Acctivate Inventory Management

Acctivate Inventory Management
En savoir plus sur Acctivate Inventory Management
Acctivate est un puissant système de gestion des stocks qui offre aux distributeurs de petite et moyenne taille une plateforme centralisée pour gérer les opérations d'inventaire, le traitement des commandes et le service client.
Acctivate est une suite d'outils puissante (mais facile à utiliser) qui regroupe la gestion des stocks, les achats, les codes-barres, la traçabilité des numéros de série ainsi que l'intégration des fournisseurs d'e-commerce et EDI.
Grâce à l'écran de produit d'inventaire d'Acctivate, les distributeurs ont un accès rapide et facile aux informations en temps réel sur les quantités d'inventaire, les commandes, les coûts et les spécifications du produit. Comme les utilisateurs peuvent surveiller et gérer les activités d'achat, d'entrepôt, de vente et de traitement en temps réel, le système d'inventaire d'Acctivate fournit au personnel de direction un contrôle complet et une visibilité complète de l'entreprise. Pour améliorer davantage les opérations d'inventaire, Acctivate permet aux utilisateurs de gérer plusieurs unités de mesure, de gérer les produits fabriqués à la demande (kits) ou fabriqués en stock (assemblage) et d'organiser des produits avec différentes descriptions pour s'adapter aux différents groupes d'utilisateurs et besoins. Les utilisateurs peuvent également gérer les transferts, les comptages physiques, l'exécution, les livraisons, les casses et les retours clients de manière simple et efficace.
Acctivate inclut la technologie de gestion des achats permettant aux distributeurs de contrôler les activités d'approvisionnement quotidiennes. Grâce aux outils d'achat avancés d'Acctivate, les utilisateurs peuvent simplifier la création des demandes d'achat, traiter les demandes de devis et les bons de commande et automatiser l'acheminement et les approbations. Les utilisateurs peuvent également analyser les données de dépenses, identifier les produits obsolètes, recevoir des alertes de stocks faibles et maintenir la conformité aux politiques. En plus de centraliser les données sur les stocks et les achats, Acctivate gère également les contacts avec les clients, les ventes et les informations sur les commandes, le tout en un seul endroit.
Acctivate s'intègre aux principales plateformes logicielles de boutique en ligne (Magento, Shopify, WooCommerce, Amazon) pour permettre aux utilisateurs de sécuriser les commandes en un clic, les informations de suivi, la disponibilité des produits et de synchroniser automatiquement les informations client.
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Acctivate Inventory Management ne vous convainc pas tout à fait ?
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Prix
Fonctionnalités
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Rapport qualité-prix
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QuickBooks Enterprise

Avis
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Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Compagnies aériennes/Aéronautique
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Great Software - looking forward to further developements
Publié le 01/02/2022
Avantages
The support team that comes with it has been great.
Inconvénients
There are some features that are not currently included with the software that would greatly benefit us.
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
Acctivate has some powerful features for the price
Publié le 25/03/2016
There are many Pro's and a few Cons for each module Acctivate produces. I do enjoy their proactive...
There are many Pro's and a few Cons for each module Acctivate produces. I do enjoy their proactive webinars and online video training access. I also like we have a training company with our data that allows our new users to learn without making costly errors we need to reverse. The sales system has many options to sell a product from multiple warehouses and at custom customer defined prices using Product pricing matrices. Importing pricing from excel spreadsheets is not a big chore with saved templates Acctivate manages. We have used Acctivate since 2006 and our business has grown and yet at the same time, computer hardware, online cloud storage and major version changes from 6.0 have occurred. Being a part of the support program that has allowed Acctivate to tranform and improve has been the main reason we are still with Acctivate today. Being a key partner to Quickbooks and having these two Sequel Databases sync daily, allows me to source bookkeepers who readily trained in Quickbooks and able to spend more time on proactive analysis of our business using many standard and custom reports we have had made in Crystal reports which is the primary database query program that takes our data out and export to useful programs such as excel. One of my favorite modules is the Dashboard button which loads many crystal reports that are one page reports onto one screen and used by us daily to steer our business based on performance and reports we need to view often. Inventory management is strong, with multiple warehouse, web links and product notes can be generously added to every part number. Learning to use crystal reports to audit inventory movement can be difficult for a new user. Additional custom fields can be added such as Average Inventory turns. Acctivate does allow us to bill out our customers with masked part numbers and create a general kit with a detailed description of the work we performed without disclosing part numbers or labor. Another aspect of Acctivate I find useful is the Activity Scheduler, Alerts and Review buttons. I can generate PO's based on min/max levels or by availability and saves time. This software is still a great fit for my business.
