ChangeGear

ChangeGear
En savoir plus sur ChangeGear
ChangeGear Service Desk est une solution ITSM proposée par SunView Software, un fournisseur basé aux États-Unis. Les clients peuvent choisir entre un déploiement SaaS ou sur site, ainsi que les licences utilisateur qui répondent le mieux à leurs besoins : licences utilisateur simultanées, licences utilisateur nominatives et licences illimitées.
ChangeGear Service Desk est conçu pour aider les responsables, les chefs d'équipe, les membres du personnel et autres utilisateurs finaux à rationaliser la gestion des incidents, la gestion des demandes ou les flux de travail de gestion des problèmes. Les responsables peuvent obtenir de meilleures informations sur les activités de leur équipe et les membres du personnel en utilisant des flux de travail configurables. La solution offre des fonctions de reporting et de tableau de bord configurables qui fournissent une visibilité complète des processus de l'organisation.
ChangeGear Service Desk propose un catalogue de services et des modules de gestion des problèmes, de conduite du changement et de gestion des incidents. Ces modules aident les organisations informatiques à gérer les processus essentiels en fonction des bonnes pratiques de l'ITIL. Les grandes organisations peuvent également créer des modules personnalisés pour leurs processus complexes. Des modèles de modules de processus intégrés sont également disponibles pour les ressources humaines, l'approvisionnement et la gestion de projet. Ils permettent aux équipes de personnaliser rapidement les modules et de mettre en œuvre des processus en un temps record.
Les autres fonctionnalités de ChangGear Service Desk incluent la création dynamique de formulaires, le reporting standard, un calendrier d'annonces, la priorisation des activités quotidiennes et des espaces de travail personnalisés. La solution fournit également des API REST qui permettent aux utilisateurs d'intégrer l'application à d'autres services de répertoires, outils de surveillance des systèmes, systèmes de messagerie et outils tiers. ChangeGear Service Desk intègre diverses fonctions de sécurité, notamment le chiffrement AES, l'authentification unique et l'authentification utilisateur pour offrir un environnement sécurisé.
Images





ChangeGear ne vous convainc pas tout à fait ?
Comparer avec une alternative populaire
À partir de
Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
Freshservice

Alloy Navigator

Vivantio

EcholoN

Avis
Vous avez déjà ChangeGear ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Excellent Customer Service Throughout The Entire Process Of Implementing ChangeGear!
Publié le 20/12/2017
Our Change Management process was over-hauled and we now have the tools in place to track/manage...
Our Change Management process was over-hauled and we now have the tools in place to track/manage our changes. End Users now have a knowledge base they can access to assist in resolving their own issues. The email notification and rules within the Email Connector allow tickets to be worked/processed/closed all through email responses. The use of the Service Catalog allows the End User to enter tickets and decide from a list of our services what they actually need to be able to efficiently do their jobs.
Avantages
Everything. ChangeGear has made an immediate impact in our facility by allowing us to create relationships between different ticket types, engage with the End User via Self Service/Surveys and has allowed us to enhance our Change Management process. We now have a Service Catalog that details our services and is published to our Customers. The ability to customize the ChangeGear application to meet our environment made the implementation process very smooth. The Sales team did a great job in meeting our financial needs as well as facilitating a smooth transition to the implementation team. The implementation team was quick to answer questions and ensure our initial setup/installment was flawless. The Professional Services Team has been informative and patient while configuring the application and teaching our technical lead. The Support Team has been courteous and diligent in making sure any issue is resolved quickly. Access to their Self Service Portal provides a multitude of knowledge base articles that allows me as a customer to resolve many of our issues by myself.
Inconvénients
There are no error messages when two technicians are in the same ticket trying to update the ticket. Sometimes you cannot find exactly what you are looking for in their Knowledge Base but a submitting a ticket to their support team will get you the answers you need to any issue you might encounter. The user manual and administrator manual can lack information; however, what you don't find there you can find in MySunviewSoftware Support KB articles. The manuals need the screenshots updated as well.
- Secteur d'activité : Administration publique
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
change gear ticketing system
Publié le 24/02/2021
goof
goof
Avantages
easy to understand the flow and good in getting alerts and notifications .very good as a ticketing system
Inconvénients
upgrade from 6 to 8 6 is 32 bit and 8 is 64 bit move to 7 and then 8
- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Functionality
Publié le 05/12/2019
Considering our budget constraints, ChangeGear is currently a great tool for our organization. We...
Considering our budget constraints, ChangeGear is currently a great tool for our organization. We are exited about the new and improved service catalog module.
Avantages
Compared to other ITSM tool, ChangeGear very cost-effective. The licensing model is flexible and can scale easily. We selected the combine both the single user and site license option and this work great for our It team of 300+ users.
The platform aligns with the ITIL framework so integrating the tool with our ITIL processes (Change, Incident, Problem Management, Service Request fulfillment, etc ) did not require any customization.
Inconvénients
The Task functionality can be improved. We are experiencing some barriers with reporting of tasks.
The other challenge is that we can only apply 1 SLA to tickets ( for example, we can only apply the Response Time SLA OR Resolution Time to incident tickets. Not both)
- Secteur d'activité : Administration publique
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Daily User Review
Publié le 29/03/2019
Overall, we are extremely pleased with the software. The support staff and professional services...
Overall, we are extremely pleased with the software. The support staff and professional services are always on top of their game. When there is a problem, follow-up is quick and resolution comes shortly afterwards. Highly professional across the board. If you meet them at a conference, they are pleasant to work with on your issues and always open to suggestions. It's nice to know that there is a good team behind the product.
Avantages
There is plenty out-of-the-box forms that follow ITIL standards which made it helpful for our organization to jump start into it. The simple end-user front-end, the Self Service Portal, makes users feel comfortable with entering requests without the need to look over complicated. We have had no complaints from our end users about the product. It is very "easy on the eyes" with a clear and precise web interface for our service desk technicians. The knowledge base along with the smart technology makes it easy for technicians to find resolutions much quicker than in the past.
Inconvénients
Customization can be a challenge. Creating forms is rather clumsy and if you make a mistake, it takes some time to correct it. Updating from one version to another is also challenging since it is an update in place and not a migration. There is a roadmap where this will be updated in a future release of ChangeGear.

- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Flexible software that will meet your needs quickly
Publié le 22/12/2017
Tracking of all Incidents, Requests, Problems, and Changes in our environments is easy to track and...
Tracking of all Incidents, Requests, Problems, and Changes in our environments is easy to track and report upon. I'm able to take requests from our business and turn out solutions quickly and efficiently.
Avantages
The software is very flexible in what it can do, allowing us to meet business demands quickly and efficiently in an ever changing environment.
Inconvénients
The automation for forms could be streamlined some more, but this appears to be an issue that will disappear, as with each release they're improving the automation.
ChangeGear - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ChangeGear.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ChangeGear ?
Types de licences disponibles pour ChangeGear :
- À partir de : 45,00 $US/année
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise ChangeGear ?
Utilisateurs habituels du logiciel ChangeGear :
51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues ChangeGear est-il disponible ?
Langues dans lesquelles ChangeGear est disponible :
anglais
Q. ChangeGear prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par ChangeGear :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications ChangeGear peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à ChangeGear :
BellaDati, Callture, Jira, Microsoft SharePoint, Network Performance Monitor
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour ChangeGear ?
Ressources d'aide disponibles pour ChangeGear :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour ChangeGear.
- Outils ITSM
- Logiciels de gestion des services informatiques
- Logiciels de conduite du changement
- Outils CMDB (Configuration Management Database)
- Logiciels helpdesk
- Logiciels de gestion des ressources informatiques
- Logiciels de gestion des services d'assistance
- Logiciels pour centres de services
- Logiciels de gestion de parc informatique
- Logiciels de ressources humaines
- Outils de chat avec IA
- Logiciels de chatbots