Commusoft

Logiciel métiers tout-en-un pour les entreprises de maintenance sur site

4,7 /5 (142 avis) Donnez votre avis !

Commusoft - Présentation

Description du logiciel Commusoft

Commusoft est un logiciel tout-en-un de gestion des bons de travail conçu pour le secteur des interventions. La solution aide les entreprises à gérer les tâches, les devis, les techniciens et les calendriers complexes, PPM, gestion des stocks, facturation et communications avec les clients, elle peut aussi s'intégrer aux solutions de comptabilité et de paiement.

Commusoft permet aux utilisateurs de stocker et de gérer les contacts des clients, y compris les détails de leurs actifs tels que la marque, le modèle, le numéro de série, etc. Les utilisateurs peuvent configurer des e-mails de rappel automatiques, des SMS et des lettres à envoyer chaque fois qu'un entretien doit être effectué. Suivez les bons de travail qui ont été réalisés et actualisez facilement vos clients. Les devis peuvent être rapidement créés et envoyés aux clients, détaillant le travail à effectuer ainsi que les coûts, les pièces de rechange requises et un prix final.

Les utilisateurs sont en mesure de gérer tous les types de bons de travail, petits ou grands et de suivre toutes les visites de techniciens, ainsi que l'état d'avancement des travaux, les pièces utilisées et tout travail de réparation nécessaire. Les techniciens peuvent accéder efficacement à toutes les informations lorsqu'ils sont en déplacement ou sur site, via leur téléphone portable ou leur tablette. Les fonctionnalités de planification incluent des plannings par glisser-déposer pour une réorganisation efficace, le cas échéant. Toutes les données sont synchronisées en temps réel, ce qui permet aux propriétaires, aux gestionnaires et aux techniciens de se tenir au courant de tous les bons de travail.

Commusoft permet aux utilisateurs de remplir une série de listes de contrôle, d'avis et de fiches lorsqu'ils sont sur place, ainsi que de saisir les signatures par voie électronique. Les utilisateurs peuvent créer des factures personnalisées via le bureau, un téléphone portable ou une tablette et les envoyer directement à la boîte de réception du client. Des rapports et des graphiques visuels donnent aux utilisateurs un aperçu des performances, des recettes et des dépenses de l'entreprise.

Commusoft - Présentation

Prix

À partir de
59,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Commusoft - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni
Langues
anglais

Médias

Store and manage customers, companies, estate agents and tenants along with their appliances
Create and send quotations to customers to track work that needs to be done, costs, parts and final price
Track engineer visits, parts used, job status and any remedial work required
Create certificates and capture customers signatures on site.
Take photos and send them back to the office in real time
Track vehicles in real time with GPS technology
Manage your schedule with an intuitive drag and drop diary.
Customers can even pay an invoice from their phone.
All-in-one job management software across all your devices.
Vidéo de Commusoft Capture d'écran pour Commusoft : Store and manage customers, companies, estate agents and tenants along with their appliances Capture d'écran pour Commusoft : Create and send quotations to customers to track work that needs to be done, costs, parts and final price Capture d'écran pour Commusoft : Track engineer visits, parts used, job status and any remedial work required Capture d'écran pour Commusoft : Create certificates and capture customers signatures on site. Capture d'écran pour Commusoft : Take photos and send them back to the office in real time Capture d'écran pour Commusoft : Track vehicles in real time with GPS technology Capture d'écran pour Commusoft : Manage your schedule with an intuitive drag and drop diary. Capture d'écran pour Commusoft : Customers can even pay an invoice from their phone. Capture d'écran pour Commusoft : All-in-one job management software across all your devices. Capture d'écran pour Commusoft :

Commusoft - Avis

Commusoft - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
105

Très bien
34

Moyen
3

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,5
Simplicité d'utilisation
4,6
Support client
4,8
98% des utilisateurs recommandent cette application
Phil C.

Reliable, advanced, bespoke software that I genuinely couldn't run my business without.


Traduire avec Google Translate
Harry P.

Review from a plumbing company

Excellent, Once it’s all set up which does take a little time it makes us so efficient.


Traduire avec Google Translate
Martin C.

Experience with commusoft

When you first start you should be given more one to one help, then mistakes wouldn't happen.
Bit disappointed with the diary and other features, cant understand why I've not been set up on the new system yet which looks a lot better.
Seem to be having lots of problems with the two systems together quick books and commusoft.


Traduire avec Google Translate
Marcus C.

Great software but if you leave your stuffed

Very helpful at the start but if you leave then not interested. Would never put all my customer information to another IT company without doing my own customer database. Thanks for nothing Commusoft!!!


Traduire avec Google Translate
Sue J.

Commusoft for Minor Works

Overall I find Commusoft pretty user friendly, but then I have been using it for four years and like anything, the more you use it the easier it becomes.


Traduire avec Google Translate
Phil C.
Traduire en français
Traduire en français

Reliable, advanced, bespoke software that I genuinely couldn't run my business without.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/11/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Apart for the ability to seamlessly control every aspect of my business, from the initial customer inquiry all the through to invoicing, it's the customer support and wide range of industry-specific knowledge which the Commusoft team delivers that sets them apart from the competition. I really don't know how I managed before using Commusoft. Commusoft is constantly evolving and updating. Whenever I think of a function I would like to see available it's usually already been thought of and in the process of happening.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Harry P.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Review from a plumbing company

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 27/08/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Excellent, Once it’s all set up which does take a little time it makes us so efficient.

Avantages

Love this software, we upgraded to commusoft from cheaper alternatives and will stick with commusoft. All engineers love the app, Far easier for everyone to use. Can store photos/videos/certificates on each job. Estimating/invoicing great too. Also great integration with accounting software

Inconvénients

Only thing I would love is a refresh button on the app, as there can be a slight lag sometimes.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Martin C.
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Experience with commusoft

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 06/12/2016
Provenance de l'avis : Capterra

When you first start you should be given more one to one help, then mistakes wouldn't happen.
Bit disappointed with the diary and other features, cant understand why I've not been set up on the new system yet which looks a lot better.
Seem to be having lots of problems with the two systems together quick books and commusoft.

Avantages

Customer data base, quick to find out what you have done at a property,

Inconvénients

need more training on how to use the software, now ive been using it a while, I'm sure there is plenty of bits I'm not using that I could be using

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Réponse de Commusoft

Hi Martin, we appreciate users have different roles/skills within a business, so we provide users access to our knowledge base which contains videos/guides about how to use the system.

We have training programmes for 1-2-1 training, walking clients through the system and provide consultation on how to adhere to best practises when using the system. Let me know if you want more details.

I've checked with the technical team regarding QB and cannot see open tickets with you on this, please email support@commusoft.co.uk who will be happy to help.

As much as we would love to have all our clients on the new version, the process is not a simple software upgrade and much more like moving from one software to another. This means the process is longer and more complex. We¿ve already started migrating clients as part of the beta program so we can make sure we are ticking all the boxes as your data is important to us, as it is to you.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Marcus C.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
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Traduire en français

Great software but if you leave your stuffed

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 15/09/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Very helpful at the start but if you leave then not interested. Would never put all my customer information to another IT company without doing my own customer database. Thanks for nothing Commusoft!!!

Avantages

The software has lots of great features and once you have got used to the menus and features and can improve productivity. As a small business with 1 employee passing and updating the engineers jobs was good and planning the jobs ahead was great. I had QuickBooks linked to the Commusoft

Inconvénients

Unfortunately when the Commusoft was linked to my QuickBooks it somehow doubled every customer in QuickBooks, Commusoft rectified but I still have a load of deleted customers even now. Also response to software issues was slow if your not on the premium service plan. As a small business I unfortunately lost my engineer and was operating as a sole trader but Commusoft would not reduce the charge for one user and so had to pay for 2 users. Upon deciding this wasn’t cost effective we left Commusoft and all databases deleted and some data files sent to us in computer data but no real information on customers that was stored with Commusoft. I have lost thousands on missed gas Certs since leaving. No help at all to find data on clients.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 1.0/10

Sue J.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
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Traduire en français

Commusoft for Minor Works

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 28/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall I find Commusoft pretty user friendly, but then I have been using it for four years and like anything, the more you use it the easier it becomes.

Avantages

Once you know how to use it Commusoft is easy to work with on a daily basis and quite intuitive
I don't think we could run the Minor Works department without this software - the job histories and the notes section have been invaluable. The engineers generally have no problem using the mobile software
Commusoft are very open to suggestions for improving any areas/features that don't work for your business if they can and they are very quick to respond to any queries either by e-mail or on the phone

Inconvénients

I miss being able to merge properties, as you could on the old Commusoft - sometimes a tenant gets set up as a customer instead of a work address under the estate agent - so being able to merge was useful for correcting this.

On some of the reports you can open the job from the report but then on some others you can't

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Recommandation utilisateur
9,3/10
Basé sur 142 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Commusoft - Prix

Commusoft - Prix

À partir de
59,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,6/5
Basé sur 142 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Commusoft - Fonctionnalités

Commusoft - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Facturation
Fonctionnalité de recherche
Gestion des calendriers
Gestion des documents
Gestion des factures
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration comptable
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,5/5
Basé sur 142 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Commusoft - FAQ

Commusoft - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Commusoft.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Commusoft ?

Types de licences disponibles pour Commusoft :

À partir de: 59,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Commusoft ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Commusoft.

Q. Qui utilise Commusoft ?

Utilisateurs habituels du logiciel Commusoft :

PME, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Commusoft est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Commusoft est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Commusoft ?

Types de licences disponibles pour Commusoft:

Abonnement

Q. Commusoft prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Commusoft :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Commusoft peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Commusoft :

Clear Books Accounting, Dropbox Business, Google Calendar, Mailchimp, Microsoft Outlook, QuickBooks Online, Stripe, Xero, Zapier

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Commusoft ?

Ressources d'aide disponibles pour Commusoft :

Support en ligne, Support téléphonique, FAQ, Tutoriels vidéo, Base de connaissances