AND CO

AND CO

Application de suivi du temps, de facturation et de paiement pour les travailleurs indépendants

4.8/5 (312 avis)

AND CO - Présentation

Description du logiciel AND CO

AND CO de Fiver est une solution cloud pour les travailleurs indépendants et les petites entreprises, conçue pour rationaliser les processus de suivi du temps et des dépenses avec des outils de facturation, création de contrats, suivi du temps, suivi des dépenses, de paiement, etc. AND CO fournit également une prise en charge native des applications mobiles pour Android et iOS.

AND CO s'engage à apporter plus de praticité et d'automatisation à l'administration centrale associée aux travailleurs indépendants et aux petites entreprises. Les applications smartphone natives pour appareils iOS et Android prennent en charge la solution cloud, offrant ainsi un accès intuitif aux fonctionnalités du tableau de bord de suivi du temps, de journalisation des notes de frais, de facturation et d'autorisation numérique des contrats de service. Les utilisateurs peuvent enregistrer le temps par projet et par activité sans rien manquer grâce à une minuterie en une touche qui permet les cas "doubles" dans lesquels deux minuteries sont nécessaires à la fois. Tout moment manqué en direct peut ensuite être consigné dans des feuilles de temps manuelles ; des factures sont ensuite générées pour facturer avec précision chaque seconde travaillée. De même, l'enregistrement des notes de frais engagées est facilité par la possibilité de transférer des reçus dans le système par e-mail ou photo sur un appareil mobile et de les archiver via l'application. Cette fonctionnalité enregistre chaque reçu en un seul endroit pour produire des déclarations fiscales essentielles, augmenter les factures des clients, etc. D'autres transactions par carte de crédit et compte bancaire peuvent être importées pour demander automatiquement des déductions fiscales.

En outre, les utilisateurs d'AND CO peuvent accepter des paiements de clients directement dans l'application via un certain nombre de méthodes. Une page personnelle "PayMe" peut être utilisée pour guider les clients vers les options de paiement possibles, qui peuvent inclure des virements PayPal, de carte de crédit ou ACH. Toutes les options sont fiables grâce à des mesures de sécurité de niveau bancaire sans frais supplémentaires et fournissent un suivi des paiements et des alertes utiles.

AND CO - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

AND CO - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour AND CO : The companion AND CO mobile app is available for iOS  and Android devices
Capture d'écran pour AND CO : The companion AND CO mobile app is available for iOS  and Android devices Capture d'écran pour AND CO : Payment reminders and chat features inform on due invoices and client payment lateness etc Capture d'écran pour AND CO : Track time by project or activity, hitting the play button on the timer to track every second of time worked Capture d'écran pour AND CO : Example of an invoice generated for Hudson Studio with AND CO's invoicing capabilities Capture d'écran pour AND CO : Automate the expense tracking process, using the mobile app to photograph any receipts while on the go Capture d'écran pour AND CO : The cloud-based system features a "My Desk" home tab for quickly viewing tasks, pending payments and client approvals Capture d'écran pour AND CO : View expense reports to outline incoming and outgoing payments Capture d'écran pour AND CO : Time for each project can be recorded and viewed within AND CO

AND CO - Avis

AND CO - Avis

Note globale
4.8
/
5
Excellent
258

Très bien
53

Moyen
1

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4.8
Fonctionnalités
4.6
Simplicité d'utilisation
4.7
Support client
4.9
100% des utilisateurs recommandent cette application
James S.

Perfect for freelancers and small businesses

I used to use Harvest. I've now switched completely to AND CO and haven't looked back. It's perfect for me as a one-man operation in a service-based business.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

New user but very pleased!

Overall, my experience has been positive. I am happy I switched over and have intentions of staying put!


Traduire avec Google Translate
Samantha W.

I needed a good income/expense program

I usually try to play around with a program before committing because I don't like paying for anything, but this program ended up winning me over and now I'm a pro member.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

More than freelance software -- Great for separation of business income and expenses

And.co makes my life much easier than the alternative of tracking business expenses on a spreadsheet online.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Kind of a let down

I liked it when it was free. I was ok with some of the limited features... because it was free. Then they rolled out the paid version and basically restricted the free tier making it unusable. I think it's a brave move for &Co to charge as much as quickbooks when they don't have nearly the same user base or functionality.

I'm back on quickbooks now.


Traduire avec Google Translate
James S.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Perfect for freelancers and small businesses

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 31/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

I used to use Harvest. I've now switched completely to AND CO and haven't looked back. It's perfect for me as a one-man operation in a service-based business.

Avantages

It has the full functionality of most invoicing and time tracking software on the market today, but it's completely free.

AND CO Integrates well with most things and is clean and fast. The free mobile app works really well and support has always been quick and helpful when I've needed it.

Getting updates when clients view and pay invoices is great and their direct payment integration with Stripe has been so helpful.

Multiple tax zones and the ability to create quick invoices on the fly means less time fiddling around with invoicing.

Inconvénients

Some features are unintuitive and annoying. Here are four examples.

1) My proposal software takes a 50% deposit payment upon acceptance of my proposal. I then manually create the project in AND CO and create the 50% deposit invoice so I can mark it as paid. I can't just create the invoice and then say it's been received, I have to first save a draft, go to another section of the app to mark it as sent, then go into the invoice again to receive it. Seems ridiculous to have to do that.

2) When tracking time, in order to mark that time as invoiced, I have to go through two screens rather than being able to just click a checkbox from the time tracking screen. This wasn't always the case, but something they changed last month. I hope they switch it back.

3) The invoices can't be customised as much as I'd like. Small, but annoying.

4) Invoices that are overdue aren't automatically sent a payment reminder email. You have to do this manually.

Traduire en français

Réponse de AND CO

Hey James, This is amazing!! Thank you for taking the time to leave us this review and we are just so happy to know that AND CO is perfect for freelancers and small businesses and that it is great for invoicing and time tracking! I am so sorry to hear that some of our features are intuitive for you such as deposits and we would love the opportunity to show you how you can set the deposit payment upfront this way as well as pass on any feature requests you have such as marking time activities as invoiced in one click, invoice customization, auto sending invoice reminders. You can always reach out to us anytime right in the app via the support chat tab directly, your chief operators have got your back and ready to assist day and night! *Jodi

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Design graphique
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

New user but very pleased!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 04/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, my experience has been positive. I am happy I switched over and have intentions of staying put!

Avantages

And.co caught my eye because I was in search of a new system for my business. I wanted a simple system that was robust. I needed to be able to track time, submit proposals and contracts, and be able to print out reports as needed. And.co was able to do all of that for me. I came from a system that charged me based off of how many clients I have (which is ridiculous for a freelancer). And.co doesn't do that. I have the ability to have unlimited clients for a cheaper rate than the old system I was using. I am excited to see what other improvements they make. It's a great system for a freelancer!

Inconvénients

Nothing has been a deal-breaker so far. There were a few things I needed to reach out to customer support about but they were prompt in their reply and were very helpful. I think the only thing I would probably suggest is offering an option to be able to automatically round up tickets to the nearest 1/4 hour mark. I have always billed by the quarter-hour but now have to manually adjust the time before I invoice (which is a pain). My old system had an option I could turn on and it would automatically round up the timer to the nearest quarter hour once it was stopped.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Samantha W.
Secteur d'activité: Services environnementaux
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

I needed a good income/expense program

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 19/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I usually try to play around with a program before committing because I don't like paying for anything, but this program ended up winning me over and now I'm a pro member.

Avantages

Unfortunately I started inputting data in October, so that process was tedious but once I got the hang of it, and now that I'm caught up, I really like how I can easily see my income/expenses/profits. I also absolutely love how I can create invoices ahead of time and set reminders to send them. This program allows me to create an invoice, send it, and it tells me when the customer views it, and then when it's paid, And.co marks it as paid and reminds me if there are outstanding balances with customers. Setting automatic expenses also helps.

Inconvénients

Inputting the information can be tedious, but it's worth it. I suggest starting at the beginning of the year and not in October like I did.

Traduire en français

Réponse de AND CO

Hey Samantha, thank you so much for taking the time to leave us this great review! We're so glad you have joined us and we would love to show you how you can easily import your income and expense data via csv file straight into the app or connect your supported US bank account for automated expense tracking too! We want to do everything we can to help and if you ever have any questions or need us to check on anything at all please do not hesitate to reach out to us directly via the in-app support chat as your chief operators are standing by and we have got your back!! Jodi*

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

More than freelance software -- Great for separation of business income and expenses

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 03/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

And.co makes my life much easier than the alternative of tracking business expenses on a spreadsheet online.

Avantages

I like how And.co is the only freemium software out there for distinguishing expenses/income from personal accounts. This is extremely useful when you have 1099 income and expenses, but don't use a full-blown business bank account to handle those transactions.

Inconvénients

Extremely buggy software, poor design. My opinion has always been that junior developers push out new releases but then break existing features. This has happened more than a few times. One example of poor design is that don't let you re-categorize skipped transactions.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Divertissement
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Kind of a let down

Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
Publié le 20/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I liked it when it was free. I was ok with some of the limited features... because it was free. Then they rolled out the paid version and basically restricted the free tier making it unusable. I think it's a brave move for &Co to charge as much as quickbooks when they don't have nearly the same user base or functionality.

I'm back on quickbooks now.

Avantages

I really liked how easy it was to use and the clean interface. I love that they have a free tier...but

Inconvénients

I don't love how limiting the free tier is. The fact that they positioned themselves as a FREE solution with freelancers in mind then killed basically any usable functionality when they rolled out their paid version.

Traduire en français

Réponse de AND CO

Hey there, thank you so much for taking the time to leave us this review and for sharing your thoughts about our new Pro plan. Happy to clear up any confusion, on the Free plan, you can absolutely make clients active and inactive so you can send invoices, proposals, contracts whenever you need. You can also use all of the features like tracking time, income and expenses, accepting online payments, manage all of your projects plus more. If you need any help with this, please feel free to reach out via our in app support chat your chief operators have always got your back and would love to show you how you can achieve this! *Jodi

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Recommandation utilisateur
9.5/10
Basé sur 312 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

AND CO - Prix

AND CO - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.8/5
Basé sur 312 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

AND CO - Fonctionnalités

AND CO - Fonctionnalités

API
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la comptabilité
Gestion de la conformité
Gestion des factures
Gestion des flux de travail
Importation et exportation de données
Intégration comptable
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Piste d'audit
Prise en charge de plusieurs devises
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Suivi des frais
Tableau de bord d'activités
Traitement des factures
Fonctionnalités
4.6/5
Basé sur 312 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

AND CO - FAQ

AND CO - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur AND CO.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour AND CO ?

Types de licences disponibles pour AND CO :

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel AND CO ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de AND CO.

Q. Qui utilise AND CO ?

Utilisateurs habituels du logiciel AND CO :

Auto-entrepreneurs, PME

Q. Dans quelles langues AND CO est-il disponible ?

Langues dans lesquelles AND CO est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour AND CO ?

Types de licences disponibles pour AND CO:

Gratuit, Abonnement

Q. AND CO prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par AND CO :

Android, iPhone

Q. Avec quelles applications AND CO peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à AND CO :

BugHerd, Google Calendar, Mailchimp, PayPal, Shopify, Slack, Stripe, Zapier

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour AND CO ?

Ressources d'aide disponibles pour AND CO :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne