
xMatters
En savoir plus sur xMatters
xMatters est une plateforme d'alerte informatique exploitable qui relaie les données entre les systèmes tout en engageant les personnes adéquates pour résoudre les incidents plus rapidement. xMatters automatise et structure la communication afin que vous puissiez prévenir les pannes, résoudre les incidents et tenir les bonnes personnes au courant de manière proactive. xMatters rassemble votre chaîne d'outils pour renforcer les capacités informatiques et de développement en permettant la connectivité entre vos solutions ainsi que les transferts dans vos processus.
Avec la plateforme cloud de communication intelligente xMatters, les utilisateurs peuvent effectuer des tâches ou résoudre efficacement des incidents en se connectant automatiquement et en avertissant les personnes les plus pertinentes d'une entreprise. Les équipes et personnes chargées de la résolution sont ciblées à l'aide des informations basées sur le planning d'astreinte, les compétences et les réaffectations. Les informations sur le planning d'astreinte enregistrent les remplacements et les jours fériés, en veillant à ce que seules les personnes concernées soient contactées. Les utilisateurs peuvent créer et automatiser des processus d'incidents critiques, envoyer et automatiser des réaffectations et configurer des notifications à déclenchement automatique à l'aide des systèmes de surveillance et de gestion de service de leur entreprise.
La technologie et les fonctionnalités intégrées à xMatters offrent une solution de communication informatique souple et automatisée. Grâce à cette plateforme entièrement fonctionnelle sur les appareils mobiles, les tablettes et les ordinateurs de bureau, les utilisateurs peuvent recevoir des mises à jour et des notifications pendant leurs déplacements. En ciblant les équipes de personnes pertinentes, xMatters vise à résoudre les incidents plus rapidement. Afin d'améliorer l'efficacité globale des processus métier et la résolution des incidents, les parties prenantes ainsi que les équipes informatiques sont automatiquement notifiées et informées de l'évolution des incidents. xMatters est conçu pour que les entreprises puissent gérer rapidement et efficacement les processus métier essentiels et les problèmes à l'aide de communications ciblées et automatiques. Utilisée par de nombreuses grandes entreprises, la plateforme est adaptée et évolutive pour une utilisation par des équipes informatiques de toutes tailles.
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Avis
Vous avez déjà xMatters ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
xMatters is great for incident management
Publié le 19/01/2017
The product was easy to setup, the engagement team help us to integrate two of our apps. The system...
The product was easy to setup, the engagement team help us to integrate two of our apps. The system works very well for our needs. Support is excellent, they jump on to issues raised in minutes if not seconds. The system is very reliable. My only wish is for better guidance and help in setting up some of the integrated products to do more than what is out of the box for those products.
Avantages
Stability, out of the box value.
Inconvénients
lack of help for doing new things with integrated products, but that's not expected.
Réponse de xMatters
Hi Brian. We are so happy our product is working well for your business and appreciate you taking the time to review. Our next quarterly release is coming soon and we look forward to sharing details on our integration directory which will make it even easier to integrate with tools in your organization. If you have specific feedback on how we can improve our documentation, please let your CSM know and we will work with our Product Communications team.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Get the right Support personnel involved, Right Now!
Publié le 11/01/2017
Our Company utilizes 2 integrations with xMatters. Control-M which not only allows on-call...
Our Company utilizes 2 integrations with xMatters. Control-M which not only allows on-call personnel to perform first level support from anywhere via the mobile app and direct interaction with Control-M to gater Output and take actions directly with Control-M.
We also utilize an integration with Service-Now incident reporting to get the needed support quickly for other IT problems outside of our batch processing enviroments.
xMatters enables the right personnel to get involved quickly and also provides direct accountability which our managemnt teams appreciate.
Avantages
Enables my team to get out of the manual notification processes when issues arise.
Anyone in the IT Organization can initiate notifications for support.
Inconvénients
Upgrades can be a bit tricky since the product does get cutomized for your personal needs.
Réponse de xMatters
Hi Dave. Thank you for taking the time to leave a review for xMatters. Reviews help us evaluate our products and performance. We want to provide the best level of service to you and appreciate you taking the time to comment. Our next release is coming in March and in it we will have even more improvements to our integration capabilities which will allow you to integrate more easily with tools in your organization. If you run into challenges during your upgrade, please reach out to our support team and they will be happy to assist.
- Secteur d'activité : Appareils médicaux
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
Room for improvement
Publié le 28/01/2017
At KARL STORZ it confounds us that we are not able to send notifications to entire organization...
At KARL STORZ it confounds us that we are not able to send notifications to entire organization without jamming the switchboards. There are also functionalities that need to be enhanced to give my team the ability to fully use the system, i.e., with a dynamic recipient list only the first ten names can be seen, not able to scroll through the others. This showed up when a common name was request and there was more than 10 of them and there was not way to confirm the correct one was included.
Avantages
Sending a message is easy.
Inconvénients
The text to voice is sometimes unclear, and have to give the teams instructions.
Réponse de xMatters
Hi Glenda. Thank you for your feedback. We take our customer¿s feedback to heart. The good news is that in our upcoming release we will be addressing one of the challenges you are facing with the Dynamic Recipient List only showing 10 names. We have improved our search features and and this should address your concern. Additionally, we have been working on our text to voice capabilities and you should have seen an improvement in this area. If you haven¿t, please contact your CSM and they will work with you on it.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Giant spanner for your toolbox
Publié le 17/01/2017
This is a great tool for use with an ITSM tool OR directly connected to your DCIM, BMS, or stand...
This is a great tool for use with an ITSM tool OR directly connected to your DCIM, BMS, or stand alone. We currently have this integrated with our ServiceNow platform and it manages our Minor and Major incident processes very effectively. Thier app is great to use, you can send, receive and respond to notifications. When doing ITSM right, xMatters is the choice you should make.
Avantages
SaaS based solution
Direct integration with my ITSM (ServiceNow) tool
Available App
Inconvénients
For complex scheduling, it can be difficult to fit into the constructs of the app
SaaS-based solution (constant changes)
Réponse de xMatters
Hi Darren. Thank you for taking the time to leave a review for xMatters. Reviews help us evaluate our products and performance. We want to provide the best level of service to you and appreciate you taking the time to comment. Our next release is coming in March and hope you are excited about our integration enhancements which will help you integrate with more tools in your enterprise.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
xMatters On-Demand review
Publié le 23/01/2017
xMatters has been a great help to our company in achieving our SLA's for support call-outs and have...
xMatters has been a great help to our company in achieving our SLA's for support call-outs and have always assisted us with our ideas for application support whether it be customization or plug-ins for 3rd party applications.
Avantages
The flexibility of shifts and schedules and the plug-ins for 3rd party applications
Inconvénients
Reporting: xMatters could use better reporting features for admin and users. More detailed reporting for users/roles/groups/devices would be great
Réponse de xMatters
Hi Michael. We are so happy our product is working well for your business and appreciate you taking the time to review. Our next quarterly release is coming soon and we look forward to sharing details on our integration directory and enhanced timeline report. We are looking to improve our reporting capabilities over the next few releases, but if you have specific feedback, please let your CSM know.
xMatters - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur xMatters.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour xMatters ?
Types de licences disponibles pour xMatters :
- À partir de : 9,00 $US/mois
- Type de licence : Version gratuite, Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise xMatters ?
Utilisateurs habituels du logiciel xMatters :
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues xMatters est-il disponible ?
Langues dans lesquelles xMatters est disponible :
allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen, espagnol, français, italien, japonais, portugais, russe
Q. xMatters prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par xMatters :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications xMatters peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à xMatters :
AppDynamics, BigPanda, Centrify Identity Service, Cherwell Service Management, Confluence, Cove Data Protection, Desk.com, Fusion, Google Maps, HipChat, IBM SmartCloud Engage, JIRA Service Management, Jira, Kaseya BMS, Kaseya EMM, Kaseya VSA, Loggly, Logz.io, ManageEngine ServiceDesk Plus, Nagios XI, Network Performance Monitor, New Relic, Okta, OneLogin, OverOps, Panopta, Pingdom, Salesforce Sales Cloud, Salesforce Service Cloud, ScienceLogic, ServiceNow, Site24x7, Slack, Splunk Cloud, Sumo Logic, Take Control, TrueSight Pulse, Twitter/X, Zabbix, Zapier, Zendesk Suite
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour xMatters ?
Ressources d'aide disponibles pour xMatters :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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