UpKeep

Logiciel mobile de gestion de maintenance assistée par ordinateur

4,7 /5 (1157 avis) Donnez votre avis !

UpKeep - Présentation

Description du logiciel UpKeep

UpKeep est un système de GMAO (système de gestion de maintenance assistée par ordinateur) mobile (grâce à la technologie du Cloud) conçu pour être utilisé sur des appareils mobiles. Le système peut être utilisé dans divers secteurs : fabrication, construction, distribution, entreposage, services publics, hôtels, restaurants, industrie agroalimentaire, églises, éducation, etc. Le système permet aux utilisateurs de gérer la planification de la maintenance et les ordres de travail, grâce à des outils de création de bons de travail, à la hiérarchisation, à la capture des signatures, à l'annotation des images, à l'importation des données des actifs, à la gestion des stocks, à la lecture des codes-barres, au chat et à la collaboration, à la création de factures, etc.

UpKeep permet aux utilisateurs de créer des ordres de travail personnalisés à des fins multiples, telles que la création de listes de contrôle et la mesure des valeurs, en utilisant des modèles et des éléments de formulaire. Des fichiers, des images et des parties peuvent tous être ajoutés aux tâches et les utilisateurs peuvent hiérarchiser les ordres de travail en fonction de leur urgence. Il est possible de créer les bons de travail et les factures au format PDF et de les envoyer par e-mail ou de les imprimer. Les données des actifs peuvent être importées dans UpKeep à partir de fichiers existants et des codes-barres attribués aux pièces ou aux actifs, qu'il est possible d'analyser pour les ajouter dans les ordres de travail. Les utilisateurs ont la possibilité de créer des programmes récurrents pour la maintenance préventive et de réserver ou de programmer des parties individuelles à utiliser pour des ordres de travail spécifiques. Il est possible de gérer l'inventaire par emplacement et le suivi de l'historique des pièces permet aux utilisateurs de voir où chaque pièce a été utilisée.

UpKeep envoie automatiquement aux utilisateurs des notifications push et des alertes en temps réel pour les informer de toute mise à jour des tâches ou des problèmes avec l'équipement. Il est possible d'intégrer des capteurs pour activer la surveillance des actifs en temps réel et les utilisateurs peuvent créer des déclencheurs pour générer automatiquement des demandes de maintenance lorsque les conditions spécifiques sont atteintes. Plus de 50 types de capteurs différents sont pris en charge et les utilisateurs peuvent afficher des rapports détaillés à propos des données des capteurs, telles que l'humidité, l'inclinaison, la température, etc. UpKeep permet également aux utilisateurs de collaborer en temps réel grâce au chat intégré dans l'application, pour discuter des problèmes ou échanger sur les nouveautés et signaler les tâches terminées, les dépenses et tous les problèmes récurrents.

UpKeep - Présentation

Prix

À partir de
29,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

UpKeep - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
anglais

Médias

Sensors can also be integrated with UpKeep, allowing users to monitor readings in real-time, and automate maintenance requests based on predefined thresholds
Sensors can also be integrated with UpKeep, allowing users to monitor readings in real-time, and automate maintenance requests based on predefined thresholds
Sensors can also be integrated with UpKeep, allowing users to monitor readings in real-time, and automate maintenance requests based on predefined thresholds
Vidéo de UpKeep Capture d'écran pour UpKeep : Sensors can also be integrated with UpKeep, allowing users to monitor readings in real-time, and automate maintenance requests based on predefined thresholds Capture d'écran pour UpKeep : Capture d'écran pour UpKeep : Capture d'écran pour UpKeep : Capture d'écran pour UpKeep : Capture d'écran pour UpKeep : Sensors can also be integrated with UpKeep, allowing users to monitor readings in real-time, and automate maintenance requests based on predefined thresholds Capture d'écran pour UpKeep : Sensors can also be integrated with UpKeep, allowing users to monitor readings in real-time, and automate maintenance requests based on predefined thresholds

UpKeep - Avis

UpKeep - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
797

Très bien
324

Moyen
33

Médiocre
3

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,4
Simplicité d'utilisation
4,6
Support client
4,8
97% des utilisateurs recommandent cette application
Dirk K.

Crucial Team Management

This creates the foundation for extensive maintenance records, historical tracking of problems, inventory, and more. It allows you to monitor your entire portfolio on a macro and micro level.


Traduire avec Google Translate
Ryan K.

Its a Keeper as long as you are keeping UP on it.

Very positive experience so far. They have answered all my questions sufficiently and in a very timely manner. Our account manager [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is fantastic, she is great at explaining things to people of all technical levels. We can see this software allowing to move forward quickly and put together our S.O.P's with minimal disruption during crucial times when we bring in new employees.


Traduire avec Google Translate
Matt K.

Daily email...


Traduire avec Google Translate
Jamie P.

A very strong start, but a long way to go yet.

We all like it, but the glitches are too slow at being corrected. I really don't want to switch companies but it has come up recently. I like working with the support team, they always seem very willing to help. Unfortunately the solutions they provide are hardly ever agreeable with me. I think that is usually no fault of theirs, but rather that we keep reaching the end of the program's capabilities. That is frustrating for me.


Traduire avec Google Translate
Rick D.

Perfect CMMS for my Needs

Using Upkeep has been an easy process, and it helps keep everything in one place. I also like the fact that our Operations Manager sees everything that I do, from creation of work orders, to updates, and completion of work orders.


Traduire avec Google Translate
Dirk K.
Secteur d'activité: Immobilier
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Crucial Team Management

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 29/07/2019
Provenance de l'avis : Capterra

This creates the foundation for extensive maintenance records, historical tracking of problems, inventory, and more. It allows you to monitor your entire portfolio on a macro and micro level.

Avantages

Functionality. This cloud-based task manager functions at the level that works for you. Whether you're assigning basic tasks at a complex you own and manage or inspecting individually tagged pieces of hardware this is essential. The accountability from a required signature showing this task has been done is reassuring. Should there be a hang-up or question UpKeep's customer service is there to help you through it.

Inconvénients

The initial challenge is determining the depth at which to utilize this software most effectively. Whenever an organization chooses to go with a task manager, it is only effective as the degree to which your staff buys into it.

Traduire en français

Réponse de UpKeep Technologies

Hi Dirk,

Thank you for taking the time to leave a review for UpKeep! We're so happy to hear that UpKeep is serving your team for tasks and projects big & small.
The fact that the signature feature has provided a layer of accountability for your team is amazing! We're glad that the ability to historically track your work at a micro and macro level is helping you take the team to the next level.

If you ever do need assistance in developing your maintenance program using UpKeep, feel free to reach out to your dedicated Customer Success Manager. Our team will follow up with you to connect your team to this dedicated resource.

Thank you again for leaving us a great review. We really do take and appreciate your feedback seriously!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Ryan K.
Secteur d'activité: Eau/gaz/électricité
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

Its a Keeper as long as you are keeping UP on it.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 28/01/2020
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Very positive experience so far. They have answered all my questions sufficiently and in a very timely manner. Our account manager [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is fantastic, she is great at explaining things to people of all technical levels. We can see this software allowing to move forward quickly and put together our S.O.P's with minimal disruption during crucial times when we bring in new employees.

Avantages

The Customization of the software is quite extensive. Has an honest to goodness workflow that is concise and easy to follow. Best have this system completely laid out and ready to roll prior to rolling it out within your facility that way you can utilize the software's capabilities to its vast potential. The tracking for the work orders is super convenient and thorough and allows for reporting to be super easy and helps track problem areas or where money should be spent.

Inconvénients

I feel that it pigeonholes your ability to use various systems and has no overlap with other systems that could potentially be helpful. does not offer a scheduling option to allow for access to say apartments where 24-hour notice is necessary. Having the ability to link to a calendar or a calendar within upkeep to organize my day project by the project is what is needed badly

Traduire en français

Réponse de UpKeep Technologies

Thank you so much for taking the time to leave us a review! We're glad to hear our software is helping you and your team maintain your facility and track work orders!

Our team is always making improvements and adding new features to the application based on customer feedback. I've shared yours with our product manager.

Feel free to visit our support page if you ever have any questions:

https://www.onupkeep.com/customersupport/

Thanks again!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Matt K.
Secteur d'activité: Entreposage
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Daily email...

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 08/10/2020
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Avantages

The system is very easy to use. Creating work orders and adding info such as PO numbers is a breeze.

Inconvénients

I don't care for the emails at 3am to remind me of Work Orders that are coming due. Many of building alarms come via email, causing me to think there is something wrong.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Jamie P.
Secteur d'activité: Événementiel
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

A very strong start, but a long way to go yet.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 28/02/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We all like it, but the glitches are too slow at being corrected. I really don't want to switch companies but it has come up recently. I like working with the support team, they always seem very willing to help. Unfortunately the solutions they provide are hardly ever agreeable with me. I think that is usually no fault of theirs, but rather that we keep reaching the end of the program's capabilities. That is frustrating for me.

Avantages

I really love the layout and the ease of use. I also appreciate the diverse application to many different uses. The fact that you can access it from a phone or a computer is amazing. Very convenient that way.

Inconvénients

RECURRING WORK ORDERS! There are so many glitches when you start making work orders recur. I've tried my best to provide feedback on this because it is really starting to be a deal breaker but the problems continue.

1) duplicates pop up constantly and they don't go away easily.
2) The scheduling options for recurring work orders is totally bad. Model it after Google Calendar first, then add options to make it more detailed. The fact that you can't schedule seasonal tasks without some silly back-end procedure to duplicate the work orders every year is highly frustrating.
3) Gonna need a little more flexibility in the different categories of user. My techs need to be able to create their own work orders without being a complete access administrator. There should be something in between. I trust my guys and they know their jobs, I don't need to make all their work orders for them.
4) I'd like to see some improvement in the template modules. I've not been able to benefit from them realistically even though I've tried. When you go to add them into a work order it just never seems to make much sense.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 4.0/10

Rick D.
Secteur d'activité: Institutions religieuses
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

Perfect CMMS for my Needs

Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
Publié le 13/08/2020
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Using Upkeep has been an easy process, and it helps keep everything in one place. I also like the fact that our Operations Manager sees everything that I do, from creation of work orders, to updates, and completion of work orders.

Avantages

The free features are perfect for my use. My day is all about work orders, and being able to manage these work orders easily makes my day easier. We used to use paper work orders, which I had to fill out, file, and then track in another file. I would then need to create a separate report to send to the property team for review. I like having the ability to have everything in one place, without having to create so many separate reports.

Inconvénients

Nothing about this software is difficult to use. I do wish more was offered in the free version, such as reporting. I was able to use it during the free trial, but now am using the free version, in which reporting is only available in paid versions. I understand that this is how the company makes money, and I will be making the switch to a paid version when it is approved in our new budget.

One thing that bugs me and hope gets fixed, is during the work order creation. I have over 120 locations and sub-locations. When I create a work order and choose the location, you should be able to begin typing the location in the box and it should self-populate the box. Right now, only the main locations will self-populate, not the sub-locations. I only have three main locations, and all the rest are sub-locations, so I have to scroll to search for the exact location I need. It's nothing major, but just an annoyance, and I hope this will be fixed soon so that any location will self-populate the box when you begin typing it.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Recommandation utilisateur
9/10
Basé sur 1 157 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

UpKeep - Prix

UpKeep - Prix

À partir de
29,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,6/5
Basé sur 1 157 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

UpKeep - Fonctionnalités

UpKeep - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,4/5
Basé sur 1 157 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

UpKeep - FAQ

UpKeep - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur UpKeep.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour UpKeep ?

Types de licences disponibles pour UpKeep :

À partir de: 29,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel UpKeep ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de UpKeep.

Q. Qui utilise UpKeep ?

Utilisateurs habituels du logiciel UpKeep :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues UpKeep est-il disponible ?

Langues dans lesquelles UpKeep est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour UpKeep ?

Types de licences disponibles pour UpKeep:

Gratuit, Abonnement

Q. UpKeep prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par UpKeep :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications UpKeep peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à UpKeep :

Magpie Property Management, SensrTrx, Slack, Slack, Zapier

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour UpKeep ?

Ressources d'aide disponibles pour UpKeep :

Support en ligne, FAQ, Tutoriels vidéo, Base de connaissances, Support téléphonique