En savoir plus sur Officetrax Facilities

Officetrax fournit une solution cloud qui aide les facility managers à gérer plusieurs sites, les fournisseurs et les clients via une interface unique, reliant chaque membre de l'équipe en temps réel. À l'instar d'un assistant virtuel pour les flux de travail commerciaux, Officetrax permet aux utilisateurs d'automatiser, d'établir des rapports et d'analyser afin de réduire les coûts et d'améliorer l'efficacité des installations.

Officetrax met à la disposition des utilisateurs tous les outils nécessaires à partir de leur appareil préféré, où qu'ils se trouvent. Les utilisateurs peuvent joindre des photos prises sur le terrain, recevoir des alertes sur l'avancement des travaux et clôturer les travaux dès qu'ils sont terminés. L'équipe entière peut accéder, en un seul endroit, à toutes les informations relatives à la maintenance. Les chefs d'équipe peuvent voir instantanément si des travaux sont en retard, quels sont les travaux en cours et ce dont ils ont besoin pour assurer le suivi. Les utilisateurs peuvent assurer le suivi des pièces, effectuer des achats et des transferts et optimiser le niveau des stocks.

Officetrax permet aux utilisateurs de créer, d'attribuer, d'expédier et de gérer un nombre illimité de bons de travail et aux fournisseurs de services d'accepter et de gérer tous les bons de travail. Les utilisateurs peuvent également créer des programmes de maintenance préventive automatisés qui envoient des bons de travail en fonction des déclencheurs de métier et de date. Les organisations peuvent désormais agir de manière écoresponsable grâce au stockage sur le cloud de tous leurs documents (des factures aux rapports, etc.). Cette solution permet aux utilisateurs de télécharger tous les fichiers pertinents, d'enregistrer des notes importantes et même de gérer leurs calendriers.

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Officetrax Facilities : 45

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Antécédents professionnels
  • Biens commerciaux
  • Champs personnalisables
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Entretien des équipements
  • Facturation
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des équipements
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Historique des services
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance préventive
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des installations
  • Propriétés résidentielles
  • Rapports d'historique
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stockage de documents
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Suivi des ressources
  • Suivi des statuts
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives

UpKeep

4,6
Alternative n° 1 à Officetrax Facilities
UpKeep est un logiciel mobile de gestion de maintenance assistée par ordinateur (GMAO) qui permet aux utilisateurs de...

Maxpanda CMMS

4,4
Alternative n° 2 à Officetrax Facilities
Le logiciel GMAO Maxpanda propose des outils intégrés de gestion des actifs, de gestion des stocks et de maintenance...

Limble CMMS

4,9
Alternative n° 3 à Officetrax Facilities
Limble CMMS est un système web et mobile de GMAO (gestion de maintenance assistée par ordinateur) conçu pour les...

eWorkOrders CMMS

4,9
Alternative n° 4 à Officetrax Facilities
eWorkOrders est un système GMAO (gestion de maintenance assistée par ordinateur) web à la fois robuste et rentable. ...

Avis

Note globale

4,1 /5
(38)
Rapport qualité-prix
4,0/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d'utilisation
4,0/5
Support client
4,4/5

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5 avis affichés sur 38
Andrew B.
Note globale
  • Secteur d'activité : Pétrole et énergies
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Officetrax

Publié le 04/05/2017

My overall experience with officetrax has been wonderful. My account specialist rep has been...

My overall experience with officetrax has been wonderful. My account specialist rep has been absolutely essential in the process. If there is one thing that truly takes away from the experience, it is the limited ways to use Officetrax. As a dispatcher for a fueling retailer, I am constantly receiving calls outside of the office, but can not use Officetrax on my Iphone or MacBook. This is a major problem for me, especially when taking vacation, or out sick.

Avantages

Officetrax is very easy to use and can be customized to fit the specific needs of any business. Invoicing through Officetrax is very intuitive.

Inconvénients

Exclusive to internet explorer (full functionality). This is my chief complaint about Officetrax and the one thing that could take the experience to the next level. With all the operating systems available, it is very frustrating that I can not perform the basic functions of Officetrax on the go; either on my phone or tablet.

Réponse de Becca

Andrew,
First of all, thank you so much for leaving us a review! We’re glad your experience working with us has been wonderful – we pride ourselves on creating meaningful partnerships with our customers.
I would like to point out that while the version of Officetrax you use is limited in use (can’t use on Mac or iPhone), we have a new version this year that works across all devices and systems! Our Account Specialists will reach out shortly to show you how it works and discuss your interest in it – we think you’ll like the ability to use on your Mac in Safari!

Carol C.
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Favorite

Publié le 14/05/2019

OfficeTrax allowed me to leave an antiquated system years ago, and when starting our current...

OfficeTrax allowed me to leave an antiquated system years ago, and when starting our current company gave us the opportunity to grow past spreadsheets. We are able to effectively track and complete work orders based on our client's Service needs!

Avantages

Ease of entering and tracking work orders from inception to completion. There is never a question where the work order is in the workflow. This system has all you need and if something isn't there they can and will customize your profile. It also does not cost to have vendors sign in and submit their documents/ Invoicing.

Inconvénients

While it is hard to find something negative about this software, I do think that the ability to add or customize status' and the work order page by our client's needs.

Marion D.
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Officetrax is missing end to end solutions for national service providers

Publié le 02/04/2018

no

no

Avantages

"generally" easy to use.

Inconvénients

There are many cons, but to summarize at a high level:

- We are a National (and Canadian) provider of electrical services. Our sub-contractor electricians generally do not provide us with zip codes for their service areas. It would be nice if Officetrax had the ability to dispatch based on counties and geographic regions (ie: NE Oklahoma).
- The reporting functionality is horrible. All I get is a data dump that I have to manipulate myself in Excel.
- Tracking which customers have paid us and which subcontractors we need to pay is impossible in Officetrax. I have to do it all via Excel.
- The Timeout function is annoying. There is no save feature so if we step away from our desk for too long all of our work is lost.
- We should have the ability to build our own pull-down menu fields (example: the Dispatch Status field)
- When looking at ALL work orders it is difficult to tell which are in Invoice Pending status unless you click on each individual work order.
- Notification flags are missing - when a WO is placed in Invoice Pending status it would be nice for the person/dept in charge of creating an invoice to receive a notification email that is auto generated.
- When employee A opens a work order, and Employee B adds notes to the WO Feed, employee A should receive an email notice that the WO has been updated.

Réponse de Becca

Hi Marion,

Thank you for taking the time to leave us this feedback! We're so sorry to hear that you were having trouble. Your Account Specialist has already been in touch and we hear that a lot of the cons were addressed immediately for you. Feel free to reach out to us any time you have a question or need any help!

Jeffrey C.
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

A great overall product!

Publié le 09/12/2021

Great experience on both sides of the portal! Awesome support an the capabilities are endless.

Great experience on both sides of the portal! Awesome support an the capabilities are endless.

Avantages

Inclusive tracking, messaging, follow up capabilities, billing, tracking etc

Inconvénients

Does not run on anything other than Internet Explorer at full performance. If booted off or closed, you cannot jump back on. You have to wait approx. 5 minutes for the program to allow you to log back on. When you do a search by tracking, location or request number, you cannot hit the taks tab to re-populate the entire list. You must wait.

Caroline R.
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Previously managing call requests thru Excel, now using a very cost efficient, robust program...

Publié le 04/05/2017

Avantages

Historical Data; Electronic work requests submitted from the Retail locations very clear; Reporting functionality is easy

Inconvénients

Implementing changes to the platform is not easy and we do not get the benefit of other user's ideas/changes; The cost of these change implementations as well.

Réponse de Becca

Caroline,
Thank you very much for the review! We take our customer’s feedback to heart to make sure we continually improve on Officetrax. With that being said, I am excited to say that in our new version of Officetrax you will be able to benefit from other users’ ideas with more regular updates and new features. I believe you’ve already been in discussions with our team on moving to this new package and we will follow up to make sure that is still the case!

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Officetrax Facilities - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Officetrax Facilities.

Types de licences disponibles pour Officetrax Facilities :

  • À partir de :
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Officetrax Facilities :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Officetrax Facilities est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Officetrax Facilities :

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Officetrax Facilities.

Ressources d'aide disponibles pour Officetrax Facilities :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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