
En savoir plus sur MEX Maintenance
MEX est un système de gestion de maintenance assistée par ordinateur (GMAO). Il permet aux utilisateurs de gérer la maintenance préventive de leurs équipements et biens, avec la programmation de la maintenance, la création automatisée de bons de travail, le suivi des travaux, les relevés d'équipements, le reporting, etc.
Le registre intégré des biens de MEX permet aux utilisateurs de consigner des informations sur tous les biens et emplacements, y compris les codes de compte, les détails relatifs à l'achat, le fournisseur, les informations relatives à la garantie, les emplacements précédents des biens, etc. L'historique complet des travaux peut être documenté, avec les dates et les relevés des derniers entretiens, les pièces de rechange utilisées lors de la réparation du bien et tout travail restant à accomplir. Les utilisateurs peuvent également créer un nombre illimité de champs personnalisés pour enregistrer des informations complémentaires. Lors de la configuration, une quantité minimale d'informations peut être enregistrée dans MEX. Les utilisateurs peuvent ensuite revenir aux registres des biens afin de fournir les détails supplémentaires.
Les bons de travail relatifs aux demandes de maintenance peuvent être créés manuellement par les utilisateurs. Ce processus peut toutefois être automatisé via la planification de maintenance préventive. Les utilisateurs définissent la fréquence des opérations de maintenance des biens, en fonction de l'utilisation ou de la durée, puis MEX génère automatiquement des bons de travail en fonction de ce calendrier. Les bons de travail peuvent être utilisés pour enregistrer la quantité d'informations souhaitée : les utilisateurs peuvent saisir uniquement les informations essentielles pour réduire le temps passé devant l'ordinateur ou planifier et documenter chaque détail, y compris les tâches, la main-d'œuvre, les pièces de rechange, les outils, les instructions, les procédures, les dates, etc.
Options de tarification dès :
2 390,00 $US/unique
- Version gratuite
- Essai gratuit
- Abonnement
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Clients types
- Auto-entrepreneurs
- Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
- Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
- Grandes entreprises (500 employés minimum)
Déploiement
- Basé sur le cloud
- Sur site
Disponible dans les pays suivants
Australie, Fidji, Royaume-Uni, Japon, Nouvelle-Zélande , Papouasie-Nouvelle-Guinée, Îles Salomon, Tonga, États-Unis, Vanuatu, Samoa et 6 autres
Langues
allemand, anglais, arabe, chinois, coréen , espagnol, français, indonésien, japonais, portugais, russe, suédois, thaï, turc et 9 autres
Options de tarification dès :
2 390,00 $US/unique
- Version gratuite
- Essai gratuit
- Abonnement
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Images



Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour MEX Maintenance : 57
Alternatives
IBM Maximo Application Suite

