
En savoir plus sur Scoro
Scoro est la solution de gestion de projet et de gestion d'entreprise la plus complète pour des services professionnels et créatifs. Il permet de rationaliser le travail et d'éliminer les tâches routinières afin de garantir le fonctionnement le plus fluide et le plus efficace possible de l'entreprise, de la vente à la facturation. Ses utilisateurs aiment à avoir tous les outils nécessaires dans une solution holistique. En y regardant de plus près.
Les outils de gestion de projets de Scoro permettent aux utilisateurs de créer des budgets de projet, d'allouer des tâches facturables et non facturables, de gérer des réunions, des tâches, des factures, des dépenses, des fichiers, etc. Toutes les informations sur le projet peuvent être gérées sur une seule page et les progrès de l'équipe peuvent être suivis en temps réel. Les balises et les états configurables permettent aux utilisateurs de gérer leur portefeuille de projets de la manière qui convient le mieux à leurs activités. Le travail peut être planifié et programmé à l'aide du Scoro Planner, qui donne aux utilisateurs un aperçu des charges de travail individuelles, des créneaux disponibles, des surbookings potentiels et des délais raisonnables. Les réunions peuvent être planifiées dans un calendrier partagé et liées aux clients et aux projets pour donner aux participants une vue d'ensemble complète. Chaque utilisateur peut gérer sa propre liste de tâches en fonction des délais, des priorités de tâches, des statuts et des projets. Les tâches terminées et les événements du calendrier sont automatiquement ajoutés aux rapports de travail des employés, ce qui supprime le besoin des feuilles de temps.
Le CRM de Scoro permet aux utilisateurs d'accéder à une vue d'ensemble complète des clients sur une seule page, comprenant les coordonnées, les historiques de communication, les projets, les fichiers liés, les devis, les commandes et les factures. Les contacts peuvent être recherchés, filtrés et triés en fonction des emplacements, catégories, activités et tags configurables. Les heures facturables et réelles travaillées sur chaque projet ou pour chaque client peuvent être suivies et transférées sur des factures, avec l'option de tarifs personnalisés dans plusieurs devises. Les factures de vente, de prépaiement et de crédit peuvent être émises et envoyées au format PDF et les factures récurrentes et planifiées sont prises en charge. Scoro envoie également automatiquement des rappels de factures en retard pour les soldes impayés. Les utilisateurs peuvent afficher les KPI dans le tableau de bord en temps réel et suivre les résultats réels, les déficits budgétaires et les excédents grâce à des rapports financiers.
Pour voir si Scoro conviendrait parfaitement à une équipe, il suffit de s'inscrire pour une version d'essai gratuite de 14 jours sur le site scoro.com.
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Scoro ne vous convainc pas tout à fait ?
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Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
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Avis
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Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
The first CRM/BMS I have fallen in love from the first sight
Publié le 21/08/2018
We were looking for CRM/BMS for a long time (more than 5 years), and personally I have tested/checke...
We were looking for CRM/BMS for a long time (more than 5 years), and personally I have tested/checked many of variaous systems. When I have got a SCORO ad and opened preview - something inside me told that this should be definitely what we were looking for. After couple of months we purchased licenses. Onboardin passed very smoothly, and literally we have started to use it and enjoy since a first login. For our small company it is real helper - everything is in the place and if/when somebody is absent (either for vacation or some other reasons) - it is easy to track and make undone tasks of absent person.
Sales chain is a big WOW - very easy to process offers/orders/purchase orders and Invoices (with an option of tracking unpaido ones).
That's it. Though we use not all of features from Ultimate package, but there are plans to transfer more processes to Scoro from other systems we still use paralelly.
Avantages
Ease of use
Perfect interface and document relations in the sale chain
Adaptable
Configurable
Feature requests are implemented in a reasonable terms
Inconvénients
The biggest problem currently - there is no line numbers at the proposal, and as far as I was informed - no quick solution for this
Price (especially for bigger enterprises) - as heard from potential customers....
- Secteur d'activité : Conseil en gestion
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Seemless system which allows 360 vision of your business
Publié le 31/08/2022
Really great - this system helps us make business decisions about future resourcing and allows us...
Really great - this system helps us make business decisions about future resourcing and allows us to easily manage projects on a daily basis
Avantages
We love the fact that all staff can see all information about projects at any one time. Covering holiday time is easy because of the open nature to the information stored against the project. We no longer need numerous spreadsheets to manage projects - all can be done in Scoro.
Inconvénients
Integrations can be problematic, like Xero and the double entry of some of the data that does not pull across from Scoro.
Pourquoi choisir Scoro
No longer suited our larger projectsLogiciel antérieur
Administrate Training ManagementPourquoi passer à Scoro
For the intregration with 365 and Xero plus the ease of use- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Worst Managementtool for Projects
Publié le 06/01/2023
Bad
Bad
Avantages
Nothing. Scoro makes working very confusing and unintuitive.
Inconvénients
Everything. Scoro is by far the worst application I have used in twenty years of management experience. Scoro is uncredibly antiintuitive a extremely confusing for most of the team members. Even you extensively study this programm for several months, it still has a lot of hidden weird problems. The user interface is really bad and not understandable. The whole app design is complete crap.
Réponse de Scoro
Hi Nick,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are very sorry to hear that you have not been having a good experience with Scoro but appreciate you sharing your insight with us. We are always happy to hear the ways in which we can improve at Scoro. As such, we hope you'd be open to a call at your convenience to walk through the specifics of the challenges you are facing & hear your ideas on what would make Scoro a more valuable & user friendly system.
We would happily review your current workflows and configurations to identify any areas for potential optimization too and we may even be able to solve some of the problems you have been experiencing.
Thanks
Team Scoro
- Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
An user-friendly, feature-rich project planning, and management system
Publié le 22/06/2023
More user-friendly than our ancient framework, additionally the Scoro team is very supportive and...
More user-friendly than our ancient framework, additionally the Scoro team is very supportive and made the exchange moderately easy. I was able to right away see how numerous hours I had planned, which made a difference in me cutting down on additional time as well. It's moreover accommodating for overseeing ventures that take up more space than a clear to-do list can. The administration may at the same time screen KPIs and reports that guarantee everything is working fiscally and productively.
Avantages
For anyone who wishes to oversee clients, ventures, and groups, this stage includes a part of supportive devices. The capacity to break up an expansive work into littler ones and spread it out over a few days is what I appreciate best almost the time passages. To create it indeed way better, they have moreover reliably upgraded it and included highlights and integrative. Our desires have been outperformed. I frequently work on an assortment of ventures and exercises, and Scoro's visual association of them truly helps in making a difference by keeping up my consideration when and where it is required.
Inconvénients
The arrangement in which Scoro presents the tasks—beginning with the ancient one and progressing to unused ones—can be a small confounding at times. There are other issues as well, such as the best bar vanishing or your calendar not reflecting your changes until you reload. Indeed in spite of the fact that we have numerous assets that do not require people to be partnered with them, we are always constrained to do so.
- Secteur d'activité : Produits pharmaceutiques
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great tool for quoting, project management and evaluation.
Publié le 24/05/2023
We are fixing difficulties with the extension; Scoro will be a terrific tool for growth; now that...
We are fixing difficulties with the extension; Scoro will be a terrific tool for growth; now that we can interface with Jira, which was previously a challenge for the team, we can construct projects faster. Scoro is an excellent application for workflow management, tracking progress, and communicating difficulties or missing tasks. We are juggling 25+ active projects at the same time with limited resources and tight timeframes, and Scoro helps our Project Managers to properly track progress. Quotes were inconsistent, and Scoro gave us with a methodology and framework to help us.
Avantages
The user interface is excellent, it is simple to work with the team, and there are several connectors that can be linked using Zapier. The interface's simplicity and intuitiveness make it simple to create and manage tasks, time tracking, feedback, and attaching tasks to projects, creating a wonderful workflow view for the entire team. Scoro is system-oriented and adaptable; we chose to have complete onboarding assistance since it fit our operation. This forced us to think in terms of systems, which enabled us to find methods to enhance efficiency. Recent enhancements, such as the Gannt chart, give easy-to-understand performance data.
Inconvénients
Task builds/gantt chart view is a little hard, dependencies don't function very well, and there appear to be a few problems to sort out. When we introduced Scoro to our staff, they did not have an established CRM or PM system, thus the learning curve was extremely steep. The monthly fee is considerable, and a stronger incentive scheme may be implemented; adding additional customers should reflect the marginal cost.
Scoro - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Scoro.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Scoro ?
Types de licences disponibles pour Scoro :
- À partir de : 26,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Scoro ?
Utilisateurs habituels du logiciel Scoro :
11–50, 51–200, 201–500
Q. Dans quelles langues Scoro est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Scoro est disponible :
allemand, anglais, espagnol, estonien, français, letton, lituanien
Q. Scoro prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Scoro :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Scoro peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Scoro :
ActiveCampaign, Airtable, Asana, Basecamp, Calendly, Drift, Dropbox Business, Eventbrite, Evernote Teams, Expensify, Freshdesk, G2 Track, GitHub, Gmail, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Docs, Google Drive, Google Forms, Harvest, Hootsuite, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, HubSpot Sales Hub, Intercom, Jira, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Exchange, Okta, PayPal, Pipedrive, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, Salesforce Service Cloud, SharePoint Azure AD Connect, Shopify, Shopify Plus, Slack, Stripe, Stripe Invoicing, SurveyMonkey, Todoist, Toggl Track, Trello, Twilio, Typeform, Unbounce, WooCommerce, WordPress, Xero, Zapier, Zendesk Suite, Zoho CRM, Zoom Meetings, iCalendar
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Scoro ?
Ressources d'aide disponibles pour Scoro :
Service client/e-mail, Base de connaissances
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