
Fonteva for Associations
En savoir plus sur Fonteva for Associations
Fonteva Membership est un logiciel cloud de gestion d'association conçu sur la plateforme Salesforce. Il offre aux grandes entreprises une plateforme unique et centralisée pour gérer les membres, les évènements et les comités. Intégrant la collecte de fonds en ligne, le traitement des paiements et l'engagement des membres ainsi qu'une boutique en ligne intégrée et un reporting par glisser-déposer, le système vise à fournir aux utilisateurs une solution de gestion d'association à la fois simple et robuste.
Avec Fonteva Membership, les utilisateurs peuvent facilement gérer les activités de gestion des membres grâce à la configuration de type pointer-cliquer, à la visibilité des interactions des membres sur un seul écran et au reporting personnalisé. Afin de faciliter la gestion efficace des évènements, le logiciel leur permet de concevoir des pages d'inscription personnalisées, de créer des évènements locaux et de saisir toutes les données relatives aux évènements dans la base de données centrale. À partir de la base de données principale, les utilisateurs peuvent créer des communautés et des comités sociaux en ligne privés où les membres peuvent interagir et collaborer.
De plus, Fonteva Membership fournit aux utilisateurs une boutique en ligne pour les aider à créer et à vendre des articles en ligne. Cette boutique en ligne peut également suivre les recettes non liées aux cotisations, traiter les transactions de paiement et stocker les informations de carte de crédit dans un "coffre-fort" sous forme de portefeuille sécurisé. Parallèlement, la solution de gestion des recettes de Fonteva Membership gère tous les débits, crédits et remboursements et génère rapidement et facilement des rapports sur les recettes. Outre la comptabilité, les utilisateurs peuvent gérer des dons uniques, récurrents et des promesses de don afin de créer des campagnes de collecte de fonds efficaces.
Options de tarification dès :
175,00 $US/mois
- Version gratuite
- Essai gratuit
- Abonnement
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Appareils
Pour quelle entreprise ?
Disponible dans les pays suivants
Canada, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais
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Images











Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Fonteva for Associations : 40
Alternatives
Nimble AMS

Dynamics 365

iMIS

VeryConnect

Avis
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- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Top Notch Association Management Software
Publié le 16/08/2018
Avantages
We conducted an in-depth search and review to evaluate and select an Association Management Software (AMS) for our medium sized Association. There are a variety of reasons as to why we selected Fonteva, but to summarize here are our main reasons for selecting this product.
1. User Experience - The SF Lightning and Fonteva user experience for our end users is clean, simple, and easy to learn. The flexibility it offers is clear and concise to staff and will make their day to day work much more efficient. The system is highly configurable.
2. Community Groups - For a chapter based association like ours there will be many benefits to having this feature enabled. Chapters will have a variety of accessible features that our current AMS doesn't easily offer.
3. Integration - We use a wide variety of other software to run our organization. Salesforce and Fonteva's ability to connect with and integrate is simple and cost efficient.
I highly recommend this a solution for your Association.
Inconvénients
No negatives have been found yet. Of course, you'd love for it to be cheaper. Keep an eye on the size of your environment.
- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
My thoughts on Fonteva AMS
Publié le 13/10/2021
Avantages
The best thing about Fonteva is that it is on the Salesforce platform. Having the ability to configure the AMS with Salesforce has been a dream come true for us. In regards to Fonteva itself, I really like the flexibility it provides in solving business solutions as well as the amount of time saved with basic management of association management. My staff really loves Salesforce/Fonteva and that wasn't the case for our legacy platform. With staff buy-in, we're able to get a lot done now with our AMS.
Inconvénients
Fonteva is not a platform you can learn overnight. Your staff must devote time to learn the structure before any sort of major configuration or custom work. More than likely, a 3rd party resource should be brought to help and assist with any sort of business objectives in order to configure the platform properly. Lastly, avoid custom code as much as possible because the more you learn about the tool, the higher likelihood you'll be able to configure a solution using out of the box tools with Salesforce.
Alternatives envisagées
Nimble AMSPourquoi choisir Fonteva for Associations
We came from a platform that was really good for a small association mainly because it was preconfigured and our administrator (who didn't have an IT background) could easily work within the four walls of the AMS. Over time, as our organization grew and business needs evolved, our legacy AMS system did and therefore we needed to make a switch.Pourquoi passer à Fonteva for Associations
We liked Nimble a lot but at the time (year 2015), but we preferred Fonteva's storefront.- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 1.0 /10
Fails to deliver on many promises. Lots sacrificed with little payoff.
Publié le 30/04/2020
Avantages
I like that it's built on Saleforce CRM.
Inconvénients
Implementation took much longer than anticipated and cost much more than forecasted. Elements of each part of the software fail to meet expectations. Core competencies such as invoicing, events set-up and managment, reporting, renewals, and eCommerce have been faulty. Support does not include support for the whole system. Their business model changed to using 3rd-party companies for setup, configuration, and advanced support. Upgrades are not free, and fees are not controlled and predictable. eCommerce engine fails to meet standards for SEO and basic eCommerce structure. Emails and integration with platforms either don't work or require excessive labor. Renewal and invoice automations can fail.
Pourquoi choisir Fonteva for Associations
Membersuite by its own admission was subpar and experiencing problems.Logiciel antérieur
MemberSuite SystemPourquoi passer à Fonteva for Associations
Sales process and promises. Built on Salesforce.- Secteur d'activité : Assurance
- Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Enjoying a much updated system
Publié le 16/02/2022
Fonteva for Associations has made my job easier by providing live information on our members. It...
Fonteva for Associations has made my job easier by providing live information on our members. It helps us provide better customer service.
Avantages
We are already establishing a good amount of useful history in the new system that we can draw on. We're a lot more self-sufficient with reporting whereas previously we had to rely on outside sources for reports.
Inconvénients
So far there has been no downside. We just went live in September 2021 so we're still building the system to our requirements. We're currently in phase 2. There could be more training in the creating of reports.
- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
This is one of the best cloud based CRM out there for Membership Management.
Publié le 09/10/2020
The product is the best out there and has lot of options to customize. The staff is very supportive.
The product is the best out there and has lot of options to customize. The staff is very supportive.
Avantages
Software is easy to use and has lot of flexibility to tailor it as per the association needs.
Inconvénients
The software has some room to improve. We have soem issues with Join process and renewal proceeses which can be improved. We also think finance side of Fonteva can be made better by improving schedule payment and lockbox functionality.
Fonteva for Associations - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Fonteva for Associations.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Fonteva for Associations ?
Types de licences disponibles pour Fonteva for Associations :
- À partir de : 175,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise Fonteva for Associations ?
Utilisateurs habituels du logiciel Fonteva for Associations :
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+
Q. Dans quelles langues Fonteva for Associations est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Fonteva for Associations est disponible :
anglais
Q. Fonteva for Associations prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Fonteva for Associations :
Q. Avec quelles applications Fonteva for Associations peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Fonteva for Associations :
Salesforce Sales Cloud
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Fonteva for Associations ?
Ressources d'aide disponibles pour Fonteva for Associations :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
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