR FILE NAME CHANGED BY OFFICE TOOLS WITHOUT THE ABILITY TO CHANGE IT BACK TO THE PROPER NAME.

THE SIN (CANADA) NUMBER DOESNT SHOW PERIODICALLY UNLESS YOU HIT THE EDIT BUTTON, THEN IT MAGICALLY APPEARS.

Overall the software is not reliable and the company culture is disappointing. I brought the data integrity issue to the CEO and he brushed it off as a non issue, despite it being mission critical for his customers. Never will we recommend this software to anyone. It sounds better than it is.

Christine
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Office Tools has been great. We can't imagine running things without it.

Publié le 23/10/2017

Office Tools replaced separate document management software, a time keeping/billing software, and a...

Office Tools replaced separate document management software, a time keeping/billing software, and a project tracking software. It's streamlined our process and allowed us to save tons of time for billable work.

Avantages

The integration of difference functions has been the best part. Having contact info, project tracking, document management and time tracking/billing in one package has made things so much easier and streamlined our process.

Inconvénients

The reporting in general is limited. The inability to combine information types (Contact, Billing, Project, Staff) into a single report is difficult. Currently, we create 2 different reports, export to excel and use formulas to combine the information. Skipping these extra steps would save so much time.
Also, allowing a custom recurrence pattern for projects (i.e. every 2 years) would be great.
Finally, many clients want to be able to specify a "Billing Only" e-mail address. Right now, I have to make that change manually for those clients each billing run.

akore
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Saves me thousands of dollars and hours every year!

Publié le 16/10/2018

I used to track projects by emails in my inbox and files on the shelf, constantly putting out fires...

I used to track projects by emails in my inbox and files on the shelf, constantly putting out fires and dealing with what ever client was "on top of the stack".spending HOURS every day figuring out what I had to get done.....now the minute a project comes in (Via email,mail, or phone) I create a new Project in OfficeTools and I have an easily accessible, up to date task list of EVERYTHING I need to do. And I can assign tasks to staff, so my staff knows what to work on WITHOUT having to ask me. I cannot begin to quantify the dollars and hours this software has saved me.

Avantages

The ability to quickly create and add items to a "ToDo list" and assign tasks to staff w/ documents attached (dragged straight from Outlook).

Inconvénients

There is a learning curve - but that is to be expected with such robust software and customer support was great helping me learn features I couldn't figure out myself (since I refused to do the training and like to figure things out myself). Plus, the online tutorials were really great.

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OfficeTools - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur OfficeTools.

Types de licences disponibles pour OfficeTools :

  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel OfficeTools :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles OfficeTools est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par OfficeTools :

Applications s'intégrant à OfficeTools :

APX e-Invoicing, Lacerte Tax, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Word, QuickBooks Online Advanced

Ressources d'aide disponibles pour OfficeTools :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe)

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