Fieldpoint

Un logiciel cloud de gestion de projet et de maintenance sur site

En savoir plus sur Fieldpoint

Fieldpoint est une solution complète de gestion de projet et de maintenance sur site qui cible les utilisateurs des secteurs des services informatiques et des télécommunications, des appareils médicaux, du CVC (chauffage, ventilation et climatisation), de la réfrigération, des systèmes de sécurité, etc. Conçu pour s'intégrer de manière transparente à Microsoft Dynamics GP et aux CRM (Customer Relationship Management), le déploiement sur site et cloud promet une conception réactive pour l'accès universel aux appareils et la prise en charge d'une application complémentaire native sur iOS et Android. Les fonctionnalités comprennent la gestion de la maintenance sur site et les contrats pour couvrir la planification/distribution, les notifications et escalades de flux de travail, ainsi que l'assistance pour assurer la maintenance préventive. Les ordres de travail peuvent être gérés via l'IU (interface utilisateur) de tableau de bord intuitive, en enregistrant les rapports d'incidents pour le centre de service et en ajoutant des demandes de service de mise en œuvre de projet.

Fieldpoint propose également de contrôler et d'acheter des pièces et des stocks, ainsi que des intégrations ERP (Enterprise Resource Planning)/de facturation client via Microsoft Dynamics GP. Les ressources de planification s'étendent aux outils de distribution pour la maintenance sur site et les missions de plus longue durée, en ajoutant un calendrier de type glisser-déposer pour planifier les rendez-vous, les techniciens et les actifs. Les fonctionnalités de gestion de projet et de calcul des coûts de travaux permettent de créer des devis avec suivi des révisions, de configurer des budgets suivis, ainsi que de gérer les dépenses/feuilles de temps et la facturation flexible des clients.


Images

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Fieldpoint Logiciel - 2
Fieldpoint Logiciel - 3
Fieldpoint Logiciel - 4
Fieldpoint Logiciel - 5
Fieldpoint Logiciel - 6
Fieldpoint Logiciel - 7
Fieldpoint Logiciel - 8
Fieldpoint Logiciel - 9
Fieldpoint Logiciel - 10
Fieldpoint Logiciel - 11
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Prix introuvable
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Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

41
160

Intégrations

10
5

Simplicité d’utilisation

3,8 (16)
4,5 (11)

Rapport qualité-prix

3,8 (16)
3,9 (11)

Service client

4,2 (16)
4,5 (11)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Prometheus Platform

4,4
Alternative n° 1 à Fieldpoint
Prometheus Platform est une solution cloud de gestion des actifs qui aide les entreprises à gérer les processus liés à...

Smart Service

4,3
Alternative n° 2 à Fieldpoint
Smart Service ajoute la planification, la distribution, la gestion client, les ordres de travail, la facturation, entre...

Deputy

4,6
Alternative n° 3 à Fieldpoint
Deputy est une plateforme tout-en-un de planification du personnel, de gestion de la présence et du temps, de l'affectat...

Salesforce Service Cloud

4,4
Alternative n° 4 à Fieldpoint
Stimulez l'implication de vos clients à tout moment, où qu'ils se trouvent. Offrez un service sur tous les canaux et...

Avis

Note globale

4,1 /5
(16)
Rapport qualité-prix
3,8/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d'utilisation
3,8/5
Support client
4,2/5

Vous avez déjà Fieldpoint ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 16
Vinci
Note globale
  • Secteur d'activité : Sécurité publique
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

New Database

Publié le 13/07/2022

The staff are grat, they respond to all questions promptly. Our implemenation person [SENSITIVE...

The staff are grat, they respond to all questions promptly. Our implemenation person [SENSITIVE CONTENT]was fantastic. He was patient and helped the company through the difficult transition from our old database to the new system.

Avantages

We implemented Fieldpoint March 2020. The experience was difficult due to the pandemic and staff. We selected a couple of modules and made changes as we progressed through the training and setup.

Overall, the product is great. Dashboard is easy to navigate, invoices/work orders/purchase orders are very helpful. We've adapted to the system very well.

We're not utililizing the program to it's fullest potential and hope to complete the other modules soon.

We're hoping to set up timesheets, progress billing and contracts soon. These modules will provide more efficiencies for our company.

Inconvénients

The mobilie application for our techs has been very difficult to implement. We are working with a hybrid system until we can move to a fully mobile app.

Réponse de Fieldpoint

Hi Vinci, we would like to thank you for your evaluation and would love the opportunity to connect with you to further discuss your feedback around the mobile application. Please reach out to your consultant directly or send us a note at support@fieldpoint.net

Missy
Note globale
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Very Extendable

Publié le 20/12/2016

We are currently on Alert by Field Point, with plans to move to the new platform Field Point.
...

We are currently on Alert by Field Point, with plans to move to the new platform Field Point.

Alert has become integral to how we operate. It touches all departments and has allowed us to scale as we grow. The team at Field Point understands our business model and has guided us as we push the envelope on how to extend the functionality into every aspect of our business.

Alert has become the platform on which we run our business operations. Highly extendable, it has been configured to meet the challenges of our high volume of incidents. The issue reporting has provided insight into how to improve processes. Tasks and checklists guide users, greatly reducing training efforts while supporting consistency. Our Field Labor force leverage the Vendor Portal to receive work orders and provide deliverables which validate scope completion.

In conclusion, Alert has been an important part of our service engine as we continue to grow

Janeth
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

The software does not work well offline and is not reliable

Publié le 05/07/2022

Very frustrating. We were told that the reporting will be an important advantage of this program,...

Very frustrating. We were told that the reporting will be an important advantage of this program, but so far we had to make customizations that we had to pay out of our pockets to have what we need.

Avantages

[SENSITIVE CONTENT]. He has worked hard.

Inconvénients

The biggest problem is the connection with the server. The program needs a really good internet connection to work, otherwise, the information does not transfer to the server the way it should. Our technicians have had the most difficult time since we started with FP. They complain about their time and expenses not saving properly. Checklists not loading fast enough. The list is long. When they fix something, other things break...
The best of FP so far is having [SENSITIVE CONTENT] always willing to help, he always tries his best to keep us happy, but it's very hard when the program is not reliable.
After almost 2 years we have seen some improvement, but it has been so hard!

Réponse de Fieldpoint

Hi Janet, we would like to thank you for your evaluation and would love the opportunity to connect with you to further discuss. Please reach out to your consultant directly or send us a note at support@fieldpoint.net.

Nigel
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Fieldpoint Review

Publié le 06/07/2022

Good because of customer service, otherwise very poor

Good because of customer service, otherwise very poor

Avantages

Strong customer support, without the support of Fieldpoint staff like [SENSITIVE CONTENT]
and [SENSITIVE CONTENT] my company would have discontinued use of Fieldpoint

Inconvénients

I have had several issues arise due to Fieldpoint not doing proper data validation, FP allows users to put characters into fields that should not be allowed then error out when attempting to retrieve info.

Réponse de Fieldpoint

Hi Nigel, we would like to thank you for your evaluation and would love the opportunity to connect with you to further discuss. Please reach out to your consultant directly or send us a note at support@fieldpoint.net.

Greg
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great Product - Provided by a Great Team!

Publié le 17/10/2016

We have been a customer of Fieldpoint since 2003. I have worked in software consulting - prior to...

We have been a customer of Fieldpoint since 2003. I have worked in software consulting - prior to 2003, and now serve as the VP, IT at our company. So I've had the chance to work with many software vendors. I can confidently tell you that if you are looking for a great product backed by a team that will always deliver what they commit to.....then look no further. You will be happy working with Fieldpoint - they listen to your business needs and then suggest the best solution. In a world full of new software companies emerging all the time - choose our trusted software vendor, Fieldpoint. Feel free to contact me - I'd be happy to share my experience with you.

Avantages

Flexibility
Customizable toolset
Great implementation/support team

Inconvénients

No cons - they have always been quick to resolve any issue we experience.

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Fieldpoint - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Fieldpoint.

Types de licences disponibles pour Fieldpoint :

  • À partir de :
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Fieldpoint :

51–200, 201–500, 501–1 000

Langues dans lesquelles Fieldpoint est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Fieldpoint :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Fieldpoint :

Avalara, CMiC, Dynamics 365 Business Central, Microsoft Dynamics GP, NetSuite, PaySimple, QuickBooks Desktop Pro, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, WorkMarket

Ressources d'aide disponibles pour Fieldpoint :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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