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En savoir plus sur talech
talech est un système de POS (point de vente) pour iPad qui comprend de nombreux outils : prise de commandes, gestion d'inventaire, traitement de paiements, lancement de promotions, suivi des heures des employés, prise et gestion de rendez-vous, services chronométrés, etc. Le logiciel convient à toute une gamme de restaurants et de bars (restaurants à service complet, bars, cafés, restauration familiale et à service rapide), de sites extérieurs et commerces de détail (magasins de vêtements), d'entreprises de services (salons de beauté et de coiffure, spas, bars de manucure, barbiers, toilettage d'animaux) et bien d'autres.
talech permet aux utilisateurs de gérer leur inventaire en temps réel, avec la possibilité d'ajouter des produits et de modifier les coûts, prix et quantités. Concernant les commerces de détail, les étiquettes de codes-barres peuvent être imprimées, puis lues pour ajouter des articles aux commandes ; des variations de produits peuvent être créées pour différentes tailles et coloris. Les restaurants peuvent quant à eux s'aider de talech pour connecter plusieurs imprimantes et permettre aux utilisateurs d'envoyer les commandes vers la cuisine et les imprimantes du bar. Les factures peuvent être fractionnées, partiellement fermées ou maintenues ouvertes pour différents clients. Les entreprises de services bénéficient d'une option de planification de rendez-vous doublée de services chronométrés, d'un site web de réservation pour les clients et de profils d'employés visant à présenter leurs services. Plusieurs types de paiements sont systématiquement pris en charge (espèces, chèques, cartes de crédit et cartes-cadeaux). Les offres peuvent être appliquées à des commandes entières ou des articles individuels en lançant des promotions, avec la possibilité d'appliquer des remises en pourcentage ou selon une valeur monétaire donnée ; les utilisateurs sont en mesure de consulter un rapport détaillé des réductions appliquées à toutes les commandes. Des rapports détaillés donnent aux utilisateurs un aperçu des ventes, des transactions, des produits de vente les plus vendus et des performances des employés, permettant ainsi l'identification de types ou de tendances. Des résumés journaliers sont également générés à la fin de chaque jour.
talech inclut un horodateur intégré, qui permet aux employés de pointer à l'arrivée et au départ via le POS (point de vente), puis génère des rapports sur les feuilles de temps pour permettre aux utilisateurs de suivre les heures travaillées. Vous pouvez utiliser les permissions d'employés pour contrôler les accès au tiroir-caisse et suivre l'ensemble des transactions, notamment les dépôts, les indemnités et les retraits.
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Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
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- Secteur d'activité : Articles de sport
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Quality Software for Small-Scale Inventory Mgmt./POS
Publié le 26/09/2022
Our Fishing Tackle/Outdoor storefront started small (less than 1,500 different product SKU's)....
Our Fishing Tackle/Outdoor storefront started small (less than 1,500 different product SKU's).
When we first launched, Talech served our needs well, and would have continued to serve our needs. However, our business grew and we now maintain 8,000+ product SKU's. Unfortunatly for our situation, Talech's inventory management systems didn't grow with our company's growth. Large reports are difficult to obtain, and when we require special reports, it can be challenging to acquire them.
This software is great to use if you do not plan to continually carry large quantities of inventory (Under 2,000 SKU's).
This is not a hard rule of course, just our experience with this software product.
Avantages
Talech can easily tackle small-scale inventory management and POS needs. User-friendly, and is easy to train new staff members to operate proficiently in.
Software interface is minimal and easy to navigate.
Inconvénients
Inventory reports are difficult to customize, but can be done by calling/emailing Talech directly. Would like to see Talech improve in their report system with more features and user-customizable reports.
- Secteur d'activité : Articles de sport
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Talech POS System for a Retail Store
Publié le 27/09/2022
Avantages
Talech is very adaptable to a retail store in sales transactions, inventory tracking and management, and accounting reports. It is very quick and easy to speak with a Customer Service Agent should you need it, and the Team is very proactive in assisting.
