OfficeTools

OfficeTools

Logiciel de gestion de cabinet, de gestion du temps et de facturation

4.1/5 (160 avis)

OfficeTools - Présentation

Description du logiciel OfficeTools

OfficeTools est une solution de gestion de cabinet comptable et fiscal qui fournit aux utilisateurs des outils de gestion des clients, des projets, des tâches, des documents, du temps, de la facturation, etc.

OfficeTools WorkSpace agit comme un référentiel centralisé de toutes les informations client et se synchronise de manière bidirectionnelle avec les logiciels fiscaux et comptables pour s'assurer que les modifications apportées aux données sont mises à jour sur tous les systèmes. Les projets, les rendez-vous et les affectations peuvent être suivis dans des calendriers personnels et collectifs, tandis que les tâches peuvent être déléguées aux membres de l'équipe qui ont une charge de travail moins importante. La liste d'activités offre aux utilisateurs une vue de tous les éléments ouverts en attente de finalisation et permet aux utilisateurs de consulter le contact et la section pertinents pour chaque tâche. Les utilisateurs peuvent enregistrer le temps de travail engagé avec chaque projet ou client à l'aide de minuteurs intégrés et synchroniser ces données avec le système de facturation et de paie.

OfficeTools WorkSpace Portal permet aux clients de demander des rendez-vous, de signer des documents et d'effectuer des paiements en ligne. Les confirmations et rappels par e-mail et SMS permettent aux clients de connaître l'heure et la date des rendez-vous à venir. Le jour de l'entretien, le système d'accueil/d'enregistrement des clients peut être utilisé pour collecter les mises à jour des informations personnelles et des coordonnées des clients. La fonctionnalité de signature électronique intégrée permet aux clients de signer électroniquement des documents tout en prenant en charge les signatures multipartites et séquentielles. Tous les documents signés sont stockés automatiquement et les utilisateurs peuvent communiquer directement avec les clients via le portail pour répondre à leurs préoccupations, requêtes ou demandes de documents et d'informations.

OfficeTools - Présentation

Prix

À partir de
60,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

OfficeTools - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour OfficeTools : OfficeTools allows users to manage clients, tasks, projects, documents, time tracking, billing, and more
Capture d'écran pour OfficeTools : OfficeTools allows users to manage clients, tasks, projects, documents, time tracking, billing, and more Capture d'écran pour OfficeTools : The built-in eSignature functionality can be used for multi-party and sequential signings Capture d'écran pour OfficeTools : Client details, communications, and tasks can be tracked Capture d'écran pour OfficeTools : Multiple timers can be run for different clients and projects

OfficeTools - Avis

OfficeTools - Avis

Note globale
4.1
/
5 160 avis
Excellent
70

Très bien
54

Moyen
20

Médiocre
11

Mauvais
5

Rapport qualité-prix
3.7
Fonctionnalités
4
Simplicité d'utilisation
3.7
Support client
3.9
78% des utilisateurs recommandent cette application
Lyndsey L.

Office Tools has streamlined our office, we now only use 1 program where we used to use three.

Everything is in one place. I can track the progress of projects that co workers are doing, so when someone calls and can tell quicker where we are on there return or other accounting service.


Traduire avec Google Translate
Terri S.

Long term Office Tools User!

We have been using Office Tools for 12 years now. I cannot imagine how we functioned without it before and would not want to go back to those days. It is a very affordable and very comprehensive product. Also, it is very easy to implement and use. Our need to get support has been rare. Without hesitation, I recommend Office Tools!


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Utilisateur vérifié

OfficeTools Review

Overall, I've had a satisfactory experience with the product. Gets the job done.


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Kyle S.

Horrible. Unreliable. Blindfolded company culture.

It taught me not to believe the features you read on websites.


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Lafonda M.

Really helps keep our office organized and know exactly where, when, what and why!

We are much more organized and spend much less time trying to be organized. It has saved us time which in turn saves us money.


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Lyndsey L.
Traduire avec Google Translate

Office Tools has streamlined our office, we now only use 1 program where we used to use three.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/10/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Everything is in one place. I can track the progress of projects that co workers are doing, so when someone calls and can tell quicker where we are on there return or other accounting service.

Avantages

Can add To Do's in program for reminders to do several things.
Keep track of appointments easily.
Documents are easy to find.
Can add notes about clients.
Can track status of projects and set due dates.
Can send documents out for esignatures securely and its easy for clients to sign and return.

Inconvénients

Wip and A/R balances don't match from end of month to beginning of next month.
When adding Wip to invoices, system writes off balance to zero instead of showing profit if billed amount is still over the amount of WIP on bill.
Documents for business clients is harder to sort, employees like to have folders.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Terri S.
Secteur d'activité: Comptabilité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Long term Office Tools User!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/10/2018
Provenance de l'avis : Capterra

We have been using Office Tools for 12 years now. I cannot imagine how we functioned without it before and would not want to go back to those days. It is a very affordable and very comprehensive product. Also, it is very easy to implement and use. Our need to get support has been rare. Without hesitation, I recommend Office Tools!

Avantages

Everything in one place! We have our scheduling, project and deadline management, phone call tracking, time-keeping and billing, and document management all in one place.

