Commusoft

Logiciel métiers tout-en-un pour les entreprises de maintenance sur site

En savoir plus sur Commusoft

Commusoft est un logiciel tout-en-un de gestion des bons de travail conçu pour le secteur des interventions. La solution aide les entreprises à gérer les tâches, les devis, les techniciens et les calendriers complexes, PPM, gestion des stocks, facturation et communications avec les clients, elle peut aussi s'intégrer aux solutions de comptabilité et de paiement.

Commusoft permet aux utilisateurs de stocker et de gérer les contacts des clients, y compris les détails de leurs actifs tels que la marque, le modèle, le numéro de série, etc. Les utilisateurs peuvent configurer des e-mails de rappel automatiques, des SMS et des lettres à envoyer chaque fois qu'un entretien doit être effectué. Suivez les bons de travail qui ont été réalisés et actualisez facilement vos clients. Les devis peuvent être rapidement créés et envoyés aux clients, détaillant le travail à effectuer ainsi que les coûts, les pièces de rechange requises et un prix final.

Les utilisateurs sont en mesure de gérer tous les types de bons de travail, petits ou grands et de suivre toutes les visites de techniciens, ainsi que l'état d'avancement des travaux, les pièces utilisées et tout travail de réparation nécessaire. Les techniciens peuvent accéder efficacement à toutes les informations lorsqu'ils sont en déplacement ou sur site, via leur téléphone portable ou leur tablette. Les fonctionnalités de planification incluent des plannings par glisser-déposer pour une réorganisation efficace, le cas échéant. Toutes les données sont synchronisées en temps réel, ce qui permet aux propriétaires, aux gestionnaires et aux techniciens de se tenir au courant de tous les bons de travail.

Commusoft permet aux utilisateurs de remplir une série de listes de contrôle, d'avis et de fiches lorsqu'ils sont sur place, ainsi que de saisir les signatures par voie électronique. Les utilisateurs peuvent créer des factures personnalisées via le bureau, un téléphone portable ou une tablette et les envoyer directement à la boîte de réception du client. Des rapports et des graphiques visuels donnent aux utilisateurs un aperçu des performances, des recettes et des dépenses de l'entreprise.


Images

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Commusoft Logiciel - 5
Commusoft Logiciel - 6
Commusoft Logiciel - 7
Commusoft Logiciel - 8
Commusoft Logiciel - 9
Commusoft Logiciel - 10
Commusoft Logiciel - 11
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Vidéo de Commusoft
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Commusoft ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Commusoft

4,7 (195)
VS.

À partir de

Prix introuvable
15,00 £GB
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

150
85

Intégrations

20
1

Simplicité d’utilisation

4,6 (195)
4,7 (136)

Rapport qualité-prix

4,6 (195)
4,6 (136)

Service client

4,8 (195)
4,9 (136)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Powered Now

4,7
Alternative n° 1 à Commusoft
Powered Now est un logiciel de gestion d'affaire en ligne et mobile qui fournit aux petites entreprises telles que les...

ServiceMax

4,2
Alternative n° 2 à Commusoft
ServiceMax est une excellente solution de gestion des interventions adoptée par des centaines d'entreprises dans le...

Jobber

4,5
Alternative n° 3 à Commusoft
Le logiciel primé de Jobber est idéal pour les entreprises de services à domicile qui souhaitent assurer le suivi des...

BigChange

4,5
Alternative n° 4 à Commusoft
BigChange est une plateforme de gestion de missions des plus complètes qui aide les entreprises dans les secteurs de la...

Avis

Note globale

4,7 /5
(195)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,8/5

Vous avez déjà Commusoft ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 195
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Commusoft User for 8 Years

Publié le 22/01/2019

Founder is brilliant, very knowledgeable and helpful, a director who does not hind behind but...

Founder is brilliant, very knowledgeable and helpful, a director who does not hind behind but rather on the front line helping and assisting when need be.

Avantages

Easy use of software, easy navigation, not too complicated but yet grows more powerful

Inconvénients

Issues do prop up on a weekly basis which are annoying as you have to send screenshots.

Rob
Note globale
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

I would not hesitate to recommend the software and support team at Commusoft.

Publié le 11/10/2019

The availability of Commusoft allows us a competitive edge as a 24/7 service provider, and ensures...

The availability of Commusoft allows us a competitive edge as a 24/7 service provider, and ensures we remain at the forefront of advances in information technology.

Avantages

Following the introduction of Commusoft into my business in 2011, Commusoft desktop and mobile platforms have allowed us to tailor their software to our specific requirements, with the ability to customise data and KPI reports and retain them to suit our business needs.
Prior to the integration of Commusoft, we used hard copy documents, accounting and certification packages to manage the business. Post 2011, Commusoft now handles this virtually paperless, with total transparency for all users.
The management of jobs for employees and sub-contractors is simplified from the point of initial customer enquiry, through to work completion and live invoicing whilst our engineers are still on site.
Existing customer service reminders are also a benefit, including the availability of customer details, appliance data, work history, photo images, etc. which saves time by allowing our engineers and administrators live shared work updates.
Live engineer status when en route to customers’ homes via vehicle fleet tracking, which customers can view through their smart phones when our engineer accepts their specific job. This is beneficial to both parties as customers are not needlessly waiting at home for our arrival, ensures our engineers are not waiting to gain access, and assists safeguarding with engineer name, photo ID, and industry certification detail availability prior to their arrival. The routine upload of live site images also aids the resolution of possible discrepancies.

