Little Hotelier

4,0 (155)
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Gestion des réservations et des établissements en ligne

En savoir plus sur Little Hotelier

Little Hotelier est une solution de gestion des réservations basée sur le cloud conçue principalement pour les bed and breakfast, les maisons d'hôtes et les petits hôtels. Elle aide les petits fournisseurs d'hébergement à gérer leurs opérations de réception, à accepter les réservations en ligne et à gérer la visibilité de leurs établissements sur plusieurs canaux de référencement.

Une fois la réservation confirmée, Little Hotelier met à jour les tarifs de réservation et la disponibilité des chambres sur différents canaux, puis partage automatiquement les détails de la réservation avec les clients et les gestionnaires d'établissement par e-mail et par SMS. La solution propose des modèles prédéfinis pour aider les gestionnaires d'établissement à concevoir des sites web personnalisés pouvant accepter les réservations en ligne ou via la page Facebook de l'établissement. Les directeurs d'hôtel peuvent également ajouter des images, des vidéos, des bannières et des descriptions de l'établissement à la page du site web. Le calendrier de réservation intégré offre une visibilité sur la disponibilité des chambres et le nombre de réservations. Le tableau de bord des activités suit les performances du référencement de l'établissement sur différents canaux et facilite la gestion d'autres activités de réception à partir d'un point unique. Little Hotelier permet aux directeurs d'hôtels de choisir parmi une variété de modèles d'e-mails à envoyer aux clients avant leur arrivée et après leur départ en joignant la copie de la facture.

La solution prend actuellement en charge plus de 80 langues et devises locales et ajuste automatiquement les dates de réservation sur plusieurs fuseaux horaires pour la gestion des réservations internationales. Les gestionnaires d'établissement peuvent aussi générer des rapports ad hoc, analyser les performances de leurs canaux, surveiller le taux d'occupation des chambres et suivre les paiements. Actuellement, Little Hotelier est utilisé par des propriétaires d'établissement de petite et moyenne taille en Amérique du Nord, en Asie et en Europe. Sunlover Retreat, U.K. Plymouth House et Noosa Valley Manor comptent parmi ses clients.


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Little Hotelier ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Little Hotelier

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VS.

À partir de

Prix introuvable
10,98 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

60
89

Intégrations

1
34

Simplicité d’utilisation

4,1 (155)
4,2 (98)

Rapport qualité-prix

3,9 (155)
4,8 (98)

Service client

3,8 (155)
4,7 (98)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Beds24

4,8
Alternative n° 1 à Little Hotelier
Beds24 est un système de gestion immobilière doté de puissants outils d'automatisation permettant de gérer efficacement...

ResNexus

4,8
Alternative n° 2 à Little Hotelier
ResNexus est une solution de gestion immobilière qui aide les entreprises à rationaliser les processus liés aux...

eviivo

4,1
Alternative n° 3 à Little Hotelier
eviivo est un système de gestion des réservations et des canaux qui permet aux petites entreprises d'hôtellerie et de...

roomMaster

4,3
Alternative n° 4 à Little Hotelier
Solution fiable et évolutive de gestion immobilière pour hôtels et complexes hôteliers. Solution entièrement intégrée,...

Avis

Note globale

4,0 /5
(155)
Rapport qualité-prix
3,9/5
Fonctionnalités
3,6/5
Simplicité d'utilisation
4,1/5
Support client
3,8/5

Vous avez déjà Little Hotelier ?

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5 avis affichés sur 155
John
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Why I switched to Little Hotelier for my small holiday stay business

Publié le 26/02/2020

Superb training and help in understanding the system, developing it, using it. I would otherwise be...

Superb training and help in understanding the system, developing it, using it. I would otherwise be using a set of spreadsheets, manually, to organize and record information crucial to running a small holiday stay business.

Avantages

1) ease of use of Front Desk for bookings on my own website
2) excellent Channel Manager software, and Payment software, integrated with booking calendar in Front Desk
3) unbelievably friendly and helpful customer support and training video resources
4) modern mobile phone and tablet friendly software for users
5) innovative tie-in with Google maps and search

Inconvénients

Inability to easily customize forms and templates for reports for self use as well as for customers . It can be done if one is comfortable using java script style code. But I'm only an HTML/css trained guy. I'd like to see something friendly like Wordpress uses - our own website is run through self-hosted Wordpress and its "templates" and customizability is excellent for someone with my skill set.

Réponse de SiteMinder

Hi John,

Thank you so much for taking the time to review SiteMinder! We appreciate your feedback and hope to continue providing you with the best possible customer experience.

Our system has been purposely designed to be easily understood by all users so we're pleased to hear that you find our system intuitive and user-friendly, and our support staff helpful!

We value the feedback we receive from our customers and are continuously looking for ways to improve our service, so thanks again for taking the time to share this with us around customisation of templates and forms.

Please let us know if there is anything we can do to further assist you get the most out of your products. We are here to help so please don't hesitate to let us know if a customer success person can reach out to assist you.

Thank you again for trusting us to be your partner. It's fabulous customers like you that make what we do so worthwhile.

All the best,
Misha

Lisa
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Fantastic tool for hotel room inventory management

Publié le 30/03/2021

Very positive, the software generally suits all our needs as a small property and the support team...

Very positive, the software generally suits all our needs as a small property and the support team is always very helpful.

Avantages

The integrated features that link to all channel and our website, saving an enormous amount of time through automatics inventory updates and automatic emails to guests

Inconvénients

The booking window could be expanded especially with the disruption of Covid some guests are tying to book more than 2 years from the current date..

Réponse de SiteMinder

Dear Lisa, Thanks so much for sharing your review on Little Hotelier. The team are really thrilled that automation and integrations are creating incredible time savings for you! On booking windows expanding to 2 years, that certainly is an interesting suggestion. Hopefully, it will not be a lasting trend. SiteMinder's World Hotel Index data of live-booking information, indicates good news for Spain in a shorter time period! As of today, 6 April 2021, we can see booking momentum hit its peak for travellers to Spain between April to October 2021. Bookings from international guests are tracking to move from 25% to 75% by October. This is great news!

Thanks again, Lisa. We appreciate your feedback.
Warmest, Mei

Marcia
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Little Hotelier does not live up to the marketing promises.

Publié le 22/06/2023

I quit using Little Hotelier and went back to ResNexus. THe over all experience was frustrating...

I quit using Little Hotelier and went back to ResNexus. THe over all experience was frustrating and the worst software I have ever used.

Avantages

I liked the ready hover access to info on clients in the Front desk version, as well as the fact that Site-minder came with the cost of the product. Also, the sales person was very helpful, I wish she was the tech-support or training person.

Inconvénients

This was too hard to implement correctly, and too error prone. It needed a process "Step one", but that was missing. I set everything up in the Booking Engine first without realizing that the information in the booking engine is only what clients see online, not what is happening on the back end. I ended up deleting hours of work and starting over several times. there are videos and good instructions -- but never does it say -- do this first. Training never told me this. Tech support did, but only after I was integrated with Site-minder (another big project). The entire experience was probably one of the worst experiences I have ever had -- further more, when I wanted to stop using the product I still had to pay for 3 months to fulfill a contract.

Réponse de SiteMinder

Hi Marcia,

We understand the importance of addressing our customers' concerns. We sincerely apologise for any inconvenience you have experienced recently and want to ensure you, we are fully committed to resolving your concerns.

Your feedback is invaluable, and we are dedicated to regaining your trust and ensuring your complete satisfaction. We are sorry to see you leave, and if there's anything we can do to make things right for you please don't hesitate to contact me at ereena.rosli@siteminder.com We appreciate your feedback and the opportunity to make Little Hotelier a better place for all hoteliers.

Warm regards,
Ereena R.

Brent
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Little Hotelier is a great Management product for our motel

Publié le 18/09/2021

Going on my 3rd year and I am overall very happy with the product.

Going on my 3rd year and I am overall very happy with the product.

Avantages

Easy to track reservations and make adjustments. Does a great job of minimizing overbookings. Most issues are with the external OTA's.

Inconvénients

A few times I have called tech support, it transfers you to voicemail to leave a message, and it is turned off.

Alternatives envisagées 

innRoad

Pourquoi passer à Little Hotelier

I liked the how the interface was.

Réponse de SiteMinder

Hello Brent,

We are happy to hear that you are happy with our product! How it has helped you with your reservation as well as easy to make adjustments as and when you need. We will look into improving our external OTA and we have highlighted your feedback on this to our product team. We have escalated your experience with our tech support and we will continue to provide the best customer experience for you in near future.

Kind regards,
Ereena

Susana
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Easy to use and cost effective

Publié le 12/04/2021

Very good.

Very good.

Avantages

- The fact that we don't have to insert the same information for repetitive guests. The info pops out as soon as we type the name of the booking.
- The fact that we don't pay commission for bookings coming from OTA's - we pay only a flat monthly fee
- The type of reports given
- So easy to use

Inconvénients

- The fact that we have to create different bookings for same guest coming for interrupted dates (some guests leave for 1 night and then come back).
- The fact that we have to create different bookings for guests that move bedrooms. (some guests have to change rooms and the system doesn't allow the same booking to have a change of rooms or dates)

Réponse de SiteMinder

Hi Susana,

We really appreciate your feedback and the time taken to share it. It's great to hear that Little Hotelier is helping you to save time, so you can focus on your guests. We are really glad you are able to manage your business cost-effectively with us.

In relation to your suggestion about creating different bookings for the same guests, this is something that has been considered by our product team.

We really appreciate your feedback and ongoing partnership.

Warmest,
Jessica

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Little Hotelier - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Little Hotelier.

Types de licences disponibles pour Little Hotelier :

  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Little Hotelier :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200

Langues dans lesquelles Little Hotelier est disponible :

allemand, anglais, espagnol, indonésien, italien, portugais, thaï

Appareils pris en charge par Little Hotelier :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Little Hotelier :

PayPal

Ressources d'aide disponibles pour Little Hotelier :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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