- Secteur d'activité : Entreposage
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
Acctivate Inventory Software
Publié le 20/11/2019
I think Acctivate has a lot of software updating they need to do to make this software a great use...
I think Acctivate has a lot of software updating they need to do to make this software a great use for inventory tracking.
Avantages
Pros to Acctivate would be the ease of receiving inventory products and tracking where inventory items are in the process of manufacturing.
Inconvénients
Con's to Acctivate would be it's posting and editing capabilities. Once you decide to post something in Acctivate you cannot go back and edit that post. Also if you use unearned revenue and pay a deposit on a invoice you cannot go back and edit notes on the invoice. I think this particular software is still behind in the technology world and it could be a very useful software once they work out the kinks.
Réponse de Acctivate
Hi Tori,
Thank you for your feedback and we understand your frustration. We are always looking for feedback from our customers for future software development.
We would also like to better understand your specific case. There are ways to make changes to posted transactions and we would be happy to walk you through those options. Please reach out to our Support Team at 817-870-1311 or online at https://help.acctivate.com/form/.
- Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Wolf Companies
Publié le 17/08/2018
The Costing trail for Inventory items lacks reports that show how current cost is calculated.
The Costing trail for Inventory items lacks reports that show how current cost is calculated.
Avantages
Fairly easy to use. Is a good overall value.
Inconvénients
Lack of Print screen feature which is helpful when researching transactions.
Réponse de Acctivate
Randy, thank you for taking the time to let us know how things are going with Acctivate.
Taking screen shots is definitely helpful and Windows can be used to capture your full screen, as well as third-party screen capture utilities, in which many are free.
In terms of seeing how cost is calculated, the Inventory Ledger report can provide the information you need. This is found under Acctivate¿s Inventory Management Reports > Transactions. Make sure to select a beginning transaction date and the report will show the true cost calculated by dividing the resulting value by the resulting quantity on hand. If you need any assistance with this, please contact support at 817-870-1311 or online at https://help.acctivate.com/requests/. - Erica
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Helpful
Publié le 09/04/2019
Avantages
It works great if it's utilized properly.
Inconvénients
Invoice options are limited to certain fields and designs
Réponse de Acctivate
Teresa,
We are happy to hear that Acctivate is a helpful solution for your business.
We offer many resources to help ensure that users maximize Acctivate, and I trust that you have gotten use of them based on your positive feedback. I just wanted to provide more detail to inform others. During the onboarding process, an Acctivate expert works closely with new customers on using Acctivate for their specific needs; and the online help site (https://help.acctivate.com/) has plentiful resources, on-demand. After onboarding, our support team can be utilized.
For the invoice design/field limitations, there¿s a few options available: You can use Crystal Reports, which integrates with Acctivate to customize any report/doc; you can reach out to our support team at 817-870-1311 or support@acctivate.com for minor modifications; or we can recommend an Acctivate Consulting Partner for larger customization projects.
Thank you for sharing,
Erica Avila
Acctivate Inventory Management - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Acctivate Inventory Management.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Acctivate Inventory Management ?
Types de licences disponibles pour Acctivate Inventory Management :
- À partir de : 5 995,00 $US/unique
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise Acctivate Inventory Management ?
Utilisateurs habituels du logiciel Acctivate Inventory Management :
2–10, 11–50, 51–200
Q. Dans quelles langues Acctivate Inventory Management est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Acctivate Inventory Management est disponible :
anglais
Q. Acctivate Inventory Management prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Acctivate Inventory Management :
Q. Avec quelles applications Acctivate Inventory Management peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Acctivate Inventory Management :
Adobe Commerce, Amazon EC2, Avalara, BigCommerce, CoreCommerce, Microsoft SQL Server, QuickBooks Desktop, QuickBooks Enterprise, QuickBooks Money, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Rithum, SAP Crystal Reports, SPS Commerce, Shift4Shop, ShipStation, Shopify, SmartVault, StarShip, TrueCommerce B2BGateway EDI, TrueCommerce EDI Solutions, Volusion, WooCommerce, authorize.net
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Acctivate Inventory Management ?
Ressources d'aide disponibles pour Acctivate Inventory Management :
Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
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