Acctivate Inventory Management

Acctivate Inventory Management

4,1 (112)
Donnez votre avis !
Logiciel de gestion des stocks QuickBooks pour les PME

En savoir plus sur Acctivate Inventory Management

Acctivate est un puissant système de gestion des stocks qui offre aux distributeurs de petite et moyenne taille une plateforme centralisée pour gérer les opérations d'inventaire, le traitement des commandes et le service client.

Acctivate est une suite d'outils puissante (mais facile à utiliser) qui regroupe la gestion des stocks, les achats, les codes-barres, la traçabilité des numéros de série ainsi que l'intégration des fournisseurs d'e-commerce et EDI.

Grâce à l'écran de produit d'inventaire d'Acctivate, les distributeurs ont un accès rapide et facile aux informations en temps réel sur les quantités d'inventaire, les commandes, les coûts et les spécifications du produit. Comme les utilisateurs peuvent surveiller et gérer les activités d'achat, d'entrepôt, de vente et de traitement en temps réel, le système d'inventaire d'Acctivate fournit au personnel de direction un contrôle complet et une visibilité complète de l'entreprise. Pour améliorer davantage les opérations d'inventaire, Acctivate permet aux utilisateurs de gérer plusieurs unités de mesure, de gérer les produits fabriqués à la demande (kits) ou fabriqués en stock (assemblage) et d'organiser des produits avec différentes descriptions pour s'adapter aux différents groupes d'utilisateurs et besoins. Les utilisateurs peuvent également gérer les transferts, les comptages physiques, l'exécution, les livraisons, les casses et les retours clients de manière simple et efficace.

Acctivate inclut la technologie de gestion des achats permettant aux distributeurs de contrôler les activités d'approvisionnement quotidiennes. Grâce aux outils d'achat avancés d'Acctivate, les utilisateurs peuvent simplifier la création des demandes d'achat, traiter les demandes de devis et les bons de commande et automatiser l'acheminement et les approbations. Les utilisateurs peuvent également analyser les données de dépenses, identifier les produits obsolètes, recevoir des alertes de stocks faibles et maintenir la conformité aux politiques. En plus de centraliser les données sur les stocks et les achats, Acctivate gère également les contacts avec les clients, les ventes et les informations sur les commandes, le tout en un seul endroit.

Acctivate s'intègre aux principales plateformes logicielles de boutique en ligne (Magento, Shopify, WooCommerce, Amazon) pour permettre aux utilisateurs de sécuriser les commandes en un clic, les informations de suivi, la disponibilité des produits et de synchroniser automatiquement les informations client.


Images

Acctivate Inventory Management Logiciel - 1
Acctivate Inventory Management Logiciel - 2
Acctivate Inventory Management Logiciel - 3
Acctivate Inventory Management Logiciel - 4
Acctivate Inventory Management Logiciel - 5
En voir 7 de plus
Vidéo de Acctivate Inventory Management
Vidéo de Acctivate Inventory Management
Acctivate Inventory Management Logiciel - 1
Acctivate Inventory Management Logiciel - 2
Acctivate Inventory Management Logiciel - 3
Acctivate Inventory Management Logiciel - 4
Acctivate Inventory Management Logiciel - 5

Acctivate Inventory Management ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Acctivate Inventory Management

4,1 (112)
VS.
Le plus évalué

À partir de

5 995,00 $US
unique
476,00 €
année

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

97
350

Intégrations

26
13

Simplicité d’utilisation

4,1 (112)
3,9 (1 591)

Rapport qualité-prix

3,8 (112)
3,8 (1 591)

Service client

4,2 (112)
3,7 (1 591)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

NetSuite

4,2
Alternative n° 1 à Acctivate Inventory Management
NetSuite fournit aux entreprises un système intégré d'applications cloud qui les aident à gérer leurs activités. Plus...

Fishbowl

4,2
Alternative n° 2 à Acctivate Inventory Management
Conçu pour être intégré à QuickBooks, Fishbowl est une solution complète de gestion de la fabrication et des stocks...

QuickBooks Enterprise

4,5
Alternative n° 3 à Acctivate Inventory Management
QuickBooks Enterprise est un logiciel de comptabilité destiné aux petites entreprises qui offre aux utilisateurs un...

Sage Intacct

4,3
Alternative n° 4 à Acctivate Inventory Management
Sage Intacct est un fournisseur leader de logiciels ERP dans le cloud de premier ordre, dont les applications de...

Avis

Note globale

4,1 /5
(112)
Rapport qualité-prix
3,8/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d'utilisation
4,1/5
Support client
4,2/5

Vous avez déjà Acctivate Inventory Management ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 112
Steven
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Acctivate is Active :)

Publié le 24/03/2016

It took a lot of work, but after putting in the time and learning all about the software, I have to...

It took a lot of work, but after putting in the time and learning all about the software, I have to say it is a great system, with so many options and ways to do things. It can be customized to work in most unique scenarios. The strongest points for us is the inventory Lot control, gives us more power over our inventory, and where its coming from, etc. The Activity feature helps us communicate and acts as a CRM for our reps. The way dropship PO's are handled is very helpful, and works almost perfectly for us. Using the mobile device changed the way our warehouse receives and picks products in a good way. Since the software's infrastructure is basically a database, it gives versatility for using with other products, like our shipping software and our website. The Reports side is dependent on Crystal reports, which opens up a world of possibilities, it does add some complexities, but the support that Acctivate gives with there product makes up for all complex situations. I have been helped and things have been fixed numerous times. The software is also in a stage where it will always be improving over time.

There are a few cons. Bugs and things not quite working the way they should require a dedicated person within our company to occasionally be working with Acctivate to clean out these scenarios and learn about limitations and potential future added features. The Credit card system is very limited and makes it a little difficult with the way we do things.

I find myself really loving the way it handles customers, all the different tabs to product history, comments, activities, transactions. The UOM has added a complexity that we needed when it comes to purchasing single units vs boxes vs cases. The ability to setup diff pricing for a product or a customer really helps with on sale items and contract pricing.

David
Note globale
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

A product you can rely on from a consultant's perspective

Publié le 12/05/2016

Avantages

Acctivate Inventory is a full featured inventory management system that can be added onto QuickBooks easily and cost effectively. By doing so, a QuickBooks user can extend the useful life of QuickBooks without needing to upgrade that accounting program. And it provides the same or better functionality than many inventory modules of many ERPs. This is an excellent product that is from an equally excellent vendor whose attention to customer service and details are superb.

Inconvénients

I like the functionality of the product first and foremost and its ease of use. The vendor's training program is excellent and as I mentioned above their customer service is very very good as well. I am a business consultant to many companies and have never hesitated to recommend Acctivate,

Aaron
Note globale
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Bloated software with poor support.

Publié le 05/03/2019

Avantages

There are many features available, even if difficult to manage.

Inconvénients

Support...
I have been dealing with a print error from Acctivate and have had a ticket open for over a week now with only back and forth email communication. If you call the support number, you will eventually be dumped into voicemail and they sometimes have never returned a call, when they do it takes days.

A business is not able to conduct good business with this software when support is this poor and lacking.

Réponse de Acctivate

Aaron,
Thank you for letting us know about your recent experiences.

We strive to deliver easy-to-use features and are more than willing to assist you with any challenges. If you are not finding the answers you need on our help site (https://help.acctivate.com) for any particular feature, please reach out to the support team for assistance.

Our apologies for the inconvenience you experienced with your recent support request. We are here to provide quality support, so when dissatisfaction is expressed, we use it to see how we can improve. Being that this request originated via email, we continued in that manner, so any time you would like to have a phone call please let us know and we will be happy to call you. We also respond to voicemails, if you call and do not immediately get someone on the line.

We appreciate your feedback and will use it to help in improving our processes.

Oscar
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great Program

Publié le 03/04/2019

Avantages

its easy to navigate through system and do cycle counts with correct inventory

Inconvénients

THe system seems to get hung up alot of times making it lose info that i have done.

Réponse de Acctivate

Oscar,

Thank you for letting us know how things are going with Acctivate. It¿s great to hear that you are finding Acctivate easy-to-use and your processes are more seamless with our real-time inventory visibility. In regard to experiencing hang ups and losing info, our support team can look into that further, please contact them at 817-870-1311 or support@acctivate.com.

Best,
Erica Avila

Bart
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

The Good, Bad & the Ugly

Publié le 30/03/2016

Acctivate is a really good inventory control system and it is pretty easy to learn and it has a lot...

Acctivate is a really good inventory control system and it is pretty easy to learn and it has a lot of capabilities and we love it. But here are the problems I have had. I have had numerous problems with technical support, and it has only gotten worse instead of better. In order to reach customer service now, you have go to the Acctivate website and enter a service request, and you may or may not get a prompt reply back. When we are having technical problems with this program, it can bring our entire operation to a halt and there doesn't seem to be any sense of urgency on the part of the technicians at Acctivate. This is my biggest problem with Acctivate and it the one thing that makes me very angry. My only other problem is training. This is a very complex program, and you can learn the basics pretty quickly and that will get you by. But there is no formal training to teach you everything you need to know other than videos that you can watch and some webinars. I think there needs to be a trainer that can teach new users how to use the program in depth at your facility in Arlington so that customers that have purchased the program can spend 3-4 days with some in depth training. I have had this system for over 2 years now and we are still finding new things that we have never seen or used before. When we purchased Acctivate, they do a great job of getting you up and going and answer any questions you might have, but some real hands on training would be so much better. But once you get used to the program, it's great.

Afficher 5 avis sur 112 Lire tous les avis

Acctivate Inventory Management - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Acctivate Inventory Management.

Types de licences disponibles pour Acctivate Inventory Management :

  • À partir de : 5 995,00 $US/unique
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Acctivate Inventory Management :

2–10, 11–50, 51–200

Langues dans lesquelles Acctivate Inventory Management est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Acctivate Inventory Management :

Applications s'intégrant à Acctivate Inventory Management :

Adobe Commerce, Amazon EC2, Avalara, BigCommerce, ChannelAdvisor, CoreCommerce, Microsoft SQL Server, QuickBooks, QuickBooks Desktop, QuickBooks Enterprise, QuickBooks Money, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Pro, SAP Crystal Reports, SPS Commerce, Shift4Shop, ShipStation, Shopify, SmartVault, StarShip, TrueCommerce B2BGateway EDI, TrueCommerce EDI Solutions, Volusion, WooCommerce, authorize.net

Ressources d'aide disponibles pour Acctivate Inventory Management :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Acctivate Inventory Management.