Homebase

Homebase

Planification du personnel, gestion du temps gratuite et plus encore.

4.6/5 (294 avis)

Homebase - Présentation

Description du logiciel Homebase

Homebase est un outil de planification du personnel, de gestion du temps et de communication destiné aux entreprises et à leurs employés dans des secteurs tels que la vente au détail, l'hôtellerie, la santé et la beauté. La plateforme vise à automatiser et rationaliser la gestion du temps et la planification du personnel en fournissant des fonctionnalités telles que les calendriers d'équipe, les horloges, les notifications automatiques et les prévisions budgétaires.

Afin d'aider les utilisateurs à établir des calendriers d'équipes interactifs et flexibles, Homebase fournit une vue de calendrier sous forme de diagramme de Gantt avec une interface par glisser-déposer. Les employeurs peuvent consulter le calendrier par rôle, période ou employé pour s'assurer qu'il n'y a pas d'erreur et que les coûts s'additionnent. Une fois terminé, le calendrier peut être mis en mode auto-pilote pour être automatiquement reporté aux semaines ou mois suivants, en tenant compte de la disponibilité du personnel et des jours fériés. Les calendriers peuvent être envoyés aux employés dans l'application Homebase et synchronisés avec les calendriers mobiles afin que des rappels puissent être envoyés.

À l'aide des outils de gestion du temps de Homebase, les utilisateurs peuvent suivre le nombre d'heures travaillées et l'intégrer à leur système de gestion de la paie pour exporter et calculer automatiquement les salaires. La fonction horloge permet aux employés de pointer leurs heures d'arrivée et de départ., ainsi que de suivre les pauses et les heures supplémentaires en se connectant depuis leur appareil mobile avec un code PIN sécurisé. Les gestionnaires reçoivent automatiquement des alertes d'absence ou de retard et peuvent rédiger des notes pour informer les autres gestionnaires des incidents ou des résumés quotidiens via le journal du gestionnaire.

Avec le recrutement Homebase, vous pouvez trouver rapidement des candidats de qualité. Publiez gratuitement des offres d'emploi sur les meilleurs sites de recrutement en ligne en moins d'une minute avec des intégrations directes et des descriptions de travail pré-écrites.

Homebase - Présentation

Prix

À partir de
0,00 $US

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Homebase - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Canada, États-Unis
Langues
anglais, espagnol

Captures d'écran

Capture d'écran pour Homebase : The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more
Capture d'écran pour Homebase : The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more Capture d'écran pour Homebase : The calendar Gantt chart view helps to identify gaps in the schedule Capture d'écran pour Homebase : Understand business needs with Homebase's labor cost reporting Capture d'écran pour Homebase : Prepare timesheets with automated time input and labor cost calculation Capture d'écran pour Homebase : Employees can view schedule from their computer or mobile device Capture d'écran pour Homebase : Daily statistics and summaries are provided and saved for anytime access Capture d'écran pour Homebase : Automatically detect errors in timesheets such as missed breaks or clock-outs Capture d'écran pour Homebase : Employee clock-in and clock-out with personal pin codes and photos Capture d'écran pour Homebase : Managers can add notes and shift summaries via the manager portal Capture d'écran pour Homebase : Communicate with team members in-app using the IM service for group or one-to-one chats

Homebase - Avis

Homebase - Avis

Note globale
4.6
/
5 294 avis
Excellent
215

Très bien
59

Moyen
11

Médiocre
3

Mauvais
6

Rapport qualité-prix
4.6
Fonctionnalités
4.5
Simplicité d'utilisation
4.6
Support client
4.6
93% des utilisateurs recommandent cette application
Kevin T.

Great system for employee time tracking.

Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY to resolve any and all issues when I needed to call to resolve the only issue I’ve ever had.


Traduire avec Google Translate
Joshua L.

Much more than the Software we needed

We needed a better way of tracking time and calculating salary. Manual entry and spreadsheets were all we hoped to replace, but Homebase has made us realize how much time we used to spend in scheduling and payroll. Now we can do scheduling while on the road, on a trip or make last-minute changes on the fly. Basically, more beach time and less office work. I have shared the benefits of Homebase with many of our affiliate companies.


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David G.

HomeBase Employee Scheduling

We LOVE HomeBase. It helps with scheduling of employees at our different stores with ease, especially working with part-time employees who need to block out their unavailability. Also like the TineOff request capability, so my managers can plan ahead for coverage. Out team members like the communications capability to request shift exchanges as well. Out store managers love the Time-keeping (clockIN and clockOUT) capabilities and late reminders. I like how easy it is to export the employees time-worked to our payroll software.


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Ivy M.

Good value for high volume independent contractor payrolls, but missing some features

Homebase has saved us a lot of time and heartache with scheduling part time seasonal staff. I haven't found a better solution for my business yet that is even in the same ballpark for price.


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Timothy A.

Just okay

Overall the software itself seemed just ok, I couldnt easily find a way to add a specific job without assigning it to an employee. My hope was to have my employees clock in and choose a job, rather than me assigning one ahead of time, so that we could keep track of the number of hours spent on each project and the number of people actually touching a job before completion. From there we would begin to implement costs, etc. We didn't get that far because the annoyingness of being contacted too many ways too many times. Didn't feel worth it.


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Kevin T.
Secteur d'activité: Internet
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
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Great system for employee time tracking.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 03/01/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY to resolve any and all issues when I needed to call to resolve the only issue I’ve ever had.

