En savoir plus sur Drift

Drift est une solution de chat en direct, de messagerie intégrée et de gestion d'e-mail conçue pour les équipes de vente et de marketing. Drift propose des widgets de chat en direct personnalisables, des suivis d'e-mail pour les chats abandonnés, des historiques de conversation, l'automatisation des campagnes d'e-mail et un chatbot alimenté par l'IA.

Lorsqu'un visiteur entame une conversation, Drift affiche la page sur laquelle il se trouve. Si le visiteur entre son adresse e-mail, son nom, son emplacement, ses liens de profil social, ses informations sur la société et son travail sont mis à la disposition des utilisateurs via le tiroir de profil latéral. Les conversations peuvent être transférées entre les agents, les utilisateurs étant automatiquement avertis lorsqu'une discussion leur est affectée et les indicateurs de frappe s'affichent lorsqu'un agent ou un visiteur répond à la conversation. Les utilisateurs peuvent ajouter des balises personnalisées aux discussions et filtrer les conversations en fonction de leur statut. Les réponses enregistrées peuvent être créées pour répondre aux requêtes courantes et les utilisateurs peuvent configurer l'affichage des messages en dehors des heures de travail.

La messagerie intégrée de Drift permet aux utilisateurs de cibler leurs clients avec des reprises de page complète et des messages de curseur. Les groupes peuvent être ciblés par URL, pourcentage de défilement ou utilisation de segments définis. Les messages intégrés à l'application non lus peuvent également être envoyés par e-mail après une période définie par l'utilisateur. Le Net Promoter Score (NPS) peut être mesuré à l'aide d'enquêtes envoyées par e-mail ou par message intégré à l'application. Les utilisateurs peuvent créer des campagnes d'e-mail automatisées avec une gamme de déclencheurs, pour l'intégration du client, la prévention du désabonnement, etc.

Options de tarification dès :

N/A

  • Essai gratuit
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  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique

Langues

allemand, anglais, chinois (simplifié), coréen, danois et 14 autres, espagnol, finnois, français, hongrois, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, thaï, turc

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Images

Drift's live chat widget can be customized to suit different website styles
Various in-app message campaigns can be created, with full-page takeovers and slider messages
Leadbot can be used to route conversations to the correct agents
Live View allows users to see browsing visitors in real-time, and proactively start chats
Meetings can be booked through interactions with Driftbot
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Vidéo de Drift
Capture d'écran pour Drift : Drift's live chat widget can be customized to suit different website styles Capture d'écran pour Drift : Various in-app message campaigns can be created, with full-page takeovers and slider messages Capture d'écran pour Drift : Leadbot can be used to route conversations to the correct agents Capture d'écran pour Drift : Live View allows users to see browsing visitors in real-time, and proactively start chats Capture d'écran pour Drift : Meetings can be booked through interactions with Driftbot

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Drift : 39

  • @mentions
  • Actions découlant d'un événement
  • Analyse du retour sur investissement
  • Chat
  • Drip marketing
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion d'e-mail marketing
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des enquêtes
  • Gestion des réunions
  • Gestion des visiteurs
  • Historique des contacts
  • Indicateur de disponibilité
  • Intégration de tiers
  • Intégration des e-mails
  • Marquage
  • Messagerie instantanée
  • Mises à jour en temps réel
  • Notifications automatiques
  • Notifications bureau
  • Notifications en temps réel
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Profils personnalisés
  • Rappels
  • Rapports et statistiques
  • Répondeurs automatiques
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des visiteurs
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données
  • Vues filtrées
  • Widgets
  • Workflow basé sur les règles

Alternatives

Zendesk

4,3
Alternative n° 1 à Drift
Zendesk est une application vous permettant de gérer votre service client dans le Cloud, qui s'intègre de façon...

LiveAgent

4,7
Alternative n° 2 à Drift
LiveAgent est une solution d'assistance basée sur le web qui permet la gestion des cas d'assistance à partir de...

Comm100 Live Chat

4,7
Alternative n° 3 à Drift
Comm100 Live Chat permet des interactions en temps réel via le web, les téléphones portables et la messagerie.

JivoChat

4,5
Alternative n° 4 à Drift
JivoChat est un logiciel de support en ligne (chat) qui offre des widgets de support web et mobiles personnalisables...

Avis

Note globale

4,5 /5
(149)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,4/5
Support client
4,3/5

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Rob C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Expensive but awesome

Publié le 21/12/2019

With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do...

With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.

Avantages

With Drift, you can create customized chat experiences for users based on all sorts of criteria - the page they're on, the number of times they've visited, the channel they used to get to your site - and to target specific businesses with targeted messaging. Building the chat flows (Drift calls them "Playbooks") is generally quite easy, allowing you to quickly build out new bots once you get a hang of the platform. Drift also includes support chat built right into the product, meaning every time I get stuck, I'm able to reach out and get a hand from one of their product experts right away.

Inconvénients

We haven't been using Drift for that long, and there have already been a number of instances where I or one of the other users in the company have attempted to do something that seems obvious, only to find out the tool doesn't allow us to do so. We're always told that a feature request has been submitted, but there's no way to know how long it will take before we get whatever little tweak we're looking for in order to provide a smoother, more pleasant chat experience on our site.

Réponse de Drift

Hi Rob,

Thanks for taking the time to share all of this detail. It's really helpful. Our feature request process is something we're improving this quarter, I agree this has not been the best experience to date.

Thanks again for sharing, and if we can be helpful to you with you 2020 plans, please let us know how we can support you!

All the best -

Julie Hogan, VP - Customer Experience

John M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Drift is the best 'customer chat' system on the market

Publié le 27/01/2021

Once again Drift have helped to define what companies should be using chat software for. Yes, it is...

Once again Drift have helped to define what companies should be using chat software for. Yes, it is for 'live chat', that much is obvious. But DRIFT define their tool as helping to deliver 'conversation marketing', and that for me really helps to define how companies should be using Chat software - to start and nurture a conversation that could lead to an ongoing relationship.

Avantages

Love Drift. It is very easy to use but more importantly, it is very easy to love using. This is important in software adoption and Drift is one of the best examples I have seen of this in recent years. They've built an awesome product, which does everything you need it to - but the fact that it is fun to use DRIFT makes it an even more compelling product.

Inconvénients

Hard to say. Probably the fact that although the core product is free (and you get lots of awesome features), you have to upgrade to the 'fullest licence' in order to get the 'uber cool' tools such as allowing the 'chat users' to book an appointment directly into the Calendar of the chosen agent.

Réponse de Drift

Hi John,

Wow! We're flattered! THANK YOU! Pls let us know how we can continue to support you, and tnx for being a customer!

All the best,

Julie Hogan, VP - Customer Experience

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Drift could be Intercom, but it isn't...

Publié le 13/10/2020

We decided to use Drift as means to provide support, but once we grow bigger than a single user,...

We decided to use Drift as means to provide support, but once we grow bigger than a single user, we'll have to move to a better platform.

Avantages

We use Drift as an in-app messaging platform and it's decent at that. We considered using it for marketing automation, customer engagement and on-boarding, but it doesn't cut it.

Inconvénients

Even as an in-app messaging platform for support, there's room for improvement. A few months ago, they removed the option to "close a conversation" (which is essentially used to close a "support ticket"). For whatever reason, they think that it should be more like Whatsapp with an endless list of conversations that you can "archive". Only conversations sometimes come back (not because of new messages), they are sorted wrong so you may miss conversations with new messages, and you don't always get real time notifications in the mobile app.

Réponse de Drift

Hi there,

Thank you so much for taking the time to share this. I'm sorry we haven't delivered on what you expected from us. I'm more than happy to chat live and learn more about how we can make your experience better. Feel free to reach out at jhogan@drift.com.

All the best,

Julie Hogan, VP - Customer Experience

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Powerful Tool but needs care and feeding

Publié le 26/01/2021

We have booked meetings via Drift bot. We in marketing see the value for sure and will continue to...

We have booked meetings via Drift bot. We in marketing see the value for sure and will continue to use features and functionality as a part of our demand gen and ABM efforst.

Avantages

I love the ability to set up multiple chat bots/playbooks based on use cases. The ability to engage with a target account real time is invaluable. So we're trying to keep it simple, yet also set up playbooks specific to our campaign objectives and quarterly themes but the up keep has proven to be challenging. The option to also use converstional pages is awesome and integrating those into ABM programs has been exciting.

Inconvénients

A lot of up keep required in the tool to keep it up to date and effective. Also need to train and remind sales teams often to close conversations and manage their bots. Drafting the right copy that will capture attention and encourage engagement has been hard so constantly testing and updating copy to improve bot performance

Réponse de Drift

Thanks very much for sharing your experience. If interested, we have a program where we support the ongoing optimization of your playbooks. Happy to chat directly! - jhogan@drift.com

All the best,
Julie Hogan, VP - Customer Experience

Dalton B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Simple setup, solid results

Publié le 18/06/2020

Very satisfied with the manner in which we use it. I haven't spent much time exploring additional...

Very satisfied with the manner in which we use it. I haven't spent much time exploring additional capabilities and advanced features, but I am eager to do so in the near future.

Avantages

It was easy to setup, and easy to understand with limited knowledge of this type of product. The product will scale with you, meaning, if you are knowledgable about all features, then they are there for you. If you're just looking for a site lead service, it does that really well also, without being overwhelming.

Inconvénients

The other features aren't explained well, and not sure where to look if I wanted them explained. The image that can be placed with the pop-up message is very limited in customization. For example, it cuts the top of the picture off and there's very limited functionality associated with editing it further.

Réponse de Drift

Hi Dalton,

Thanks so much for taking the time to share your feedback with us. Your feedback on feature explanation is something we 100% agree with, and an area we are working on improving. Appreciate you calling it out. Please let us know how else we can be helpful to you.

All the best -
Julie Hogan, VP Customer Experience

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Drift - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Drift.

Types de licences disponibles pour Drift :

  • Type de licence: Gratuit, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Drift.

Utilisateurs habituels du logiciel Drift :

PME, Grandes entreprises, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Langues dans lesquelles Drift est disponible :

allemand, anglais, chinois (simplifié), coréen, danois, espagnol, finnois, français, hongrois, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, thaï, turc

Appareils pris en charge par Drift :

Android, iPhone

Applications s'intégrant à Drift :

Astronomer, Better Proposals, Drip, Help Scout, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, Marketo Engage, Paperflite, Wordpress, elevio

Ressources d'aide disponibles pour Drift :

Support en ligne, Base de connaissances, FAQ, Tutoriels vidéo

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