En savoir plus sur Sunrise

Sunrise (anciennement Billy) est un système cloud de comptabilité qui propose une plateforme unique sur laquelle les travailleurs indépendants et les professionnels de la création peuvent gérer la facturation et le suivi des dépenses. Sunrise propose une solution conviviale de facturation et de suivi des notes de frais qui prend en charge des factures personnalisées, la saisie des dépenses et des rapports financiers.

Afin de gérer efficacement le processus de facturation, Sunrise fournit aux utilisateurs les outils nécessaires pour créer rapidement et facilement des factures professionnelles et personnalisées. Pour améliorer la productivité des utilisateurs, Sunrise permet également d'envoyer des factures récurrentes, d'afficher les dates de consultation des factures et de créer facilement des devis et des estimations en ligne. De plus, étant disponible sous forme d'application mobile native pour iOS et Android, Sunrise permet aux utilisateurs de facturer facilement leurs clients avec n'importe quel smartphone, même en déplacement. Sunrise fournit aux utilisateurs les fonctionnalités nécessaires pour rationaliser les processus de facturation en leur permettant d'accepter les paiements par carte de crédit, de travailler avec plusieurs devises et de traiter les remises et les remboursements, ainsi que d'ajouter des taxes de vente aux factures.

Outre la facturation, Sunrise permet aux utilisateurs de saisir et de suivre facilement toutes leurs dépenses. Grâce à l'application mobile Sunrise, les utilisateurs peuvent collecter et stocker leurs reçus dans un emplacement centralisé. De plus, Sunrise permet aux utilisateurs d'importer et de catégoriser automatiquement toutes les notes de frais en reliant Sunrise à leur compte bancaire. Pour aider les utilisateurs à obtenir des informations exploitables sur leurs données financières, Sunrise regroupe différents rapports de pertes et profits, de bilan financier, de résumé d'impôt, de relevés clients et de comptes clients. Sunrise aide également les utilisateurs à suivre facilement tous les paiements en déterminant en un coup d'œil les clients qui doivent de l'argent.

Options de tarification dès :

149,00 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Version gratuite
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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The dashboard provides insights into your business.
Identify areas of growth through your reports.
Customize your invoices for your clients.
Match and categorize your transactions for accurate reporting.
Approve expense claims
Send invoice reminders
Send invoices on-the-go to your customers.
Connect your bank and start receiving payments right to the Sunrise app.
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Sunrise : 70

  • API
  • Analyse financière
  • Base de données de contacts
  • Budgétisation et prévision
  • Calcul des taxes
  • Catégorisation/regroupement
  • Chat et messagerie
  • Comptabilité
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité fournisseurs
  • Compte de résultat
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création des factures
  • Demande de remboursement des frais
  • Devis
  • Entreprises multiples
  • Estimation
  • Facturation
  • Facturation automatique
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Facturation à l'heure
  • Factures personnalisables
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des collectes
  • Gestion des délais
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des remises
  • Gestion des reçus
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion financière
  • Grand livre général
  • Historique des factures
  • Importation et exportation de données
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Modèles personnalisables
  • Notes et commentaires
  • Paiements en ligne
  • Paiements mobiles
  • Piste d'audit
  • Portail client
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en compte des revenus
  • Rappels
  • Rapports de synthèse
  • Rapports de ventes
  • Rapports et statistiques
  • Rapprochement bancaire
  • Rapprochement bancaire
  • Recherche/Filtre
  • Revenu et bilan comptable
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH
  • Visualisation de données

Alternatives

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
Alternative n° 1 à Sunrise
QuickBooks Enterprise est un logiciel de comptabilité destiné aux petites entreprises qui offre aux utilisateurs un...

Odoo

4,2
Alternative n° 2 à Sunrise
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

Quickbooks Online

4,3
Alternative n° 3 à Sunrise
Quickbooks Online est un logiciel de comptabilité en ligne. Il vous permettra de suivre et de mesurer vos profits,...

QuickBooks Online Advanced

4,4
Alternative n° 4 à Sunrise
QuickBooks est une solution de gestion d'entreprise et de comptabilité qui permet aux PME de suivre les ventes,...

Avis

Note globale

4,5 /5
(210)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,5/5

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Ben B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

It’s an excellent app for startups & entrepreneurs!

Publié le 11/05/2020

Overall it’s been good. The support seems lacking as I’ve had to complain about stuff to get...

Overall it’s been good. The support seems lacking as I’ve had to complain about stuff to get anywhere and usually don’t. So if I could have them improve anything it’s customer service, Zapier integrations and embedded payment forms for our websites.

Avantages

I love setting my invoicing on autopilot - every month it bills my customers and manages the transactions. I can see who isn’t paying their bills, it’s great.

Inconvénients

They still don’t have a Zapier integration yet, they recently reached out to me to be apart of their beta which is great as I want to integrate it with my all-in-one digital marketing platform Automate CRM. Doing so will streamline my signups / billing for done-for-you clients. I also think they need embeddable payment forms. Currently have to use stripe, but that bypasses their system so that won’t work for the long term. They need to get up to speed like waveapps, I’ve been checking their software out because of the limitations I’m running into.

Réponse de Lendio

Hi Ben, thank you for your great feedback! As you mentioned, we are excited to start testing the integration of Zapier in Sunrise. We take user feedback very seriously and we are always looking for way to improve our product. We've relayed you support concerns to our Customer Experience (CX) team and we will do everything in our power to do better by you. Additionally, we've taken your embeddable payment forms suggestion to our Product Manager lead. If there is any update whatsoever, you will be the first to know. Thank you again for your review.

Peter D.
Note globale
  • Secteur d'activité: Automobile
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent Customer Services and friendly use

Publié le 15/06/2020

I am very happy with the Services

I am very happy with the Services

Avantages

I do appreciate my accountant follow up and keeping my books very updated, she is available all time to respond to any question and updates

Inconvénients

friendly use, but more changes are need to adjust different accounts in running the Invoices

Réponse de Lendio

Hi Peter, thank you for your wonderful feedback. We strive to assist business owners in the best way possible. This means making our tool intuitive and easy to use. Our goal is to simplify bookkeeping, so anyone can understand the health of their business. We are thrilled to hear that your bookkeeper has earned your trust to efficiently and effectively manage your books. Thank you for being a member of Sunrise, we appreciate your review.

Carrie B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Design graphique
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

It suits my current needs.

Publié le 21/03/2021

I purchased a lifetime subscription to Billy via AppSumo in 2017. In 2019, Billy was acquired by...

I purchased a lifetime subscription to Billy via AppSumo in 2017. In 2019, Billy was acquired by Sunrise by Lendio. The transition wasn't as smooth as I would have preferred, but I'm perfectly content now.

Avantages

I like keeping track of my invoices, i.e. which ones were sent, which ones are late, etc. The fact that I have customer portals now is a real bonus.

Inconvénients

I'd love to see some of this functionality carried over to a mobile app.

Réponse de Lendio

Hi Carrie, thank you for providing your feedback of Sunrise by Lendio. We are thrilled to see you are pleased with our invoicing capabilities. I'll make sure to get your feedback to our mobile team! Please feel free to reach out to support@sunriseapp.com if you have any additional comments. Thank you. :)

Nate R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Design graphique
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Simple Invoicing

Publié le 17/09/2018

5/10. It works, it's simple, but it doesn't give me all the option and tools that I would like when...

5/10. It works, it's simple, but it doesn't give me all the option and tools that I would like when it comes to integrating and designing invoices. They just don't match up with the design scheme of my company and because of that, we have switched services, although it should be said, it's been a lot higher of a learning curve with more the complex platforms we've switched to.

Avantages

A basic, fairly easy to use platform for creating and managing invoices. It's utility is fine, it does allow my clients to pay us through their invoices. It's because of this, that I give it a mediocre rating. However, I think there is room for improvement.

Inconvénients

This app lacks the design and integration capabilities of its competitors and they seem to have been experiencing some growing pains lately. The templates are basic and allow for minimal changes in font, some color, and logo changes; that is about it though.

Our company uses sales decks to issue quotes for projects and it would be great if I could integrate billy invoices into that, however design compatibility aside, billy invoices can only be structured vertically, not horizontally, which is how our deck are orientated. We've also experienced some glitches in notifications and connections to stripe, which is the processor they use.

Réponse de Billy

Hi Nate,

Thanks for your honest review. You are right that we are simpler than some of our competitors (though not any less powerful!). This is how we keep our costs low and our prices low for new entrepreneurs. It also helps small businesses who don't have accountants keep their books organized on a budget.

I am sorry that our invoice designs didn't work out for you. It sounds like you have a design focused business and I can understand the need to have even more control over how your invoices look.

Our invoice templates are clean and elegant and very customizable for most small businesses with levers for font type, color and style as well as logo placement and even background colors.

Thanks again for giving us a try and best of luck with your business!

-The Billy Team

Mike O.
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great Product, Excellent Value

Publié le 26/05/2020

It's been a great system to build our billing and invoicing process on and I don't know of any...

It's been a great system to build our billing and invoicing process on and I don't know of any others out there that are any better.

Avantages

I originally started using this product when it was called Billy and since Lendio bought them out and turned it into Sunrise they have added options that have been very helpful. The best so far (for both clients and myself) is the subscription feature for recurring invoices. The software is intuitive and has more features than I actually use, but I do think using the expenses features would be great for myself and my business, I just have not set it up yet.

Inconvénients

The editing of recurring invoices is clunky at best. If there are changes to recurring invoices I generally delete the old one and replace it with a new one because I've have several instances where an edited recurring invoice sits in the system and never sends which of course is bad for both us and the client.

Réponse de Lendio

Mike, thank you for your wonderful feedback. It brings us joy to know that the software satisfies your business needs. We are always rooting for small businesses and want to make the tool as user friendly as possible. Our Product Team works hard to consistently meet and exceed our users expectations. Thank you for the feedback on the default recurring invoices. I will share this information with our team. We appreciate you taking the time to leave us a review.

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Sunrise - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Sunrise.

Types de licences disponibles pour Sunrise :

  • À partir de: 149,00 $US/mois
  • Type de licence: Gratuit, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Sunrise.

Utilisateurs habituels du logiciel Sunrise :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200

Langues dans lesquelles Sunrise est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Sunrise :

Android (mobile), iPhone (mobile)

Applications s'intégrant à Sunrise :

Stripe

Ressources d'aide disponibles pour Sunrise :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Chat

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