talech

talech

Un logiciel de POS pour iPad : restaurants, commerces de détail et entreprises de services.

4/5 (310 avis)

talech - Présentation

Description du logiciel talech

talech est un système de POS (point de vente) pour iPad qui comprend de nombreux outils : prise de commandes, gestion d'inventaire, traitement de paiements, lancement de promotions, suivi des heures des employés, prise et gestion de rendez-vous, services chronométrés, etc. Le logiciel convient à toute une gamme de restaurants et de bars (restaurants à service complet, bars, cafés, restauration familiale et à service rapide), de sites extérieurs et commerces de détail (magasins de vêtements), d'entreprises de services (salons de beauté et de coiffure, spas, bars de manucure, barbiers, toilettage d'animaux) et bien d'autres.

talech permet aux utilisateurs de gérer leur inventaire en temps réel, avec la possibilité d'ajouter des produits et de modifier les coûts, prix et quantités. Concernant les commerces de détail, les étiquettes de codes-barres peuvent être imprimées, puis lues pour ajouter des articles aux commandes ; des variations de produits peuvent être créées pour différentes tailles et coloris. Les restaurants peuvent quant à eux s'aider de talech pour connecter plusieurs imprimantes et permettre aux utilisateurs d'envoyer les commandes vers la cuisine et les imprimantes du bar. Les factures peuvent être fractionnées, partiellement fermées ou maintenues ouvertes pour différents clients. Les entreprises de services bénéficient d'une option de planification de rendez-vous doublée de services chronométrés, d'un site web de réservation pour les clients et de profils d'employés visant à présenter leurs services. Plusieurs types de paiements sont systématiquement pris en charge (espèces, chèques, cartes de crédit et cartes-cadeaux). Les offres peuvent être appliquées à des commandes entières ou des articles individuels en lançant des promotions, avec la possibilité d'appliquer des remises en pourcentage ou selon une valeur monétaire donnée ; les utilisateurs sont en mesure de consulter un rapport détaillé des réductions appliquées à toutes les commandes. Des rapports détaillés donnent aux utilisateurs un aperçu des ventes, des transactions, des produits de vente les plus vendus et des performances des employés, permettant ainsi l'identification de types ou de tendances. Des résumés journaliers sont également générés à la fin de chaque jour.

talech inclut un horodateur intégré, qui permet aux employés de pointer à l'arrivée et au départ via le POS (point de vente), puis génère des rapports sur les feuilles de temps pour permettre aux utilisateurs de suivre les heures travaillées. Vous pouvez utiliser les permissions d'employés pour contrôler les accès au tiroir-caisse et suivre l'ensemble des transactions, notamment les dépôts, les indemnités et les retraits.

talech - Présentation

Prix

À partir de
62,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

talech - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Canada, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour talech : talech allows users to manage inventory and edit product information in real-time
Capture d'écran pour talech : talech allows users to manage inventory and edit product information in real-time Capture d'écran pour talech : Orders can be modified and customized in talech Capture d'écran pour talech : Multiple discounts can be created and applied to whole orders or individual items Capture d'écran pour talech : Users can accept multiple payment methods, including cash, checks, and credit cards, and talech also supports split payments Capture d'écran pour talech : All transactions in and out of the cash drawer can be tracked Capture d'écran pour talech : The integrated time clock allows employees to clock in and out at the point of sale Capture d'écran pour talech : A range of reports on sales, transactions, products, and employee performance can be generated in talech Capture d'écran pour talech : Users can select the date range for their reports, including custom periods Capture d'écran pour talech :

talech - Avis

talech - Avis

Note globale
4
/
5
Excellent
111

Très bien
121

Moyen
56

Médiocre
7

Mauvais
15

Rapport qualité-prix
3,8
Fonctionnalités
3,7
Simplicité d'utilisation
4,1
Support client
4
75% des utilisateurs recommandent cette application
Cindy H.

Love it


Traduire avec Google Translate
Kyle C.

talech Review

so so


Traduire avec Google Translate
Mary ann Q.

I'm considering switching to a different POS system

At first, we all loved our new Talech POS. It is very easy to use and train new hires on. Then all these updates rolled in and some of the features didn't work for us. First, employees were able to print out their daily time sheet that included their sales for the day. This was not a good thing for our company, because we work as a team and we have people on the sales floor making the sales and then people processing orders at the end of the day. Of course, processors would seem like they made the most money that day. I have tried to get this changed, but was told it couldn't happen in the near future, but it was noted. Then, we experienced some glitches in the discount button. last week, we tried to apply a 10% discount, and it would register as giving a discount in the $1000's. This was really frustrating and I haven't had a chance yet to call tech support. Shortly there after on a busy Thursday, we were unable to process credit cards because that option was down in the system. Luckily, we had an analog credit card machine that we were able to use. I tried calling tech support for 4 hours, and couldn't get through. We had to wait to process orders until the next day when the system was up and running again. Another thing we have issues with is finding tickets to reference an open order. Apparently, it purges from the system after 3 months and we have to call tech support to retrieve it. There are a few other issues that I have that I am unable to articulate right now, but that is the bulk of my frustration with the program. Please take these responses into consideration. Having my concerns addressed and fixed would be amazing as I love this program and I want it to succeed so that my business can succeed as well. Thank you for taking the time to read my review. Please contact me to discuss further.


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Theresa S.

Works for simple to complex operations

We have used them with two separate businesses. One was a quick service, and the current one is a full service, fine dining environment. The register works with both of these. I was surprised at how easily we were able to expand and control our in-house systems. They have become so feature-rich over the years. Staff train quickly on it. Price point is competitive. Customer service is very good.


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Bernie H.

Talech POS

Talech works great for us at our retail store. We have many SKUs and building the product list was very taunting but I imagine that it would have been on most software platforms with the large number of products we carry. Once it is up and running it performs very well and provides some reporting, there could be more, but whats here is useful. Tier 1 tech support has not been very useful with a lot of my issues but once you get to Tier 2 its much better. Overall this is a great software with a nice interface. If you need a POS definitely give Talech a look.


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Cindy H.
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Love it

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Easy to use many choices to choose from equipment wise and their support is amazing well worth it

Inconvénients

Really I don't have an it's easy to use and any questions I had technical support answered them

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Kyle C.
Secteur d'activité: Articles de sport
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

talech Review

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 31/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

so so

Avantages

the theory of it. the thought that i could do everything i was told it could easily and a low cost.

Inconvénients

versatility or lack of versatility. i run into issues with contacts and open orders when i try to make changes. the website seems to be very touchy.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Mary ann Q.
Secteur d'activité: Production alimentaire
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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I'm considering switching to a different POS system

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 01/11/2016
Provenance de l'avis : Capterra

At first, we all loved our new Talech POS. It is very easy to use and train new hires on. Then all these updates rolled in and some of the features didn't work for us. First, employees were able to print out their daily time sheet that included their sales for the day. This was not a good thing for our company, because we work as a team and we have people on the sales floor making the sales and then people processing orders at the end of the day. Of course, processors would seem like they made the most money that day. I have tried to get this changed, but was told it couldn't happen in the near future, but it was noted. Then, we experienced some glitches in the discount button. last week, we tried to apply a 10% discount, and it would register as giving a discount in the $1000's. This was really frustrating and I haven't had a chance yet to call tech support. Shortly there after on a busy Thursday, we were unable to process credit cards because that option was down in the system. Luckily, we had an analog credit card machine that we were able to use. I tried calling tech support for 4 hours, and couldn't get through. We had to wait to process orders until the next day when the system was up and running again. Another thing we have issues with is finding tickets to reference an open order. Apparently, it purges from the system after 3 months and we have to call tech support to retrieve it. There are a few other issues that I have that I am unable to articulate right now, but that is the bulk of my frustration with the program. Please take these responses into consideration. Having my concerns addressed and fixed would be amazing as I love this program and I want it to succeed so that my business can succeed as well. Thank you for taking the time to read my review. Please contact me to discuss further.

Avantages

That it is cloud based and we use apple ipads

Inconvénients

It is glitchy at times, the time sheet with individual employee sales needs to go.
Purging 3 month old tickets and we can't find them unless we call tech support.

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Réponse de talech

Thanks for sharing the feedback and chatting with us about your experience. We are checking on some features and will get back to you soon.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 2.0/10

Theresa S.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Works for simple to complex operations

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We have used them with two separate businesses. One was a quick service, and the current one is a full service, fine dining environment. The register works with both of these. I was surprised at how easily we were able to expand and control our in-house systems. They have become so feature-rich over the years. Staff train quickly on it. Price point is competitive. Customer service is very good.

Avantages

Discounting weekly specials - set once and done
Tagging for specific printers, discounts
Loyalty program
Reporting
Time Clck and time sheets
Online ordering
Table management

Inconvénients

ICMP readers are sometimes an issue
Wish there was an integrated reservation system

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Bernie H.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
Traduire en français

Talech POS

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 26/03/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Talech works great for us at our retail store. We have many SKUs and building the product list was very taunting but I imagine that it would have been on most software platforms with the large number of products we carry. Once it is up and running it performs very well and provides some reporting, there could be more, but whats here is useful. Tier 1 tech support has not been very useful with a lot of my issues but once you get to Tier 2 its much better. Overall this is a great software with a nice interface. If you need a POS definitely give Talech a look.

Avantages

The interface on this software is very nice at the register. While it seems to be designed for restaurants it can be easily transitioned into retail very easily. It is easy to navigate and has a great flow that can be taught very easily to new employees.

Inconvénients

Can be buggy at times on the web interface. Since you are relying on web browsers there are many factors that can cause the software to act strangely at times. Also I wish there was better integration with QuickBooks.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Recommandation utilisateur
7,7/10
Basé sur 310 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

talech - Prix

talech - Prix

À partir de
62,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
3,8/5
Basé sur 310 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

talech - Fonctionnalités

talech - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Carte de fidélité
Emplacements multiples
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des employés
Gestion des promotions
Gestion des remises
Gestion des stocks
Historique des clients
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Point de vente
Rapports et statistiques
Rapports sur les ventes
Suivi de l'inventaire
Système de cartes cadeaux
Tableau de bord d'activités
Traitement des cartes de crédit
Fonctionnalités
3,7/5
Basé sur 310 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

talech - FAQ

talech - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur talech.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour talech ?

Types de licences disponibles pour talech :

À partir de: 62,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel talech ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de talech.

Q. Qui utilise talech ?

Utilisateurs habituels du logiciel talech :

Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues talech est-il disponible ?

Langues dans lesquelles talech est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour talech ?

Types de licences disponibles pour talech:

Abonnement

Q. talech prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par talech :

iPad

Q. Avec quelles applications talech peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à talech :

Deputy, Homebase, Hubworks Hostel Management, Magento Commerce, Mailchimp, MarginEdge, QuickBooks, Sage One - U.S., Shopify, Xero

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour talech ?

Ressources d'aide disponibles pour talech :

Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo