Avochato

Messagerie SMS pour les ventes, l'assistance et équipes opérationnelles

4,7 /5 (126 avis) Donnez votre avis !

Avochato - Présentation

Description du logiciel Avochato

Avochato est une solution cloud de messagerie texte/SMS destinée aux équipes de vente, d'assistance et de marketing, qui permet aux utilisateurs d'envoyer, de recevoir, de gérer et de collaborer sur les messages des clients. Le système peut également être utilisé pour gérer la communication avec les agents de terrain et les travailleurs à distance, y compris les nettoyeurs, les techniciens, les inspecteurs et les professionnels de la santé.

Avochato fournit des numéros de téléphone distincts et uniques pour l'envoi et la réception de messages, permettant aux utilisateurs de communiquer à partir de leurs propres appareils mobiles sans révéler leur numéro de téléphone personnel. L'arborescence des textes peut acheminer les messages entrants vers le bon service et les conversations peuvent être attribuées à différents utilisateurs, classées par ordre de priorité, signalées et escaladées si nécessaire. Tous les messages reçus dans Avochato sont affichés dans le tableau de bord web et dans les applications iOS et Android natives, ce qui permet aux utilisateurs de répondre où qu'ils se trouvent. Les utilisateurs peuvent également créer des modèles de réponse automatisée pour tenir les clients informés en dehors des heures de travail.

Avochato peut être intégré dans les systèmes de SVI ou des arborescences téléphoniques existants, ce qui permet aux clients de résoudre eux-mêmes les problèmes et de les transmettre à un agent si nécessaire. L'intégration à Salesforce, Desk.com et Slack permet aux utilisateurs d'envoyer des messages aux clients depuis différentes applications. Avochato peut également être utilisé pour les appels entrants et sortants, en utilisant les numéros de téléphone fournis.

Avochato - Présentation

Prix

À partir de
99,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Avochato - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada
Langues
anglais

Médias

Users can manage and respond to multiple conversations concurrently
Avochato provides dedicated SMS numbers for different departments
All messages are displayed in the web dashboard
Messages can be searched and filtered
Integration with Desk.com allows users to message customers from within their helpdesk solution
Avochato also integrates with Slack
Vidéo de Avochato Capture d'écran pour Avochato : Users can manage and respond to multiple conversations concurrently Capture d'écran pour Avochato : Avochato provides dedicated SMS numbers for different departments Capture d'écran pour Avochato : All messages are displayed in the web dashboard Capture d'écran pour Avochato : Messages can be searched and filtered Capture d'écran pour Avochato : Integration with Desk.com allows users to message customers from within their helpdesk solution Capture d'écran pour Avochato : Avochato also integrates with Slack

Avochato - Avis

Avochato - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
98

Très bien
21

Moyen
6

Médiocre
0

Mauvais
1

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,5
Simplicité d'utilisation
4,7
Support client
4,8
94% des utilisateurs recommandent cette application
Andrea fabiola M.

Great overall experience.

It's been awesome, the customer support is A1 quality, they are responsive and solve your issues super fast. The pricing for the service is great. Pverall all of our team members love avochato.


Traduire avec Google Translate
Tara B.

Awesome all-in-one tool for one-to-one SMS/MMS communications and blast marketing!

Avochato has upped our CS game by 1000%. Customers tell us every day how nice it is to be able to text with us. It's awesome that we can use just one service for both CS communications and marketing blasts. Customers being able to text our regular business phone number is a game changer. We used to have one number to call us, another for one-to-one texting, and another one for blast marketing campaigns. It was super confusing and annoying for my staff and my customers. We also use the website widget, keywords, and automated surveys to promptly interact with our customers. The best part about Avochato is their AMAZING customer service! Quick, friendly, and always very helpful. In the past, I've had people at tech companies talk down to me because I am female and also because I run a retail/service business in an interesting industry. I've never once been talked down to by the staff at Avochato. Their few and far between bugs are addressed promptly. Rollouts of new features seem to very well tested because there is rarely a hiccup. Overall.... Love it!! It's just what my business needed.


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Bradley C.

Disappointed By Avochato: Do Not Recommend This Product

Poor


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Anna S.

Great product!

I am a teacher with student who don’t have access to internet and the best way to get a hold of them is by personal text and phone calls. Avochato cut the work I had to do in half and freed me up to teach and not just inform families about announcements at the school. They have great customer service. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was so friendly, patient, and walked me through setting up the app. When I had questions I texted her and she responded immediately so I didn’t need to waste time setting up and learning the software.


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Sam H.

Effective transactional SMS platform. Less than perfect VoIP platform

We are able to step up our ability to handle SMS communications and website questions by placing such requests in an interface our staff already uses. Existing needs such as website support were also consolidated into a single service.


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Andrea fabiola M.
Secteur d'activité: Ressources humaines
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Great overall experience.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 16/11/2018
Provenance de l'avis : Capterra

It's been awesome, the customer support is A1 quality, they are responsive and solve your issues super fast. The pricing for the service is great. Pverall all of our team members love avochato.

Avantages

We can text, call and receive calls from our customers and providers. The tagging system lets you know which type of contact and several other customizable tags you may want to add. You can create broadcast and even schedule text messaging for whatever purpose you may need it.

Inconvénients

when using through smartphone app it doesn't let you see your contact's tags and it can be annoying. It doesn't integrate with CRMs

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Tara B.
Secteur d'activité: Bijoux et produits de luxe
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Awesome all-in-one tool for one-to-one SMS/MMS communications and blast marketing!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 02/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avochato has upped our CS game by 1000%. Customers tell us every day how nice it is to be able to text with us. It's awesome that we can use just one service for both CS communications and marketing blasts. Customers being able to text our regular business phone number is a game changer. We used to have one number to call us, another for one-to-one texting, and another one for blast marketing campaigns. It was super confusing and annoying for my staff and my customers. We also use the website widget, keywords, and automated surveys to promptly interact with our customers. The best part about Avochato is their AMAZING customer service! Quick, friendly, and always very helpful. In the past, I've had people at tech companies talk down to me because I am female and also because I run a retail/service business in an interesting industry. I've never once been talked down to by the staff at Avochato. Their few and far between bugs are addressed promptly. Rollouts of new features seem to very well tested because there is rarely a hiccup. Overall.... Love it!! It's just what my business needed.

Avantages

Love the ease of use!! It feels super light weight, even though it has a ton more features than similar services I've used. Customer service is 100% top notch!! (Shout out to our rep!!)

Inconvénients

So far, there hasn't been much! I do wish that emojis/emoticons were a little less expensive to send (they count as 2 or 3 SMS messages, I can't remember exactly at this moment) because we are all so accustomed to adding those to texts without thinking much about them, but I've pared them down a bit from automated messages and it's helped a bit.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Bradley C.
Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Disappointed By Avochato: Do Not Recommend This Product

Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
Publié le 16/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Poor

Avantages

The product is fairly easy to use, although a sloppy mobile interface and glitchy.

Inconvénients

To start, the pricing...then the sales team who was aggressively trying to renew the product when I had only used half of my credits during the year. There was no consideration or offer on the table. When I originally had conversations they did not have a nonprofit policy and when they added it they did not inform me or prorate. It is clear Avachato cares more e about making money then they do about customer satisfaction.
This is an overpriced product for the delivery and level of customer care. And to top it off, after my service was cancelled, they required me to go into the system for a multi-step process to cancel it manually or else they would recharge my card.

I went in to cancel and not only did it say that it was already cancelled, but it blocked me out. Boo Avochato. Better to find a better company who cares more about their cusomers and has lower prices. There's many options out there and this one is not the way to go.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Anna S.
Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Great product!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 20/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I am a teacher with student who don’t have access to internet and the best way to get a hold of them is by personal text and phone calls. Avochato cut the work I had to do in half and freed me up to teach and not just inform families about announcements at the school. They have great customer service. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was so friendly, patient, and walked me through setting up the app. When I had questions I texted her and she responded immediately so I didn’t need to waste time setting up and learning the software.

Avantages

This software is user-friendly and I love that I can send messages to pre-created groups. I also love that it comes with its own phone number with the area code I live in so people don’t think it’s junk mail.

Inconvénients

None - it is so through it has all the features I wanted.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Sam H.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Effective transactional SMS platform. Less than perfect VoIP platform

Logiciel utilisé Autre pendant 1 à 5 mois
Publié le 16/11/2018
Provenance de l'avis : Capterra

We are able to step up our ability to handle SMS communications and website questions by placing such requests in an interface our staff already uses. Existing needs such as website support were also consolidated into a single service.

Avantages

Conveniently integrates into Slack, a 3rd party team communication software we use for real time messaging. This allows CSR's to respond immediately to SMS messages. It also shows whether a message has been responded to, and by who. Our primary VoIP service has an anemic SMS solution that required workarounds to get it functioning as a group message-response platform and we had a separate platform that we used to provide website support responses. This fit neatly into that niche, and the only workaround needed is forwarding messages from our primary VoIP platform into this service, and then responding to the original party from Avochato. We're able to completely do away with the old website support platform and all the attendant complexities of maintaining multiple platforms. Since Avochato integrated into our existing team communication platform, that's essentially the only account they need to log into on a daily basis.

Inconvénients

It doesn't offer SIP provisioning for VoIP devices. Also, extension management isn't yet a thing. It wouldn't work as a primary VoIP service, but it works well as an auxiliary service.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Recommandation utilisateur
9,1/10
Basé sur 126 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Avochato - Prix

Avochato - Prix

À partir de
99,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,6/5
Basé sur 126 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Avochato - Fonctionnalités

Avochato - Fonctionnalités

API
Chat
Conférences
Conférences vidéo
Enregistrement des appels
Gestion de la communication
Gestion des contacts
Identification de l'appelant
Intégration CRM
Intégration de tiers
Messagerie instantanée
Messagerie vocale
Notifications automatiques
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Routage des appels
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des appels
Tableau de bord d'activités
Transfert d’appel
Fonctionnalités
4,5/5
Basé sur 126 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Avochato - FAQ

Avochato - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Avochato.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Avochato ?

Types de licences disponibles pour Avochato :

À partir de: 99,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Avochato ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Avochato.

Q. Qui utilise Avochato ?

Utilisateurs habituels du logiciel Avochato :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Avochato est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Avochato est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Avochato ?

Types de licences disponibles pour Avochato:

Abonnement

Q. Avochato prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Avochato :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Avochato peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Avochato :

CallTrackingMetrics, Cognito Forms, Microsoft 365, Salesforce Sales Cloud, Slack

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Avochato ?

Ressources d'aide disponibles pour Avochato :

Support téléphonique, Support en ligne