Avantages

Homebase is extremely easy to set up employee time clock which happens to be free if your business has a single location and with a single location you may set it up for unlimited employees. For a small business owner where every dollar and cent matters, it’s a no brainer. A business owner may assign or allow the employee to set up their clock in and out code. Also, it may be set to take a photo of the employee during the clock in and out sessions to help or eliminate other employees from clocking in and out for them. Homebase offers an iPad, iPhone and an android app. You may also use your device's browser. We downloaded the app, installed it on an iPad for our employees to clock in and out on. The administrator has 100% access via web browser login. There’s also a feature which allows employees to clock in and out in the field which would geo-tag the location of the clocking activities.

Inconvénients

Not a lot a negative things to say. This software is best if you have multiple employees who may have a staggered schedule. Example: an employee opens, then you have a mid day shift, then a closer. You also have many employees that may be out in the field. geo-tag is not the best choice for a single entrepreneur who’s trying to track their time, set up easier ways to do so.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Joshua L.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Much more than the Software we needed

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 31/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We needed a better way of tracking time and calculating salary. Manual entry and spreadsheets were all we hoped to replace, but Homebase has made us realize how much time we used to spend in scheduling and payroll. Now we can do scheduling while on the road, on a trip or make last-minute changes on the fly. Basically, more beach time and less office work. I have shared the benefits of Homebase with many of our affiliate companies.

Avantages

First off......It is free for basic features. I love that it has an app for phone and tablet use. It is very intuitive and easy to learn. Staff can track their time and their salary. I could make a huge list here, but basically it is the software we needed, but now we can't live without it.

Inconvénients

Some of the features are a little on the expensive side when purchasing plans, but mostly because of our exchange rate.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

David G.
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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HomeBase Employee Scheduling

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We LOVE HomeBase. It helps with scheduling of employees at our different stores with ease, especially working with part-time employees who need to block out their unavailability. Also like the TineOff request capability, so my managers can plan ahead for coverage. Out team members like the communications capability to request shift exchanges as well. Out store managers love the Time-keeping (clockIN and clockOUT) capabilities and late reminders. I like how easy it is to export the employees time-worked to our payroll software.

Avantages

This is a very simple to use software and it is very easy to train our store managers to use it. It also gives visibility to All team members who is scheduled and for what shift.

Inconvénients

It is really the best scheduling software. I do not have anything negative to day about it. The only thing that I wish it has, is the ability to have another layer of management report view that would allow my General manager to see that exclude those reports reserved for me as the owner. Current levels are "owner/general mgr", "store manager" and "user". It would be nice to separate "owner" reports from "general manager" reports.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Ivy M.
Secteur d'activité: Hôtellerie
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire avec Google Translate

Good value for high volume independent contractor payrolls, but missing some features

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 28/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Homebase has saved us a lot of time and heartache with scheduling part time seasonal staff. I haven't found a better solution for my business yet that is even in the same ballpark for price.

Avantages

Homebase has a good timeclock function, and it allows for nice, intuitive departmental divisions that allow multiple managers to schedule and process timesheets independently.

It's very affordable for managing teams of hundreds of part-time, casual, seasonal contract employees.

Staff seem to be able to navigate the mobile app and shift-claiming process with relative ease.

Inconvénients

Because I'm scheduling for an event-based business, I wish I could assign a Customer/Job to a shift and export the data accordingly.

This would make my cost allocations easier for accounting purposes.

I don't think there's a way for my team to see the breakdown of their tips and wages from the app, so I get alot of questions about that breakdown.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Timothy A.
Secteur d'activité: Impression
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire avec Google Translate

Just okay

Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
Publié le 06/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall the software itself seemed just ok, I couldnt easily find a way to add a specific job without assigning it to an employee. My hope was to have my employees clock in and choose a job, rather than me assigning one ahead of time, so that we could keep track of the number of hours spent on each project and the number of people actually touching a job before completion. From there we would begin to implement costs, etc. We didn't get that far because the annoyingness of being contacted too many ways too many times. Didn't feel worth it.

Avantages

It was easy and free to sign up and try it which I think it great for a software company to offer so you can try before buy

Inconvénients

Once we signed up I received 4 text messages, a voice call and multiple emails from our "new rep" who really wanted to chat about my account. Which if I wanted to chat, I would have called or got on the auto-chat that pops up every time I log-in. It was annoying enough that I closed our account after a few days.

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Réponse de Homebase

Thank you for your feedback. It has been shared with our customer support team and sales team.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Recommandation utilisateur
8.9/10
Basé sur 294 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Homebase - Prix

Homebase - Prix

À partir de
0,00 $US
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.6/5
Basé sur 294 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Homebase - Fonctionnalités

Homebase - Fonctionnalités

API
Base de données des employés
Gestion des employés
Gestion des performances
Gestion du recrutement
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des collaborateurs
Notifications automatiques
Portail des employés
Portail employés
Portail libre-service
Rappels
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Suivi des candidatures
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.5/5
Basé sur 294 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Homebase - FAQ

Homebase - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Homebase.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Homebase ?

Types de licences disponibles pour Homebase :

À partir de: 0,00 $US

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Homebase ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Homebase.

Q. Qui utilise Homebase ?

Utilisateurs habituels du logiciel Homebase :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Homebase est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Homebase est disponible :

anglais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Homebase ?

Types de licences disponibles pour Homebase:

Gratuit, Abonnement

Q. Homebase prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Homebase :

Android, iPhone

Q. Avec quelles applications Homebase peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Homebase :

Card Z3N, Clover, Gusto, Gusto, Lightspeed POS, QuickBooks, Square Point of Sale, SurePayroll, Upserve POS, talech

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Homebase ?

Ressources d'aide disponibles pour Homebase :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo