UpKeep

UpKeep

Logiciel mobile de gestion de maintenance assistée par ordinateur

4.7/5 (1078 avis)

UpKeep - Présentation

Description du logiciel UpKeep

UpKeep est un système de GMAO (système de gestion de maintenance assistée par ordinateur) mobile (grâce à la technologie du Cloud) conçu pour être utilisé sur des appareils mobiles. Le système peut être utilisé dans divers secteurs : fabrication, construction, distribution, entreposage, services publics, hôtels, restaurants, industrie agroalimentaire, églises, éducation, etc. Le système permet aux utilisateurs de gérer la planification de la maintenance et les ordres de travail, grâce à des outils de création de bons de travail, à la hiérarchisation, à la capture des signatures, à l'annotation des images, à l'importation des données des actifs, à la gestion des stocks, à la lecture des codes-barres, au chat et à la collaboration, à la création de factures, etc.

UpKeep permet aux utilisateurs de créer des ordres de travail personnalisés à des fins multiples, telles que la création de listes de contrôle et la mesure des valeurs, en utilisant des modèles et des éléments de formulaire. Des fichiers, des images et des parties peuvent tous être ajoutés aux tâches et les utilisateurs peuvent hiérarchiser les ordres de travail en fonction de leur urgence. Il est possible de créer les bons de travail et les factures au format PDF et de les envoyer par e-mail ou de les imprimer. Les données des actifs peuvent être importées dans UpKeep à partir de fichiers existants et des codes-barres attribués aux pièces ou aux actifs, qu'il est possible d'analyser pour les ajouter dans les ordres de travail. Les utilisateurs ont la possibilité de créer des programmes récurrents pour la maintenance préventive et de réserver ou de programmer des parties individuelles à utiliser pour des ordres de travail spécifiques. Il est possible de gérer l'inventaire par emplacement et le suivi de l'historique des pièces permet aux utilisateurs de voir où chaque pièce a été utilisée.

UpKeep envoie automatiquement aux utilisateurs des notifications push et des alertes en temps réel pour les informer de toute mise à jour des tâches ou des problèmes avec l'équipement. Il est possible d'intégrer des capteurs pour activer la surveillance des actifs en temps réel et les utilisateurs peuvent créer des déclencheurs pour générer automatiquement des demandes de maintenance lorsque les conditions spécifiques sont atteintes. Plus de 50 types de capteurs différents sont pris en charge et les utilisateurs peuvent afficher des rapports détaillés à propos des données des capteurs, telles que l'humidité, l'inclinaison, la température, etc. UpKeep permet également aux utilisateurs de collaborer en temps réel grâce au chat intégré dans l'application, pour discuter des problèmes ou échanger sur les nouveautés et signaler les tâches terminées, les dépenses et tous les problèmes récurrents.

UpKeep - Présentation

Prix

À partir de
29,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

UpKeep - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour UpKeep :
Capture d'écran pour UpKeep : Capture d'écran pour UpKeep : Capture d'écran pour UpKeep : Capture d'écran pour UpKeep : Capture d'écran pour UpKeep : Capture d'écran pour UpKeep : Capture d'écran pour UpKeep : Sensors can also be integrated with UpKeep, allowing users to monitor readings in real-time, and automate maintenance requests based on predefined thresholds

UpKeep - Avis

UpKeep - Avis

Note globale
4.7
/
5 1078 avis
Excellent
744

Très bien
302

Moyen
29

Médiocre
3

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4.6
Fonctionnalités
4.4
Simplicité d'utilisation
4.6
Support client
4.8
97% des utilisateurs recommandent cette application
Paul D.

Upkeep can change your whole maintenance program

It's as good at the information provided, which is made better because once it's in there, its accessible to anyone and over time, can provide information


Traduire avec Google Translate
Jonathan B.

Best overall usability

Overall, this is the best CMMS we have used. I did sample the top 10 for a year before deciding and upKeep was the best because of easy of use in the field. This software saves time by reducing paperwork and admin tasks.


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Ryan K.

Its a Keeper as long as you are keeping UP on it.

Very positive experience so far. They have answered all my questions sufficiently and in a very timely manner. Our account manager [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is fantastic, she is great at explaining things to people of all technical levels. We can see this software allowing to move forward quickly and put together our S.O.P's with minimal disruption during crucial times when we bring in new employees.


Traduire avec Google Translate
Jamie P.

A very strong start, but a long way to go yet.

We all like it, but the glitches are too slow at being corrected. I really don't want to switch companies but it has come up recently. I like working with the support team, they always seem very willing to help. Unfortunately the solutions they provide are hardly ever agreeable with me. I think that is usually no fault of theirs, but rather that we keep reaching the end of the program's capabilities. That is frustrating for me.


Traduire avec Google Translate
Ryan S.

A great start!

My experience over the first month with UpKeep has been very positive. The team in California have been checking in to provide support and they've sent us a ton of QR labels for our assets and stock room. I have worked with five different CMMSs over the past several years and have been responsible for two implementations. This has been the smoothest and easiest one so far... configuration has been easy and it's been warmly welcomed by my team and the organization as a whole.


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Paul D.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
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Upkeep can change your whole maintenance program

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 13/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

It's as good at the information provided, which is made better because once it's in there, its accessible to anyone and over time, can provide information

Avantages

Information, details, knowing what was done on a machine last time, it means that you don't necessarily have to do the same job twice. If a problem comes back and was misdiagnosed last time you can review what was done and see if you can find where the actual issue is.

Locations, parts, assets, you can put them all into this software and down to the bolt you can provide details on any of them.

Inconvénients

The UI needs work, especially when moving parts around or finding assets in a location. Having a naming standard helps a lot. If you know that an item belongs at a specific site, having a clear site name along with what it is makes a difference.

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Réponse de UpKeep Technologies

Hi Paul!

Thank you for taking the time to leave a review and for all of your feedback! We are so happy to hear UpKeep is providing value to you and your team and helping to improve your maintenance program. Your feedback regarding the UI of the Parts page is valuable and we will make sure to bring it to the attention of our Product team.

Thank you again for taking the time to submit your feedback as we are always looking for ways to improve the app and make our customer's workflows as seamless as possible.

Have a great day!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jonathan B.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
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Best overall usability

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 27/11/2019
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Overall, this is the best CMMS we have used. I did sample the top 10 for a year before deciding and upKeep was the best because of easy of use in the field. This software saves time by reducing paperwork and admin tasks.

Avantages

I sampled many different CMMS programs and upKeep was the only software that made the cut. This software is actually usable in the field.

Inconvénients

There are a few additional features I would like to see. I would like to be able to set exact permissions per user. the amount of administrative data available to Limited Technician renders some functionality not usable. Not everyone needs a list of all vendors and customers. There needs be a permissions checkbox to limit some access and functionality per user. Depending on how this software is used, it could cause an issue. would you want everyone in your company to have a list of our all your customers and vendors? for this reason. We avoid using some features and have not upgraded to the business package.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Ryan K.
Secteur d'activité: Eau/gaz/électricité
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
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Its a Keeper as long as you are keeping UP on it.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 28/01/2020
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Very positive experience so far. They have answered all my questions sufficiently and in a very timely manner. Our account manager [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is fantastic, she is great at explaining things to people of all technical levels. We can see this software allowing to move forward quickly and put together our S.O.P's with minimal disruption during crucial times when we bring in new employees.

Avantages

The Customization of the software is quite extensive. Has an honest to goodness workflow that is concise and easy to follow. Best have this system completely laid out and ready to roll prior to rolling it out within your facility that way you can utilize the software's capabilities to its vast potential. The tracking for the work orders is super convenient and thorough and allows for reporting to be super easy and helps track problem areas or where money should be spent.

Inconvénients

I feel that it pigeonholes your ability to use various systems and has no overlap with other systems that could potentially be helpful. does not offer a scheduling option to allow for access to say apartments where 24-hour notice is necessary. Having the ability to link to a calendar or a calendar within upkeep to organize my day project by the project is what is needed badly

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Jamie P.
Secteur d'activité: Événementiel
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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A very strong start, but a long way to go yet.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 28/02/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We all like it, but the glitches are too slow at being corrected. I really don't want to switch companies but it has come up recently. I like working with the support team, they always seem very willing to help. Unfortunately the solutions they provide are hardly ever agreeable with me. I think that is usually no fault of theirs, but rather that we keep reaching the end of the program's capabilities. That is frustrating for me.

Avantages

I really love the layout and the ease of use. I also appreciate the diverse application to many different uses. The fact that you can access it from a phone or a computer is amazing. Very convenient that way.

Inconvénients

RECURRING WORK ORDERS! There are so many glitches when you start making work orders recur. I've tried my best to provide feedback on this because it is really starting to be a deal breaker but the problems continue.

1) duplicates pop up constantly and they don't go away easily.
2) The scheduling options for recurring work orders is totally bad. Model it after Google Calendar first, then add options to make it more detailed. The fact that you can't schedule seasonal tasks without some silly back-end procedure to duplicate the work orders every year is highly frustrating.
3) Gonna need a little more flexibility in the different categories of user. My techs need to be able to create their own work orders without being a complete access administrator. There should be something in between. I trust my guys and they know their jobs, I don't need to make all their work orders for them.
4) I'd like to see some improvement in the template modules. I've not been able to benefit from them realistically even though I've tried. When you go to add them into a work order it just never seems to make much sense.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 4.0/10

Ryan S.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire avec Google Translate

A great start!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 03/12/2019
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

My experience over the first month with UpKeep has been very positive. The team in California have been checking in to provide support and they've sent us a ton of QR labels for our assets and stock room. I have worked with five different CMMSs over the past several years and have been responsible for two implementations. This has been the smoothest and easiest one so far... configuration has been easy and it's been warmly welcomed by my team and the organization as a whole.

Avantages

The ease of use and functionality check all of the boxes I was looking for. I get updates on my phone, can track work, and share what we're doing throughout our organization in a way that is simple to understand. The cost and very low barrier to entry has been a huge plus as well.

Inconvénients

There have been little quirks with the system that have taken a little getting used to. Updating PMs or creating a PO, for example, can be difficult when you click off the screen to update a piece of that (check list, asset, or part) and then the whole thing that was being worked on is lost. Having discreet location differences for assets and stock rooms would be nice, too.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9/10
Basé sur 1 078 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

UpKeep - Prix

UpKeep - Prix

À partir de
29,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.6/5
Basé sur 1 078 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

UpKeep - Fonctionnalités

UpKeep - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des factures
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.4/5
Basé sur 1 078 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

UpKeep - FAQ

UpKeep - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur UpKeep.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour UpKeep ?

Types de licences disponibles pour UpKeep :

À partir de: 29,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel UpKeep ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de UpKeep.

Q. Qui utilise UpKeep ?

Utilisateurs habituels du logiciel UpKeep :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues UpKeep est-il disponible ?

Langues dans lesquelles UpKeep est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour UpKeep ?

Types de licences disponibles pour UpKeep:

Gratuit, Abonnement

Q. UpKeep prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par UpKeep :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications UpKeep peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à UpKeep :

Magpie Property Management Software, Slack, Slack, Zapier

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour UpKeep ?

Ressources d'aide disponibles pour UpKeep :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo