En savoir plus sur Canopy

Canopy est une plateforme tout-en-un de résolution des problèmes fiscaux et de gestion de cabinet qui aide les comptables, les professionnels de la fiscalité et les avocats fiscalistes à gérer leur cabinet, à collaborer avec leur équipe et leurs clients et à rationaliser les missions fiscales. La solution aide les utilisateurs à rester organisés au cours de leurs tâches, à créer des flux de travail personnalisés et à gérer la facturation des clients.

Les fonctionnalités de gestion des clients de Canopy permettent aux utilisateurs de télécharger et de stocker en toute sécurité des documents de pratiquement tout type de fichier, ainsi que de suivre les clients, les tâches, les enquêtes et les notes dans un emplacement centralisé. Une feuille de route facile à intégrer permet de suivre les dossiers et les engagements en affichant les graphiques d'avancement, les statuts de sondage et les échéances pertinentes.

L'analyse de la résolution des problèmes fiscaux aide à déterminer la meilleure ligne de conduite à adopter en manipulant des chiffres pour tester et comparer les résultats potentiels. Canopy informe les utilisateurs des informations pertinentes qui pourraient affecter le dossier de leur client, par exemple si un montant demandé dépasse les normes de l'IRS. Les formulaires d'enquête de l'IRS ne proposent intuitivement que les questions qui sont pertinentes pour le client et le dossier, y compris les fonctions de remplissage automatique intelligentes.

Canopy récupère rapidement les transcriptions de l'IRS et les décompose en rapports et documents faciles à comprendre, tels que l'aperçu des comptes, les salaires et les revenus, les calculs de la CSED, etc. Les utilisateurs peuvent envoyer à leurs clients une invitation à leur propre portail, où ils peuvent se connecter pour remplir des sondages, voir les progrès, charger et échanger des fichiers, payer des factures, etc.

Options de tarification dès :

89,00 $US/mois

  • Essai gratuit
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  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Images

Collect electronic signatures, authenticated with KBA, from your clients without trying to match schedules for an in-person meeting.
The survey only offers questions that are relevant to the specific client and case
Store all client-related data - surveys, deadlines, tasks, documents, and notes - in the cloud
Canopy presents transcripts in a series of reports and documents, including CSED calculations, wage and income, account overview, and more
Custom service workflows allow users to create personalized steps for each service
Canopy helps simplify complicated services such as penalty abatements, liens, levies, trust fund recovery, and more
Engagement summaries display progress charts, relevant deadlines, and survey status
Clients can log in to their own portals to see progress, fill out surveys, pay invoices, upload and exchange files, and more
Set up online payments through Canopy, or send instructions for paying another way
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Capture d'écran pour Canopy : Collect electronic signatures, authenticated with KBA, from your clients without trying to match schedules for an in-person meeting. Capture d'écran pour Canopy : The survey only offers questions that are relevant to the specific client and case Capture d'écran pour Canopy : Store all client-related data - surveys, deadlines, tasks, documents, and notes - in the cloud Capture d'écran pour Canopy : Canopy presents transcripts in a series of reports and documents, including CSED calculations, wage and income, account overview, and more Capture d'écran pour Canopy : Custom service workflows allow users to create personalized steps for each service Capture d'écran pour Canopy : Canopy helps simplify complicated services such as penalty abatements, liens, levies, trust fund recovery, and more Capture d'écran pour Canopy : Engagement summaries display progress charts, relevant deadlines, and survey status Capture d'écran pour Canopy : Clients can log in to their own portals to see progress, fill out surveys, pay invoices, upload and exchange files, and more Capture d'écran pour Canopy : Set up online payments through Canopy, or send instructions for paying another way Capture d'écran pour Canopy :

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Canopy : 31

  • API
  • Analytique de l'engagement
  • Champs personnalisables
  • Enquêtes et feedback
  • Facturation
  • Filtrage des données
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Gestion de versions
  • Gestion des clients
  • Gestion des délais
  • Gestion des enquêtes
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du calendrier
  • Liste de tâches (to-do list)
  • Modèles personnalisables
  • Notifications automatiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Projections
  • Rapports de suivi
  • Stockage de documents
  • Suivi de la progression
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des factures
  • Workflow basé sur les règles
  • Workflow configurable

Alternatives

Clio

4,7
Alternative n° 1 à Canopy
Clio est un logiciel complet de gestion de la pratique basé sur le cloud pour le secteur juridique.

Bill.com

4,1
Alternative n° 2 à Canopy
Bill.com vous aide à être payé jusqu'à deux fois plus vite. Acceptez les paiements ACH (Automated Clearing House)...

Sage Business Cloud Financials

3,2
Alternative n° 3 à Canopy
Sage Live est une solution cloud intégrée de comptabilité qui aide les petites et moyennes entreprises à gérer leurs...

Fidesic

4,5
Alternative n° 4 à Canopy
Fidesic est une plateforme intelligente d'automatisation des comptes clients et des comptes fournisseurs qui aide les...

Avis

Note globale

4,5 /5
(93)
Rapport qualité-prix
4,2/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,5/5

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Danny N.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Canopy takes the headaches out of client management by offering a way to keep client info...

Publié le 27/04/2018

Improved practice management and time management. As well as a simple way for clients to securely...

Improved practice management and time management. As well as a simple way for clients to securely share their files with me.

Avantages

That all client info, files, communication, notes, and tasks are in one application. It has helped eliminate the need to jump around from application to application to find the info I need to manage all my clients accounts.

Inconvénients

The task feature can use some updates in simplification and added features. I still prefer Jetpack Workflow to help manage my tasks until Canopy improves this feature. I also get frustrated that there isn't a way to simply email a file stored in Canopy to a client that maybe isn't using the portal feature, rather than downloading and adding to an email as an atachment,

Elisabeth G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Comptabilité
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

I have had an outstanding experience with Canopy!

Publié le 30/05/2018

Client satisfaction, reliable (and hopefully secure!) file-sharing. Potential to have a more...

Client satisfaction, reliable (and hopefully secure!) file-sharing. Potential to have a more efficient tax practice. I feel like i didn't have time to dive in to all feature fully during tax season, but hope to spend some time this Fall tinkering with the software.

Avantages

Helping me organize the data and correspondence of 200+ tax clients. I got hooked by the fact that it keeps copies of all my email correspondence. But the biggest surprise was all the positive feedback I received from my clients about how easy it was to use, especially the file uploading. I had a previous product that was a complete nightmare. Around 40% of the clients who tried using it were unable to. Working on taxes brings up a lot of anxiety in people so anything I can do to make the experience smoother goes a long way. Having a reliable, user-friendly product to offer my clients feels GREAT!

Inconvénients

Annual subscription fee that will likely increase as the product is continually enhanced. It's also a little hard to organize the accounts of married couples. They file a joint return so in many respects only need one account. But I like to correspond with both spouses and I haven't figured out a way to do that within one account. If I made one spouse's account inactive, it also deactivates their email address so I'm unable to correspond with them.

Dustin J.
Note globale
  • Secteur d'activité: Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Customer Service is Terribly - This Company is too new to meet deadlines

Publié le 02/01/2020

Purchased a license in order to use their Tax Prep software (NOT the tax management software -...

Purchased a license in order to use their Tax Prep software (NOT the tax management software - ability to track clients and manage the funnel of taxes). Was told everything would be ready in time, and I ensured they knew I was only buying now because the Tax Prep software was going to finally be ready. (They told me 4 different dates for when this would be ready as I've been working with their sales for 2 years, waiting for them to get things together). Jumped in and decided to make them our company for our tax prep business, and everything went wrong. Salesperson we worked with had quit, implementation team was slow, and then I got off the phone with a support person who casually mentioned that the tax software was tossed out for this year. We had no clue, completely SOL as we have 4 weeks until tax season started and had to rush to find another company. All done without an apology, just "oh that's funny, I thought everyone knew that we couldn't get the software ready", even though we were assured that it would be - for a quick sale I imagine. Lots of back and forth with different support team members. We had been paying for two months and getting everything switched to their platform - which took an enormous amount of time and effort from our people, just to be told they won't have it ready for us and we will not receive a refund. I told the support manager before about this review being posted and was told I "might get a call back" for help.

Avantages

The software is cloud based and therefore easy to access.

Inconvénients

The company consistantly made promises that they were unable to uphold. Pushbacks on product releases that we desperately needed, and no refund for their mistakes. Not the company you want to go with when you need something dependable. They're a tax company which makes it even more absurd that they mess around with deadlines.

Diana D.
Note globale
  • Secteur d'activité: Comptabilité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Canopy is amazing and must have!!

Publié le 02/12/2020

Just great overall!

Just great overall!

Avantages

its easy to use, helps me save and my clients love it!!

Inconvénients

maybe a check mark feature when documents are reviewed

Réponse de Canopy

Hey Diana,

We are excited that you love the product. We love hearing from our customers.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Comptabilité
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

IRS transcripts at the push of a button!!

Publié le 29/09/2020

Canopy is always upgrading and improving their software based on constant user feedback.

Canopy is always upgrading and improving their software based on constant user feedback.

Avantages

I love how easy it is to setup a new client in this software. Once set up, it's one click to get IRS transcripts downloaded for my review. This saves me at least an hour each week in comparison to the software I used to use.

Inconvénients

There's really nothing to dislike about this software. It does what it says it will do and it saves me time.

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Canopy - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Canopy.

Types de licences disponibles pour Canopy :

  • À partir de: 89,00 $US/mois
  • Type de licence: Gratuit, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

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Utilisateurs habituels du logiciel Canopy :

PME, Entreprises de taille moyenne

Langues dans lesquelles Canopy est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Canopy :

Android, iPhone, iPad

Applications s'intégrant à Canopy :

Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Canopy :

Support téléphonique, Support en ligne, FAQ, Forum, Base de connaissances, Tutoriels vidéo

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