
talech
En savoir plus sur talech
talech est un système de POS (point de vente) pour iPad qui comprend de nombreux outils : prise de commandes, gestion d'inventaire, traitement de paiements, lancement de promotions, suivi des heures des employés, prise et gestion de rendez-vous, services chronométrés, etc. Le logiciel convient à toute une gamme de restaurants et de bars (restaurants à service complet, bars, cafés, restauration familiale et à service rapide), de sites extérieurs et commerces de détail (magasins de vêtements), d'entreprises de services (salons de beauté et de coiffure, spas, bars de manucure, barbiers, toilettage d'animaux) et bien d'autres.
talech permet aux utilisateurs de gérer leur inventaire en temps réel, avec la possibilité d'ajouter des produits et de modifier les coûts, prix et quantités. Concernant les commerces de détail, les étiquettes de codes-barres peuvent être imprimées, puis lues pour ajouter des articles aux commandes ; des variations de produits peuvent être créées pour différentes tailles et coloris. Les restaurants peuvent quant à eux s'aider de talech pour connecter plusieurs imprimantes et permettre aux utilisateurs d'envoyer les commandes vers la cuisine et les imprimantes du bar. Les factures peuvent être fractionnées, partiellement fermées ou maintenues ouvertes pour différents clients. Les entreprises de services bénéficient d'une option de planification de rendez-vous doublée de services chronométrés, d'un site web de réservation pour les clients et de profils d'employés visant à présenter leurs services. Plusieurs types de paiements sont systématiquement pris en charge (espèces, chèques, cartes de crédit et cartes-cadeaux). Les offres peuvent être appliquées à des commandes entières ou des articles individuels en lançant des promotions, avec la possibilité d'appliquer des remises en pourcentage ou selon une valeur monétaire donnée ; les utilisateurs sont en mesure de consulter un rapport détaillé des réductions appliquées à toutes les commandes. Des rapports détaillés donnent aux utilisateurs un aperçu des ventes, des transactions, des produits de vente les plus vendus et des performances des employés, permettant ainsi l'identification de types ou de tendances. Des résumés journaliers sont également générés à la fin de chaque jour.
talech inclut un horodateur intégré, qui permet aux employés de pointer à l'arrivée et au départ via le POS (point de vente), puis génère des rapports sur les feuilles de temps pour permettre aux utilisateurs de suivre les heures travaillées. Vous pouvez utiliser les permissions d'employés pour contrôler les accès au tiroir-caisse et suivre l'ensemble des transactions, notamment les dépôts, les indemnités et les retraits.
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Prix
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Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
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Avis
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- Secteur d'activité : Articles de sport
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Quality Software for Small-Scale Inventory Mgmt./POS
Publié le 26/09/2022
Our Fishing Tackle/Outdoor storefront started small (less than 1,500 different product SKU's)....
Our Fishing Tackle/Outdoor storefront started small (less than 1,500 different product SKU's).
When we first launched, Talech served our needs well, and would have continued to serve our needs. However, our business grew and we now maintain 8,000+ product SKU's. Unfortunatly for our situation, Talech's inventory management systems didn't grow with our company's growth. Large reports are difficult to obtain, and when we require special reports, it can be challenging to acquire them.
This software is great to use if you do not plan to continually carry large quantities of inventory (Under 2,000 SKU's).
This is not a hard rule of course, just our experience with this software product.
Avantages
Talech can easily tackle small-scale inventory management and POS needs. User-friendly, and is easy to train new staff members to operate proficiently in.
Software interface is minimal and easy to navigate.
Inconvénients
Inventory reports are difficult to customize, but can be done by calling/emailing Talech directly. Would like to see Talech improve in their report system with more features and user-customizable reports.
- Secteur d'activité : Articles de sport
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Talech POS System for a Retail Store
Publié le 27/09/2022
Avantages
Talech is very adaptable to a retail store in sales transactions, inventory tracking and management, and accounting reports. It is very quick and easy to speak with a Customer Service Agent should you need it, and the Team is very proactive in assisting.
Inconvénients
There are features within inventory management that could be added to improve inventory tracking and management. For example, when performing an EOY inventory count, it would be very helpful to be able to freeze inventory numbers and then unfreeze them to update the quantities. Currently, to update inventory numbers, a stock take must be done which is a lengthy task if a business has more than 2,000 products. A second feature is to have the ability to manipulate employee access to certain information within the software including inventory updates, and sales reports. You can lock employees out of these things, but when done also locks them out of key features they need to perform their other tasks.
- Secteur d'activité : Produits alimentaires
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Talech Stealing Money Because they Were not Processing Credit Cards Properly
Publié le 02/08/2022
Good until recently... Now critically terrible They were preauthorizing credit cards.... but when...
Good until recently... Now critically terrible They were preauthorizing credit cards.... but when the tab was closed,,, their software could not do so because of card information corrupted (although the software states they are pre-authorized).
This resulted in over $500 in tabs that cant be closed... not even by Talech themselves... So, they blamed everyone, including my internet provider, the credit card bank etc. They are unable to resolve... In summary, there was $500+ dollars of free beer credit card customers drank at our expense!!! We had to switch (otherwise we would have continued to lose money) and Talech will not even refund our monthly charges to help offset their error. Not only is this bad service... but stealing!!!
Every Talech user must be aware of this and RUN!!!
Also associated with this was a company called AVANT GARD... if you are dealing with these people also be aware,,,
Avantages
The POS software works in most cases. The reporting is ok as well. Don't have experience with others besides square... but seems to work... However the majority of this software is to successfully collect money for exchange of products.... this is where it fails!!!!
Inconvénients
Customer service to resolve critical issues with mis-handling credit card information, not admitting a problem and even accusing everyone else for our loss of money.
- Secteur d'activité : Restaurants
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
Talech Pros and Cons
Publié le 01/11/2016
Talech has been a good transformation from old style cash registers for our business. I think it...
Talech has been a good transformation from old style cash registers for our business. I think it would do Talech good to look into what reastaurants actually need for the system to really be an asset to us. While I like Talech its ease of set up for my business was very complicated and Talech support nor boomtown could really help with what I needed. I was able to figure it out but it was a long process. I have been able to help another pizzeria more streamline there system do it works better for their needs. Both Talech support and boomtown are great, they are always trying to help and most times they can this was just a new area for them. I have never had anything but an exceptional experience from either customer support. I do love the fact that Talech does listen to customer feedback and is continually improving their product.
Avantages
It's easy to see my monthly/weekly/daily sales
The ability to print which catafories you want in the kitchen
It's ease of use and ability to train new employees on
Inconvénients
it doesn't have the functionality for a pizza reststaurant.
No delivery option
Don't have the ability to add store credit without doing a refund.
Réponse de talech
Kari - thank you so much for being a customer and writing a review with such detailed feedback. We love hearing from customers like you! I have shared your feedback with the team so we can continue to make improvements to help you and your business. Please keep it coming!
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
The 3 Weird Sisters
Publié le 15/11/2016
I feel overall the customer service is lacking. When a recording says "we are sorry for the long...
I feel overall the customer service is lacking. When a recording says "we are sorry for the long hold", that tells me you are not only aware of the problem but doing little to fix it. I have to schedule a call to get simple answers asked to be told they will have to look into and get back to me. I am usually not available to receive that call when and if it comes because I'm either not at work, driving or at home with my children at that point. It takes far too long to get simple issues resolved with this company . customer service has improved since I first started with them by way of polite people getting questions answered seems to take three times as long now. and when I do get a wrap to walk me through and show me what I need to do it often doesn't work like it should even after they've checked all the settings and they have to go back to the design and again no resolution on my end
Avantages
The cloud storage
Inconvénients
Can not reach help when needed and I feel like I get a runaround
Réponse de talech
Thanks for being a customer and writing a review, Beth. I am sorry to hear that support has been difficult to reach and that the hold times have been so long. I've passed along your feedback to the support team so they can continue to work make improvements. Thanks for being candid and letting us know.
talech - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur talech.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour talech ?
Types de licences disponibles pour talech :
- À partir de : 29,00 $US
- Type de licence : Version gratuite
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise talech ?
Utilisateurs habituels du logiciel talech :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
Q. Dans quelles langues talech est-il disponible ?
Langues dans lesquelles talech est disponible :
anglais
Q. talech prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par talech :
iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications talech peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à talech :
Adobe Commerce, Homebase, Mailchimp, OneSaas, QuickBooks Online Advanced, Restaurant365, Shopify, Xero
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour talech ?
Ressources d'aide disponibles pour talech :
Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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