Inconvénients
There are features within inventory management that could be added to improve inventory tracking and management. For example, when performing an EOY inventory count, it would be very helpful to be able to freeze inventory numbers and then unfreeze them to update the quantities. Currently, to update inventory numbers, a stock take must be done which is a lengthy task if a business has more than 2,000 products. A second feature is to have the ability to manipulate employee access to certain information within the software including inventory updates, and sales reports. You can lock employees out of these things, but when done also locks them out of key features they need to perform their other tasks.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Cannot depend on Taltec
Publié le 13/03/2023
Not good at all. “We’re really sorry”…………
Not good at all. “We’re really sorry”…………
Avantages
It’s small & usually works. Sometimes the Unit doesn’t work in metal buildings. Have to go to outside door.
Inconvénients
During week I could call Regions Bank (where I purchased unit) & get questions answered. A bit diff if on weekends & selling product at a sales event. The battery goes DEAD & no way to get one put in unit!!! You have to sent unit back to Taltec…… yes, you are DEAD in SALES!!! I had 6 sales & then asked for CASH!!!Wonder how much money I lost -me too.
- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Software user since 2016
Publié le 24/08/2019
I have used many different accounting systems with inventory. Overall this software shows real...
I have used many different accounting systems with inventory. Overall this software shows real potential as an easy to setup and easy to use system.
Avantages
This software is easy to setup and use.
Customer support is great. I’ve only had to contact them a couple of times and the problems were fixed very quickly.
The description field is large enough to allow a proper description of my products.
The tags and categories give me breakdowns on the reports so I can determine what is selling and what not to purchase again.
The markup field makes it easy for me to determine sale prices of my products.
The inventory log helps me find a customer sale so I can do proper return prices for my customers.
Inconvénients
I wish the tags were listed in alphabetical order.
I wish the sales tickets were available for more than 2 months so I could do returns to credit cards instead of having to give my customers cash.
When I have trouble with my internet connection and it get dropped after it hits the gateway, there is no way for me to determine that the charge went through. I’ve had at least a dozen instances of this happening. It then shows only 1 sale on my system and my customer has 2 charges on their credit card.
I then have to credit the sale so it credits my customers card, and then I have to renter the sale as cash so I can balance inventory and sales amounts.
I wish the sales tax list would indicate which tax code I have currently marked.
I have never been able to get the jewelry labels to print.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Video Game Store Owner Review
Publié le 04/11/2016
We have loved Talech since we got it. It's got a lot of great features that other POS's don't have...
We have loved Talech since we got it. It's got a lot of great features that other POS's don't have or utilize as well as Talech. Keeping with cash or orders is made simple, though my only real complaint is that as a video game store, we take in a lot of used items purchased from customers. When we pay out in cash, it's fine. Talech keeps up with that, but there isn't a really great way of doing it other than doing a transaction as "store credit", hitting the payment as other, and then refunding it to that customers account. Other than that major complaint, everything else has been pretty smooth other than the actual card swiper. I wouldn't recommend that to anyone. It frequently has problems, and can never really be relied on. It will only update during a transaction and I have had several occasions where that lasts up to 15 minutes with a then irate customer afterwards.
Avantages
I love the ease of use, and how within minutes of using it, I already had the hang of it. There weren't any features that I wasn't made aware of by the software immediately, because it's all out in plain view rather than some backdoor menu. It's responsive and I love the fact I can keep up with my customers, and their data with it including sending out emails to them periodically.
Inconvénients
I really hate during a transaction that if you accidentally add an item or have a customer remove one from their cart that you have to trash the entire order. That slows the process, and keeps the customer from having a smooth checkout process. Honestly, it feels like sometimes due to the credit card machine that we are known as those guys who might be having problems today. That sucks lol. That's almost been enough where I have wanted to switch because its not our POS software but just one we use.
Réponse de talech
Thank you for your review and feedback, Spenser. I've shared your product feedback with the product team. Please continue to share your thoughts with us - we love to hear from you. Thanks for being a talech customer.
talech - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur talech.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour talech ?
Types de licences disponibles pour talech :
- À partir de : 29,00 $US
- Type de licence : Version gratuite
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise talech ?
Utilisateurs habituels du logiciel talech :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
Q. Dans quelles langues talech est-il disponible ?
Langues dans lesquelles talech est disponible :
anglais
Q. talech prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par talech :
iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications talech peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à talech :
Adobe Commerce, Homebase, Mailchimp, QuickBooks Online Advanced, Restaurant365, Shopify, Xero
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour talech ?
Ressources d'aide disponibles pour talech :
Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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