MCS Rental Software

UpKeep

Maxpanda CMMS

Avis
Vous avez déjà MEX Maintenance ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
I use MEX daily and it is great to track all maintenance activities.
Publié le 01/11/2017
Our Preventative Maintenance schedules in MEX have resulted in regular accurate servicing of our...
Our Preventative Maintenance schedules in MEX have resulted in regular accurate servicing of our equipment which has led to a reduction in our downtime.
Avantages
MEX is an excellent tool displaying maintenance programs and PMs work completed to our external auditors.
Inconvénients
PM categories ie fixed, triggered hierarchy etc. I would rather one only to select as it is confusing.
Réponse de MEX
Hi Alec,
Thanks so much for taking the time to review MEX. We are stoked to hear that using MEX has led to a reduction in your downtime!
If you have any issues with the PM Schedules you can always check out tech tips on our blog or contact our friendly support team on +61 7 3992 4777.
Kind Regards,
The MEX Team
- Secteur d'activité : Produits alimentaires
- Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
MEX Review
Publié le 31/03/2021
Overall we have found MEX easy to use and customisable to meet our needs.
Overall we have found MEX easy to use and customisable to meet our needs.
Avantages
MEX is great for customisation - we can do most of the customisation ourselves, and for more complicated changes, the MEX team are helpful and responsive. This means we can adjust the system to meet our processes, not the other way around.
Inconvénients
MEX can be a bit hard to use on mobile devices. Some features are not usable, and the layouts can be hard to see.
Réponse de MEX
Hi Daniel,
Thank you for your great review - we really appreciate it! We are super pleased to hear that you find the customisation features beneficial and that MEX is so easy to use. Also thank you for your constructive feedback on the Mobile App, we always like to hear suggestions from our customers to help improve our products.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
MEX at Golden Bay Cement
Publié le 16/10/2019
MEX are quick to offer solutions, but do not always listen to the Customer. Time will resolve that...
MEX are quick to offer solutions, but do not always listen to the Customer. Time will resolve that as the relationship between the new Maintenance Manager and MEX evolves.
Integration has proven difficult and there are still issues to be dealt with. GBC is actively working on a plan to address issues and tighten up the integration performance.
There is great scope for improvement at GBC, and there is a plan to address that. There is a lack of both ownership and understanding below the Maintenance Manager, a legacy of the previous Maintenance Manager. Again, GBC is working to address that.
Avantages
The software is simple in nature. This makes learning the product easy, and training is accomplished with minimum fuss. The application is solid, the releases (Builds) are reliable. Support is top notch, and very responsive.
Inconvénients
GBC did not make a great job of establishing their deliverables for the software. As a result, the product has been slow to deliver a lot of the benefits which are clearly there for the taking. A change of Maintenance Manager so soon after go-Live did not help GBC in achieving its goals either, but that is being addressed by the new Maintenance Manager.
Alternatives envisagées
IBM Maximo Application SuitePourquoi choisir MEX Maintenance
Maintenance Manger at the time believed the product was not delivering what the Business needed.Pourquoi passer à MEX Maintenance
The Maintenance Manager preferred the simplicity of MEX over the other products.Réponse de MEX
Hi Paul,
Thanks for taking the time to leave a review of MEX, it is wonderful to hear about your experience with the system. Making a simple yet effective system is one of our main priorities so we are really glad to hear we have achieved this goal with you. We would like to hear more on your issues with the integration, so someone will be in touch shortly. Thanks again for the feedback!
- Secteur d'activité : Production alimentaire
- Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
MEX = KISS Value for money.
Publié le 02/06/2019
This software is ideal for small to midsize business.
The ease of use is that actual day to day...
This software is ideal for small to midsize business.
The ease of use is that actual day to day users will love it.
Value for money.
Avantages
Extremely easy to use..Everything flows nicely, and easy to find
Does the basics well.. WO-PO connection parts booking etc easy.
WO PO process easy and well thought out.
The PM is part is simple and easy to use.
Parts easy to book to WO/PO or raising thru PMs.
Ops(Online Request) works well..
MEX app works well..
Stores module well thought out-easy to use..
Support is excellent.
Buying the software is extremely cheap, and is value for money.
Searching for anything within the system easy.
Easy to customize the interface with no programming skills.
Because the accounts side of things is basic it is actually easy to understand.
Asset tree structure easy to use, and simple to walk thru assets details.
Printing attaching documents simple.
Screens are quick to load (optimize with profiles and ranges).
Inconvénients
Financial side is a bit basic, will be limiting for large companies.
Scheduler system not the best.
Even thou pages are infinitely customizable for users there is a compromise with the screen tlagging ages to load/freezing..
The odd annoying bug.
Tailored to fleet/mining..
Wire frame reports a bit on the basic side.
MEX app only IOS.
Réponse de MEX
Hi John,
Thank you so much for your glowing review! We appreciate your honest feedback and its really great to hear that you have found MEX extremely easy to use and value for money. A main goal of ours is to make the system easy to use so that our users can actually use the system. It looks like we have reached that goal with you. Thanks again for your high recommendation of MEX!
- Secteur d'activité : Vins et spiritueux
- Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Casella Mex Casella
Publié le 23/01/2017
Casella Family Brands initiated the use of Mex in 2007 "Just to help us with Maintenance", Who...
Casella Family Brands initiated the use of Mex in 2007 "Just to help us with Maintenance", Who would have thought of the wide usage & power of the system now, The Business has grown considerably & Mex has adapted & grown with us from the early days of 10 users to now having 225 users, the business was on 1 site now we have multiple sites looking after maintenance function of 150+ maintenance staff & an asset register with over 10,000 assets. All functions of the Mex System are utilized from the requesting process & approval to the acquisition of parts & final Scheduling, A comprehensive history has been developed which we now have as a resource to use on reporting regulatory requirements & in moving the maintenance function forward strategically. The system may not be the biggest out there but its ability to be adaptable to our designed maintenance program whilst keeping a robust user environment is invaluable in running the day to day maintenance function, Mex is now in the centre of all the maintenance functions on all our sites giving us control of all our labour, materials, running costs & information.
Avantages
Its ability to adapt to our changing maintenance function while withholding a robust user environment.
Inconvénients
The systems scheduler is clunky & needs improvement, eventually as every user continues down the path of true jobs control the scheduling of the workload must be the pathway to this result.
Réponse de MEX
Thanks very much for the review Harvey, we¿re happy to hear that you¿ve had such a great experience with MEX over the last 9 years and thank you for the feedback regarding the scheduler. If you ever need any assistance you can always phone in and talk to our support staff. Thanks for taking the time to review MEX.
MEX Maintenance - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur MEX Maintenance.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour MEX Maintenance ?
Types de licences disponibles pour MEX Maintenance :
- À partir de : 2 390,00 $US/unique
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise MEX Maintenance ?
Utilisateurs habituels du logiciel MEX Maintenance :
Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
Q. Dans quelles langues MEX Maintenance est-il disponible ?
Langues dans lesquelles MEX Maintenance est disponible :
allemand, anglais, arabe, chinois, coréen, espagnol, français, indonésien, japonais, portugais, russe, suédois, thaï, turc
Q. MEX Maintenance prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par MEX Maintenance :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications MEX Maintenance peut-il s'intégrer ?
Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par MEX Maintenance.
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour MEX Maintenance ?
Ressources d'aide disponibles pour MEX Maintenance :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Support téléphonique, Chat
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