OfficeTools

4,1 (197)
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Logiciel de gestion de cabinet, de gestion du temps et de facturation

En savoir plus sur OfficeTools

OfficeTools est une solution de gestion de cabinet comptable et fiscal qui fournit aux utilisateurs des outils de gestion des clients, des projets, des tâches, des documents, du temps, de la facturation, etc.

OfficeTools WorkSpace agit comme un référentiel centralisé de toutes les informations client et se synchronise de manière bidirectionnelle avec les logiciels fiscaux et comptables pour s'assurer que les modifications apportées aux données sont mises à jour sur tous les systèmes. Les projets, les rendez-vous et les affectations peuvent être suivis dans des calendriers personnels et collectifs, tandis que les tâches peuvent être déléguées aux membres de l'équipe qui ont une charge de travail moins importante. La liste d'activités offre aux utilisateurs une vue de tous les éléments ouverts en attente de finalisation et permet aux utilisateurs de consulter le contact et la section pertinents pour chaque tâche. Les utilisateurs peuvent enregistrer le temps de travail engagé avec chaque projet ou client à l'aide de minuteurs intégrés et synchroniser ces données avec le système de facturation et de paie.

OfficeTools WorkSpace Portal permet aux clients de demander des rendez-vous, de signer des documents et d'effectuer des paiements en ligne. Les confirmations et rappels par e-mail et SMS permettent aux clients de connaître l'heure et la date des rendez-vous à venir. Le jour de l'entretien, le système d'accueil/d'enregistrement des clients peut être utilisé pour collecter les mises à jour des informations personnelles et des coordonnées des clients. La fonctionnalité de signature électronique intégrée permet aux clients de signer électroniquement des documents tout en prenant en charge les signatures multipartites et séquentielles. Tous les documents signés sont stockés automatiquement et les utilisateurs peuvent communiquer directement avec les clients via le portail pour répondre à leurs préoccupations, requêtes ou demandes de documents et d'informations.


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OfficeTools

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14,00 €
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
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Fonctionnalités

48
159

Intégrations

6
40

Simplicité d’utilisation

3,7 (197)
4,4 (2 167)

Rapport qualité-prix

3,7 (197)
4,5 (2 167)

Service client

3,8 (197)
4,3 (2 167)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Zoho Desk

4,5
Alternative n° 1 à OfficeTools
Zoho Desk est une plateforme cloud d'assistance conçue pour aider les entreprises de toutes tailles à gérer le service...

Asana

4,5
Alternative n° 2 à OfficeTools
Asana, l’une des principales plateformes de gestion du travail, simplifie et centralise la collaboration interéquipes...

Zoho Invoice

4,7
Alternative n° 3 à OfficeTools
Zoho Invoice est un logiciel de facturation en ligne qui vous aide à créer de belles factures, à automatiser les...

Act!

3,8
Alternative n° 4 à OfficeTools
Act! CRM est idéal pour les petites entreprises qui souhaitent satisfaire et fidéliser leurs clients, favoriser les...

Avis

Note globale

4,1 /5
(197)
Rapport qualité-prix
3,7/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d'utilisation
3,7/5
Support client
3,8/5

Vous avez déjà OfficeTools ?

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5 avis affichés sur 197
Andy
Andy
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

love the software. It is the First program all staff opens in the morning and last to close

Publié le 01/08/2017

total organization running our office

total organization running our office

Avantages

We have been using the software since 2007. It runs our office. All client information is under one hood. We use it to track projects as they move thru the office,capturing time , archiving documents and processing our billing as we move thru the month. We schedule our appointments, track phone calls. We use the client portal as a secure way to deliver and receive documents. I highly recommend this software to all accounting firms. You will no longer miss project deadlines. You will capture more billable time and become more efficient in your daily operations.
Feel free to contact me for more user perspective

Peter
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great all-in-one tax office tool!

Publié le 17/10/2017

Having everything needed to help/work on a client at your fingertips in one piece of software. We...

Having everything needed to help/work on a client at your fingertips in one piece of software. We consolidated 4 programs into one when we moved to OfficeTools. We could FULLY consolidate 2 more if they were reliable and user friendly enough for staff and clients (AIME and the portal). But as it stands we have to have backups for both to function properly.

Avantages

The best thing about OfficeTools is the integration of contact manager, schedule, time/billing tracking project management, billing, and documents. There are lots of other features that are included as well but those are the big ones. It's great going to one client and having access to everything you need.

Inconvénients

There are some quirks that you just have to live with, but overall it is a solid piece of software. There are times when support just cannot figure out a solution to a glitch we are having and we just have to wait to see if it will be resolved in a new release. Another thing that is quirky is having to go to another client and then back into the one you are working on the get the system to update.

Mostly small little things that aren't that bad and they do seem to attempt to address issues as they go so it is by no means a dead software.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Misleading Sales Information and Poor Support

Publié le 11/04/2022

OfficeTools Workspace is almost a hit if they could get the back end programing right. The slowness...

OfficeTools Workspace is almost a hit if they could get the back end programing right. The slowness of the product, features breaking all the time, and the poor response time of support make this a hard pass. Sales also sold us on several features that was confirmed by tier 1 support only to find out after signing the contract that those features are not possible. After working with support for over 1 year to fix issues, we asked to be let out of contract only to be told we need to submit a formal complaint and they get 30 days to fix the issue. Unless you like wasting time with support, look elsewhere.

Avantages

Love that this product marries time tracking, project management, document management, and billing in one software.

Inconvénients

Desktop program is built on an old 32 bit sql server which makes the program really slow if you have more than 2 people using it at the same time. The integrated APX payment feature is a plus if it would work. They decided to do maintenance on the product during the last two weeks of tax season, we couldn't run payments for a day. Payment system is also hiding payments, so we cannot tell which clients have paid. Support has been working on this for two months with no end in sight.

Alternatives envisagées 

Jetpack Workflow et Karbon
Christine
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Office Tools has been great. We can't imagine running things without it.

Publié le 23/10/2017

Office Tools replaced separate document management software, a time keeping/billing software, and a...

Office Tools replaced separate document management software, a time keeping/billing software, and a project tracking software. It's streamlined our process and allowed us to save tons of time for billable work.

Avantages

The integration of difference functions has been the best part. Having contact info, project tracking, document management and time tracking/billing in one package has made things so much easier and streamlined our process.

Inconvénients

The reporting in general is limited. The inability to combine information types (Contact, Billing, Project, Staff) into a single report is difficult. Currently, we create 2 different reports, export to excel and use formulas to combine the information. Skipping these extra steps would save so much time.
Also, allowing a custom recurrence pattern for projects (i.e. every 2 years) would be great.
Finally, many clients want to be able to specify a "Billing Only" e-mail address. Right now, I have to make that change manually for those clients each billing run.

akore
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Saves me thousands of dollars and hours every year!

Publié le 16/10/2018

I used to track projects by emails in my inbox and files on the shelf, constantly putting out fires...

I used to track projects by emails in my inbox and files on the shelf, constantly putting out fires and dealing with what ever client was "on top of the stack".spending HOURS every day figuring out what I had to get done.....now the minute a project comes in (Via email,mail, or phone) I create a new Project in OfficeTools and I have an easily accessible, up to date task list of EVERYTHING I need to do. And I can assign tasks to staff, so my staff knows what to work on WITHOUT having to ask me. I cannot begin to quantify the dollars and hours this software has saved me.

Avantages

The ability to quickly create and add items to a "ToDo list" and assign tasks to staff w/ documents attached (dragged straight from Outlook).

Inconvénients

There is a learning curve - but that is to be expected with such robust software and customer support was great helping me learn features I couldn't figure out myself (since I refused to do the training and like to figure things out myself). Plus, the online tutorials were really great.

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OfficeTools - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur OfficeTools.

Types de licences disponibles pour OfficeTools :

  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel OfficeTools :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles OfficeTools est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par OfficeTools :

Applications s'intégrant à OfficeTools :

APX e-Invoicing, Lacerte Tax, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Word, QuickBooks Online Advanced

Ressources d'aide disponibles pour OfficeTools :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe)

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