Aha!

Aha!

Solution web de gestion de roadmap des produits

4,7/5 (279 avis)

Aha! - Présentation

Description du logiciel Aha!

Fondé en 2013, Aha! est un fournisseur de logiciels de stratégie produit basé en Californie qui aide les entreprises de toutes tailles à définir leurs stratégies de développement produit et à surveiller leurs progrès. Hébergé dans un cloud sécurisé, Aha! permet aux entreprises de définir les buts et objectifs de leurs projets ainsi que de répertorier les tâches principales. Les gestionnaires de projet peuvent définir des rôles pour chaque membre ; ils peuvent également affecter des flux de travail aux équipes et aux personnes impliquées dans le processus de développement du produit.

Aha! aide également les entreprises à recevoir de nouvelles idées et suggestions de la part d'équipes internes ou de clients externes. Les entreprises peuvent également classer et noter les idées reçues, ainsi qu'alerter leur auteur si celle-ci est présélectionnée ou sélectionnée. L'outil offre également des fonctionnalités supplémentaires telles que le vote en ligne, l'évaluation des idées et l'analyse de l'impact sur les performances afin d'aider à déterminer la popularité des idées soumises. L'interface interactive de type glisser-déposer du logiciel permet aux utilisateurs d'organiser les flux de travail de manière systématique et d'identifier les principaux flux de travail stratégiques. Les graphiques et diagrammes personnalisables peuvent être utilisés pour afficher et suivre les progrès de différents processus en temps réel.

Aha! fournit également des outils de communication robustes pour partager par e-mail les mises à jour concernant la réalisation des tâches, les mises à jour de livraison ou la publication de produits avec des membres sélectionnés ou l'ensemble de l'organisation. Grâce à des analyses approfondies, les utilisateurs peuvent analyser différents points de données tels que les délais de livraison et d'exécution, les résultats des tests, etc. Ils peuvent également s'évaluer concernant les résultats et les problèmes d'un projet. On trouve parmi les autres fonctionnalités proposées des rapports personnalisés, des commentaires et des retours.

Aha! est principalement conçu pour les développeurs de logiciels ou d'applications informatiques des entreprises de taille moyenne et des grandes entreprises. Certains des secteurs d'activité pris en charge par Aha! comprennent le gouvernement, les finances, l'éducation, la vente en ligne, les services informatiques, les télécommunications et les transports.

Aha! - Présentation

Prix

À partir de
59,00 $US

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Aha! - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Canada, Europe, Allemagne et 3 autres, Inde, Afrique et Moyen-Orient, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Aha! : Describe where your product fits in the market, the problem it solves, and what makes it unique.
Capture d'écran pour Aha! : Describe where your product fits in the market, the problem it solves, and what makes it unique. Capture d'écran pour Aha! : Describe exactly what your customers want and optimize your backlog to create the greatest business value. Capture d'écran pour Aha! : With the List table, you can add column headers for every data object in Aha! and then filter and sort to present different views. Capture d'écran pour Aha! : Create detailed buyer personas and put a face to your ideal customers. Capture d'écran pour Aha! : Quickly build beautiful calendars to show exactly what will be delivered and when. Capture d'écran pour Aha! : Capture customer and colleague ideas in one place via a custom branded portal.

Aha! - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
224

Très bien
41

Moyen
14

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,7
Simplicité d'utilisation
4,4
Support client
4,8
95% des utilisateurs recommandent cette application
Sherri A.

Aha is the only game in town

We tested and demo'd all of the top-rated pieces of software that call themselves Product Management Software. Nothing compares to Aha, in my opinion, it is the only software that offers all of the key features I need. There are definitely a few tweaks that could be made, but nothing else even comes close to this tool. I am very happy with it.


Traduire avec Google Translate
Jeffrey R.

The standard for Product Management tools

I am now using Aha! in my 3rd company. One was enterprise SaaS focus, one was a 70 person team and now as a bootstrapped start-up. Each experience has been very positive. I've been able to accomplish what I need without a lot of fuss or distraction.


Traduire avec Google Translate
Jyotin B.

Made for product managers


Traduire avec Google Translate
Raf A.

Don't recommend. Read review for details..

Would never recommend.


Traduire avec Google Translate
Audrey C.

Best customer service, hands down!

Aha! is so robust. I am learning so much, but it is already making a great impact on the transparency that we needed with our team. Having watchers on projects and activities and the ability to tag anyone that's just a viewer or reviewer is fantastic! We manage over 100 events a year and more than 40 sales people, so keeping them in the loop with our progress is great.

It's helping us get out of some paper/e-doc templates that we can now have built into our project card templates so all information can be entered there for ease of reference. I believe that we can pull reports on any field as well.

The presentation and reporting features offer a lot. It's a matter of us determining the best views for our team.

Their customer service team is outstanding! They respond super fast and are always helpful. They will get on a quick 30 minute call to talk through and walk through issues to empower you to get it right! I know I'm driving them bonkers right now with so many questions.


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Sherri A.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

Aha is the only game in town

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 05/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We tested and demo'd all of the top-rated pieces of software that call themselves Product Management Software. Nothing compares to Aha, in my opinion, it is the only software that offers all of the key features I need. There are definitely a few tweaks that could be made, but nothing else even comes close to this tool. I am very happy with it.

Avantages

It is made by Product Managers for Product Managers
It has features around the vision and strategy of the company
There is clear separation between ideas and features
There are Personas that can be attached to ideas and features
There are goals and strategies
There are areas to store your files
You can create shareable presentations that update dynamically
You can build wireframes within the tool
You can house everything you need as a Product Manager is one locations
The support is amazing
Integrates with JIRA

Inconvénients

I find it difficult to find what I am looking for in the knowledge base
Some of the features are not very intuitive to use
There are a few features I would like to see added

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jeffrey R.
Secteur d'activité: Automatisation industrielle
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

The standard for Product Management tools

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 05/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I am now using Aha! in my 3rd company. One was enterprise SaaS focus, one was a 70 person team and now as a bootstrapped start-up. Each experience has been very positive. I've been able to accomplish what I need without a lot of fuss or distraction.

Avantages

Aha! is a great canvas to organize your business, product and customer journey. You can take many of the miscellaneous thoughts you have rattling around in your head, and the many post-it notes you have scattered around your office and put them to use in an organized way. It is hard to emphasize the importance of seeing your ideas and tasks written down and prioritized. Aha! makes it easy to articulate your goals and initiatives in a way that is compelling. Then when feature requests come in (as they inevitably will) you have a canvas for deciding how a request compares against the priorities and compared to other requests. It helps you and your stakeholders come together, discuss and come to a consensus on 'what should we build next.'
Another think that I love is the fact that Aha! team does not have a sales function. Instead the platform has invested in a top notch customer support team who will help you customize and build out your plans. They help with introductory, small and big projects.

Inconvénients

Can't think of any specific shortcomings. The platform is very deep and customizable so it can grow with your team's needs.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jyotin B.
Secteur d'activité: Services sans fil
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Made for product managers

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 16/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Simple to setup
Easy to use
Easy to create custom roadmaps for different audiences using a single release plan
Excellent support options
Support staff is very knowledgeable, responsive, helpful and effective
Really good structure of Products, Goals, Initiatives, Releases, Features
Easy to customize workflows and make it do what you want to do to simplify

Inconvénients

The Reports functionality is a bit cumbersome when you get started.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Raf A.
Secteur d'activité: Transport routier/ferroviaire
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
Traduire en français

Don't recommend. Read review for details..

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 06/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Would never recommend.

Avantages

Cool logo. Good space to house personas and competitor analysis.

Inconvénients

In the initial onboarding process I would contact customer support for clarity, seeing as how I've never used such a software. I had one phone call, fairly short. I was later tasked with sole responsibility for the software - evangelizing and coaching others on how to use it. When I reached out to support for more clarity, the reps did EVERY possible not to get on a call with me. They would email me back every other day - directing me to instructional videos - refusing to get on the phone. I needed to integrate with Jira, "Please HELP!!??"- guess what? "We have some videos that can help you.

Awful support.

As well, not very user friendly, not customizable, and just down right inferior cosmetically.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 2.0/10

Audrey C.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Best customer service, hands down!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 03/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Aha! is so robust. I am learning so much, but it is already making a great impact on the transparency that we needed with our team. Having watchers on projects and activities and the ability to tag anyone that's just a viewer or reviewer is fantastic! We manage over 100 events a year and more than 40 sales people, so keeping them in the loop with our progress is great.

It's helping us get out of some paper/e-doc templates that we can now have built into our project card templates so all information can be entered there for ease of reference. I believe that we can pull reports on any field as well.

The presentation and reporting features offer a lot. It's a matter of us determining the best views for our team.

Their customer service team is outstanding! They respond super fast and are always helpful. They will get on a quick 30 minute call to talk through and walk through issues to empower you to get it right! I know I'm driving them bonkers right now with so many questions.

Avantages

Aha! allows you to tie higher level goals to initiatives that can dial down to the most granular level. We wanted the capability to pull reports for our C-level executives to see what we're working on and our previous project management system didn't have that as an option.

Inconvénients

We also loved the workflow features, however there's a little snag in the way we need to visually see our activities and tasks so, unfortunately, right now they don't have the capability to have a true workflow (phases and milestones) tied in with our processes because they get buried in the top level schedule/project. Since we work in the marketing world, our processes are different than the product release projects. If we could have the phases and milestones as a part of the activities so that if we push back the project (schedule) date or postpone in the status field that it would push back all assigned dates accordingly - that would be ideal. Right now, we are managing manually...

The notifications are another issue. There's a LOT of notifications that come through my email on a daily basis. Even though I have it set to a daily and weekly digest on each workspace, I still receive too many emails for every task completed or created in projects that I follow. But I don't get an email when somebody comments on something, I have to go to my notifications for that.

The my work view is really robust as well. Once you get the hang of where you need to look, it's helpful. However, the naming convention of the records doesn't allow you to know right away which task is tied to a particular project, so we're trying to make sure that we title the tasks and activities accordingly - but that's tough to do manually for project templates with generic tasks.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9,1/10
Basé sur 279 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Aha! - Prix

Aha! - Prix

À partir de
59,00 $US
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,6/5
Basé sur 279 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Aha! - Fonctionnalités

Aha! - Fonctionnalités

API
Chat
Commentaires
Contrôle d'accès
Espace de travail collaboratif
Fonctionnalité de recherche
Gestion des autorisations
Gestion des documents
Gestion des fichiers
Gestion des flux de travail
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Projections
Rapports et statistiques
Stockage de documents
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,7/5
Basé sur 279 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Aha! - FAQ

Aha! - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Aha!.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Aha! ?

Types de licences disponibles pour Aha! :

À partir de: 59,00 $US

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Aha! ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Aha!.

Q. Qui utilise Aha! ?

Utilisateurs habituels du logiciel Aha! :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, PME

Q. Dans quelles langues Aha! est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Aha! est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Aha! ?

Types de licences disponibles pour Aha!:

Abonnement

Q. Aha! prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Aha! :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Aha! peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Aha! :

APIANT, BugHerd, Cyfe, FormKeep, HipChat, LeadMaster, Retently, Slack, VisitorTrack, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Aha! ?

Ressources d'aide disponibles pour Aha! :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo