Homebase

Homebase

Planification du personnel, gestion du temps gratuite et plus encore.

4,6/5 (313 avis)

Homebase - Présentation

Description du logiciel Homebase

Homebase est un outil de planification du personnel, de gestion du temps et de communication destiné aux entreprises et à leurs employés dans des secteurs tels que la vente au détail, l'hôtellerie, la santé et la beauté. La plateforme vise à automatiser et rationaliser la gestion du temps et la planification du personnel en fournissant des fonctionnalités telles que les calendriers d'équipe, les horloges, les notifications automatiques et les prévisions budgétaires.

Afin d'aider les utilisateurs à établir des calendriers d'équipes interactifs et flexibles, Homebase fournit une vue de calendrier sous forme de diagramme de Gantt avec une interface par glisser-déposer. Les employeurs peuvent consulter le calendrier par rôle, période ou employé pour s'assurer qu'il n'y a pas d'erreur et que les coûts s'additionnent. Une fois terminé, le calendrier peut être mis en mode auto-pilote pour être automatiquement reporté aux semaines ou mois suivants, en tenant compte de la disponibilité du personnel et des jours fériés. Les calendriers peuvent être envoyés aux employés dans l'application Homebase et synchronisés avec les calendriers mobiles afin que des rappels puissent être envoyés.

À l'aide des outils de gestion du temps de Homebase, les utilisateurs peuvent suivre le nombre d'heures travaillées et l'intégrer à leur système de gestion de la paie pour exporter et calculer automatiquement les salaires. La fonction horloge permet aux employés de pointer leurs heures d'arrivée et de départ., ainsi que de suivre les pauses et les heures supplémentaires en se connectant depuis leur appareil mobile avec un code PIN sécurisé. Les gestionnaires reçoivent automatiquement des alertes d'absence ou de retard et peuvent rédiger des notes pour informer les autres gestionnaires des incidents ou des résumés quotidiens via le journal du gestionnaire.

Avec le recrutement Homebase, vous pouvez trouver rapidement des candidats de qualité. Publiez gratuitement des offres d'emploi sur les meilleurs sites de recrutement en ligne en moins d'une minute avec des intégrations directes et des descriptions de travail pré-écrites.

Homebase - Présentation

Prix

À partir de
0,00 $US

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Homebase - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Canada, États-Unis
Langues
anglais, espagnol

Captures d'écran

Capture d'écran pour Homebase : The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more
Capture d'écran pour Homebase : The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more Capture d'écran pour Homebase : The calendar Gantt chart view helps to identify gaps in the schedule Capture d'écran pour Homebase : Understand business needs with Homebase's labor cost reporting Capture d'écran pour Homebase : Prepare timesheets with automated time input and labor cost calculation Capture d'écran pour Homebase : Employees can view schedule from their computer or mobile device Capture d'écran pour Homebase : Daily statistics and summaries are provided and saved for anytime access Capture d'écran pour Homebase : Automatically detect errors in timesheets such as missed breaks or clock-outs Capture d'écran pour Homebase : Employee clock-in and clock-out with personal pin codes and photos Capture d'écran pour Homebase : Managers can add notes and shift summaries via the manager portal Capture d'écran pour Homebase : Communicate with team members in-app using the IM service for group or one-to-one chats

Homebase - Avis

Homebase - Avis

Note globale
4,6
/
5
Excellent
229

Très bien
62

Moyen
11

Médiocre
3

Mauvais
8

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,5
Simplicité d'utilisation
4,6
Support client
4,6
93% des utilisateurs recommandent cette application
Kevin T.

Great system for employee time tracking.

Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY to resolve any and all issues when I needed to call to resolve the only issue I’ve ever had.


Traduire avec Google Translate
Joshua L.

Much more than the Software we needed

We needed a better way of tracking time and calculating salary. Manual entry and spreadsheets were all we hoped to replace, but Homebase has made us realize how much time we used to spend in scheduling and payroll. Now we can do scheduling while on the road, on a trip or make last-minute changes on the fly. Basically, more beach time and less office work. I have shared the benefits of Homebase with many of our affiliate companies.


Traduire avec Google Translate
Shilleah S.

Great Clock In Tracker for Small Businesses

Overall, we are happy with it! We were using paper time cards for everyone, so this is a huge improvement for us!


Traduire avec Google Translate
David C.

I've never seen so many bugs....

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.


Traduire avec Google Translate
Matt K.

Homebase

When we first launched we had a programming issue where the time clock would crash once a day. The team at Homebase was quick to address the issue and put us in contact with the development team who got us on a beta version of the next release. This fixed our issue and the team at Homebase was responsive and open to feedback as we previewed the upcoming release.

I have had representatives from Homebase reach out to my multiple times for feedback on their products. It is refreshing to see a company openly solicit feedback from their user base in an effort to improve their product. Every interaction I have had with their staff has been positive.


Traduire avec Google Translate
Kevin T.
Secteur d'activité: Internet
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
Traduire en français

Great system for employee time tracking.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 03/01/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY to resolve any and all issues when I needed to call to resolve the only issue I’ve ever had.

Avantages

Homebase is extremely easy to set up employee time clock which happens to be free if your business has a single location and with a single location you may set it up for unlimited employees. For a small business owner where every dollar and cent matters, it’s a no brainer. A business owner may assign or allow the employee to set up their clock in and out code. Also, it may be set to take a photo of the employee during the clock in and out sessions to help or eliminate other employees from clocking in and out for them. Homebase offers an iPad, iPhone and an android app. You may also use your device's browser. We downloaded the app, installed it on an iPad for our employees to clock in and out on. The administrator has 100% access via web browser login. There’s also a feature which allows employees to clock in and out in the field which would geo-tag the location of the clocking activities.