Inconvénients

Nothing that hasn’t been quickly remedied through the live assistance of the Commusoft support team.

Gemma
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Commusoft

Publié le 16/10/2018

Avantages

If the program is capable of doing something it is very easy to work out how to do it.
Being able to book jobs to customer accounts directly from the diary.
Being able to raise draft invoices.
Easy to format letter / email templates.

Inconvénients

Some processes take "too many clicks" to complete! For example, deleting a note in the diary - you have to open the viewing panel, click edit, click delete, click yes. Previous version you could just click the 'x'

Réponse de Commusoft

Hi Gemma,
Thank you for submitting this review! We're happy to see you're getting to grips with the new system. We found that in v3, users would sometimes accidentally delete data in the system such as diary events, leading to missed appointments. While there are a couple more clicks in the new version, we feel this is more secure overall.

Chris
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Wow!!! This is not a software update this is a supercharge of an already great system.

Publié le 09/03/2019

I hate writing reviews but would have felt guilty not to give credit where due with Commusoft.

The...

I hate writing reviews but would have felt guilty not to give credit where due with Commusoft.

The team at Commusoft and their level of service have have always been top notch! You ask - they help. Commusoft have listened to us and have developed this software accordingly to what we need - and more.
My transition to V4 was seamless and very well structured from the trial, right through to the installation and follow up support. The tutorials and online help are comprehensive.
Throughout my dealings with Commusoft, I have always felt like a valued customer and not another "number" talking to someone on the phone who doesn't care and can't wait to get you off the phone and close off the job you have asked them to help with. That make a difference and hope that will not change with the inevitable continued success of their product!!

Thank you, Thank you, Thank you!! Keep up the excellent work!!

Avantages

It's a fantastic piece of software that makes all aspects of running of my business so easy. I have used Commusoft for 6 years now and this latest version is even more powerful than i ever expected. Other than the improved interface on both desktop and mobile platforms the flexibility to shape this software to your own business needs is great. I particularly like the reporting function where any data reports you may want are available for you to customise and save for future use as your "own" reports. Its hard to imagine how I coped without this software using separate spreadsheets, documents, accounting and certification packages to run my business when Commusoft does it all and make it so easy. The management of jobs for yourself and employees is so easy from the initial enquiry to completion and invoicing. Maintaining your existing business with service reminders is great and the ability to have your customer details and appliance data, work history etc at your fingertips is also great, saving time and offering your customer that "personal feeling" I can talk forever about this software but won't bore you but lastly the other feature I really will benefit from on this new version is the previously monotonous task of contacting Tenants for access!! This is made so simple in Commusoft.

Inconvénients

I've run out of space so as there are no negatives Ill continue with the Pros:
I will be adding the vehicle tracking feature to offer my customers the flexibility to see where we are in relation to their property so they can "pop out to the shop" knowing they will not risk missing us. More of a PR thing in my case I suppose but also great for slotting in an emergency job for engineers in the same area. Maybe bringing our industry "up to date"

In summary Commusoft is my best friend and can't imagine running my Plumbing and Heating business without it!!

Selena
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Amazing

Publié le 04/10/2022

Brilliant, love it

Brilliant, love it

Avantages

Very easy to use, store all the info a business like ours could need, integrates with Xero and Stripe which save us lots of time, no need for any paperwork, could not live without it.

Inconvénients

Only minor annoyances.... Doesn't seem to work well on mac (home computer) not sure if this is my computer though or if I'm doing something wrong but it has lots of buttons missing and only half a screen etc... the engineers complain about the app sometimes, the diary being on the complete wrong day, I have noticed its a lot better since it has been updated. It takes 4 clicks to print 1 invoice! You cant amend service sheets from the office, I understand why but its very annoying when they have done one mistake like not clicked rented. You cant see feedback on the diary when you hover over each job, you have to type in every job number into another tab as when you click view job from the diary you loose your dairy day so have to keep going clicking back to the diary, please let us see feedback from the diary when you hover over the event. This is one of my biggest hates about commusoft, when you open the side bar eg view diary event from the job page, if you want to close that side panel this comes up, and you have to click this to close it, really hate this. Are you sure you want to close side panel? Yes No, it would be so much better it you could just click off it like you can when you open a service cert, you can view it then click the main page and it just closes (emails do it as well, really annoying)

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Commusoft - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Commusoft.

Types de licences disponibles pour Commusoft :

  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Commusoft :

2–10, 11–50, 51–200

Langues dans lesquelles Commusoft est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Commusoft :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Commusoft :

Commusoft Sales, Dropbox Business, FreeAgent, Gmail, GoCardless, Google Calendar, HubSpot CRM, KashFlow, Mailchimp, Microsoft Outlook, Pipedrive, QuickBooks, Quickbooks Online, Sage 50cloud Accounting, Stripe, SumUp, Worldpay, Xero, Zapier, naturalForms

Ressources d'aide disponibles pour Commusoft :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

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