talech

Un logiciel de POS pour iPad : restaurants, commerces de détail et entreprises de services.

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talech - Présentation

Description du logiciel talech

talech est un système de POS (point de vente) pour iPad qui comprend de nombreux outils : prise de commandes, gestion d'inventaire, traitement de paiements, lancement de promotions, suivi des heures des employés, prise et gestion de rendez-vous, services chronométrés, etc. Le logiciel convient à toute une gamme de restaurants et de bars (restaurants à service complet, bars, cafés, restauration familiale et à service rapide), de sites extérieurs et commerces de détail (magasins de vêtements), d'entreprises de services (salons de beauté et de coiffure, spas, bars de manucure, barbiers, toilettage d'animaux) et bien d'autres.

talech permet aux utilisateurs de gérer leur inventaire en temps réel, avec la possibilité d'ajouter des produits et de modifier les coûts, prix et quantités. Concernant les commerces de détail, les étiquettes de codes-barres peuvent être imprimées, puis lues pour ajouter des articles aux commandes ; des variations de produits peuvent être créées pour différentes tailles et coloris. Les restaurants peuvent quant à eux s'aider de talech pour connecter plusieurs imprimantes et permettre aux utilisateurs d'envoyer les commandes vers la cuisine et les imprimantes du bar. Les factures peuvent être fractionnées, partiellement fermées ou maintenues ouvertes pour différents clients. Les entreprises de services bénéficient d'une option de planification de rendez-vous doublée de services chronométrés, d'un site web de réservation pour les clients et de profils d'employés visant à présenter leurs services. Plusieurs types de paiements sont systématiquement pris en charge (espèces, chèques, cartes de crédit et cartes-cadeaux). Les offres peuvent être appliquées à des commandes entières ou des articles individuels en lançant des promotions, avec la possibilité d'appliquer des remises en pourcentage ou selon une valeur monétaire donnée ; les utilisateurs sont en mesure de consulter un rapport détaillé des réductions appliquées à toutes les commandes. Des rapports détaillés donnent aux utilisateurs un aperçu des ventes, des transactions, des produits de vente les plus vendus et des performances des employés, permettant ainsi l'identification de types ou de tendances. Des résumés journaliers sont également générés à la fin de chaque jour.

talech inclut un horodateur intégré, qui permet aux employés de pointer à l'arrivée et au départ via le POS (point de vente), puis génère des rapports sur les feuilles de temps pour permettre aux utilisateurs de suivre les heures travaillées. Vous pouvez utiliser les permissions d'employés pour contrôler les accès au tiroir-caisse et suivre l'ensemble des transactions, notamment les dépôts, les indemnités et les retraits.

talech - Présentation

Prix

À partir de
62,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

talech - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni
Langues
anglais

Médias

talech allows users to manage inventory and edit product information in real-time
The integrated time clock allows employees to clock in and out at the point of sale
A range of reports on sales, transactions, products, and employee performance can be generated in talech
Users can select the date range for their reports, including custom periods
Users can accept multiple payment methods, including cash, checks, and credit cards, and talech also supports split payments
All transactions in and out of the cash drawer can be tracked
Multiple discounts can be created and applied to whole orders or individual items
Orders can be modified and customized in talech
Capture d'écran pour talech : talech allows users to manage inventory and edit product information in real-time Capture d'écran pour talech : The integrated time clock allows employees to clock in and out at the point of sale Capture d'écran pour talech : A range of reports on sales, transactions, products, and employee performance can be generated in talech Capture d'écran pour talech : Users can select the date range for their reports, including custom periods Capture d'écran pour talech : Users can accept multiple payment methods, including cash, checks, and credit cards, and talech also supports split payments Capture d'écran pour talech : All transactions in and out of the cash drawer can be tracked Capture d'écran pour talech : Multiple discounts can be created and applied to whole orders or individual items Capture d'écran pour talech : Orders can be modified and customized in talech Capture d'écran pour talech :

talech - Avis

talech - Avis

Note globale
4
/
5
Excellent
111

Très bien
121

Moyen
56

Médiocre
7

Mauvais
16

Rapport qualité-prix
3,8
Fonctionnalités
3,7
Simplicité d'utilisation
4,1
Support client
4
75% des utilisateurs recommandent cette application
Cindy H.

Love it


Traduire avec Google Translate
Kyle C.

talech Review

so so


Traduire avec Google Translate
Kate W.

Marty's Restaurant & Retail Operational Review of Talech POS System

We have only solved the items under Pros. although talech systems also begins to make it easier for us to do at least retail inventory easier to determine.
However, dealing with a customer service staff who are really only there to get us off the phone as quickly as possible while attempting to fix a specific problem is frustrating. More often than not, they are not given the time to sufficiently understand the problem or issue or don't really care, and more often than not, we get instructions to go to online help, with not even what specific topic we're supposed to look under. Time and time again, when I've asked for help to create reports I want, there is not only a misconnect in understanding (my tech language is not very good) but most of the responses I have gotten in the past year is that work on the reporting features are not a priority and therefore will not be addressed in any determinable near future.
We got Talech to grow our business. While it has helped it has also been a disappointment as it is not as user friendly as we thought. And the ability of customer service to understand and help us resolve the issues we have, while lately much better on very specific items, has on more complex issues on a admin level been very disappointing. Talech customer service is good about adding techy and trendy additional features but not so good at organizing the information to manage the actual administrative business needs of business owners & managers.


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Theresa S.

Works for simple to complex operations

We have used them with two separate businesses. One was a quick service, and the current one is a full service, fine dining environment. The register works with both of these. I was surprised at how easily we were able to expand and control our in-house systems. They have become so feature-rich over the years. Staff train quickly on it. Price point is competitive. Customer service is very good.


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Christopher Z.

Ease of use

The new house account stuff seems to be a benefit for someone like me. I let folks run a tab. The software has gone down on me a few times during a shift and Talech just asks you to be patient. The lack of knowledge from the help desk is frustrating.


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Cindy H.
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Love it

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Easy to use many choices to choose from equipment wise and their support is amazing well worth it

Inconvénients

Really I don't have an it's easy to use and any questions I had technical support answered them

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Kyle C.
Secteur d'activité: Articles de sport
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

talech Review

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 31/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

so so

Avantages

the theory of it. the thought that i could do everything i was told it could easily and a low cost.

Inconvénients

versatility or lack of versatility. i run into issues with contacts and open orders when i try to make changes. the website seems to be very touchy.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Kate W.
Secteur d'activité: Restaurants
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Marty's Restaurant & Retail Operational Review of Talech POS System

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 31/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We have only solved the items under Pros. although talech systems also begins to make it easier for us to do at least retail inventory easier to determine.
However, dealing with a customer service staff who are really only there to get us off the phone as quickly as possible while attempting to fix a specific problem is frustrating. More often than not, they are not given the time to sufficiently understand the problem or issue or don't really care, and more often than not, we get instructions to go to online help, with not even what specific topic we're supposed to look under. Time and time again, when I've asked for help to create reports I want, there is not only a misconnect in understanding (my tech language is not very good) but most of the responses I have gotten in the past year is that work on the reporting features are not a priority and therefore will not be addressed in any determinable near future.
We got Talech to grow our business. While it has helped it has also been a disappointment as it is not as user friendly as we thought. And the ability of customer service to understand and help us resolve the issues we have, while lately much better on very specific items, has on more complex issues on a admin level been very disappointing. Talech customer service is good about adding techy and trendy additional features but not so good at organizing the information to manage the actual administrative business needs of business owners & managers.

Avantages

1. Makes it easy for customers to check out faster
2. Makes it easy for servers to send menu tickets to the kitchen

Inconvénients

1. Reporting features. The totals in each categories (retail, or restaurant) are never totaled. Bank settlement totals for different forms of payments, etc., are the only totals there are except Dine In, and To Go, tips, and gratuity.
We got the POS system so we could get reports on costs, profitability, in each category both in beverages (wine, draft beers and food (per menu items- quantities of items sold within each category also) and current inventory in each category, per selected periods of time. I find that we have to basically create our own templates in Excel, download the period of time we are reviewing, and copying the categories & items to our exel templates which then subtotals the categories we want to see to determine how we are doing in each category or with any particular item within the categories.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Theresa S.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Works for simple to complex operations

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We have used them with two separate businesses. One was a quick service, and the current one is a full service, fine dining environment. The register works with both of these. I was surprised at how easily we were able to expand and control our in-house systems. They have become so feature-rich over the years. Staff train quickly on it. Price point is competitive. Customer service is very good.

Avantages

Discounting weekly specials - set once and done
Tagging for specific printers, discounts
Loyalty program
Reporting
Time Clck and time sheets
Online ordering
Table management

Inconvénients

ICMP readers are sometimes an issue
Wish there was an integrated reservation system

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Christopher Z.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Ease of use

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

The new house account stuff seems to be a benefit for someone like me. I let folks run a tab. The software has gone down on me a few times during a shift and Talech just asks you to be patient. The lack of knowledge from the help desk is frustrating.

Avantages

Easy to navigate, fairly straight forward.

Inconvénients

If there is an issue, it all goes down and customer service is not helpful usually. I have had to call other IT people in to get us up and running because help desk usually can't or they take an hour for a one button fix to a problem.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Recommandation utilisateur
7,7/10
Basé sur 311 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

talech - Prix

talech - Prix

À partir de
62,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
3,8/5
Basé sur 311 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

talech - Fonctionnalités

talech - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Carte de fidélité
Emplacements multiples
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des employés
Gestion des promotions
Gestion des remises
Gestion des stocks
Historique des clients
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Point de vente
Rapports et statistiques
Rapports sur les ventes
Suivi de l'inventaire
Tableau de bord d'activités
Traitement des commandes
Fonctionnalités
3,7/5
Basé sur 311 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

talech - FAQ

talech - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur talech.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour talech ?

Types de licences disponibles pour talech :

À partir de: 62,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel talech ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de talech.

Q. Qui utilise talech ?

Utilisateurs habituels du logiciel talech :

PME, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues talech est-il disponible ?

Langues dans lesquelles talech est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour talech ?

Types de licences disponibles pour talech:

Abonnement

Q. talech prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par talech :

iPad

Q. Avec quelles applications talech peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à talech :

Deputy, Homebase, Hubworks Hostel Management, Magento Commerce, Mailchimp, MarginEdge, OneSaas, QuickBooks Online Advanced, Shopify, Xero

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour talech ?

Ressources d'aide disponibles pour talech :

Support téléphonique, Support en ligne, Base de connaissances, Tutoriels vidéo