ReachOut Suite

4,7 (20)
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Un logiciel cloud de gestion des interventions pour les PME

En savoir plus sur ReachOut Suite

La suite de produits ReachOut fournit aux responsables et employés d'intervention les outils nécessaires pour affecter, planifier, réaliser et suivre les travaux en connectant les travailleurs de bureau et de terrain via un canal cloud. Grâce à des outils de gestion des interventions (cas d'assistance, GPS, listes de contrôle, tableaux de flux de travail Kanban et emplois du temps), les employés d'interventions et les gestionnaires peuvent organiser et simplifier leurs tâches quotidiennes.

Grâce à la technologie glisser-déposer, les responsables peuvent affecter des tâches aux membres de l'équipe et les saisir dans une page de calendrier à code couleur. ReachOut Suite offre la possibilité d'envoyer des notifications automatiques aux membres de l'équipe lorsqu'une tâche leur est affectée et de définir des listes de contrôle standardisées pour simplifier les charges de travail. En intégrant diverses fonctions dans l'application mobile ReachOut (création d'estimations et de factures, signatures électroniques, formulaires d'inspection, etc.), les utilisateurs peuvent remplir leur mission en intervention sans avoir à se charger de tâches administratives supplémentaires.

Dans le but d'aider les utilisateurs en mission, ReachOut Suite propose plusieurs outils visant à simplifier la gestion client, notamment un CRM intégré grâce auquel les utilisateurs peuvent accéder aux fichiers utilisateur pour mieux comprendre un client avant d'effectuer une tâche. Les demandes des clients peuvent également être enregistrées à l'aide de la plateforme de cas d'assistance de ReachOut, ce qui signifie que les utilisateurs peuvent conserver un dossier des besoins des clients et affecter le cas d'assistance au membre de l'équipe le mieux qualifié pour résoudre le problème.

Conçu pour aider à connecter les effectifs de back-office et d'interventions, ReachOut Suite offre le suivi GPS des membres du personnel afin que chaque membre de l'équipe puisse être localisé en temps réel et que les responsables soient informés du moment auquel les travaux sont réalisés. Les membres de l'équipe peuvent également s'aider des itinéraires GPS pour localiser les missions, ainsi que pointer à l'arrivée et au départ en déplacement grâce à l'application mobile.


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ReachOut Suite

4,7 (20)
VS.
Le plus évalué

À partir de

Prix introuvable
36,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

147
152

Intégrations

1
8

Simplicité d’utilisation

4,7 (20)
4,4 (90)

Rapport qualité-prix

4,8 (20)
4,3 (90)

Service client

4,7 (20)
4,3 (90)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Synchroteam

4,5
Alternative n° 1 à ReachOut Suite
Logiciel de FSM (Field Service Management) pour le suivi des effectifs mobiles. Fonctions de planification, de...

Commusoft

4,7
Alternative n° 2 à ReachOut Suite
La solution vous aide à gérer la base de données client, les devis, les ordres de travail, les plannings, les actifs et...

Jobber

4,5
Alternative n° 3 à ReachOut Suite
Jobber est une solution logicielle pour les entreprises de maintenance sur site, conçue pour gérer plus rapidement les...

BigChange

4,5
Alternative n° 4 à ReachOut Suite
BigChange est une plateforme de gestion d'interventions des plus complètes qui permet aux entreprises de maintenance...

Avis

Note globale

4,7 /5
(20)
Rapport qualité-prix
4,8/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,7/5

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5 avis affichés sur 20
Trevor
Trevor
Note globale
  • Secteur d'activité : Musique
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Brilliant ideas here!

Publié le 08/11/2018

From inputting customer information to creating clear and informative tickets to work orders with...

From inputting customer information to creating clear and informative tickets to work orders with geo location info and beyond, it is obvious to me that these devs definitely have done there research thoroughly. and are going places fast! I forgot to add they have a brilliant support crew too. Patient, understanding and flexible too. Ticks all the boxes for me :)

Avantages

The biggest aspect I like about this software is its adaptability. I find it reassuring to know that not only can I input my customer base base but I can also edit certain parts of the software to produce things that relate solely to my profession. e.g make checklist templates for my Techs that provide information they need, to perform the different services required of them.
I also love the pipeline view for the work orders, because I can see at a glance everything that is being worked on, waiting for parts, or waiting for customer approval etc. . . Its all there! Great stuff!

Inconvénients

The only thing I disliked about this software package was the lack of ability to be able to add our own custom columns in various areas such as customer base and inventory. . .but I’m sure the devs are listening and will find a way to accomodate these requests sometime soon.

Réponse de Fingent

Trevor! Thank you for your feedback, it's nice to know that the Pipeline View stands out for you (yes, in a way it acts like a whiteboard you may keep at your office).

We have brought in a the provision for you to add columns in work order, customer, entity and Parts in our latest version of the platform, ReachOut 6.0.

Phil
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Reachout from an old school service company perspective

Publié le 16/11/2018

The best bit, after using the system, is getting on board with the support team. I have a guy...

The best bit, after using the system, is getting on board with the support team. I have a guy called Susheel dealing with my support and he's great. In fact, he appears to think about every conversation after it has long passed, and anticipates my next issue long before I do! Try and tie up with him, as he is practically another member of our team here....!

Avantages

Finally getting rid of paper and having all info at our fingertips. Reachout has a solid core functionality, and with careful info input, you can make the system as easy or complex as you need. We started with basic info using the test setup and have now started afresh with real time data. What we like is the fact that you can start by inputting basic fields, and as time and need grows, adding more in-depth information is a breeze. As a service company, we have loads of clients, with each having several "entities" or assets. The Reachout suite handles this troublesome area with ease, and this "ease of implementation" module alone is something you will be pressed to find elsewhere. Additionally, it constantly updates you on successful data input, and very quick to tell you if you made a mistake - nice one! Support is great, and the guys are very keen to help at all levels. Try it out now, as if you do....you'll see what I mean! Great system

Inconvénients

There is very little "not" to like. In fact, I would describe it as a true working software, delivering everything you need - all you do is make it yours with setups, your data, what you want to know etc.

Réponse de Fingent

Hi Phil! Very kind of you to share your honest feedback -- we feel humbled reading your review. Thanks for your continuous support & patience, and we look forward to making a more sustainable impact around your operations.

Cassandra
Note globale
  • Secteur d'activité : Pétrole et énergies
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Browning Power Systems

Publié le 20/06/2024

Easy to use - quick dispatching - neat work orders - have had technical errors with no solution and...

Easy to use - quick dispatching - neat work orders - have had technical errors with no solution and work was lost.

Avantages

Quick dispatch and easy and accurate personalized work order reports.

Inconvénients

Several circumstances where work disappeared and complete work orders somehow went back to IN PROGRESS and erased technician completed work. Customer support had no idea what caused it each time and those work order were never restored and the work was lost. Customer support stated tech signed out during work however that did not happen and there were no other answers or solutions on why it happened and all work was lost.

Réponse de Fingent

Hi Cassandra,

Thank you for taking the time to share your feedback. We sincerely apologize for the inconvenience you've experienced with our app.

We take these matters very seriously and completely understand the gravity of the situation. Our team conducted a thorough investigation into the problem you described and have already taken the necessary steps to ensure the issue isn't encountered again. We have improved user guidance through timely warnings within the app and enhanced our customer support resources to assist users overcome similar concerns, if any, in the future.

We appreciate your patience and understanding. Please reach out to our support team directly so we can schedule a meeting to assist you further - Team ReachOut

Nelly
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best software for your money

Publié le 13/03/2019

Avantages

- Simple to use, user friendly, and the software layout is clean and extremely easy to select what you want to do
- Has a map showing the different stops assigned for the day, this makes it easier for our drivers to plan the best route
- When adding a new user it allows you to select what forms the user can view/edit and whether they will be an agent, admin, or lead.
- Free trial, the 3 user free trial is amazing and allows you to try the software before committing.
- Scheduling and prioritizing calls is great - you can prioritize a call between low and critical and schedule the call in advance
- Excellent customer support

Inconvénients

Errors - There are errors when using any software and I've only experience 2 errors so far, which were resolved within a few hours. Contacting Reach Out is extremely easy and they respond within minutes
App - The app is great for drivers and viewing the assigned work orders, however, it would be nice to also allow the user to create work orders.

Réponse de Fingent

Thanks for your feedback Nelly, we are the glad that ReachOut has met your expectations of a total field service management application.

We have fixed all known errors in the new version of the app, ReachOut 6.0. Now, all users can create work orders based on the custom permissions set up by the admin.

- Team ReachOut.

Ronan
Note globale
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Brilliant App, which has been saving us time and money for over 2 years

Publié le 28/08/2020

We have eliminated paper work orders and time sheets, which has improved accuracy and ease of use....

We have eliminated paper work orders and time sheets, which has improved accuracy and ease of use. The timing function on the app shows the customer exactly how long a service engineer was on the job.

Avantages

Inexpensive and really easy to use. It has eliminated the need for paper for Service Engineers. All work orders are now done online with instant invoicing of customers and reports including pictures of any extra work needed can be emailed instantly. Cannot praise this app highly enough!!

Inconvénients

The work orders of a customer aren't dated when you look at them in summary view which can be annoying when you are looking to find a work order by date, but this is a minor gripe for what is a really brilliant app overall.

Réponse de Fingent

Thanks for the kind words. That is exactly what we had envisioned ReachOut to be for our users, professional, easy and inexpensive.
Now, there is a the date of creation and modified date inside the summarized view of the job. In the job listing page, there are custom filters to navigate through the job lists which can be saved.

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ReachOut Suite - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ReachOut Suite.

Types de licences disponibles pour ReachOut Suite :

  • Type de licence : Version gratuite, Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel ReachOut Suite :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles ReachOut Suite est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ReachOut Suite :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à ReachOut Suite :

Xero

Ressources d'aide disponibles pour ReachOut Suite :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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