
Homebase
En savoir plus sur Homebase
Homebase est un outil de planification du personnel, de gestion du temps et de communication destiné aux entreprises et à leurs employés dans des secteurs tels que la vente au détail, l'hôtellerie, la santé et la beauté. La plateforme vise à automatiser et rationaliser la gestion du temps et la planification du personnel en fournissant des fonctionnalités telles que les calendriers d'équipe, les horloges, les notifications automatiques et les prévisions budgétaires.
Afin d'aider les utilisateurs à établir des calendriers d'équipes interactifs et flexibles, Homebase fournit une vue de calendrier sous forme de diagramme de Gantt avec une interface par glisser-déposer. Les employeurs peuvent consulter le calendrier par rôle, période ou employé pour s'assurer qu'il n'y a pas d'erreur et que les coûts s'additionnent. Une fois terminé, le calendrier peut être mis en mode auto-pilote pour être automatiquement reporté aux semaines ou mois suivants, en tenant compte de la disponibilité du personnel et des jours fériés. Les calendriers peuvent être envoyés aux employés dans l'application Homebase et synchronisés avec les calendriers mobiles afin que des rappels puissent être envoyés.
À l'aide des outils de gestion du temps de Homebase, les utilisateurs peuvent suivre le nombre d'heures travaillées et l'intégrer à leur système de gestion de la paie pour exporter et calculer automatiquement les salaires. La fonction horloge permet aux employés de pointer leurs heures d'arrivée et de départ., ainsi que de suivre les pauses et les heures supplémentaires en se connectant depuis leur appareil mobile avec un code PIN sécurisé. Les gestionnaires reçoivent automatiquement des alertes d'absence ou de retard et peuvent rédiger des notes pour informer les autres gestionnaires des incidents ou des résumés quotidiens via le journal du gestionnaire.
Avec le recrutement Homebase, vous pouvez trouver rapidement des candidats de qualité. Publiez gratuitement des offres d'emploi sur les meilleurs sites de recrutement en ligne en moins d'une minute avec des intégrations directes et des descriptions de travail pré-écrites.
Images











Homebase ne vous convainc pas tout à fait ?
Comparer avec une alternative populaire
À partir de
Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
monday.com

Clockify

Marketing 360

QuickBooks Desktop Enterprise

Avis
Vous avez déjà Homebase ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Great system for employee time tracking.
Publié le 03/01/2019
Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY...
Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY to resolve any and all issues when I needed to call to resolve the only issue I’ve ever had.
Avantages
Homebase is extremely easy to set up employee time clock which happens to be free if your business has a single location and with a single location you may set it up for unlimited employees. For a small business owner where every dollar and cent matters, it’s a no brainer. A business owner may assign or allow the employee to set up their clock in and out code. Also, it may be set to take a photo of the employee during the clock in and out sessions to help or eliminate other employees from clocking in and out for them. Homebase offers an iPad, iPhone and an android app. You may also use your device's browser. We downloaded the app, installed it on an iPad for our employees to clock in and out on. The administrator has 100% access via web browser login. There’s also a feature which allows employees to clock in and out in the field which would geo-tag the location of the clocking activities.
Inconvénients
Not a lot a negative things to say. This software is best if you have multiple employees who may have a staggered schedule. Example: an employee opens, then you have a mid day shift, then a closer. You also have many employees that may be out in the field. geo-tag is not the best choice for a single entrepreneur who’s trying to track their time, set up easier ways to do so.
- Secteur d'activité : Appareils médicaux
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Easy to use, set-up, maintain, interface and adjust.
Publié le 03/12/2020
Exceptional. Set it and forget it.
Exceptional. Set it and forget it.
Avantages
The interface/importing with QuickBooks Online. Easy to add time and track PTO, holidays, OT and more. Customization for our business hours was perfect. The cost is lowest I have found for the amount of features. T-Sheets in QBO is too pricey for us. Also the remote clock-in features and mobile app is a big hit with employees.
Inconvénients
Importation of hours into QBO Payroll needs to be adjusted and checked, but having HomeBase open after importing employee time cards makes it simple. Just match 1 to 1 and your good. Also the initial holiday set-up can be a bit tricky but HB customer service is excellent and guided us through it.
Alternatives envisagées
QuickBooks TimePourquoi choisir Homebase
Epicor was cumbersome and tricky for HR. That was a longtime ago.Logiciel antérieur
Epicor Advanced MESPourquoi passer à Homebase
Price and Features. Paid Time Off (PTO) feature. Mobile App for remote use- Secteur d'activité : Restaurants
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Scheduling issues
Publié le 25/11/2020
Avantages
Two months ago, I would have given this software 5 stars all around. I think the software is easy to use and loved that I was unable to schedule my staff during their approved request off time.
Inconvénients
The last 2 months have been a huge scheduling struggle. First, when my staff requested off, it would only show the amount of hours on the schedule builder, not the actual times I had to go look up the request off times every week for everyone and write them down to make sure I didn't schedule at times they couldn't work. This was very time consuming. For the last two weeks, the times my staff is requesting off is not what shows up on my schedule builder. Example, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] requested off the evening shift this Saturday, Nov 28th. It showed up on the schedule builder that I approved a request off for the day shift. This has been a huge issue It has taken me so much longer to produce a schedule and I have had to work a lot of shifts that my employees requested off and could not get covered. I am extremely frustrated and am considering looking for other scheduling app options if this situation doesn't get fixed soon. I understand technical issues can occur during updates, but for 2 months?
- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
New Start Up
Publié le 30/08/2023
One con would be that the ability to find answers to questions on youtube and online need more...
One con would be that the ability to find answers to questions on youtube and online need more current updates. either way, to call was very helpful when you get phone help with a live rep. Some feature are still a little hard to find and, such as like creating unpaid time on clock.
Avantages
The hiring feature was great for us for hiring. All the scheduling and time features and just about 99% of everything was really good. We are glad we found Homebase and would recommend it for any small business starting up.
Inconvénients
Due to interviewing at other locations instead of our home where we are based from, it would have been nice to enter other locations for an interview instead of having to select our home address which we really didn't want to have out there.
- Secteur d'activité : Production alimentaire
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Excellent for Restaurants, Hourly Employees
Publié le 25/11/2020
I've used this as an employee, then as a business owner for about the last 7 years. It's really a...
I've used this as an employee, then as a business owner for about the last 7 years. It's really a no brainer if you need a time tracking tool, and it has been upgraded consistently over the years to add more features. The hiring tool is surprisingly solid as well, and helps to market positions quite well.
Avantages
I've used this for so long now it is hard to imagine what I'd do without it. We began using it as a simple time clock, and it has slowly become our go to for hiring, time tracking, time off, and employee messaging. If you have a mostly hourly workforce it is super simple to setup, and as your business grows it has helpful and intuitive tools to make your life easier. Their support in my experience can be a bit disorganized, but they always get the job done and are easy to work with.
Inconvénients
Not as helpful for salaried employees as it is for hourly employees in my experience. The lower tiers lack some of the onboarding functionality and digital form filing I'd like it to have, but I think this may have been added recently.
Alternatives envisagées
BambooHRPourquoi passer à Homebase
Homebase wins handily over BambooHR when it comes to hourly employees, and the value and ease of use it brings to busy workplaces.Homebase - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Homebase.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Homebase ?
Types de licences disponibles pour Homebase :
- À partir de : 14,00 $US/mois
- Type de licence : Version gratuite, Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Homebase ?
Utilisateurs habituels du logiciel Homebase :
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Homebase est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Homebase est disponible :
anglais, espagnol
Q. Homebase prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Homebase :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Homebase peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Homebase :
ADP Workforce Now, Clover, Gusto, Gusto, Lightspeed, Lightspeed Retail, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Revel Systems, Square Payroll, Square Point of Sale, SurePayroll, Toast POS, Upserve, ZipRecruiter, talech, toast CRM
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Homebase ?
Ressources d'aide disponibles pour Homebase :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Homebase.
- Outils de gestion du temps
- Logiciels de planning du personnel
- Logiciels ATS
- Logiciels de pointage
- Logiciels de communication d'équipe
- Logiciels de messagerie instantanée
- Logiciels de ressources humaines
- Logiciels de planning
- Logiciels de calendrier
- Logiciels d'onboarding
- Logiciels de gestion de présence des employés
- Logiciels de paie