Inconvénients

There really is nothing that I don't like about Office Tools. We did try out their client portal a few years ago, and we went to Sharefile to get some added features. But, we are going to go back to try the Office Tools client portal again before the end of the year. I am hopeful it will be a great change for us.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Comptabilité
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
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OfficeTools Review

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 09/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, I've had a satisfactory experience with the product. Gets the job done.

Avantages

- Office 365 integration is quite helpful

- "Due date" reminders are life-savers

- The to-do section helps in personal management of tasks

Inconvénients

- Synchronizing with Quickbooks is only supported for the desktop platform, and not the web platform, which is kind of a pain right now

- Integrations with other bookkeeping tools isn't great, like excel for example, which makes collaboration outside your immediate team quite difficult. Please help look into this.

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Réponse de AbacusNext

Thank you for your thoughtful review. We're glad OfficeTools helps you work efficiently and that you find the to-do and reminder features useful!

You'll be happy to know that we're currently working on an integration with QuickBooks Online, set to release this fall. We appreciate your feedback and hope that OfficeTools will continue to be a trusted part of your practice.

Sincerely,
The OfficeTools team

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Kyle S.
Secteur d'activité: Comptabilité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Horrible. Unreliable. Blindfolded company culture.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 17/10/2017
Provenance de l'avis : Capterra

It taught me not to believe the features you read on websites.

Avantages

The days it works without data loss or speed issues. More often than not, it is extremely slow and non-responsive. We have an amazing cloud environment with more than adequate resources for this basic application. Office Tools is the only program that is slow or non-responsive on a daily basis.

Inconvénients

There are many many little glitches that we have not brought to supports attention because we were told by your support team: "glitches must have been previously identified to exist". Your engineers told my IT consultant that we were not using the software properly, which resulted in the DATA LOSS we were experiencing. This is complete crap, as I witnessed the issue with my own eyes and know that Office Tools has a critical engineering issue that can result in lost data. I have also experienced the data loss issue across two separate companies (and IT environments) and have experienced this issue as far back as 2014. But that's not important, right?

The ABOVE MENTIONED ISSUE IS PROJECT ASSIGNMENTS CAN REVERT TO PREVIOUSLY ASSIGNED ASSIGNMENT WITHOUT ANY PROOF THE NEW ASSIGNMENT WAS EVER CREATED.

THE PROFILE SYNC DOESN'T WORK. THE CEO ACKNOWLEDGED THIS AS A KNOWN ISSUE YET THE COMPANY IS STILL SELLING IT AS IF IT WORKS.

ACCOUNTS WITH THE SAME PRIMARY CONTACT MAY HAVE THEIR FILE NAME CHANGED BY OFFICE TOOLS WITHOUT THE ABILITY TO CHANGE IT BACK TO THE PROPER NAME.

THE SIN (CANADA) NUMBER DOESNT SHOW PERIODICALLY UNLESS YOU HIT THE EDIT BUTTON, THEN IT MAGICALLY APPEARS.

Overall the software is not reliable and the company culture is disappointing. I brought the data integrity issue to the CEO and he brushed it off as a non issue, despite it being mission critical for his customers. Never will we recommend this software to anyone. It sounds better than it is.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Lafonda M.
Secteur d'activité: Comptabilité
Traduire avec Google Translate

Really helps keep our office organized and know exactly where, when, what and why!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 17/10/2017
Provenance de l'avis : Capterra

We are much more organized and spend much less time trying to be organized. It has saved us time which in turn saves us money.

Avantages

We love that it integrates with our Office365, that we can easily upload docs to a secure portal, get esignatures for a very low price and that it keeps track of who last touched the "file". Very impressed with being able to send email templates to clients with information we are constantly repeating, which saves an enormous amount of time.

Inconvénients

For an excellent program, you have to put a TON of time in getting it set up. Garbage in Garbage out means you need to have a plan. It would be nice if there was a planning tool to help guide you throught the set up process. The one hour video isn't terribly helpful. An excel spreadsheet would be wonderful, if you do this, you need to do thus kind of thing.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8.1/10
Basé sur 160 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

OfficeTools - Prix

OfficeTools - Prix

À partir de
60,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
3.7/5
Basé sur 160 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

OfficeTools - Fonctionnalités

OfficeTools - Fonctionnalités

API
Champs personnalisables
Contrôle d'accès
Facturation
Fonctionnalité de recherche
Gestion des calendriers
Gestion des cas
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des factures
Gestion des flux de travail
Gestion des tâches
Intégration de tiers
Modèles de documents
Notifications automatiques
Rappels
Rapports et statistiques
Stockage de documents
Suivi du temps et des dépenses
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4/5
Basé sur 160 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

OfficeTools - FAQ

OfficeTools - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur OfficeTools.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour OfficeTools ?

Types de licences disponibles pour OfficeTools :

À partir de: 60,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel OfficeTools ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de OfficeTools.

Q. Qui utilise OfficeTools ?

Utilisateurs habituels du logiciel OfficeTools :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues OfficeTools est-il disponible ?

Langues dans lesquelles OfficeTools est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour OfficeTools ?

Types de licences disponibles pour OfficeTools:

Abonnement

Q. OfficeTools prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par OfficeTools.

Q. Avec quelles applications OfficeTools peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à OfficeTools :

Facebook, Google Maps, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Word, QuickBooks, Twitter

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour OfficeTools ?

Ressources d'aide disponibles pour OfficeTools :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique