QuintaDB

QuintaDB

Base de données relationnelle en ligne et générateur de formulaires web

4.8/5 (223 avis)

QuintaDB - Présentation

QuintaDB est une base de données relationnelle dans le cloud et un générateur de formulaires web qui permet aux utilisateurs de créer des formulaires personnalisés pour la collecte de données, de les lier avec des relations, de les intégrer à leur site web et d'utiliser les données collectées pour la création de graphiques, de rapports, de cartes Google Maps, etc.

QuintaDB permet aux utilisateurs de créer des bases de données avec possibilité de recherche sans avoir besoin de connaissances en SQL ou en programmation. Les règles de champ, les actions conditionnelles et le formatage peuvent être appliqués à l'aide de générateurs de règles intégrés. Les utilisateurs peuvent également créer leurs propres formules personnalisées, ajouter plusieurs types de champs et gérer les relations. Les données peuvent être importées à partir de fichiers aux formats CSV et Excel. Les utilisateurs peuvent également exporter des données au format Excel et PDF. Plusieurs fichiers peuvent être téléchargés en même temps, avec détection des doublons et possibilité de mettre à jour des enregistrements existants si les données clés se correspondent dans les enregistrements téléchargés. QuintaDB avertit automatiquement les utilisateurs par e-mail des nouveaux enregistrements de base de données, importés, mis à jour et supprimés.

Les widgets personnalisables permettent aux utilisateurs d'intégrer des formulaires web, des tableaux, des rapports, des graphiques et Google Maps sur leurs sites web. La taille, la couleur et le CSS des widgets peuvent être contrôlés par les utilisateurs ; les Captchas/ReCaptchas et la protection par mot de passe peuvent être ajoutés aux tableaux ou aux formulaires. Les utilisateurs sont avertis par SMS lorsqu'un formulaire est soumis et des confirmations peuvent être envoyées par e-mail ou SMS afin de vérifier les numéros de téléphone ou les adresses e-mail. Les newsletters peuvent être envoyées par e-mail ou par SMS et peuvent être programmées pour s'envoyer automatiquement.

Prix

À partir de
5,00 $US/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais, russe, ukrainien

QuintaDB - Avis

Note globale
4.8/5
100% d'avis positifs
173
Excellent
49
Très bien
1
Moyen
0
Médiocre
0
Mauvais
Maxim K.
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MyTaskHelper - it's all for business in one "box"

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 06/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Today, there are a lot of specialized programs designed to solve different business problems. For example, for creating mailings, for planning a robot, for generating reports, for generating web forms and databases. Even MyTaskHelper has competitors, but they do not reach this service either by their level or by the cost of a paid subscription. I am very glad that our company cooperates with MyTaskHelper, because here we solve both the simplest tasks (for example, the generation of feedback forms or the creation of online registration for events), and we implement complex tasks. To such complex I can relate the creation of relational databases, the distribution of user roles in the team, the use of the client portal. And if you sit for a few days and carefully deal with the system, you can come up with a lot of tasks that can be easily solved with its help.

Inconvénients

From time to time, in MyTaskHelper, as in any other system, we find bugs, but when contacting technical support they are eliminated very quickly. The same applies to new functions. It happens that we lack some function or need to modernize the existing one - the developers also go to the meeting and help realize what they have planned. So I can hardly speak about the shortcomings of the system. We will consider that there are none :)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Olesya K.
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Excellent service, helps us to work with clients!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 01/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

I work as an account manager and I often have to correspond with clients, organize mailings, create web forms and reports of varying degrees of detail. We have a fairly large company, and therefore it was important for us that there was a command module in which it is possible to clearly delineate the access rights of individual users to certain data. In MTH this works very clearly and conveniently. What I still like is the opportunity to pay for the creation of the module we need. This system works like this: we make a request to the developers, tell what we need, and they expose the terms and price. Or if you are not ready to pay the amount announced, you can put your task in a special queue and sooner or later the task will be realized.

Inconvénients

There was such situation, that in widgets the opportunity to disconnect links disappeared. We worked through login forms and the user who came through the login form did not see the active links of the linked forms, and then such an opportunity appeared. As it turned out, it was an unpleasant, but not such a significant bug, which the developers fixed quite quickly.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
Campbell H.
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The application pleases with its cheapness and functionality

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 04/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

We have a very large company with a staff of more than 1000 people. Naturally, each employee has a separate file with personal and other information. Of course, there are specially designed programs for storing such data, but I'm happy to use MyTaskHelper. In this system, I successfully created and configured a database of our employees, in which there are tables with different types of links. This allows me and my colleagues who have access to information to quickly find all the necessary data, create reports on them, generate maps, make mailings. For example, we easily create a mailing list for any events, holidays, weekends, conferences, etc. Another positive aspect in all this is the cost of the application - the tariff plans include even the possibility of free use of the service provided that you do not have much data. But even for our large data we pay relatively little.

Inconvénients

I personally found it difficult to create and customize some complex projects, but there were workarounds suggested by technical support specialists, especially this claim concerns the links between forms.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Artem T.
Traduire avec Google Translate

Excellent service for realization of our ideas

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 06/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Guys, I want to tell you that MyTaskHelper is one of the best and well-thought out services that I know. Judge for yourself, in the same application we create online polls in a very limited time, process their results, generate web forms of very different complexity, prepare reports of varying degrees of detail. And that is not all. For example, earlier we used specialized services to organize email e-mails, but we realized that MTH in this sense is much more convenient, because there is no need to register, something to do with ready e-mail databases, etc. Everything is done in just a few clicks: went into the application, created a mailing template, chose the e-mail database and everything, the system works!

Inconvénients

To compile a full report, it would be good to simultaneously filter data through a search and then group the result, because now this procedure looks a bit confusing: first the search result is stored in the "Report", and then the data from this report is grouped. In short, it is inconvenient and takes some time.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
Artyom S.
Traduire avec Google Translate

Here you can store not only photos!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 28/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Imagine, the QuintaDB service was recommended to me by a friend as an online base for storing personal photos and it was almost 10 years ago (it seems that Google Drive and similar cloud services did not exist yet). Of course, it is convenient to store photos there, but it turned out that I had an excellent service with extensive functionality. For example, now I use software as a bug tracker, that is, I add bugs found by me and our clients to the database created and configured by myself, which are then corrected by programmers, designers and other specialized specialists. I like the fact that I can distribute tasks among the members of my team and easily monitor the progress in work.

Inconvénients

What I really do not like is that Quinta does not work without an internet connection, that is, if I am in a city where there is practically no connection, I cannot even check how my assignments are moving.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10

QuintaDB - Prix

À partir de
5,00 $US/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

QuintaDB - Fonctionnalités

  • API
  • Importation et exportation de données
  • Interface glisser-déposer
  • Notifications automatiques

  • Alertes et remontée des problèmes
  • Audit
  • Contrôle d'accès
  • Données en temps réel
  • Gestion des flux de travail
  • Intégration de tiers
  • Intégration des applications
  • Monitoring
  • Outils de collaboration
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Suivi des activités
  • Surveillance en temps réel
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données

QuintaDB - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur QuintaDB.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour QuintaDB ?

Types de licences disponibles pour QuintaDB :

À partir de: 5,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel QuintaDB ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de QuintaDB.

Q. Qui utilise QuintaDB ?

Utilisateurs habituels du logiciel QuintaDB :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues QuintaDB est-il disponible ?

Langues dans lesquelles QuintaDB est disponible :

anglais, russe, ukrainien

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour QuintaDB ?

Types de licences disponibles pour QuintaDB:

Gratuit, Abonnement

Q. QuintaDB prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par QuintaDB.

Q. Avec quelles applications QuintaDB peut-il s'intégrer ?

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par QuintaDB.

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour QuintaDB ?

Ressources d'aide disponibles pour QuintaDB :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique

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