Drift

Drift

Chat en direct et messagerie in-app pour les ventes et le marketing

4.5/5 (120 avis)

Drift - Présentation

Drift est une solution de chat en direct, de messagerie intégrée et de gestion d'e-mail conçue pour les équipes de vente et de marketing. Drift propose des widgets de chat en direct personnalisables, des suivis d'e-mail pour les chats abandonnés, des historiques de conversation, l'automatisation des campagnes d'e-mail et un chatbot alimenté par l'IA.

Lorsqu'un visiteur entame une conversation, Drift affiche la page sur laquelle il se trouve. Si le visiteur entre son adresse e-mail, son nom, son emplacement, ses liens de profil social, ses informations sur la société et son travail sont mis à la disposition des utilisateurs via le tiroir de profil latéral. Les conversations peuvent être transférées entre les agents, les utilisateurs étant automatiquement avertis lorsqu'une discussion leur est affectée et les indicateurs de frappe s'affichent lorsqu'un agent ou un visiteur répond à la conversation. Les utilisateurs peuvent ajouter des balises personnalisées aux discussions et filtrer les conversations en fonction de leur statut. Les réponses enregistrées peuvent être créées pour répondre aux requêtes courantes et les utilisateurs peuvent configurer l'affichage des messages en dehors des heures de travail.

La messagerie intégrée de Drift permet aux utilisateurs de cibler leurs clients avec des reprises de page complète et des messages de curseur. Les groupes peuvent être ciblés par URL, pourcentage de défilement ou utilisation de segments définis. Les messages intégrés à l'application non lus peuvent également être envoyés par e-mail après une période définie par l'utilisateur. Le Net Promoter Score (NPS) peut être mesuré à l'aide d'enquêtes envoyées par e-mail ou par message intégré à l'application. Les utilisateurs peuvent créer des campagnes d'e-mail automatisées avec une gamme de déclencheurs, pour l'intégration du client, la prévention du désabonnement, etc.

Prix

À partir de
50,00 $US/mois
Types de licence
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine

Langues

chinois (simplifié), danois, néerlandais, anglais, finnois et 14 autres, français, allemand, hongrois, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, thaï, turc

Drift - Avis

Note globale
4.5/5
92% d'avis positifs
79
Excellent
31
Très bien
4
Moyen
2
Médiocre
4
Mauvais
Katie F.
Traduire avec Google Translate

Drift - Robust Chatbot That May Not Be Worth the Hassle

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 06/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We have very complex products that require a great deal of one-on-one dealing with our salespeople. In other words - they're not simple products like a t-shirt, but are highly-engineered with extremely specific specs.

With this in mind, we use our chatbot as a way to funnel people to get in touch with us based on what they need: service, parts, repair, equipment quotes. It works super well and has cut down on the frustration of not knowing where to go on the website. It provides them an immediate way to reach out.

Avantages

Drift is a robust, clean platform that is relatively simple to work. The caveat to that is that you have to get the hang of it first! The previous chat builder was tough to work with - not very intuitive and lots of scrolling up and down, back and forth (think vertical, with everything jumbled together). They've just introduced a new version that is easier to work with, but still complex.

When implemented on the website, it looks clean. You can also modify your icon, which is a fun and creative aspect. The "playbook" you build can also be as simple or complex as you want - due to the complex nature of our products, we use ours as more of a "reach out to us, we can help" chatbot. But you can go much, much further.

Inconvénients

The main thing I dislike about Drift isn't actually the platform - it's the onboarding process.

The onboarding process at Drift is a bit aggressive. The onboarding teams have a very set mindset in what will make Drift work for you - no matter what your business is, or how many times you let them know your business' unique needs. They are almost 100% focused on getting live chat involved, which at the start isn't always the best option. I'd recommend that they start listening more closely to their clients, rather than bopping them over the head with their "this will be best for you" mindset.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

6.0/10
Ramon H.
Traduire avec Google Translate

One of the most appealing, beautiful and expensive website chats on the market

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 31/07/2018
Provenance de l'avis : Capterra

- Providing a beautiful and direct contact option directly on my website
- Direct targeting of specific customers groups with chat messages, emails and pop-ups
-> Increasing the number of leads & sales

Avantages

- The design of the chat widget is gorgeous. It works on any browser and every mobile phone, I've tried, like a charm. With other chat widgets, I had lots of issues that it hasn't been displayed always correctly.
- Advanced bot and automation capabilities based on tags and other attributes
- Live view of prospects on your website with direct contact via web chat functionality
- Outbound marketing (sending sequences and tracking of emails) with their drift Gmail extension.

Inconvénients

- Drift is quite expensive for what they offer. I'm one of the happy customers, which has gotten a startup license of the pro plan for a fraction of the normal price. Even with the pro plan, you have unnecessary restrictions like customization of the chat widget with CSS and using the smaller version. Most of the enterprise features as account-based marketing are great for any startup. Why isn't just the support by Drift and the quantity of usage restricted? Why do I have to see the restrictions within your account always and cannot just hide them if I cannot afford? Are they in need of that kind of marketing?
- The calendar cannot be completely translated into the language of your choice and you can't use a custom domain.
- Help center is branded with drift, even if your plan support branding free chat widget.
- I've received lots of emails from Drift about their Hypergrowth Conference (at least 10 in the last few months), which is quite annoying, no matter how personal and funny they have been written.
- I receive quite some emails regarding extensions of the core product like Drift Signature and Drift Help Center, but I've never gotten an update what has changed in the core product. After a while looking into the bot creation section, I've been flabbergasted that the whole design of the visual builder has changed, without me receiving any message about the advantages the new design and process brings with it.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

6.0/10
Guru S.
Traduire avec Google Translate

Best Realtime communication chat tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 11/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We really had good opinion on drift and we're happy to serve our customers realtime with the help of drift chat widget and qualify the leads instantly.

Avantages

We love the way how Drift chat helps our customers to get in touch instantly within our product. When customers get into issue or questions to be answered, they don't have to wait for email support, all the questions can be answered instantly within the chat. Additionally, it's easy for our teams to use mobile app to instantly attend customer chat from anywhere. We usually get lot of questions and leads from landing page and drift helped us to automate leads and push into our CRM systems. Integrating the chat widget within the application is also easy and simple.

Inconvénients

The web app ( dashboard ) is too slow to load initially but the chat is super fast and reliable. I wish they had android sdk to initiate conversation within the application.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Jaseem T.
Traduire avec Google Translate

Lead qualifications and book meetings - on autopilot!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 03/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Drift support, itself, is the best example of great customer service using their own solution. The support experience is always a delight.

Avantages

I'm a very early Drift user and a conversational marketing advocate. After setting up Drift, with their lead qualification and book meetings feature, our sales team has a decent pipeline with high-quality leads.

Inconvénients

Waiting for Drift chat embed on the website feature. That could help me start a conversation with a customer from any section of my website pages.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Utilisateur vérifié
Traduire avec Google Translate

kickstart conversation marketing

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 01/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

It has been great but i believe much more integrated approach is needed.

Avantages

started using drift for our startup after moving away from HubSpot. It has been a great learning curve for us. Some aspects I love about drift is the lead tracking and bot performance.

Also leveraging drift for email and phone converation as a CRM is a big plus.

Also scheduling and calendar invites make is better than calendly

Inconvénients

Would love if drift can be an email server as well so that we can skip email server costs. It does most of the things already just needs a sync from gmail.

It is very expensive especially since you have to pay upfront for the startup plan

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

7.0/10

Drift - Prix

À partir de
50,00 $US/mois
Types de licence
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Drift - Fonctionnalités

  • Chat
  • Enquêtes et feedback
  • Historique des contacts
  • Intégration de tiers
  • Intégration des e-mails
  • Messagerie instantanée
  • Notifications automatiques
  • Rapports et statistiques
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités

  • API
  • Communication multicanal
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des tickets de support
  • Hiérarchisation
  • Intégration CRM
  • Intégration des médias sociaux
  • Monitoring

Drift - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Drift.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Drift ?

Types de licences disponibles pour Drift :

À partir de: 50,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Drift ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Drift.

Q. Qui utilise Drift ?

Utilisateurs habituels du logiciel Drift :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Drift est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Drift est disponible :

chinois (simplifié), danois, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hongrois, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, thaï, turc

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Drift ?

Types de licences disponibles pour Drift:

Gratuit, Abonnement

Q. Drift prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Drift :

Android, iPhone

Q. Avec quelles applications Drift peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Drift :

Astronomer, Better Proposals, Drip, Help Scout, HubSpot CRM, HubSpot Marketing, Marketo, Paperflite, Wordpress, elevio

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Drift ?

Ressources d'aide disponibles pour Drift :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo