En savoir plus sur Schedule it

Schedule It est une solution de planification des ressources qui peut être utilisée pour planifier les employés, les installations, la formation, l'équipement, etc. Le système convient aux entreprises de toutes tailles et peut être hébergé dans le cloud ou installé sur les bureaux de Windows.

L'interface glisser-déposer de Schedule It permet aux utilisateurs de créer, modifier, déplacer et réaffecter des événements pour plusieurs ressources, employés ou salles et donne une visibilité sur la disponibilité de toutes les ressources. Les contrôles automatisés permettent de détecter les problèmes de disponibilité, de compétences ou de doubles réservations, grâce à des outils de résolution des conflits. L'appariement automatique des compétences peut être utilisé pour mettre en relation les salariés avec les emplois ou les tuteurs avec les cours de formation. Les détails des employés, des clients, des tuteurs et des délégués sont stockés dans une base de données centralisée et les documents peuvent être stockés dans le système et liés aux emplois. Pour les cours de formation, les invitations peuvent être envoyées par e-mail et les réponses des participants mettent à jour le calendrier de l'événement.

Les charges de travail des employés, les plans d'équipe, les listes de tâches, le roulement des bureaux, les rendez-vous avec les clients et d'autres activités peuvent être gérés, avec un historique complet des tâches et des événements stockés pour que les utilisateurs puissent générer des rapports et analyser l'utilisation des ressources. Les horaires peuvent être consultés via le web ou des applications de bureau et mobiles et synchronisés avec une série d'outils : Apple iCal, Google Agenda, Outlook et plus encore.

Options de tarification dès :

25,00 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Free Version
  • Subscription

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

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Images

Timeline view from 1 day to 1 year. Fast scheduling using drag-and-drop to plan,  reschedule or reassign.
1 of the 8 different views. Month view.
Charts and statistical reports
Users can view schedules through the web, desktop, or mobile apps
Users can also schedule events or tasks through the Schedule It mobile app
Training courses, tasks, and employee holiday can all be managed in Schedule It
Employees, clients, equipment, and other activities can be scheduled in Schedule It
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Capture d'écran pour Schedule it : Timeline view from 1 day to 1 year. Fast scheduling using drag-and-drop to plan,  reschedule or reassign. Capture d'écran pour Schedule it : 1 of the 8 different views. Month view. Capture d'écran pour Schedule it : Charts and statistical reports Capture d'écran pour Schedule it : Users can view schedules through the web, desktop, or mobile apps Capture d'écran pour Schedule it : Users can also schedule events or tasks through the Schedule It mobile app Capture d'écran pour Schedule it : Training courses, tasks, and employee holiday can all be managed in Schedule It Capture d'écran pour Schedule it : Employees, clients, equipment, and other activities can be scheduled in Schedule It

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Schedule it : 66

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes par e-mail
  • Allocation et planification des ressources
  • Antécédents professionnels
  • Base de données de clients
  • Base de données des employés
  • Calendriers d'équipe
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Distribution planifiée
  • Emplacements multiples
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la paie
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des capacités
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers de formation
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des présences
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des ressources
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des tâches
  • Gestion des tâches
  • Intégration Microsoft Outlook
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Main-d'œuvre variable
  • Messagerie
  • Piste d'audit
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des ressources
  • Planification des tâches
  • Planification des événements
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Pointage
  • Prise en charge iCalendar
  • Programmation des tâches
  • Prévision du travail
  • Rappels
  • Rapports d'historique
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Réservation de chambres
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Suivi des certifications
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des frais
  • Suivi des présences
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Synchronisation du calendrier

Alternatives

Workzoom

4,7
Alternative n° 1 à Schedule it
Workzoom est la solution tout-en-un de gestion des talents, de la main-d'œuvre et de la paie qui mobilise vos employés,...

CakeHR

4,4
Alternative n° 2 à Schedule it
Sage HR (anciennement CakeHR) est une solution cloud de gestion des RH et du personnel qui rationalise et automatise...

When I Work

4,5
Alternative n° 3 à Schedule it
When I Work offre aux entreprises un moyen simple d'organiser les plannings et de communiquer avec leurs employés...

Papershift

4,5
Alternative n° 4 à Schedule it
Papershift est un logiciel de planification du personnel et de gestion du temps qui permet aux utilisateurs de...

Avis

Note globale

5 /5
(12)
Rapport qualité-prix
4,9/5
Fonctionnalités
4,9/5
Simplicité d'utilisation
4,9/5
Support client
5/5

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Cliff G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Our Focus point

Publié le 21/05/2021

ScheduleIt is like a box of building bricks - you have the component parts and it is up to you how...

ScheduleIt is like a box of building bricks - you have the component parts and it is up to you how you configure the system to provide the desktop view that suits your needs. We very quickly decided on a layout and set up templates for our various types of jobs which are easy to identify on our calendar. The multi-tier access permissions has allowed us to set up the system so that our engineers can only see what we want them to see, with office staff having access to all information. It is all about flexibility and that is where Schedule it excels - if you cannot set up a feature that you want, the support services will help you out - we have found them to be second to none. Schedule it is our focus point that we all refer to for our engineer scheduling needs.

Avantages

Our engineers always know what job they should be doing through the use of the Schedule it App on their mobile devices; the integration with Google maps provides them with directions to the job. For our coordinators and office users, the ease of adding jobs with associated notes and the speedy updating of the data is really appreciated.

Inconvénients

There isn't anything that we particularly dislike about this software.

Randa M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Compagnies aériennes/Aéronautique
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Customer Support

Publié le 10/07/2020

Thus far fantastic. the potential for this software to give us the ability to enhance our business...

Thus far fantastic. the potential for this software to give us the ability to enhance our business model is very evident.

Avantages

THE CUSTOMER SERVICE IS FANTASTIC!! The software is easy to use once you start to use it. View; the visual ascetics of the product are wonderful when you customize it for your organization. So easy to schedule an event, add or deduct resources from it and the ability to build templates for reoccurring events. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] the two of you have very fantastic with your support through our software selection phase and the effort that you have put into helping me to understand aspect of the software that evaded me has been fantastic. We are looking forward to many years of business with Scheduleit.

Inconvénients

It takes some time to learn to customize reports....but again we are still learning

Robyn B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Pétrole et énergies
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Ease of Use

Publié le 21/01/2021

We are very satisfied with the overall ease of the software and the customer service, all of our...

We are very satisfied with the overall ease of the software and the customer service, all of our questions are replied to promptly and all problems that have popped up have always been solved.

Avantages

What our office likes most about the software is its ease of use, it is not complicated to create resources, and the scheduling of the resources. The Software is very user friendly.

Inconvénients

The least we like about the software is the cost of it.

Ethel N.
Note globale
  • Secteur d'activité: Équipements publics
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

ScheduleIT is flexible for detailed (micro) scheduling of any type of project event

Publié le 04/03/2021

This solves the problem of stakeholder engagement around detailed training planning, this feeds...

This solves the problem of stakeholder engagement around detailed training planning, this feeds into overall program planning and with the flexibility it can be suited to any project or any part of a project e.g. rostered staff, office staff training, deployment schedule etc. As long as you have an event and can assocaite that with resources (people, place, technology, materials etc) you can do detailed flexible (drag and drop) planning and take the output to Excel. You can also share content easily with stakeholders using Calendar view for engagement, approval, integrated demand planning etc. For me it is an all-in-one tool.

Avantages

Flexibility to capture the data I need easily and this data is different for each client
I make most use of calendar views and filters for engagement of stakeholders around detailed weekly schedules for training rollout
Drag and drop allows for easy planning as part of stakeholder discussions

Inconvénients

When capturing screen views / images of of calendars, you are unable to limit what you capture to a specifed date range e.g. 1st of month to last day of month, but I work around that with the captured image. I have not found any adverse stakeholde feedback on this but I have to do the work with the captured image to block out the unwanted dates.

Réponse de Schedule It

Thank you Ethel for your great review. Please contact us so we can help you choose any date rage you wish for your export and screen views.

Paul M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Using Scheduleit in a Training Organisation

Publié le 02/02/2021

A great way to ensure that communication with tutors and other stakeholders is up to date and...

A great way to ensure that communication with tutors and other stakeholders is up to date and correct.

Avantages

This web based app is an excellent way for us to keep track of Tutors, Training Rooms and resources. We use a variety of freelance tutors and run our courses in a variety of venues for lots of different clients. This tool allows the tutors to have an ICS calendar on their phones to keep track of their training schedule, which is great news when there are a lot of changes and requests. Schedulit also has great reporting features for us to run our invoices for completed courses, and to ensure that our tutors get paid correctly.

Inconvénients

The only draw back is the relatively recent reduction in the number of ICS calendar files available. This reduces the amount of tutors we can sync with. Schedulit have also reduced the number of reports available, but both these features can be unlocked if paid for.

Réponse de Schedule It

Hello Paul, Thank you for great your review. We read your comments about reduced reports and ICS with some confusion as there has not been and never will be any reductions. Please contact our support team so they can help ensure you have full access.

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Schedule it - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Schedule it.

Types de licences disponibles pour Schedule it :

  • À partir de: 25,00 $US/mois
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Schedule it.

Utilisateurs habituels du logiciel Schedule it :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Schedule it est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Schedule it :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Schedule it :

Google Calendar, HipChat, Microsoft Outlook, Slack, Stripe

Ressources d'aide disponibles pour Schedule it :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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