Inconvénients

Not a lot a negative things to say. This software is best if you have multiple employees who may have a staggered schedule. Example: an employee opens, then you have a mid day shift, then a closer. You also have many employees that may be out in the field. geo-tag is not the best choice for a single entrepreneur who’s trying to track their time, set up easier ways to do so.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Joshua L.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Much more than the Software we needed

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 31/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We needed a better way of tracking time and calculating salary. Manual entry and spreadsheets were all we hoped to replace, but Homebase has made us realize how much time we used to spend in scheduling and payroll. Now we can do scheduling while on the road, on a trip or make last-minute changes on the fly. Basically, more beach time and less office work. I have shared the benefits of Homebase with many of our affiliate companies.

Avantages

First off......It is free for basic features. I love that it has an app for phone and tablet use. It is very intuitive and easy to learn. Staff can track their time and their salary. I could make a huge list here, but basically it is the software we needed, but now we can't live without it.

Inconvénients

Some of the features are a little on the expensive side when purchasing plans, but mostly because of our exchange rate.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Shilleah S.
Secteur d'activité: Services aux consommateurs
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Great Clock In Tracker for Small Businesses

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 08/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, we are happy with it! We were using paper time cards for everyone, so this is a huge improvement for us!

Avantages

It has a really easy interface for everyone to clock in and out with their passwords when they start and end their shifts. It also allows all our employees to download an app to their phone that will remind them to clock in/out and also will tell them how much they made that day! Love that.

Inconvénients

As an administrator it doesn't allow me to schedule a shift for my employees and have them clock in and out for their lunch or breaks. In order to account for lunch break, the only way to do it is to do multiple shifts for that person for the day. That part is kind of annoying, but not a deal breaker. It is also not an easy interface to use templates from previous weeks or rename then. It says you can do it once the schedule is published, but it doesn't direct you to there once you have done so.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

David C.
Secteur d'activité: Services financiers
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

I've never seen so many bugs....

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 27/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Avantages

Very easy to use. The user interface is very simple and easy to navigate.

Inconvénients

I feel like this is a beta software that should not have been rolled out yet. We have been using it for a week and have had issues every day since we started using it. Basic things that you think should just work doesn't work.
Example: All my employees have a 1 hour, unpaid lunch everyday. They clock in and clock out on this required one hour lunch but Homebase is still counting it in their total hours. So know I ma getting alerts that they all have overtime but they actually don't because Homebase is not calculating hours correctly.
So there have been several little things (Bugs) that I have found every day since using Homebase. I contact customer support and they tell me that they will pass it on to their product team.
This may sound harsh but the product team really should have tested this software more before rolling it out. Makes me question all the reviews I am seeing on here. All the bugs have been on basic functions.

Traduire en français

Réponse de Homebase

Hi David -

We are so sorry to hear you've been having issues your Homebase account. This is not the experience we want our customers to have. Our head of technical support has just emailed you to see if we can remedy these issues for you. If you have any further issues, please reach out to me directly at reviews@joinhomebase.com. Looking forward to getting these issues resolved for you, and so sorry again for all the challenges here.

- Ryan

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Matt K.
Secteur d'activité: Cabinets médicaux
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Homebase

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 05/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

When we first launched we had a programming issue where the time clock would crash once a day. The team at Homebase was quick to address the issue and put us in contact with the development team who got us on a beta version of the next release. This fixed our issue and the team at Homebase was responsive and open to feedback as we previewed the upcoming release.

I have had representatives from Homebase reach out to my multiple times for feedback on their products. It is refreshing to see a company openly solicit feedback from their user base in an effort to improve their product. Every interaction I have had with their staff has been positive.

Avantages

Homebase has been the perfect time clock system for our business. It was easy to configure and with the entire system web based I can monitor our staffing when I am off site. We use a wall mounted iPad to clock in and out which was less expensive than many physical time clocks.

My staff has enjoyed having access to their Homebase dashboard where they can easily review their punches/total hours.

One of the best features is the ability to specifically define your pay periods. Many systems only offer weekly, biweekly, or monthly with no customization of dates. Homebase allows complete customization for when you would like you pay periods to start and end.

I have also used their hiring tool. It is by far and away the easiest tool I have used to publicly post to multiple job sites at once. It is very straight forward and has been a great resource in helping us in our hiring.

Inconvénients

I don't have any cons. It is a quality product and the team at Homebase has been quick to respond to any issues we have had.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Recommandation utilisateur
9/10
Basé sur 313 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Homebase - Prix

Homebase - Prix

À partir de
0,00 $US
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,6/5
Basé sur 313 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Homebase - Fonctionnalités

Homebase - Fonctionnalités

API
Base de données des employés
Gestion des employés
Gestion des performances
Gestion du recrutement
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des collaborateurs
Notifications automatiques
Portail des employés
Portail employés
Portail libre-service
Rappels
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Suivi des candidatures
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,5/5
Basé sur 313 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Homebase - FAQ

Homebase - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Homebase.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Homebase ?

Types de licences disponibles pour Homebase :

À partir de: 0,00 $US

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Homebase ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Homebase.

Q. Qui utilise Homebase ?

Utilisateurs habituels du logiciel Homebase :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Homebase est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Homebase est disponible :

anglais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Homebase ?

Types de licences disponibles pour Homebase:

Gratuit, Abonnement

Q. Homebase prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Homebase :

Android, iPhone

Q. Avec quelles applications Homebase peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Homebase :

Card Z3N, Clover, Gusto, Gusto, Lightspeed POS, QuickBooks, Square Point of Sale, SurePayroll, Upserve POS, talech

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Homebase ?

Ressources d'aide disponibles pour Homebase :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo