Tradify

Tradify

Gestion des tâches mobiles et de bureau, du devis à la facturation.

4,6/5 (101 avis)

Tradify - Présentation

Description du logiciel Tradify

Tradify est une solution de gestion des tâches qui aide les organisations à rester au fait des flux de travail en effectuant le suivi des équipes et des tâches, des devis aux factures, en temps réel. La plateforme a été construite pour les entreprises de commerce et de services telles que les électriciens, les plombiers, les CVC, le bâtiment et les travaux de construction, la peinture, les technologies de l'information, les techniciens de service, les installateurs, la maintenance, la réparation, etc.

Tradify fournit aux organisations un aperçu complet de leur charge de travail, permettant aux utilisateurs de suivre et de hiérarchiser les tâches et de rester informés des tâches attendues, en retard ou à venir. Toutes les informations sur les tâches sont accessibles au personnel de terrain et de bureau via n'importe quel ordinateur ou appareil mobile. Les fonctions de planification du personnel facilitent la gestion de la main-d'œuvre, avec un suivi de l'heure pour le temps passé sur le site, la fiche de temps, la répartition et la replanification.

Les fonctionnalités de devis permettent aux utilisateurs d'importer des listes de prix des fournisseurs pour les coûts actuels, ainsi que de comparer les coûts réels et les travaux pour lesquels un devis a été établi. Des modèles personnalisables sont disponibles pour divers travaux ou clients, y compris la création de kits permettant de citer rapidement des travaux similaires. Les utilisateurs peuvent facturer juste après le travail et transformer automatiquement les fiches de temps ou les reçus en factures.

L'intégration de la comptabilité tierce permet aux utilisateurs d'envoyer des factures directement à Xero ou à MYOB, de synchroniser des listes de prix, des clients et des contacts entre systèmes et de rapprocher des factures. Tradify est un appareil mobile optimisé pour faciliter la communication entre le bureau et le terrain. Les utilisateurs peuvent ajouter des images, des devis, des notes et des bons de commande à des travaux directement via l'application, ainsi que signer numériquement divers articles tout en étant sur le terrain.

Tradify - Présentation

Prix

À partir de
39,00 $AU/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Tradify - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Tradify : Complete management tool for trade businesses
Capture d'écran pour Tradify : Complete management tool for trade businesses Capture d'écran pour Tradify : Access the platform via any desktop or mobile device Capture d'écran pour Tradify : Track all jobs from quote to invoice Capture d'écran pour Tradify : All job information is easily accessible by field and office staff Capture d'écran pour Tradify : Manage workforce smartly with visual employee scheduling Capture d'écran pour Tradify : Transform timesheets and receipts into invoices Capture d'écran pour Tradify : Create kits for rapid quoting of similar work Capture d'écran pour Tradify : Invoice right after the job and add line items Capture d'écran pour Tradify : Stay on top of workflows by tracking jobs and team members

Tradify - Avis

Tradify - Avis

Note globale
4,6
/
5
Excellent
68

Très bien
30

Moyen
3

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,7
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4,6
Support client
4,8
97% des utilisateurs recommandent cette application
Brendan D.

Tradify is the backbone of our business!

West Coast Refrigeration is a trade business that previous used Simpro and were converted once we found Tradify due to its ease of use, affordability, mobile functionality and outstanding customer support!


Traduire avec Google Translate
Kim R.

Tradify has revolutionised our business

We came across Tradify after searching for a job management system for 4 or 5 years. Before Tradify we had a collection of different elaborate spreadsheets that had evolved over the years but they required so much time and effort for all of my staff to use and be trained in. We even went down the road of purchasing a custom made job management system, and after 18 months had paid all our money and were never delivered the system, so to have something like Tradify is amazing.


Traduire avec Google Translate
Darren H.

Fairly Easy to use, some good features, requires more development


Traduire avec Google Translate
Stu S.

Tradify has simplified life for me!

I was finding myself spending too much time entering the same information into different spreadsheets, documents etc. I can now create a professional looking quote much easier, track quotes, transfer them to jobs, which I can assign to employees, track their time/materials better, then transfer that to a professional looking invoice easily. I love Tradify, and the customer support is great! They look for feedback to improve the product. Very satisfied and would/have recommend product to other colleagues.


Traduire avec Google Translate
Steve Z.

Flexibility of Tradify

I am using Tradify in three separate businesses and find using it a great experience. My time is limited and I have no patience for apps that do not deliver, Tradify is not on this list.
The seamless integration with Xero is faultless, often a sticking point with integrated apps.
I have spoken to the staff on several occasions when I have been working on out of the ordinary problems, and they have always been easy to deal with and professional.
The new format has improved the experience yet again which is a testament to the innovative attitude of the company.


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Brendan D.
Secteur d'activité: Eau/gaz/électricité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Tradify is the backbone of our business!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 29/08/2016
Provenance de l'avis : Capterra

West Coast Refrigeration is a trade business that previous used Simpro and were converted once we found Tradify due to its ease of use, affordability, mobile functionality and outstanding customer support!

Avantages

We cant fault this software as its built perfectly for our trade business and ensures that our field technicians can report their time and materials directly to the job and our office team are so much faster on invoicing customers! Its in real time and as we dont need a direct GPS tracker, we can still use this software to locate staff fast and effectively! I love that you can convert purchase orders straight to bills and allocate materials to the job so our office can cross check and this also makes a easier process for stock ordering and stock-take yearly!

Also love that you can save attachments straight from emails on our iphones to jobs and customer profiles. We are also using iAuditor which talks directly with Tradify for our WHS Safety Requirements- this is a huge bonus!!

Inconvénients

Would like to be able to customise our invoices a bit more but the new release is much better than previous.

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Réponse de Tradify

Thanks Brendan! Customisable invoices are on their way with the new Tradify 2.0 release.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Kim R.
Secteur d'activité: Import/Export
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Tradify has revolutionised our business

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 08/07/2016
Provenance de l'avis : Capterra

We came across Tradify after searching for a job management system for 4 or 5 years. Before Tradify we had a collection of different elaborate spreadsheets that had evolved over the years but they required so much time and effort for all of my staff to use and be trained in. We even went down the road of purchasing a custom made job management system, and after 18 months had paid all our money and were never delivered the system, so to have something like Tradify is amazing.

Avantages

It is an amazing platform that lets you really fit the system to your own company's needs, it is also great that all our information is accessed through one system and it is very easy to train people to use the system as it design and functionality is very intuitive.
Tradify is also very proactive in improving the software and allowing it to grow and further meet the needs that are arising as we all get deeper into using it and applying it to our businesses.

Inconvénients

The Silverlight platform that it runs upon seem to be quite restrictive, but even this is about to be upgraded.

Traduire en français

Réponse de Tradify

Hey Kim! We're so happy your team @ Denmark Windows is loving the Tradify platform! Just a little heads up, we're about to launch a completely new and improved Tradify with all the same features you love + many more & the best part... no Silverlight! Whoop!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Darren H.
Secteur d'activité: Services aux consommateurs
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Fairly Easy to use, some good features, requires more development

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 31/10/2017
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Avantages

Saves time quoting and invoicing, layout of invoice looks good, the app is easy to use so the guys in the field don't struggle with how to use it.

Inconvénients

when sending emails from tradify the invoices at the bottom say sent from Tradify, i get that its a bit of free advertising for Tradify but I think it looks unprofessional from our point of view, you can download invoices and documents and send your usual way but that does take longer.
Doesn't get updated very regularly I used a competitors software for a while (doesnt integrate with MYOB essentials which is why i stopped) and they did regular improvements every month.
doesn't integrate with other calendar programs like google calendar.
kits which i like where you basically put together regular things that you do ie install a double Power point, but you cant do this on invoices.
Pages on the app do take a long time to load and a big downfall no offline access to the app.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Stu S.
Secteur d'activité: Sécurité et enquêtes
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Tradify has simplified life for me!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 24/04/2017
Provenance de l'avis : Capterra

I was finding myself spending too much time entering the same information into different spreadsheets, documents etc. I can now create a professional looking quote much easier, track quotes, transfer them to jobs, which I can assign to employees, track their time/materials better, then transfer that to a professional looking invoice easily. I love Tradify, and the customer support is great! They look for feedback to improve the product. Very satisfied and would/have recommend product to other colleagues.

Avantages

Simple to use, but yet the abilities are complex. It save s alot of time, and money, while keeping things organized.

Inconvénients

Not much. I don't like that the accounting side doesn't really accomodate with the 2 popular Canadian Accounting software platforms (Sage/Simply Accounting, Quick books). Seems more Australia/New Zealand Based) Naturally.
I will create a small list of features I would like to see in the software and send to you.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Steve Z.
Secteur d'activité: Comptabilité
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Flexibility of Tradify

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 21/01/2017
Provenance de l'avis : Capterra

I am using Tradify in three separate businesses and find using it a great experience. My time is limited and I have no patience for apps that do not deliver, Tradify is not on this list.
The seamless integration with Xero is faultless, often a sticking point with integrated apps.
I have spoken to the staff on several occasions when I have been working on out of the ordinary problems, and they have always been easy to deal with and professional.
The new format has improved the experience yet again which is a testament to the innovative attitude of the company.

Avantages

Ease of use always is a big factor in choosing tools of trade. Designing systems that are both instinctive and functional is never an easy task, Tradify has done this well.
Flexibility to correct entries is also important.

Inconvénients

Having to be online to use the software. Would be great to have the ability to work offline and then sync.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9,2/10
Basé sur 101 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Tradify - Prix

Tradify - Prix

À partir de
39,00 $AU/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,7/5
Basé sur 101 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Tradify - Fonctionnalités

Tradify - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Facturation
Fonctionnalité de recherche
Gestion des calendriers
Gestion des devis
Gestion des documents
Gestion des factures
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration comptable
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 101 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Tradify - FAQ

Tradify - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Tradify.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Tradify ?

Types de licences disponibles pour Tradify :

À partir de: 39,00 $AU/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Tradify ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Tradify.

Q. Qui utilise Tradify ?

Utilisateurs habituels du logiciel Tradify :

Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Tradify est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Tradify est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Tradify ?

Types de licences disponibles pour Tradify:

Abonnement

Q. Tradify prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Tradify :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Tradify peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Tradify :

Linxio, MYOB Essentials, MYOB Essentials, QuickBooks Online, Xero, Xero

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Tradify ?

Ressources d'aide disponibles pour Tradify :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo