Cegid

Cegid

Vente au détail et logiciel de point de vente pour la mode, la beauté et les spécialités

4.4/5 (32 avis)

Cegid - Présentation

Description du logiciel Cegid

Yourcegid Retail est un service d'omni-commerce combinant la gestion des stocks et des points de vente, et qui relie les points de contact des clients entre les plateformes pour une expérience de gestion centralisée du commerce de détail. Yourcegid Retail offre aux PME une plateforme centralisée unique, accessible depuis n'importe quel appareil grâce à sa configuration basée sur le cloud. À partir de là, les détaillants peuvent s'occuper des ventes, de la gestion des stocks, de l'expérience client et de la surveillance du personnel.

En intégrant des KPI en temps réel, des programmes de fidélisation, des profils de clients étoffés et des tarifs personnalisés, Yourcegid vise à améliorer l'expérience client de tous les points de contact, y compris en magasin et en ligne. Grâce à l'intégration mobile, les membres du personnel peuvent accéder à des fonctionnalités telles que l'inventaire en ligne afin de fournir des informations sur les produits, de vérifier les stocks en temps réel et de traiter les commandes de réapprovisionnement. L'intégration multicanal permet également au personnel de traiter les remboursements, les échanges et les paiements avec un point de vente conforme PCI.

Avec un système interne de gestion des marchandises, Yourcegid Retail automatise et centralise les données d'inventaire et offre un réapprovisionnement intelligent des stocks, des vérifications d'inventaire régulières et des prévisions basées sur les ventes ou les promotions. Les utilisateurs peuvent définir des modes de réapprovisionnement personnalisés en fonction des besoins de l'entreprise. En plus de la gestion des stocks, Yourcegid offre aux utilisateurs une vue d'ensemble de l'entreprise avec des analytiques et des prévisions intégrées ce qui signifie que les performances et le budget du commerce de détail peuvent être surveillés et adaptés si nécessaire. Grâce au portefeuille de rapports de Yourcegid et au tableau de bord d'analytiques personnalisables, alimentés par QlikView, les utilisateurs peuvent obtenir des informations grâce à des graphiques et des diagrammes clairs et consolidés à partir du système de collecte de données.

Cegid - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Cegid - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Japon, Amérique latine, Mexique
Langues
anglais, français, italien, portugais, russe, espagnol

Captures d'écran

Capture d'écran pour Cegid : Access detailed product information at any time to enhance customer experience
Capture d'écran pour Cegid : Access detailed product information at any time to enhance customer experience Capture d'écran pour Cegid : Yourcegid's Point of Sale feature allows retailers to take payments and process refunds and exchanges Capture d'écran pour Cegid : View Key Performance Indicators (KPIs) including sales statistics, staff performance, store revenue and more Capture d'écran pour Cegid : Keep track of product availability and access store inventory from anywhere Capture d'écran pour Cegid : Use Yourcegid's inbuilt CRM to create customer profiles with detailed information and purchase history Capture d'écran pour Cegid : Yourcegid Retail Mobile for iOS devices Capture d'écran pour Cegid : Inventory management Capture d'écran pour Cegid : Yourcegid Retail Intelligence analytics Capture d'écran pour Cegid : Monitor customer behavior across channels with real-time intelligence on sales performance per channel

Cegid - Avis

Note globale
4.4
/
5 32 avis
Excellent
19

Très bien
11

Moyen
0

Médiocre
0

Mauvais
2

Rapport qualité-prix
4.5
Fonctionnalités
4.4
Simplicité d'utilisation
4.4
Support client
4.5
94% des utilisateurs recommandent cette application
Tawnya W.

Great Inventory Management System!

I have been working with this software since 2012. We have numerous resorts with numerous POS and Inventory systems across all. We have transitioned 8 resorts to WinRetail/Cegid, each time has been with ease and excellent support from their team. We still continue to work in a few different systems due to not having the control to upgrade to this system, but hands down this is our favorite by far and would if could. This software provides awesome analytics, flexible data use, custom reporting, canned reporting with great filters. The importing/exporting of data is easy for any user level to follow, allowing for inventory items, purchase orders, invoices, GL, transfers, physical inventories, sales, and many more. The purchase order module is quick when entering, receiving or invoicing an order. We have all different types of users accessing this system and have found it to be one of the best in the business.


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Tricia L.

Cegid Customer

I'm happy we were able to complete this upgrade with Cegid as they were our current vendors. But as budget goes in any organization you have to look for the most value for the dollars that you spend. With other vendors information and software options were explored, we were happy to continue our partnership with Cegid.


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Christopher I.

Cegid's Solution Helps Us Tackle NFL Gameday in 70,000 Seat Venue

Overall the Cegid retail software solution is very user friendly and easy to use. Once the software was configured to our needs, it became a real asset for my account. I was able to reduce my labor costs, and increase profits, by using the software's auto replenishment functionality. This software package has a lot to offer, and each year we learn more and more about it. The additional things we learn we put to use, and our efficiency increases each year, as we grow with the software.


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Utilisateur vérifié

Oh boy am I going to enjoy this.


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David T.

Good Overall POS System for medium to large retailer

Great POS for medium retailers. I have work with the system for the past 5 years and we were able to integrate our business process with CEGID. We are still on a old version but the new Y2 version seems really promising.


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Tawnya W.
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
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Great Inventory Management System!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 09/03/2017
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

I have been working with this software since 2012. We have numerous resorts with numerous POS and Inventory systems across all. We have transitioned 8 resorts to WinRetail/Cegid, each time has been with ease and excellent support from their team. We still continue to work in a few different systems due to not having the control to upgrade to this system, but hands down this is our favorite by far and would if could. This software provides awesome analytics, flexible data use, custom reporting, canned reporting with great filters. The importing/exporting of data is easy for any user level to follow, allowing for inventory items, purchase orders, invoices, GL, transfers, physical inventories, sales, and many more. The purchase order module is quick when entering, receiving or invoicing an order. We have all different types of users accessing this system and have found it to be one of the best in the business.

Avantages

Ease of use. Export/Importing of data. Reporting mechanism. Support Team

Inconvénients

Only con would be the posting of an invoice, would like this to detailed instead of summarized. The purchase orders is reaceived in detail but the invoice gets posted on one line as a summary.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Tricia L.
Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
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Cegid Customer

Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
Publié le 27/02/2018
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

I'm happy we were able to complete this upgrade with Cegid as they were our current vendors. But as budget goes in any organization you have to look for the most value for the dollars that you spend. With other vendors information and software options were explored, we were happy to continue our partnership with Cegid.

Avantages

The staff are amazing! They will go above and beyond to ensure that they are answering your questions in a timely manner and they do what they can to meet your needs. The software is easy to use. We chose not to do the Y2 for the back office and kept our current software WinRetail. We had some glitches in the beginning to information flowing over fluently. But the team was on it quickly and able to resolve it. We had the joy of not only working with the staff over conference calls, but in person support as well with Ambra who came to our location to train our staff and complete the build of our program while she was here. She will ensure that her customers are happy, long after the project is complete. Mary and Ambra make an excellent team!

Inconvénients

Just a couple of functionality things that we have found along the way, but again the Cegid staff does everything they can to fix this right away or find a "build" if needed. As with any software, you don't always know what you are missing until you are "live" and you find something that needs some work or you didn't think about in the build that would be helpful in the future.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Christopher I.
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
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Cegid's Solution Helps Us Tackle NFL Gameday in 70,000 Seat Venue

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 02/03/2017
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Overall the Cegid retail software solution is very user friendly and easy to use. Once the software was configured to our needs, it became a real asset for my account. I was able to reduce my labor costs, and increase profits, by using the software's auto replenishment functionality. This software package has a lot to offer, and each year we learn more and more about it. The additional things we learn we put to use, and our efficiency increases each year, as we grow with the software.

Avantages

- Easy to use
- Comes with pre-designed reports that are similar to what we already used
- Report creator allows me to custom design report templates
- Auto replenishment function allows me to create pick list for warehouse in minutes
- Very convenient to find historical data
- Very simple to create/receive purchase orders

Inconvénients

- Like anything else you have to spend time with it to become proficient
- Creating custom reports takes a little bit of time to figure out
- Learning how to use auto replenishment takes time to understand

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Enseignement supérieur
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
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Oh boy am I going to enjoy this.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 09/01/2018
Provenance de l'avis : GetApp

Avantages

- useful for people who like spending their time on the phone with, other store locations, or even tech support to do the most basic of things.

Inconvénients

- Veryyyy unintuitive UI design. They should use this as an example of how not to design a program for retail use.
- Their menu buttons are literally all over the screen and more often than not do not have words beside the buttons so you don't know what each button does... and there are a lot of buttons.
- Icon design is outdated, and non-intuitive
- Basic features are hidden in submenus
- Custom reports for head office are essentially non-existent or were too complicated for them to figure out resulting in me having to do a lot of manual reporting.
- receiving items into the system is extremely error prone. They cut corners in the wrong places (ie. just letting me say "yup, its all here!" when nothing could be there)
- It would freeze a lot
- When I needed to count the cash, I found a lot of steps to be redundant (ie. having to click "ok" on a screen that is essentially blank, before starting and ending)
- also when counting the cash it was non always obvious which form of money you were on, there are a lot of windows and grids, and nothing is highlighted in particular
- checkout process is obscure to new employees and they often make tender mistakes, as well as payment type mistakes...

God I hate this product. Please save yourself the head-ache and use Square, or literally anything else. Do it by hand in excel, you'll have a better time.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

David T.
Secteur d'activité: Vente en gros
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire avec Google Translate

Good Overall POS System for medium to large retailer

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 01/03/2017
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Great POS for medium retailers. I have work with the system for the past 5 years and we were able to integrate our business process with CEGID. We are still on a old version but the new Y2 version seems really promising.

Avantages

-Everything is well segmented in the software to easily find what you are looking for.
-Easy to maintain and manage.
-Mobile POS on iOS Device
-Ease to integrate with other systems
-Inventory control is really good
-Built-In CRM is ok to track customers.
-Customer Service is good

Inconvénients

UX is difficult to work with because it is a C++ App.
Translation is not 100% perfect.
Receipt editing is really difficult to do
Reporting is really missing. You need something aside to be able to do great reporting.
Can't reload any gift cards already activated
POS was developped with European standard so something it's difficult for North American Retailers to fit in. But they have always an answer.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Recommandation utilisateur
8.9/10
Basé sur 32 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Cegid - Prix

Cegid - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.5/5
Basé sur 32 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Cegid - Fonctionnalités

Cegid - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Carte de fidélité
Emplacements multiples
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des employés
Gestion des remises
Gestion des stocks
Historique des clients
Lecture de codes-barres
Notifications automatiques
Point de vente
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports sur les ventes
Suivi de l'inventaire
Système de cartes cadeaux
Tableau de bord d'activités
Traitement des cartes de crédit
Fonctionnalités
4.4/5
Basé sur 32 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Cegid - FAQ

Cegid - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Cegid.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Cegid ?

Types de licences disponibles pour Cegid :

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Cegid ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Cegid.

Q. Qui utilise Cegid ?

Utilisateurs habituels du logiciel Cegid :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Cegid est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Cegid est disponible :

anglais, français, italien, portugais, russe, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Cegid ?

Types de licences disponibles pour Cegid:

Abonnement

Q. Cegid prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Cegid.

Q. Avec quelles applications Cegid peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Cegid :

Adyen, Expensya, OpCon, Peoplevox, Rise Up, Talon.One, VSActivity

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Cegid ?

Ressources d'aide disponibles pour Cegid :

Support en ligne, Support téléphonique