En savoir plus sur Homebase

Homebase est un outil de planification du personnel, de gestion du temps et de communication destiné aux entreprises et à leurs employés dans des secteurs tels que la vente au détail, l'hôtellerie, la santé et la beauté. La plateforme vise à automatiser et rationaliser la gestion du temps et la planification du personnel en fournissant des fonctionnalités telles que les calendriers d'équipe, les horloges, les notifications automatiques et les prévisions budgétaires.

Afin d'aider les utilisateurs à établir des calendriers d'équipes interactifs et flexibles, Homebase fournit une vue de calendrier sous forme de diagramme de Gantt avec une interface par glisser-déposer. Les employeurs peuvent consulter le calendrier par rôle, période ou employé pour s'assurer qu'il n'y a pas d'erreur et que les coûts s'additionnent. Une fois terminé, le calendrier peut être mis en mode auto-pilote pour être automatiquement reporté aux semaines ou mois suivants, en tenant compte de la disponibilité du personnel et des jours fériés. Les calendriers peuvent être envoyés aux employés dans l'application Homebase et synchronisés avec les calendriers mobiles afin que des rappels puissent être envoyés.

À l'aide des outils de gestion du temps de Homebase, les utilisateurs peuvent suivre le nombre d'heures travaillées et l'intégrer à leur système de gestion de la paie pour exporter et calculer automatiquement les salaires. La fonction horloge permet aux employés de pointer leurs heures d'arrivée et de départ., ainsi que de suivre les pauses et les heures supplémentaires en se connectant depuis leur appareil mobile avec un code PIN sécurisé. Les gestionnaires reçoivent automatiquement des alertes d'absence ou de retard et peuvent rédiger des notes pour informer les autres gestionnaires des incidents ou des résumés quotidiens via le journal du gestionnaire.

Avec le recrutement Homebase, vous pouvez trouver rapidement des candidats de qualité. Publiez gratuitement des offres d'emploi sur les meilleurs sites de recrutement en ligne en moins d'une minute avec des intégrations directes et des descriptions de travail pré-écrites.

Options de tarification dès :

19,95 $US/mois

  • Essai gratuit
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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais, espagnol

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Images

Prepare timesheets with automated time input and labor cost calculation
The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more
The calendar Gantt chart view helps to identify gaps in the schedule
Understand business needs with Homebase's labor cost reporting
Employees can view schedule from their computer or mobile device
Daily statistics and summaries are provided and saved for anytime access
Automatically detect errors in timesheets such as missed breaks or clock-outs
Employee clock-in and clock-out with personal pin codes and photos
Managers can add notes and shift summaries via the manager portal
Communicate with team members in-app using the IM service for group or one-to-one chats
Use the manager log to track shift information
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Vidéo de Homebase
Vidéo de Homebase
Capture d'écran pour Homebase : Prepare timesheets with automated time input and labor cost calculation Capture d'écran pour Homebase : The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more Capture d'écran pour Homebase : The calendar Gantt chart view helps to identify gaps in the schedule Capture d'écran pour Homebase : Understand business needs with Homebase's labor cost reporting Capture d'écran pour Homebase : Employees can view schedule from their computer or mobile device Capture d'écran pour Homebase : Daily statistics and summaries are provided and saved for anytime access Capture d'écran pour Homebase : Automatically detect errors in timesheets such as missed breaks or clock-outs Capture d'écran pour Homebase : Employee clock-in and clock-out with personal pin codes and photos Capture d'écran pour Homebase : Managers can add notes and shift summaries via the manager portal Capture d'écran pour Homebase : Communicate with team members in-app using the IM service for group or one-to-one chats Capture d'écran pour Homebase : Use the manager log to track shift information

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Homebase : 97

  • API
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Administration FMLA
  • Alertes mobiles
  • Alertes par e-mail
  • Alertes/Notifications
  • Base de données des employés
  • Budgétisation et prévision
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Calendriers d'équipe
  • Carte perforée en ligne
  • Changement d'équipe
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Comparaisons en temps réel
  • Connexion sécurisée
  • Contrôle des budgets
  • Demande de congés
  • Discussions et forums
  • Distribution planifiée
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Enquêtes et feedback
  • Estimation des coûts
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires E-Verify et I-9
  • Formulaires électroniques
  • GPS
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la paie
  • Gestion des candidatures à l'emploi
  • Gestion des congés
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Géolocalisation
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des employés
  • Intégration des médias sociaux
  • Manuel de l'employé
  • Messagerie
  • Messagerie SMS
  • Messagerie instantanée
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles d'e-mails
  • Notifications en temps réel
  • Outils de planification
  • Page Offres d'emploi
  • Partage des fichiers
  • Planification automatisée
  • Planification des entretiens
  • Planification des groupes
  • Planification des tâches
  • Planification du personnel
  • Point de vente (PDV)
  • Pointage
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Pointeuse
  • Portail des employés
  • Portail libre-service
  • Profils des candidats
  • Profils des employés
  • Prévision
  • Publication d'offres d'emploi
  • Rappels
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et analyses
  • Rapports planifiés et automatisés
  • Rapports sur les coûts de main-d'œuvre
  • Recherche/Filtre
  • Saisie automatique du temps
  • Signature électronique
  • Stockage des CV
  • Suivi des activités
  • Suivi des candidats
  • Suivi des candidatures
  • Suivi des congés
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des présences
  • Suivi des salariés
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps hors ligne
  • Suivi du temps mobile
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Taux de facturation multiples

Alternatives

When I Work

4,5
Alternative n° 1 à Homebase
When I Work offre aux entreprises un moyen simple d'organiser les plannings et de communiquer avec leurs employés...

UKG Ready

4,1
Alternative n° 2 à Homebase
Kronos Workforce Ready est une solution complète de gestion des effectifs de gestion du capital humain avec une...

WebHR

4,3
Alternative n° 3 à Homebase
WebHR est un logiciel de ressources humaines social tout-en-un qui couvre tout le processus, de "l'embauche" à "la...

CakeHR

4,4
Alternative n° 4 à Homebase
Sage HR (anciennement CakeHR) est une solution cloud de gestion des RH et du personnel qui rationalise et automatise...

Avis

Note globale

4,6 /5
(759)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,5/5

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Afficher 5 avis sur 759
Maxwell P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Scheduling & Labor Costing

Publié le 24/11/2020

Years of working with Homebase have shown that they constantly improve their product, and make it...

Years of working with Homebase have shown that they constantly improve their product, and make it easier to use with integrations with common applications (via API access).

Avantages

Quite honestly, one of the first things I recommend to businesses that want to schedule employees and know their labor costs that are up to the minute.

Inconvénients

The one feature that I do wish was available, would be a calendar view that showed the entire department or business, so that it could be displayed on a monitor or web-based application.

Michael G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best virtual timeclock for your money

Publié le 10/03/2021

Overall, my experience has been great with Homebase. Coming from manual punch clock, I've cut down...

Overall, my experience has been great with Homebase. Coming from manual punch clock, I've cut down my payroll process by at least 80%. It is easy to use (original software version is easy, new version is a little too messy so I haven't switched to the new view.) I still enter hours manually into QBO, because Homebase doesn't split regular and overtime hours. Not a big deal.

*A couple wishes*

1. I wish there to be a button when employees punch out that says "Did you take a lunch break?" (Yes or No) Reason for this feature - I don't make our employees go to the iPad at lunch to "Take a break" when it's lunch time. I would have a line up of workers waiting to punch in and out because our entire company shuts down all at once for lunch. That way, when some employees DO work through their lunch break, they can just say "No" to the question "Did you take a lunch break" when they clock out at the end of the day. Currently, everyday I log into Homebase and manually add each employee's lunch break, except if they leave me a note saying "No Lunch".

2. It would be great if time card notes for a whole current pay period could be amalgamated into one document as I am processing payroll. I currently have to dig through each time card to find notes of employees asking for vacay pay, sick days, mileage etc. If I just had a list of all the notes and names for that weeks pay, I can check off each note as I add their request into QBO.

Overall, I am still very happy with Homebase.

Avantages

What I like most about Homebase is that it doesn't break the bank to put in a virtual timeclock system. It integrates with Quickbooks online and it is easy to use.

Inconvénients

1. It does allow for a little customization, but not advanced enough for the way I run payroll.
2. It does not send separate regular hours and overtime hours to QBO.

David C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services financiers
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

I've never seen so many bugs....

Publié le 27/04/2020

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Avantages

Very easy to use. The user interface is very simple and easy to navigate.

Inconvénients

I feel like this is a beta software that should not have been rolled out yet. We have been using it for a week and have had issues every day since we started using it. Basic things that you think should just work doesn't work.
Example: All my employees have a 1 hour, unpaid lunch everyday. They clock in and clock out on this required one hour lunch but Homebase is still counting it in their total hours. So know I ma getting alerts that they all have overtime but they actually don't because Homebase is not calculating hours correctly.
So there have been several little things (Bugs) that I have found every day since using Homebase. I contact customer support and they tell me that they will pass it on to their product team.
This may sound harsh but the product team really should have tested this software more before rolling it out. Makes me question all the reviews I am seeing on here. All the bugs have been on basic functions.

Réponse de Homebase

Hi David -

We are so sorry to hear you've been having issues your Homebase account. This is not the experience we want our customers to have. Our head of technical support has just emailed you to see if we can remedy these issues for you. If you have any further issues, please reach out to me directly at reviews@joinhomebase.com. Looking forward to getting these issues resolved for you, and so sorry again for all the challenges here.

- Ryan

Danielle M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Restaurants
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

It's is a good app, but is constantly lagging, no matter what device and internet connection...

Publié le 10/03/2021

See Above. I would like to say every time I have spoken with an employee from HB, they have been...

See Above. I would like to say every time I have spoken with an employee from HB, they have been incredibly professional, polite, and knowledgeable. Homebase was also helpful during the early phases of Covid last year, with costs.

I do wish there was an easier way than what I was told, to update myself to the admin of the account. Our current admin is an IT guy we used a few years ago, who does not have access to the email he used for HB anymore. I was told you'll need my [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] to contact, and provide bills addressed to Firefly with his name listed as well, showing he is the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]. However, we are DBA, so nothing, not even our paystubs, state Firefly. Our DBA, is "Wes Pac Inc", which is what mail, licenses, and invoices state. If there is an alternate way to handle this, please contact me.

Thank you all so much for everything you do.

Avantages

Asking for time off is simple for my employees, the message option is convenient.

Inconvénients

Homebase since the beginning is constantly lagging. Whether it be to load pages, send or receive messages, especially sending images. Whether I am using the url on a desktop, or the app on my iPad or iPhone, it is extremely slow. I get message notifications long before the messages actually show up. It is like this for all my employee's that use the app.

The iPad version is difficult to use, it is as big as the size of a small phone screen, I don't understand why the app can't take up the entire screen of the iPad, like every other app I use on my iPad.

I don't know if this is an option, but for my restaurant in particular, as I'm sure is the case with many establishments that use your app, we have several different departments. I'd for one like to be able to only see my FOH employee's on the schedule, and have a separate for BOH.

It would also be convenient to not just limit the amount of employee's that can request off for a specific day, but to be able to limit by department. For example, to be able to say, 3 servers, 2 bussers, and 1 hostess is the limit for any particular day, rather than only being able to say 3 employee's in general is the max. I hope I explained that in a way it makes sense.

Additionally, working in a restaurant that is open nights and weekends, your support hours are not reasonable at all. There has been numerous times we've needed support and you have been closed, so we are just hopeless.

Annsley E.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Overview

Publié le 10/03/2021

It has a lot of great features and I like how you can modify a lot of the notifications to your...

It has a lot of great features and I like how you can modify a lot of the notifications to your needs.

Avantages

I love how you can do the schedule out as far as in advance as possible but no one sees it until you post it. We have used other softwares that we would have to do a spreadsheet first and couldn't enter anything into the system until we were ready for anyone to see the shifts.

Inconvénients

I would say the only thing I don't like is that we have trouble with the clock in system at one of our locations. Which is weird because it works perfectly fine at our other 3 locations. It doesn't register clock-ins a lot of times so my employees have to text me to clock them in.
I have reached out support about this several times in the past and they just say to delete the app and then reinstall. It works great for about a day and then acts up again.

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Homebase - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Homebase.

Types de licences disponibles pour Homebase :

  • À partir de: 19,95 $US/mois
  • Type de licence: Gratuit, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Homebase.

Utilisateurs habituels du logiciel Homebase :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Homebase est disponible :

anglais, espagnol

Appareils pris en charge par Homebase :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Homebase :

ADP Workforce Now, Clover, Gusto, Lightspeed Retail, QuickBooks Online Advanced, Revel Systems, Square Payroll, Square Point of Sale, SurePayroll, Toast POS, Upserve, talech

Ressources d'aide disponibles pour Homebase :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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