Acctivate Inventory Management

4,1 (112)
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Logiciel de gestion des stocks QuickBooks pour les PME

En savoir plus sur Acctivate Inventory Management

Acctivate est un puissant système de gestion des stocks qui offre aux distributeurs de petite et moyenne taille une plateforme centralisée pour gérer les opérations d'inventaire, le traitement des commandes et le service client.

Acctivate est une suite d'outils puissante (mais facile à utiliser) qui regroupe la gestion des stocks, les achats, les codes-barres, la traçabilité des numéros de série ainsi que l'intégration des fournisseurs d'e-commerce et EDI.

Grâce à l'écran de produit d'inventaire d'Acctivate, les distributeurs ont un accès rapide et facile aux informations en temps réel sur les quantités d'inventaire, les commandes, les coûts et les spécifications du produit. Comme les utilisateurs peuvent surveiller et gérer les activités d'achat, d'entrepôt, de vente et de traitement en temps réel, le système d'inventaire d'Acctivate fournit au personnel de direction un contrôle complet et une visibilité complète de l'entreprise. Pour améliorer davantage les opérations d'inventaire, Acctivate permet aux utilisateurs de gérer plusieurs unités de mesure, de gérer les produits fabriqués à la demande (kits) ou fabriqués en stock (assemblage) et d'organiser des produits avec différentes descriptions pour s'adapter aux différents groupes d'utilisateurs et besoins. Les utilisateurs peuvent également gérer les transferts, les comptages physiques, l'exécution, les livraisons, les casses et les retours clients de manière simple et efficace.

Acctivate inclut la technologie de gestion des achats permettant aux distributeurs de contrôler les activités d'approvisionnement quotidiennes. Grâce aux outils d'achat avancés d'Acctivate, les utilisateurs peuvent simplifier la création des demandes d'achat, traiter les demandes de devis et les bons de commande et automatiser l'acheminement et les approbations. Les utilisateurs peuvent également analyser les données de dépenses, identifier les produits obsolètes, recevoir des alertes de stocks faibles et maintenir la conformité aux politiques. En plus de centraliser les données sur les stocks et les achats, Acctivate gère également les contacts avec les clients, les ventes et les informations sur les commandes, le tout en un seul endroit.

Acctivate s'intègre aux principales plateformes logicielles de boutique en ligne (Magento, Shopify, WooCommerce, Amazon) pour permettre aux utilisateurs de sécuriser les commandes en un clic, les informations de suivi, la disponibilité des produits et de synchroniser automatiquement les informations client.


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Acctivate Inventory Management ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Acctivate Inventory Management

4,1 (112)
VS.
Le plus évalué

À partir de

5 995,00 $US
unique
476,00 €
année

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

95
353

Intégrations

24
16

Simplicité d’utilisation

4,1 (112)
3,9 (1 699)

Rapport qualité-prix

3,8 (112)
3,8 (1 699)

Service client

4,2 (112)
3,8 (1 699)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

NetSuite

4,2
Alternative n° 1 à Acctivate Inventory Management
NetSuite fournit aux entreprises un système intégré d'applications cloud qui les aident à gérer leurs activités. Plus...

Odoo

4,2
Alternative n° 2 à Acctivate Inventory Management
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

Fishbowl

4,2
Alternative n° 3 à Acctivate Inventory Management
Conçu pour être intégré à QuickBooks, Fishbowl est une solution complète de gestion de la fabrication et des stocks...

QuickBooks Enterprise

4,5
Alternative n° 4 à Acctivate Inventory Management
QuickBooks Enterprise est un logiciel de comptabilité destiné aux petites entreprises qui offre aux utilisateurs un...

Avis

Note globale

4,1 /5
(112)
Rapport qualité-prix
3,8/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d'utilisation
4,1/5
Support client
4,2/5

Vous avez déjà Acctivate Inventory Management ?

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5 avis affichés sur 112
Cody
Note globale
  • Secteur d'activité : Compagnies aériennes/Aéronautique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great Software - looking forward to further developements

Publié le 01/02/2022

Avantages

The support team that comes with it has been great.

Inconvénients

There are some features that are not currently included with the software that would greatly benefit us.

Adam
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Acctivate has some powerful features for the price

Publié le 25/03/2016

There are many Pro's and a few Cons for each module Acctivate produces. I do enjoy their proactive...

There are many Pro's and a few Cons for each module Acctivate produces. I do enjoy their proactive webinars and online video training access. I also like we have a training company with our data that allows our new users to learn without making costly errors we need to reverse. The sales system has many options to sell a product from multiple warehouses and at custom customer defined prices using Product pricing matrices. Importing pricing from excel spreadsheets is not a big chore with saved templates Acctivate manages. We have used Acctivate since 2006 and our business has grown and yet at the same time, computer hardware, online cloud storage and major version changes from 6.0 have occurred. Being a part of the support program that has allowed Acctivate to tranform and improve has been the main reason we are still with Acctivate today. Being a key partner to Quickbooks and having these two Sequel Databases sync daily, allows me to source bookkeepers who readily trained in Quickbooks and able to spend more time on proactive analysis of our business using many standard and custom reports we have had made in Crystal reports which is the primary database query program that takes our data out and export to useful programs such as excel. One of my favorite modules is the Dashboard button which loads many crystal reports that are one page reports onto one screen and used by us daily to steer our business based on performance and reports we need to view often. Inventory management is strong, with multiple warehouse, web links and product notes can be generously added to every part number. Learning to use crystal reports to audit inventory movement can be difficult for a new user. Additional custom fields can be added such as Average Inventory turns. Acctivate does allow us to bill out our customers with masked part numbers and create a general kit with a detailed description of the work we performed without disclosing part numbers or labor. Another aspect of Acctivate I find useful is the Activity Scheduler, Alerts and Review buttons. I can generate PO's based on min/max levels or by availability and saves time. This software is still a great fit for my business.

Tori
Note globale
  • Secteur d'activité : Entreposage
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Acctivate Inventory Software

Publié le 20/11/2019

I think Acctivate has a lot of software updating they need to do to make this software a great use...

I think Acctivate has a lot of software updating they need to do to make this software a great use for inventory tracking.

Avantages

Pros to Acctivate would be the ease of receiving inventory products and tracking where inventory items are in the process of manufacturing.

Inconvénients

Con's to Acctivate would be it's posting and editing capabilities. Once you decide to post something in Acctivate you cannot go back and edit that post. Also if you use unearned revenue and pay a deposit on a invoice you cannot go back and edit notes on the invoice. I think this particular software is still behind in the technology world and it could be a very useful software once they work out the kinks.

Réponse de Acctivate

Hi Tori,
Thank you for your feedback and we understand your frustration. We are always looking for feedback from our customers for future software development.

We would also like to better understand your specific case. There are ways to make changes to posted transactions and we would be happy to walk you through those options. Please reach out to our Support Team at 817-870-1311 or online at https://help.acctivate.com/form/.

Randy
Note globale
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Wolf Companies

Publié le 17/08/2018

The Costing trail for Inventory items lacks reports that show how current cost is calculated.

The Costing trail for Inventory items lacks reports that show how current cost is calculated.

Avantages

Fairly easy to use. Is a good overall value.

Inconvénients

Lack of Print screen feature which is helpful when researching transactions.

Réponse de Acctivate

Randy, thank you for taking the time to let us know how things are going with Acctivate.

Taking screen shots is definitely helpful and Windows can be used to capture your full screen, as well as third-party screen capture utilities, in which many are free.

In terms of seeing how cost is calculated, the Inventory Ledger report can provide the information you need. This is found under Acctivate¿s Inventory Management Reports > Transactions. Make sure to select a beginning transaction date and the report will show the true cost calculated by dividing the resulting value by the resulting quantity on hand. If you need any assistance with this, please contact support at 817-870-1311 or online at https://help.acctivate.com/requests/. - Erica

Teresa
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Helpful

Publié le 09/04/2019

Avantages

It works great if it's utilized properly.

Inconvénients

Invoice options are limited to certain fields and designs

Réponse de Acctivate

Teresa,
We are happy to hear that Acctivate is a helpful solution for your business.

We offer many resources to help ensure that users maximize Acctivate, and I trust that you have gotten use of them based on your positive feedback. I just wanted to provide more detail to inform others. During the onboarding process, an Acctivate expert works closely with new customers on using Acctivate for their specific needs; and the online help site (https://help.acctivate.com/) has plentiful resources, on-demand. After onboarding, our support team can be utilized.

For the invoice design/field limitations, there¿s a few options available: You can use Crystal Reports, which integrates with Acctivate to customize any report/doc; you can reach out to our support team at 817-870-1311 or support@acctivate.com for minor modifications; or we can recommend an Acctivate Consulting Partner for larger customization projects.

Thank you for sharing,
Erica Avila

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Acctivate Inventory Management - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Acctivate Inventory Management.

Types de licences disponibles pour Acctivate Inventory Management :

  • À partir de : 5 995,00 $US/unique
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Acctivate Inventory Management :

2–10, 11–50, 51–200

Langues dans lesquelles Acctivate Inventory Management est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Acctivate Inventory Management :

Applications s'intégrant à Acctivate Inventory Management :

Adobe Commerce, Amazon EC2, Avalara, BigCommerce, CoreCommerce, Microsoft SQL Server, QuickBooks Desktop, QuickBooks Enterprise, QuickBooks Money, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Rithum, SAP Crystal Reports, SPS Commerce, Shift4Shop, ShipStation, Shopify, SmartVault, StarShip, TrueCommerce B2BGateway EDI, TrueCommerce EDI Solutions, Volusion, WooCommerce, authorize.net

Ressources d'aide disponibles pour Acctivate Inventory Management :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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